Mikäs voisi olla ropleeman ydin, kun nyt viileämmillä keleillä tuo E36 328iA on ruvennut "puolikylmänä" ravistamaan tyhjäkäyntiä, välillä niin että näkyy rundikellossakin ja välillä vain siten että tärinä tuntuu korissa/ratissa. Käynnistyksen jälkeen käy siis normaalisti mutta ekaan risteykseen tultaessa n. puolen kilsan jälkeen tutinat alkaa. Tuosta kun vähänkin lämpiää niin käy taas hyvin.
Imuvuodosta tuskin on kyse kun noin säännöllinen on tuo oire. Pitäisköhän tässä kohtaa kohdistaa epäilykset lambdavikaan, vanoksen tiivisteisiin vaiko tyhjäkäyntivenaan?
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onkos kellään tietoa m52 nelipinnisen vedenlämpöanturin pinnijärjestystä. Elikkäs mikä pinni menee mihinkin?
Vastaanpa ittelleni, elikkäs kytkentäkaavion mukaan 1,2 pinnit ois mittarille ja 3,4 pinnit Boksille.
Kun kyse on E30 mittaristolle/tatechille tulevasta sopasta niin pitäsköhän toi toimia niin että tatechista laittaa signaalin/anturimaan 3,4 pinniin ja mittarin yhden johdon 1 tai kakkos pinniin? Yks pinni jää kyllä ilman ja mittari ilmeisesti toimii, kun alunperinkin tulee yhdellä johdolla E30:ssä? vai?
-AnssiLast edited by pablo; 19-10-2011, 20:47.
Leave a comment:
-
Originally posted by Korpraali View PostTuossa lähipäivinä aloittelen vanoksen tiivisteen vaihtoa sun muuta pientä huoltoa autolle, niin samalla voisi puhdistaa sen tyhjäkänyti "moottorin" tai mikälie venttiili onkaan. Mutta kysymys kuuluu, että miten puhdistan sen? Tarkoitan tällä tuota osanumero 17: http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=13&fg=15 Vai onko tuo se kyseinen tyhjäkänti"moottori"ja kone on M52B28
Bensalla ite oon putsannut sigun toukasta tuon moottorin. Eli esim purkkiin bensaa, ja moottori sinne likoamaan. Ja niinkuin haju tuossa jo mainitsikin, puhtaana moottorin pitäisi lonksua pyöriteltäessä.
Tarkastaisin myös, että imuilman lämpötunnistin on ehjä(ainakin ulkoisesti), jos ja kun siitä niitä putkia purkaa. Tunnistin on ilmanputsarilta-tulon vasemmalla puolella imusarjan "pohjassa".
Leave a comment:
-
Originally posted by Korpraali View PostTuossa lähipäivinä aloittelen vanoksen tiivisteen vaihtoa sun muuta pientä huoltoa autolle, niin samalla voisi puhdistaa sen tyhjäkänyti "moottorin" tai mikälie venttiili onkaan. Mutta kysymys kuuluu, että miten puhdistan sen? Tarkoitan tällä tuota osanumero 17: http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=13&fg=15 Vai onko tuo se kyseinen tyhjäkänti"moottori"ja kone on M52B28
Leave a comment:
-
Originally posted by kaol View PostEttei kyseessä olisi ihan normaali asia, koska kulutus muuttuu ihan oikeastikin kiihdytyksen aikana auton nopeuden, moottorin kierrosluvun, vanoksen ja moottorinohjaiuksen karttojen vuoksi?
Leave a comment:
-
Tuossa lähipäivinä aloittelen vanoksen tiivisteen vaihtoa sun muuta pientä huoltoa autolle, niin samalla voisi puhdistaa sen tyhjäkänyti "moottorin" tai mikälie venttiili onkaan. Mutta kysymys kuuluu, että miten puhdistan sen? Tarkoitan tällä tuota osanumero 17: http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=13&fg=15 Vai onko tuo se kyseinen tyhjäkänti"moottori"ja kone on M52B28
Last edited by Korpraali; 18-10-2011, 21:29.
Leave a comment:
-
Originally posted by jukkae View PostHitto, m52b28 kyseessä ja ongelmana toi kulutusmittarin viisarin heiluminen kiihdyttäessä.
Leave a comment:
-
Originally posted by jukkae View PostEn oo ihan varma mutta muistaakseni ei heilu. Mitä pienimmillä kierroksilla ja mitä enemmän kaasua niin sitä enemmän heiluu, parhaimmillaan varmaan jotain 4-5 litran liikettä.
Ehkä hivenen suuri kulutus jos vertaa edelliseen m52b28 koneiseen..
Mut ei siinä mitään vikaa ollut.
Toki jos bensaa menee normaalia enemmän niin sittenhän sulla jotain on.
Ainakin m50 jossa oli lambda vikaa, heilutti tasakaasulla ajettaessa kulutusmittarin viisaria.
Leave a comment:
-
Originally posted by JJT View PostHeiluuko se kaasu pohjassakin vai pelkästään osakaasulla kiihdyttäessä?
Onko muita "ongelmia"?
Ehkä hivenen suuri kulutus jos vertaa edelliseen m52b28 koneiseen..
Leave a comment:
-
Originally posted by jukkae View PostHitto, m52b28 kyseessä ja ongelmana toi kulutusmittarin viisarin heiluminen kiihdyttäessä. Imuvuotoja ei ole, haitarikumi uusi, kampuran tunnistin uusi. Lambdavialta kuullostaa mutta INPAssa kumpikin lambda antaa melkein identtisiä arvoja, arvot heiluu niinkuin pitääkin ja ja ja ja mikä avuksi? Ei vikakoodeja myöskään. Ei viittis kumpaakin lambdaa ostaa, kallis paukku.
Onko muita "ongelmia"?
Leave a comment:
-
Hitto, m52b28 kyseessä ja ongelmana toi kulutusmittarin viisarin heiluminen kiihdyttäessä. Imuvuotoja ei ole, haitarikumi uusi, kampuran tunnistin uusi. Lambdavialta kuullostaa mutta INPAssa kumpikin lambda antaa melkein identtisiä arvoja, arvot heiluu niinkuin pitääkin ja ja ja ja mikä avuksi? Ei vikakoodeja myöskään. Ei viittis kumpaakin lambdaa ostaa, kallis paukku.
Leave a comment:
-
Originally posted by spottti View PostAi, sillä aattelin kun en ole parempia ehdotuksia viasta löytänyt tai kuullut. Moottorin ollessa kylmä, ei mitään ongelmia. Mut heti kun vähänkään lämpiää, niin johan heittää. Ei kyllä aina mutta liian usein nykyään. Pahimmillaan 1500-3000rpm.
EDIT: Ja kaasu jää aika pahasti päälle. Eli ei tarvitse tasaisella painaa välillä ollenkaan, vaan auto menee "itsekseen" kaasua painamatta eteenpäin.
Leave a comment:
-
Uskaltaako ilmamäärämittarin puhdistaa ihan normaali jarrukliinerillä? Vai pitääkö ostaa ihan crc:n "ilmamäärämittarin puhdistusainetta" ?
Leave a comment:
Leave a comment: