vaikuttaako imuilman lämpöanturi paljonkin seoksiin?
Tuollaisesta tulee inpalla koodi ja päästöt ovat jonkin verran koholla.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Cell View PostKatso adaptaatiot, jos kaikki muu kunnossa ja adaptaatiot koholla, vaihda.
Tehot on ihan normaalit, penkkiä vaihtamalla saat "paremmat"
Niinhän se taitaa olla, jos on ehjää pitää keksimällä keksiä, mutta ajattelin varmistua että kaikki on tip top ennen imusarjalla lisähevosten kalastelua.
Leave a comment:
-
Originally posted by Carbonfiber View PostTuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin?
Tehot on ihan normaalit, penkkiä vaihtamalla saat "paremmat"
Leave a comment:
-
Originally posted by Carbonfiber View PostTuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin? Autohan ei mitenkään oireile, mutta onhan tuo mittari 13 vuotta ja 130000 kilometria tietä nähnyt. EPDM:n penkissä huipputehoksi tuli se 193 heppaa ja enemmänkin b28:sista on irronnut. (vaihtokuntoisilla tulpilla ja ilmanputsarilla). Mittaritestiä zetassa ei ole mahdollista toteuttaa, mutta esim livedatastahan saa esim. Airflown selville. Onko jossain esim. taulukkoa paljon tuon Airflown pitäisi olla esim. tietyllä kierrosluvulla/kaasun asennolla ja voiko sillä määrittää kunnon vai onko ainoa vaihtoehto penkittää uudella massamittarilla, jotta voi olla varma?
Leave a comment:
-
Tuli tässä syksyn pimeydessä mieleen, että onko tuota ilmamassamittarin kuntoa helppoa todeta jotenkin? Autohan ei mitenkään oireile, mutta onhan tuo mittari 13 vuotta ja 130000 kilometria tietä nähnyt. EPDM:n penkissä huipputehoksi tuli se 193 heppaa ja enemmänkin b28:sista on irronnut. (vaihtokuntoisilla tulpilla ja ilmanputsarilla). Mittaritestiä zetassa ei ole mahdollista toteuttaa, mutta esim livedatastahan saa esim. Airflown selville. Onko jossain esim. taulukkoa paljon tuon Airflown pitäisi olla esim. tietyllä kierrosluvulla/kaasun asennolla ja voiko sillä määrittää kunnon vai onko ainoa vaihtoehto penkittää uudella massamittarilla, jotta voi olla varma?
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Osaako kukaan kertoa m52:sen nokka-akselin anturin piuhojen merkitykset eli mikä väri/numero on +,- ja signaali?
Kytkentäkaavio sanoo näin:
pinni 41= Ground, Shield camshaft position sensor
pinni 43= Camshaft position, Camshaft position sensor ja input
pinni 64= Ground, Shield camshaft position sensor
pinni 65= Camshaft position, Camshaft position sensor ja input.
Oikeesti tuommosella tiedolla ei kukaan kyllä tee yhtään mitään. Googlettamalla ei löydy aiheesta mitään tietoa. Kampiakselin anturille löyty tosta kaaviosta sentään selitykset. Niin ja nokka-akselin anturi on kyllä kans 3 napainen niinkuin kampuranki anturi.
Anturi on Siemens 5wk96011 ja silläkään tiedolla ei löydy kuin ulkomaisia verkkokauppoja. AAttakee
-Anssi
Leave a comment:
-
Originally posted by ttw View PostM52B28, käy kylmänä huonosti.
Ihan kun viidellä kävis ekat parikytä sekkaa, sitten tasaantuu.
Ei häiritse niin paljoa ettei sen enempää ole kerinnyt vilkuilemaan.
Vikavalo ei pala yms.
Kellään hyviä arvauksia, puola, tulpat, joku anturi, kansi paskana yms.
Edit:
Eli kristallipallon omistajaa ei haeta vaan onko kellään ollut samanlaista häikkää, voisin joku viikonloppu tutkia paremmalla ajalla.
Eli tarkista sytytystulppien kunto ja tarvittaessa kokeile uusilla tulpilla. Jos ongelma poistuu vähäksi aikaa mutta uusiutuu, tarkista tulpat uudestaan. Jos niihin kertyy paljon karstaa lyhyessä ajassa syyllinen todennäköisesti löytynyt.Last edited by Havis; 24-11-2011, 16:22.
Leave a comment:
-
Originally posted by ttw View PostM52B28, käy kylmänä huonosti.
Ihan kun viidellä kävis ekat parikytä sekkaa, sitten tasaantuu.
Ei häiritse niin paljoa ettei sen enempää ole kerinnyt vilkuilemaan.
Vikavalo ei pala yms.
Kellään hyviä arvauksia, puola, tulpat, joku anturi, kansi paskana yms.
Edit:
Eli kristallipallon omistajaa ei haeta vaan onko kellään ollut samanlaista häikkää, voisin joku viikonloppu tutkia paremmalla ajalla.
Tosiaan kuitenkin moni muukin vika voi aiheuttaa ongelmaa, mutta tukkoiset suuttimet ei olis mitenkään uusi juttu. Sitähän voi kokeilla vaikka töräyttämällä hieman tujumman seoksen suutinputsausainetta tankkiin. Ihmeitä ne ei kuitenkaan tee vrt. kunnollinen pesu.
Leave a comment:
-
Originally posted by ttw View PostM52B28, käy kylmänä huonosti.
Ihan kun viidellä kävis ekat parikytä sekkaa, sitten tasaantuu.
Ei häiritse niin paljoa ettei sen enempää ole kerinnyt vilkuilemaan.
Vikavalo ei pala yms.
Kellään hyviä arvauksia, puola, tulpat, joku anturi, kansi paskana yms.
Edit:
Eli kristallipallon omistajaa ei haeta vaan onko kellään ollut samanlaista häikkää, voisin joku viikonloppu tutkia paremmalla ajalla.
Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia tuon kanssa...
Leave a comment:
-
M52B28, käy kylmänä huonosti.
Ihan kun viidellä kävis ekat parikytä sekkaa, sitten tasaantuu.
Ei häiritse niin paljoa ettei sen enempää ole kerinnyt vilkuilemaan.
Vikavalo ei pala yms.
Kellään hyviä arvauksia, puola, tulpat, joku anturi, kansi paskana yms.
Edit:
Eli kristallipallon omistajaa ei haeta vaan onko kellään ollut samanlaista häikkää, voisin joku viikonloppu tutkia paremmalla ajalla.Last edited by ttw; 24-11-2011, 09:54.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostEn tiiä, onko oikee paikka, mut mistä kannattais lähtä hommaamaan laakereita ja männänrenkaita m52:een? Marmorilta saa tottakai, mutta hinta on melkoinen, niin vähän halvempikin vaihtoehto kävis.
Ja samalla kysytään, että millä keinoin saa lohkosta kannepulttien kierteet korkkaamaan? Vähän väliä kun tulee luettua juttuja lohkoista, missä kierteet on vittuna, niin ei huvittais hajottaa omasta niitä...
Kierteet tapaa antautua, jos moottori pääsee keittämään pahasti. Jos kannen purkaa toimivasta moottorista, niin kierteiden puolesta ei tarvitse pelätä.
Leave a comment:
-
En tiiä, onko oikee paikka, mut mistä kannattais lähtä hommaamaan laakereita ja männänrenkaita m52:een? Marmorilta saa tottakai, mutta hinta on melkoinen, niin vähän halvempikin vaihtoehto kävis. esim. uskaltaakotällasia ostaa?
Ja samalla kysytään, että millä keinoin saa lohkosta kannepulttien kierteet korkkaamaan? Vähän väliä kun tulee luettua juttuja lohkoista, missä kierteet on vittuna, niin ei huvittais hajottaa omasta niitä...Last edited by Pazi88; 21-11-2011, 22:04.
Leave a comment:
Leave a comment: