M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    vaikuttaako imuilman lämpöanturi paljonkin seoksiin?

    Tuollaisesta tulee inpalla koodi ja päästöt ovat jonkin verran koholla.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Katso adaptaatiot, jos kaikki muu kunnossa ja adaptaatiot koholla, vaihda.

    Tehot on ihan normaalit, penkkiä vaihtamalla saat "paremmat"
    Antaako Inpa adaptaatiot imm:lle? Onko näihin jotain ohjearvoja, että mikä on koholla ja mikä ei?

    Niinhän se taitaa olla, jos on ehjää pitää keksimällä keksiä, mutta ajattelin varmistua että kaikki on tip top ennen imusarjalla lisähevosten kalastelua.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Tuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin?
    Katso adaptaatiot, jos kaikki muu kunnossa ja adaptaatiot koholla, vaihda.

    Tehot on ihan normaalit, penkkiä vaihtamalla saat "paremmat"

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Tuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin? Autohan ei mitenkään oireile, mutta onhan tuo mittari 13 vuotta ja 130000 kilometria tietä nähnyt. EPDM:n penkissä huipputehoksi tuli se 193 heppaa ja enemmänkin b28:sista on irronnut. (vaihtokuntoisilla tulpilla ja ilmanputsarilla). Mittaritestiä zetassa ei ole mahdollista toteuttaa, mutta esim livedatastahan saa esim. Airflown selville. Onko jossain esim. taulukkoa paljon tuon Airflown pitäisi olla esim. tietyllä kierrosluvulla/kaasun asennolla ja voiko sillä määrittää kunnon vai onko ainoa vaihtoehto penkittää uudella massamittarilla, jotta voi olla varma?
    Kellään ideaa?

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Tuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin? Autohan ei mitenkään oireile, mutta onhan tuo mittari 13 vuotta ja 130000 kilometria tietä nähnyt. EPDM:n penkissä huipputehoksi tuli se 193 heppaa ja enemmänkin b28:sista on irronnut. (vaihtokuntoisilla tulpilla ja ilmanputsarilla). Mittaritestiä zetassa ei ole mahdollista toteuttaa, mutta esim livedatastahan saa esim. Airflown selville. Onko jossain esim. taulukkoa paljon tuon Airflown pitäisi olla esim. tietyllä kierrosluvulla/kaasun asennolla ja voiko sillä määrittää kunnon vai onko ainoa vaihtoehto penkittää uudella massamittarilla, jotta voi olla varma?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Kiitos ja kumarrus

    Mistä löysit ton sivun?

    -Anssi
    Onhan tuo linkki täällä foorumilla moneen kertaan ja monessa paikassa

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Kiitos ja kumarrus

    Mistä löysit ton sivun?

    -Anssi

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Osaako kukaan kertoa m52:sen nokka-akselin anturin piuhojen merkitykset eli mikä väri/numero on +,- ja signaali?

    Kytkentäkaavio sanoo näin:

    pinni 41= Ground, Shield camshaft position sensor
    pinni 43= Camshaft position, Camshaft position sensor ja input
    pinni 64= Ground, Shield camshaft position sensor
    pinni 65= Camshaft position, Camshaft position sensor ja input.

    Oikeesti tuommosella tiedolla ei kukaan kyllä tee yhtään mitään. Googlettamalla ei löydy aiheesta mitään tietoa. Kampiakselin anturille löyty tosta kaaviosta sentään selitykset. Niin ja nokka-akselin anturi on kyllä kans 3 napainen niinkuin kampuranki anturi.

    Anturi on Siemens 5wk96011 ja silläkään tiedolla ei löydy kuin ulkomaisia verkkokauppoja. AAttakee

    -Anssi

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by ttw View Post
    M52B28, käy kylmänä huonosti.
    Ihan kun viidellä kävis ekat parikytä sekkaa, sitten tasaantuu.
    Ei häiritse niin paljoa ettei sen enempää ole kerinnyt vilkuilemaan.
    Vikavalo ei pala yms.

    Kellään hyviä arvauksia, puola, tulpat, joku anturi, kansi paskana yms.

    Edit:
    Eli kristallipallon omistajaa ei haeta vaan onko kellään ollut samanlaista häikkää, voisin joku viikonloppu tutkia paremmalla ajalla.
    Oma E39 (ajettu 380000km) teki taannoin vähän samaa, joskus kylmäkäynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti hytkyi hetken ennenkuin asettui, ja saattoi myöhemminkin nykäistä satunnaisesti ajon aikana kertaalleen aina silloin tällöin. Sytytystulpat oli tosi karstaiset , ja niiden puhdistus / uusiminen auttoi hetkeksi. Lopullinen korjaus oli uusia venttiilinvarren kumit. Pieneni öljyn kulutuskin melkoisesti samalla.

    Eli tarkista sytytystulppien kunto ja tarvittaessa kokeile uusilla tulpilla. Jos ongelma poistuu vähäksi aikaa mutta uusiutuu, tarkista tulpat uudestaan. Jos niihin kertyy paljon karstaa lyhyessä ajassa syyllinen todennäköisesti löytynyt.
    Last edited by Havis; 24-11-2011, 16:22.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by ttw View Post
    M52B28, käy kylmänä huonosti.
    Ihan kun viidellä kävis ekat parikytä sekkaa, sitten tasaantuu.
    Ei häiritse niin paljoa ettei sen enempää ole kerinnyt vilkuilemaan.
    Vikavalo ei pala yms.

    Kellään hyviä arvauksia, puola, tulpat, joku anturi, kansi paskana yms.

    Edit:
    Eli kristallipallon omistajaa ei haeta vaan onko kellään ollut samanlaista häikkää, voisin joku viikonloppu tutkia paremmalla ajalla.
    Jos kaikki muu tuntuu olevan ok, suuttimien putsaus voi auttaa. Omassa oli yhdessä suuttimessa likaa, ja lähti käyntiin viidellä kylmänä. Toinen suutinsarja paikalleen ja alppilan autohuollon kautta auton orkkissuuttimet, taas käynnistyi normaalisti.

    Tosiaan kuitenkin moni muukin vika voi aiheuttaa ongelmaa, mutta tukkoiset suuttimet ei olis mitenkään uusi juttu. Sitähän voi kokeilla vaikka töräyttämällä hieman tujumman seoksen suutinputsausainetta tankkiin. Ihmeitä ne ei kuitenkaan tee vrt. kunnollinen pesu.

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by ttw View Post
    M52B28, käy kylmänä huonosti.
    Ihan kun viidellä kävis ekat parikytä sekkaa, sitten tasaantuu.
    Ei häiritse niin paljoa ettei sen enempää ole kerinnyt vilkuilemaan.
    Vikavalo ei pala yms.

    Kellään hyviä arvauksia, puola, tulpat, joku anturi, kansi paskana yms.

    Edit:
    Eli kristallipallon omistajaa ei haeta vaan onko kellään ollut samanlaista häikkää, voisin joku viikonloppu tutkia paremmalla ajalla.
    Omassa toukassa oli samanmoista vikaa aina välillä. Kiristin tulpat, joista pari oli melkein sormin aukaistavissa.
    Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia tuon kanssa...

    Leave a comment:


  • ttw
    replied
    M52B28, käy kylmänä huonosti.
    Ihan kun viidellä kävis ekat parikytä sekkaa, sitten tasaantuu.
    Ei häiritse niin paljoa ettei sen enempää ole kerinnyt vilkuilemaan.
    Vikavalo ei pala yms.

    Kellään hyviä arvauksia, puola, tulpat, joku anturi, kansi paskana yms.

    Edit:
    Eli kristallipallon omistajaa ei haeta vaan onko kellään ollut samanlaista häikkää, voisin joku viikonloppu tutkia paremmalla ajalla.
    Last edited by ttw; 24-11-2011, 09:54.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    En tiiä, onko oikee paikka, mut mistä kannattais lähtä hommaamaan laakereita ja männänrenkaita m52:een? Marmorilta saa tottakai, mutta hinta on melkoinen, niin vähän halvempikin vaihtoehto kävis.

    Ja samalla kysytään, että millä keinoin saa lohkosta kannepulttien kierteet korkkaamaan? Vähän väliä kun tulee luettua juttuja lohkoista, missä kierteet on vittuna, niin ei huvittais hajottaa omasta niitä...
    Paikallisesta moottorihiomosta vois kysyä tuollaisia osia...

    Kierteet tapaa antautua, jos moottori pääsee keittämään pahasti. Jos kannen purkaa toimivasta moottorista, niin kierteiden puolesta ei tarvitse pelätä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    En tiiä, onko oikee paikka, mut mistä kannattais lähtä hommaamaan laakereita ja männänrenkaita m52:een? Marmorilta saa tottakai, mutta hinta on melkoinen, niin vähän halvempikin vaihtoehto kävis. esim. uskaltaakotällasia ostaa?

    Ja samalla kysytään, että millä keinoin saa lohkosta kannepulttien kierteet korkkaamaan? Vähän väliä kun tulee luettua juttuja lohkoista, missä kierteet on vittuna, niin ei huvittais hajottaa omasta niitä...
    Last edited by Pazi88; 21-11-2011, 22:04.

    Leave a comment:

Working...
X