M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oratow
    replied
    Mikäs voisi olla ropleeman ydin, kun nyt viileämmillä keleillä tuo E36 328iA on ruvennut "puolikylmänä" ravistamaan tyhjäkäyntiä, välillä niin että näkyy rundikellossakin ja välillä vain siten että tärinä tuntuu korissa/ratissa. Käynnistyksen jälkeen käy siis normaalisti mutta ekaan risteykseen tultaessa n. puolen kilsan jälkeen tutinat alkaa. Tuosta kun vähänkin lämpiää niin käy taas hyvin.

    Imuvuodosta tuskin on kyse kun noin säännöllinen on tuo oire. Pitäisköhän tässä kohtaa kohdistaa epäilykset lambdavikaan, vanoksen tiivisteisiin vaiko tyhjäkäyntivenaan?

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Onkos kellään tietoa m52 nelipinnisen vedenlämpöanturin pinnijärjestystä. Elikkäs mikä pinni menee mihinkin?



    Vastaanpa ittelleni, elikkäs kytkentäkaavion mukaan 1,2 pinnit ois mittarille ja 3,4 pinnit Boksille.

    Kun kyse on E30 mittaristolle/tatechille tulevasta sopasta niin pitäsköhän toi toimia niin että tatechista laittaa signaalin/anturimaan 3,4 pinniin ja mittarin yhden johdon 1 tai kakkos pinniin? Yks pinni jää kyllä ilman ja mittari ilmeisesti toimii, kun alunperinkin tulee yhdellä johdolla E30:ssä? vai?

    -Anssi
    Last edited by pablo; 19-10-2011, 20:47.

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by Korpraali View Post
    Tuossa lähipäivinä aloittelen vanoksen tiivisteen vaihtoa sun muuta pientä huoltoa autolle, niin samalla voisi puhdistaa sen tyhjäkänyti "moottorin" tai mikälie venttiili onkaan. Mutta kysymys kuuluu, että miten puhdistan sen? Tarkoitan tällä tuota osanumero 17: http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=13&fg=15 Vai onko tuo se kyseinen tyhjäkänti"moottori" ja kone on M52B28
    Juurikin tuo.
    Bensalla ite oon putsannut sigun toukasta tuon moottorin. Eli esim purkkiin bensaa, ja moottori sinne likoamaan. Ja niinkuin haju tuossa jo mainitsikin, puhtaana moottorin pitäisi lonksua pyöriteltäessä.
    Tarkastaisin myös, että imuilman lämpötunnistin on ehjä(ainakin ulkoisesti), jos ja kun siitä niitä putkia purkaa. Tunnistin on ilmanputsarilta-tulon vasemmalla puolella imusarjan "pohjassa".

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Korpraali View Post
    Tuossa lähipäivinä aloittelen vanoksen tiivisteen vaihtoa sun muuta pientä huoltoa autolle, niin samalla voisi puhdistaa sen tyhjäkänyti "moottorin" tai mikälie venttiili onkaan. Mutta kysymys kuuluu, että miten puhdistan sen? Tarkoitan tällä tuota osanumero 17: http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=13&fg=15 Vai onko tuo se kyseinen tyhjäkänti"moottori" ja kone on M52B28
    Sehän se, otat irti, runsaasti puhastus ainetta (esim.brake cleaner), ravistelet aineet sisässä ja vaikka paineilmaa varovasti tarjoat. Niin että paska irtoaa. Ja sen kuuluu sitten pitää sellaista kalisevaa ääntä kun sitä ravistaa edestakas.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Ettei kyseessä olisi ihan normaali asia, koska kulutus muuttuu ihan oikeastikin kiihdytyksen aikana auton nopeuden, moottorin kierrosluvun, vanoksen ja moottorinohjaiuksen karttojen vuoksi?
    Eikai se muuten ihmetyttäs jos entisissä autoissa ei ole tommosta ollu. Edellinen vielä samalla koneella.

    Leave a comment:


  • Korpraali
    replied
    Tuossa lähipäivinä aloittelen vanoksen tiivisteen vaihtoa sun muuta pientä huoltoa autolle, niin samalla voisi puhdistaa sen tyhjäkänyti "moottorin" tai mikälie venttiili onkaan. Mutta kysymys kuuluu, että miten puhdistan sen? Tarkoitan tällä tuota osanumero 17: http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=13&fg=15 Vai onko tuo se kyseinen tyhjäkänti"moottori" ja kone on M52B28
    Last edited by Korpraali; 18-10-2011, 21:29.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Hitto, m52b28 kyseessä ja ongelmana toi kulutusmittarin viisarin heiluminen kiihdyttäessä.
    Ettei kyseessä olisi ihan normaali asia, koska kulutus muuttuu ihan oikeastikin kiihdytyksen aikana auton nopeuden, moottorin kierrosluvun, vanoksen ja moottorinohjaiuksen karttojen vuoksi?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    En oo ihan varma mutta muistaakseni ei heilu. Mitä pienimmillä kierroksilla ja mitä enemmän kaasua niin sitä enemmän heiluu, parhaimmillaan varmaan jotain 4-5 litran liikettä.

    Ehkä hivenen suuri kulutus jos vertaa edelliseen m52b28 koneiseen..
    m52b25:ssa mullakin tietyissä tilanteissa osakaasulla kiihdyttäessä heilui viisari.
    Mut ei siinä mitään vikaa ollut.
    Toki jos bensaa menee normaalia enemmän niin sittenhän sulla jotain on.

    Ainakin m50 jossa oli lambda vikaa, heilutti tasakaasulla ajettaessa kulutusmittarin viisaria.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Heiluuko se kaasu pohjassakin vai pelkästään osakaasulla kiihdyttäessä?
    Onko muita "ongelmia"?
    En oo ihan varma mutta muistaakseni ei heilu. Mitä pienimmillä kierroksilla ja mitä enemmän kaasua niin sitä enemmän heiluu, parhaimmillaan varmaan jotain 4-5 litran liikettä.

    Ehkä hivenen suuri kulutus jos vertaa edelliseen m52b28 koneiseen..

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Hitto, m52b28 kyseessä ja ongelmana toi kulutusmittarin viisarin heiluminen kiihdyttäessä. Imuvuotoja ei ole, haitarikumi uusi, kampuran tunnistin uusi. Lambdavialta kuullostaa mutta INPAssa kumpikin lambda antaa melkein identtisiä arvoja, arvot heiluu niinkuin pitääkin ja ja ja ja mikä avuksi? Ei vikakoodeja myöskään. Ei viittis kumpaakin lambdaa ostaa, kallis paukku.
    Heiluuko se kaasu pohjassakin vai pelkästään osakaasulla kiihdyttäessä?
    Onko muita "ongelmia"?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Hitto, m52b28 kyseessä ja ongelmana toi kulutusmittarin viisarin heiluminen kiihdyttäessä. Imuvuotoja ei ole, haitarikumi uusi, kampuran tunnistin uusi. Lambdavialta kuullostaa mutta INPAssa kumpikin lambda antaa melkein identtisiä arvoja, arvot heiluu niinkuin pitääkin ja ja ja ja mikä avuksi? Ei vikakoodeja myöskään. Ei viittis kumpaakin lambdaa ostaa, kallis paukku.

    Leave a comment:


  • mika68
    replied
    Originally posted by Korpraali View Post
    Uskaltaako ilmamäärämittarin puhdistaa ihan normaali jarrukliinerillä? Vai pitääkö ostaa ihan crc:n "ilmamäärämittarin puhdistusainetta" ?
    ......
    Last edited by mika68; 17-09-2012, 14:08.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Mikäs on suositeltu tulppien vaihtoväli? M52B28

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by spottti View Post
    Ai, sillä aattelin kun en ole parempia ehdotuksia viasta löytänyt tai kuullut. Moottorin ollessa kylmä, ei mitään ongelmia. Mut heti kun vähänkään lämpiää, niin johan heittää. Ei kyllä aina mutta liian usein nykyään. Pahimmillaan 1500-3000rpm.

    EDIT: Ja kaasu jää aika pahasti päälle. Eli ei tarvitse tasaisella painaa välillä ollenkaan, vaan auto menee "itsekseen" kaasua painamatta eteenpäin.
    Sen verran vielä vikapäivitystä tuohon viimeiseen, että tyhjäkäynnin heittely alkaa heti kun termostaatti aukeaa. Alkaminen tuntuu riippuvan ihan ennen aukeamista ajetusta ajosta sekä kierrosten nostosta/kaasun käytöstä.

    Leave a comment:


  • Korpraali
    replied
    Uskaltaako ilmamäärämittarin puhdistaa ihan normaali jarrukliinerillä? Vai pitääkö ostaa ihan crc:n "ilmamäärämittarin puhdistusainetta" ?

    Leave a comment:

Working...
X