Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3562
    • Nla

    m52b28 Vinkkejä mistä johtuu välillä huono käynnisttyminen Video Välillä lähtee nätistä välillä rykii huomattavasti pahemmin kun videossa. Lisäksi hetken päästä kun on liikenteeseen lähtenyt auto pätkäisee ihan kun bensan syöttöloppuisu. Sammunut parikertaa liikennevaloissa ilman mitään varoitusta.

    Ei vika koodeja, muuten toimii hienosti. Tulpat vaihdettu muutama sata km sitten.
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • Magirus
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 875
      • Keski-Suomi und Sawo

      Ois alunperinkin varmaan tämä tekniikka puolen alue ollut ehkä "oikeampi" ko. vikaan liittyen joten postaanpa tämän ongelman tänne ihmeteltäväksi.

      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


      O: E24 osasia

      Comment

      • tecro
        BTCF Member
        • Dec 2009
        • 185
        • Suomi

        Onko kukaan kokeillut toimiiko m52 mosa normaalisti ilman maf-anturia?, itsellä sen irroittaminen ei aiheuta mitään muutoksia auton toimintaan..
        luulisi, että alkaisi nykiä..
        Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          Originally posted by dumppi View Post
          juu pitää varmaan kokeilla tuota köyhän miehen fortte käsittelyä:think jos toimii eukon autoon niin vois laittaa omaankin öljyähän tuo ei syö kyllä pisaraakaan.. kohta kymppitonni ajettu ja edelleen tasan ylärajassa
          Jotain vikaa kyllä on jos ei öljyä mene yhtään ;D

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            Originally posted by dumppi View Post
            jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
            voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?

            kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
            noniin nyt on omakohtaisiakin kokemuksia niin jaetaampas ne tänne

            eli nyt vasta ehdin/sain aikaiseksi tuon huuhtelun tehdä ja hommasin siis ihan tuon oikean "forte engine flush" pullon enkä sitten uskaltanutkaan sillä pöllö öljyllä kokeilla kuitenkaan

            noh tuloksethan olivat aivan loistavat!!

            empä olisi uskonut että tuo jo vuoden verran ääntä pitänyt ja aika pahalta jo kuullostanut nostajan lupsutus olisi sillä hiljennyt, mutta niin vaan hiljeni ja käypi auto nyt tosi nätisti

            samalla vaihdoin tulpat ja kaikki suodattimet ja alavääntö nyt ainakin lisäänty kun ennen tuntu että meinaa sammuilla liikkeelle lähdöissä ja tänä aamunakin kun töihin ajoin niin välillä meinasi puutua täysin kun kiihdyttämään lähti.

            huomasin myös että ohittaminenkin sujui nyt joutuisammin kun ennen tunnosti että kolmonenko se pitää pesään lykätä ennenkun kerkeää ohi:think kulutusmittarikin näytti mielestäni vähän vähempi kun ennen:think

            tulppien reiät oli tosin öljyiset että voi tuo puutuminen ja ajoittainen nykiminen siitäkin johtua ja jokainen tulppa oli ilman väännintä pyöriteltävissä auki eikä puolatkaan kovin tiukalla olleet kuka ikinä onkaan viimeksi tulpat vaihtanut niin on varmaan jääneet tulpat lopuksi kiristämättä.

            kaikin puolin kannattava remppa suodattimet, öljyt, tulpat ja fortelitkut kaikki yhteensä alle 180€..
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by dumppi View Post
              noniin nyt on omakohtaisiakin kokemuksia niin jaetaampas ne tänne

              eli nyt vasta ehdin/sain aikaiseksi tuon huuhtelun tehdä ja hommasin siis ihan tuon oikean "forte engine flush" pullon enkä sitten uskaltanutkaan sillä pöllö öljyllä kokeilla kuitenkaan

              noh tuloksethan olivat aivan loistavat!!

              empä olisi uskonut että tuo jo vuoden verran ääntä pitänyt ja aika pahalta jo kuullostanut nostajan lupsutus olisi sillä hiljennyt, mutta niin vaan hiljeni ja käypi auto nyt tosi nätisti

              samalla vaihdoin tulpat ja kaikki suodattimet ja alavääntö nyt ainakin lisäänty kun ennen tuntu että meinaa sammuilla liikkeelle lähdöissä ja tänä aamunakin kun töihin ajoin niin välillä meinasi puutua täysin kun kiihdyttämään lähti.

              huomasin myös että ohittaminenkin sujui nyt joutuisammin kun ennen tunnosti että kolmonenko se pitää pesään lykätä ennenkun kerkeää ohi:think kulutusmittarikin näytti mielestäni vähän vähempi kun ennen:think

              tulppien reiät oli tosin öljyiset että voi tuo puutuminen ja ajoittainen nykiminen siitäkin johtua ja jokainen tulppa oli ilman väännintä pyöriteltävissä auki eikä puolatkaan kovin tiukalla olleet kuka ikinä onkaan viimeksi tulpat vaihtanut niin on varmaan jääneet tulpat lopuksi kiristämättä.

              kaikin puolin kannattava remppa suodattimet, öljyt, tulpat ja fortelitkut kaikki yhteensä alle 180€..
              Olen myös ihmetellyt tuota tulppien löystymistä, mutta hommasin orkkis ngk:t, niin ne eivät olleet löystyneet yhtään, toki eivät sitten tomineetkaan niin kuin bochit.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Originally posted by janke View Post
                Olen myös ihmetellyt tuota tulppien löystymistä, mutta hommasin orkkis ngk:t, niin ne eivät olleet löystyneet yhtään, toki eivät sitten tomineetkaan niin kuin bochit.
                Mitenkäs ne eivät toimineet?

                Ei oo ollu vielä kertaakaan ongelmia NGK BKR6EK tulppien kanssa niin M50, M52, M60 tai M70 moottorissa. :think
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by zener View Post
                  Mitenkäs ne eivät toimineet?

                  Ei oo ollu vielä kertaakaan ongelmia NGK BKR6EK tulppien kanssa niin M50, M52, M60 tai M70 moottorissa. :think
                  Käyttänyt aina bochia ja viimeksi kävin marmorilta hakemassa Ngk:t ja heti ensi startista huomasi, kun sai sahata hiukan pitenpään, että käynnistyi ja muutenkin käyntiinlähtö ollut niin ja näin. Moottorit lienee yksilöitä ja toisilla toimii bochit ja toisilla Ngk. Aikaisemmin ei ole ollut vastaavaa ongelmaa bocheilla.:think Mutta nytte odottelee uudet possit vaihtoa ja saa nähdä onko vaikutusta. :think
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • spottti
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 596
                    • Valkeakoski

                    Originally posted by spottti View Post
                    Tyhjäkäynnin heittelyn(1500-3000rpm) alkamista heti termostaatin auettua; manaamista. Ongelmasta johtuvaa kyselyä, avautumista sekä vian etsintää ja kartoitusta.
                    Voe hele, vika on taidettu viimein paikallistaa sekä selättää.
                    Tuli mainittua pitkän linjan raskaankaluston asentajalle tuosta sigun toukan tyhjäkäyntiongelmasta. Kaveri vihjasi että kannattaa kokeilla vaihtaa moottorin lämpötila-anturi.
                    Vaihdoin anturin menneenä viikonloppuna. Vika näyttää viimein kadonneen, eikä ole VIELÄKÄÄN ilmaantunut takaisin. Eli syy oli mitä ilmeisimmin viallisessa lämpötila-anturissa.
                    Persdynossakin auto tuntuis hieman pirteämmältä.
                    Täytyy vielä luetuttaa vikakoodit kaiken varalta, kun ehdin.

                    ...ja parin päivän päästä tulen sitten tänne taas avautumaan jos ja kun vika on tullut takaisin.
                    F11 530DA X-drive M-sport -12
                    Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Auto e36/328i.

                      Ravistaa liikkeelle lähdössä. Mielestäni herkemmin lämpösenä sekä pakittaessa.
                      Vauhtis vai jokin muu?

                      Tällä hetkellä ei tallia käytettävissä ja olisi aika saada auto talvikuntoon, niin kaikki mahdollinen tekninen apu tervetullutta.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Öljyä kytkinlevyssä? -> vuotava kampuran takastefa.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by Cell View Post
                          Öljyä kytkinlevyssä? -> vuotava kampuran takastefa.
                          Ok.

                          Miten tuo vauhtis yleensä oireilee kun menossa?
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            M52 on pitänyt ihme rapinaa jo tovin, mutta ei ole tullut kiinnitettyä huomiota kun aikasemmin hihnankiristin kirksui... Nyt kun se on hiljaa niin ihmetyttää tuo rapina.

                            Ei kuulu ihan kylmällä koneella ja kuuluu ainoastaan 1800rpm tai alle.

                            Video: http://zener.1g.fi/kuvat/E39+528i/20120926_071921.mp4
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by Jasu View Post
                              Ok.

                              Miten tuo vauhtis yleensä oireilee kun menossa?
                              Metelöi ainakin.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14353
                                • Oulu

                                Originally posted by zener View Post
                                M52 on pitänyt ihme rapinaa jo tovin, mutta ei ole tullut kiinnitettyä huomiota kun aikasemmin hihnankiristin kirksui... Nyt kun se on hiljaa niin ihmetyttää tuo rapina.

                                Ei kuulu ihan kylmällä koneella ja kuuluu ainoastaan 1800rpm tai alle.

                                Video: http://zener.1g.fi/kuvat/E39+528i/20120926_071921.mp4
                                Jaha, liekköhän se tämän E39:n tarina omalta osalta tässä jos kiertokangen laakerit on tullu tiensä päähän. Mihinhän hintaa löytäs vaihtokonetta...
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎