Originally posted by Antsah
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Originally posted by Antsah View PostMitä nuo livedatassa pitäisi näyttää? Tai mistä arvosta voi todeta, että on vikaa?
Eli suositeltavaa on että ruutua tuijottaa kokeneempi kaveri kuka osaa sanoa suoraan mikä arvo ei tunnut järkevältä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Itsellä kuuluu tuollainen samanlainen tikitys kuin kiqero325:n videolla, alkaa vasta kun kone on lämmin. Kone tosin M54. Vikakoodeja ei ole. Inpalla katselin livedataa. Jossakin kohti taisi olla nuo nokkien tunnistimet, arvot pyöri tyhjäkäynnillä 0.09-0,11 välillä. Kierroksilla hieman muuttuivat.
Auto pelaa muuten mun mielestä ihan normaalisti/hyvin. Tosin ei ole kyllä vertailukohtaa itsellä, alavääntö nyt ei kovin kummoinen ole minusta, mutta en tiedä pitäisikökään olla.. Kone on muuten lähes äänetön niin tuo tikitys erottuu aika selvästi. Omasta mielestä ääni kuuluu ihan selvästi oikelta puolelta moottoria.
Tietenkin jos ottaisi muutaman kuvan kaappauksen. Ei viittis ihan turhaankaan noita antureita alkaa vaihteleen.
http://www.youtube.com/watch?v=jUZAiHpuF0s Tuollaisen ohjeenki löysinLast edited by Antsah; 14-06-2011, 23:36.
Comment
-
-
Näissä tuplavanos koneissa taas vanoksen toiminnasta saa paremman tiedon Dissistä löytyvällä vanos testimoduulilla.
Se mittaa kuinka nopeesti nokat säätyy haluttuun arvoon ja kuinka tarkkaan arvo pysyy kohdallaan (eli vuodon).
Usein juuri vanostiivisteet näissä (M52TU,M54) aiheuttaa alaväännön puutetta ja hankalaa liikkellelähtöä yms.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Tuo Vanos hommeli olikin jo tiedossa, ajattelin ihan huoltotoimenpiteenä uusia ne tiivisteet jossakin vaiheessa, mutta aiheuttaako se tuollaista tikitystä ja vasta lämpimällä koneella? Tietenkin sen "hiilipöntön" venttiili voisi olla myös, mutta minusta ääni tulee ihan eriltä puolelta konetta.Last edited by Antsah; 14-06-2011, 23:49.
Comment
-
-
Kuuntelin "puukapula" taktiikalla eri komponentteja autosta ja suuttimistahan tuo tuntuisi tulevan, tikitys tihenee kun kaasua lisää. Ääni jotenkin heijastuu koneesta eri puolelle.
Viittaako tuo nyt sitten niihin nokka-akselin tunnistimiin? Taidan testailla niistä ohmilukemat. Onko tuo video jonka pastesin niin pätevä ohje?
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKuuntelin "puukapula" taktiikalla eri komponentteja autosta ja suuttimistahan tuo tuntuisi tulevan, tikitys tihenee kun kaasua lisää. Ääni jotenkin heijastuu koneesta eri puolelle.
Viittaako tuo nyt sitten niihin nokka-akselin tunnistimiin? Taidan testailla niistä ohmilukemat. Onko tuo video jonka pastesin niin pätevä ohje?
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJos ei saa nokalta tosiaan asentotieto niin tiputtaa sekventaaliruiskutuksen pois jolloin suuttimet aukeaa yhtäaikaa = huomattavasti kovempi naputus kuin normaalisti.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostMitäs muuta tämä aiheuttaa? Noussutta kulutusta? Tyhjäkäynnin tuntumassa vääntö hukassa?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Osaako Supa tai joku muu sanoa tämän M54 kohdalla, että onko imu vai pakopuolen tunnistin todennäköisin syyllinen?
Pakopuolella näkyi olevan alkuperäinen anturi päiväyksen perusteella. Imupuolen tunnistin oli näköjään vaihdettu aika uutena, 2002 päiväys.
Kulutus on tosiaan ollut hieman yläkanttiin minusta, joten sekin oire kyllä täsmää. Liikkeelle lähtiessä saa antaa kaasua ettei nyvi ja kakkoselle vaihtaessa tulee sellainen "töksäys"
Olisi mukava saada jotenkin varmistettua että kumpi anturi laitetaan vaihtoon, kuitenkin 100e ainakin tzipale nuo ja ilmeisesti tarvikeosia ei kannata edes harkita.Last edited by Antsah; 15-06-2011, 18:29.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostOsaako Supa tai joku muu sanoa tämän M54 kohdalla, että onko imu vai pakopuolen tunnistin todennäköisin syyllinen?
Pakopuolella näkyi olevan alkuperäinen anturi päiväyksen perusteella. Imupuolen tunnistin oli näköjään vaihdettu aika uutena, 2002 päiväys.
Kulutus on tosiaan ollut hieman yläkanttiin minusta, joten sekin oire kyllä täsmää. Liikkeelle lähtiessä saa antaa kaasua ettei nyvi ja kakkoselle vaihtaessa tulee sellainen "töksäys"
Olisi mukava saada jotenkin varmistettua että kumpi anturi laitetaan vaihtoon, kuitenkin 100e ainakin tzipale nuo ja ilmeisesti tarvikeosia ei kannata edes harkita.
Yleisemmin noista menee pakonokan antureita mutta jos mitään vikakoodia ei ole niin en näkis tarpeelliseks vaihtaa ellei halua ennakoivaa huoltoa tehdä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostJahas, no mitähän sitten tuolle tikitykselle pitäisi tehdä jos nuo anturit sitten on oletettavasti kunnossa?
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
Comment