Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14352
    • Oulu

    Itse käytin stp:n vastaavaa ja eipä ollu vaikutusta mihinkään suuntaan. Toki itselläni oli vain öljynkulutus ongelma, mutta ilmeisesti rauhottui huohotinventtiilin vaihdolla.

    Eipä silti että ois mitää mullistavaa odottanutkaan, mutta sama säästää nuoki rahat vaikka siihen lisäysöljyn ostoon.
    Last edited by zener; 10-06-2012, 17:58.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • lesentso
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2011
      • 239
      • Iisalmi

      Originally posted by zener View Post
      NGK BKR6EK tulpat maksaa 20e/6kpl, joten eipä kyllä innostas muuta sinne laitella.
      Ok. Mietiin vaan ku ei pyöri kaikilla 6:lla ja puolat mittasin tänään, ja kaikki oli ehjät. Sitten kokeilin vanhoilla tulpilla ja ei vaikutusta. :think Nuo uudet tulpat on juuri nuo kyseiset Championit.

      Kaikki anturit pitäs olla kiinni ja puolien + suuttimien jakotukista tutkin johdot ja mittasin moottorinohjauslaatikolle asti, ja oli kunnossa. Lamdojen johdot kokeilin vaihtaa päittäin ja ei vaikutusta.

      Oisko kuitenki sitte puolavika vai vaikuttasko joku rikkinäinen anturi/irrallinen liitin? :think

      Comment

      • LordHamwich
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 436
        • Kuopio-Kuhmo

        Originally posted by lesentso View Post
        Oisko kuitenki sitte puolavika vai vaikuttasko joku rikkinäinen anturi/irrallinen liitin? :think
        Ettei vain olisi suutin tukossa...
        1997 E39 523i Cosmosschwartz
        sigpic

        Gone with the wind:
        1994 VW Passat 2.0
        1995 E36 323i

        Comment

        • dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

          Originally posted by Arde92 View Post
          ite ainaki heitin vain n.4dl pöllööljyä koneeseen ja käytin varttitunnin ja sitte öljyt pihalle ja uuet castrollit pesään nostajat hiljeni samalla.
          mikä moottori? oliko ölpät ylärajassa vai missä kohtaa noin? 4dl:ko sitä forteakin sitten kuuluisi laittaa vai mihin tuo 4dl perustuu?
          Originally posted by Haju69 View Post
          sinne vaan vanhojen öljyjen sekaan ja annat pyöriä sen 30min paikallaan. Ja vaihdat öljyt. Itsellä ainakin putosi öljynkulutus merkittävästi.

          Ja kyllä kuulemma dieselin käyttö forten korvikkeena ajaa saman asian. Mutta se on kokeilematta.
          juu pitää varmaan kokeilla tuota köyhän miehen fortte käsittelyä:think jos toimii eukon autoon niin vois laittaa omaankin öljyähän tuo ei syö kyllä pisaraakaan.. kohta kymppitonni ajettu ja edelleen tasan ylärajassa
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Jos ei hiljene, niin mulla on ylimääräsenä satsi hiljaisia nostimia.
          pidetään mielessä jos ei hiljene
          Last edited by dumppi; 11-06-2012, 23:06.
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica


          Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

          Comment

          • lesentso
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2011
            • 239
            • Iisalmi

            Originally posted by LordHamwich View Post
            Ettei vain olisi suutin tukossa...
            Tänää otin tulpat irti niin 1 ja 6 sylinterin tulpat oli lähes uutta vastaavat kun 4 muuta oli tummemmat.

            Huomenna puristuspaineiden mittaus ja sen jälkeen tutkimaan lisää,
            jos ei ala löytyä muuten niin sitte irrotella imusarja ja kattoo ne suuttimet.

            Comment

            • Arde92
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1328
              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

              Originally posted by dumppi View Post
              mikä moottori? oliko ölpät ylärajassa vai missä kohtaa noin? 4dl:ko sitä forteakin sitten kuuluisi laittaa vai mihin tuo :

              m52b25. perustu siihen että oli semmonen muki saatavilla
              E39 M5 Titansilber<------
              F11 530D Spacegray
              E36 323i M-sport Med Hölsteri
              Ex :E61 525D Lci Carboni
              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Originally posted by dumppi View Post
                jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
                voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?

                kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
                Itsellä kylläkin M54, kokeilin vaikka minkälaisia öljyjä ja ainoat joilla nostajat hiljeni oli Castrolin Edge FST 0w-40. Engine flushit ei ainakaan yksinään saaneet hiljaiseksi, mutta samallahan senkin tekee.

                Comment

                • dumppi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 4351
                  • sotkamo

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Itsellä kylläkin M54, kokeilin vaikka minkälaisia öljyjä ja ainoat joilla nostajat hiljeni oli Castrolin Edge FST 0w-40. Engine flushit ei ainakaan yksinään saaneet hiljaiseksi, mutta samallahan senkin tekee.
                  rally formulaa kuulemma aina käytetty niin taijan kokeilla tuossa loppuviikosta tuota "forte"käsittelyä ja uuvet rallivormulat sissään niin sittempä tuon näkkee..
                  Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                  e36 325i coupé R.I.P
                  e30 316 2d
                  e36 318is coupé
                  e36 323i 4d ac schnitzer replica


                  Käyttis: e39 523i 4d
                  Originally posted by rizzo
                  Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                  |Sotkamo Connection|

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9042
                    • Iisalmi

                    Ihan mielenkiinnosta, voiko joku tällainen mersun remmi toimia m50/m52 koneessa jollain 0,5 bar paineilla? Mitä eroa M62 ja M65, sen ymmärrän kyllä että isompi numero on isompi.

                    E39 ja E91

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by dumppi View Post
                      rally formulaa kuulemma aina käytetty niin taijan kokeilla tuossa loppuviikosta tuota "forte"käsittelyä ja uuvet rallivormulat sissään niin sittempä tuon näkkee..
                      Rallyformulaa tai nykyisin Peak Lifea en ole itse kokeillut. Ainakin se on kai hieman jäykempää, koska on 5w-50.

                      Comment

                      • Arde92
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1328
                        • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                        Mahtuuko näissä m52 moottoriessa tulemaan männät alakautta pois?
                        E39 M5 Titansilber<------
                        F11 530D Spacegray
                        E36 323i M-sport Med Hölsteri
                        Ex :E61 525D Lci Carboni
                        Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                        Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                        Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                        Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Arde92 View Post
                          Mahtuuko näissä m52 moottoriessa tulemaan männät alakautta pois?
                          No yleisesti mistään nykymoottorista jossa on runkolaakerit joka sylinterin välissä ja sylinterinseinämää ~5 mm sylintereiden välissä ei saa mäntiä alakautta ulos.....

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 875
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            Käykö 528i tuplavanos koneesta kytkinpaketti myös 528i singevanos koneeseen?
                            Eli siis yksinkertaisesti sanottuna -99 vuosmallin autosta -96 vuosmallin autoon?
                            Jostain syystä BMWfans antaa 95-97 vuosimalliin oman osanro:n kytkinlevylle.
                            Levyn koko pysyy tuplavanos koneessa kuitenkin samana eli 240mm.

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Magirus View Post
                              Käykö 528i tuplavanos koneesta kytkinpaketti myös 528i singevanos koneeseen?
                              Eli siis yksinkertaisesti sanottuna -99 vuosmallin autosta -96 vuosmallin autoon?
                              Jostain syystä BMWfans antaa 95-97 vuosimalliin oman osanro:n kytkinlevylle.
                              Levyn koko pysyy tuplavanos koneessa kuitenkin samana eli 240mm.
                              Ei. M52TU käyttää SAC kytkintä kun vanhemmat ihan perinteistä.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Magirus
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 875
                                • Keski-Suomi und Sawo

                                Originally posted by Supa View Post
                                Ei. M52TU käyttää SAC kytkintä kun vanhemmat ihan perinteistä.
                                Aivan, kiitoksia! Mikähän ajatus mahtaa olla tuossa että alkupään kytkintä on valmistettu vaan syyskuun -97 loppuun? Siitä eteenpäin osanro. vaihtuu ja pysyy samana tuonne 2000 vuoteen asti. Eihän M52tu kone tullut kun vasta joskus 8/98 tjsp? Eli siis esim. -98 vuosmallin kytkinlevy ei muka käy tuohon meikeläisen -96 vuosmalliin? Mikä tämä ero sitten käytännössä on?

                                EDIT: 1995-1997
                                1997-2000

                                EDIT2: Niin ja riittäisi siis jos tuo kytkinlevykin kävisi -99:stä 96:seen..
                                Last edited by Magirus; 18-06-2012, 08:59.

                                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                                O: E24 osasia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎