M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Originally posted by Keme View Post
    Lieneekö M52 ja M50 koneissa samanlaiset vauhtipyörät? Mitenkä paksu limppu tommonen vauhtipyörä on?
    Ainakin eri numerolla näkyy olevan. m52 pyörissäkin jotain vm-kohtaisia eroja.
    Voin huomenna mitata jos muistan.

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Lieneekö M52 ja M50 koneissa samanlaiset vauhtipyörät? Mitenkä paksu limppu tommonen vauhtipyörä on?

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    eikö kenelläkään mitään muuta järkevää vastausta aikaisempiin kysymyksiin??
    tuo on jo kahdella lamdalla ja vika koodeja ei ollut? päästöistä en tiedä? voiko vanos vaikuttaa? jossain oli tuota tiiviste juttua paljon,miten tuon vanoksen toiminan voi tarkistaa?
    moottori ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä vaikka takana jo 300000km.
    vanhassa coupessa vanos kalisi jo 200000km kohdalla.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tarvitsetko välttämättä keviämpää vauhtipyörää? Uuden paineasetelman, kytkinlevyn ja laakerin kun saa 150€ normi varaosatiskiltä joko sachs:n tai LUK:n valmistamana, niin kannattaako koko pakettia uusia jos kaksoismassa on ehjänä.
    En välttämättä, mutta miksei se samalla voisi olla kevyempi? :think
    Kaksoismassa melko varmasti tullut tiensä päähän, joten siksi koko paketti vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tarvitsetko välttämättä keviämpää vauhtipyörää? Uuden paineasetelman, kytkinlevyn ja laakerin kun saa 150€ normi varaosatiskiltä joko sachs:n tai LUK:n valmistamana, niin kannattaako koko pakettia uusia jos kaksoismassa on ehjänä.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Mistä kevyempi vauhtis M52:seen? Tai mitat moiseen?

    Hakusessa yleensäkin kytkinpaketti, kun vanha tullut tiensä päähän. Onkos kokemuksia esim. Valeon kytkinpaketista? LINKKI
    Last edited by Jasu; 02-10-2011, 11:01.

    Leave a comment:


  • Sene
    replied
    Originally posted by escort View Post
    onko tuttu vaiva kun 323ti -98 m52b25 alavääntöä hukassa,bensan kulutus reilussa nousussa,tyhjäkäynnillä käy hieman epätasaisesti,kylmänä käy 1000-1500rpm käynnistyksen jälkeen, heti jos lähtee liikkeelle yrittää nykiä normaalisti kiihdyttäessä,kaasupohjassa menee suht normaalisti,kaikki normihuollot tehty.
    separaattoria ja letkuja kun ihmettelin huomasin että imusarjan alta on koneen kylki märkä ja päältä kuiva,imusarjan tiiviste?
    oireet alkoivat viime talvena kovilla pakkasilla ja on koko kesän mennyt huonompaan suuntaan.
    mitään vikakoodeja ei ollut.
    normaalisti ollut talvella 8.9-9.1l/100km ja kesällä 8.2-8.3l/100km nyt 9.3-9.4l/100km
    Kannattaa lambdat tsekata.

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    onko tuttu vaiva kun 323ti -98 m52b25 alavääntöä hukassa,bensan kulutus reilussa nousussa,tyhjäkäynnillä käy hieman epätasaisesti,kylmänä käy 1000-1500rpm käynnistyksen jälkeen, heti jos lähtee liikkeelle yrittää nykiä normaalisti kiihdyttäessä,kaasupohjassa menee suht normaalisti,kaikki normihuollot tehty.
    separaattoria ja letkuja kun ihmettelin huomasin että imusarjan alta on koneen kylki märkä ja päältä kuiva,imusarjan tiiviste?
    oireet alkoivat viime talvena kovilla pakkasilla ja on koko kesän mennyt huonompaan suuntaan.
    mitään vikakoodeja ei ollut.
    normaalisti ollut talvella 8.9-9.1l/100km ja kesällä 8.2-8.3l/100km nyt 9.3-9.4l/100km

    Leave a comment:


  • Viltsu318
    replied
    Originally posted by Korpraali View Post
    Voisin vaihtaa nuo vanoksen tiivisteet, mutta herää kysymys, että mistä saan semmoiset? Ja mitkä kaikki kannattaa vaihtaa?

    Auton on E39 528i -96

    E: Entä minkälaista oiretta alkaa antamaan kampiakselin asentotunnistin, jos rupeaa olemaan vaihtokunnossa?

    http://www.beisansystems.com/ <-- tuolta löydät kaikki ohjeet ja tarvittavat tiivisteet tilaat sieltä muut tavarat ja tarvikkeet marmorilta

    Itse vaihdoin venttiilikannen tiivisteet,ne kumitulpat 15kpl,vanospaketin metallitiiviste ja vanosmännän kiinnitysruuvit 2kpl. Tuolta sivuilta myös löytyy lista tarvittavista osista, mutta yli puolet niistä on turhia jos tekee huolella ja yrittää olla rikkomatta mitään

    Leave a comment:


  • Korpraali
    replied
    Voisin vaihtaa nuo vanoksen tiivisteet, mutta herää kysymys, että mistä saan semmoiset? Ja mitkä kaikki kannattaa vaihtaa?

    Auton on E39 528i -96

    E: Entä minkälaista oiretta alkaa antamaan kampiakselin asentotunnistin, jos rupeaa olemaan vaihtokunnossa?
    Last edited by Korpraali; 20-09-2011, 20:40.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    lue edit
    Ourait, taas ollaan hitusen viisaampia. Penkissä antaakin varmasti hyviä lukemia, koska lambdakorjaus kytkeytyy täyskaasulla pois ja bensan annostelu hoidetaan pelkästään kierrosluku-, (imulämpö-?) ja ilmamäärätiedon perusteella.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Esilämmityksen puute ei varmaan normiajossa haittaakaan, kun lambdat pysyy muutenkin lämpimänä, mut kylmällä koneella saattanee oirehtia. En osaa varmaks sanoa.
    lue edit

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Lambdavika. Mittaa tyhjäkäynnillä siitä lambdojen pistokkeiden piuhoista(venttiilikopan suojamuovin alta), että lambdojen lämmitys toimii(=12V kahden piuhan välillä) ja, että lambdasignaalin jännitevaihtelu on tarpeeks suurta. Todennäköisesti molemmat lambdat ei ole sökönä, joten voit verrata jännitevaihteluita toisiinsa, ja se selkeästi pienemmän vaihtelun antava lambda on rikkinäinen.
    Originally posted by dumppi View Post
    niin vaan nusnus puhuit tuolla lambdojen lämmityksen toimimisesta ei itellä ainakaan oo ollu ongelmia vaikka se niistä vikakoodit tosiaan antaakin:think
    Esilämmityksen puute ei varmaan normiajossa haittaakaan, kun lambdat pysyy muutenkin lämpimänä, mut kylmällä koneella saattanee oirehtia. En osaa varmaks sanoa.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    En oo varma tuosta, ku itelle ihan vieras kapistus toi inpa. Omassa M50:ssä siis aikanaan rikkinäinen lambda aiheutti ton aaltomaisen kiihtyvyyden ja kulutusmittarin seilaamisen osakaasulla. Vastaavista ongelmista on enemmänkin juttua foorumilla, joten siitä tein vaan ton johtopäätöksen. Kaverin M52B28-kone ei mennyt päästötestistä läpi, kävi suht huonoa tyhjäkäyntiä ja starttaaminen oli muutaman kerran erikoisen pitkä, niin mittailemalla selvisi, että taemman pakosarjan lambda oli sökö. Lambdan vaihdolla kaikki ongelmat korjautui.
    niin vaan nusnus puhuit tuolla lambdojen lämmityksen toimimisesta ei itellä ainakaan oo ollu ongelmia vaikka se niistä vikakoodit tosiaan antaakin:think

    edit: hyvin huomaa tosiaan kun lähtee tosta vaikka tolle pitkälle suoralle heti kylmiltään ja ajaa tasakaasua niin mtä lämpimämmäksi kone menee niin sitä mukaa kulutus laskee tasakaasulla ajaessa muuten ei mitään ongelmia.. ei aaltomaista kiihtymistä tms. tms.. ja penkistäkin tuli hyvin terveet lukemat..
    Last edited by dumppi; 19-09-2011, 21:44.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Eiks nuo nää myös inpalla? Mun mielestä näytti että kummassakin on samanverran vaihtelua.. Pitää huomenna katella uusiks.
    En oo varma tuosta, ku itelle ihan vieras kapistus toi inpa. Omassa M50:ssä siis aikanaan rikkinäinen lambda aiheutti ton aaltomaisen kiihtyvyyden ja kulutusmittarin seilaamisen osakaasulla. Vastaavista ongelmista on enemmänkin juttua foorumilla, joten siitä tein vaan ton johtopäätöksen. Kaverin M52B28-kone ei mennyt päästötestistä läpi, kävi suht huonoa tyhjäkäyntiä ja starttaaminen oli muutaman kerran erikoisen pitkä, niin mittailemalla selvisi, että taemman pakosarjan lambda oli sökö. Lambdan vaihdolla kaikki ongelmat korjautui.

    Leave a comment:

Working...
X