Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Mielipiteit? Kiirus

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by kaikkone View Post
      Mielipiteit? Kiirus
      Jätkä kyselee liikaa. Kukaan ei ehdi vastaamaan siihen tahtiin, ku sulta tulee kysymyksiä.

      M52:sta korkaa kiertee yleensä vain silloin, kun kone on keittänyt huolella. Mielipiteeksi voin sanoa vaikka sen, että jos kansi on ehjä, niin se on ehjä.
      EDIT: Kierteiden korkkaus tarkoittaa tässä tapauksessa todennäköisesti sitä, että kannenpulttien kierteet on irronneet lohkosta.
      Last edited by kaol; 05-11-2010, 12:56.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Originally posted by kaol View Post
        Jätkä kyselee liikaa. Kukaan ei ehdi vastaamaan siihen tahtiin, ku sulta tulee kysymyksiä.

        M52:sta korkaa kiertee yleensä vain silloin, kun kone on keittänyt huolella. Mielipiteeksi voin sanoa vaikka sen, että jos kansi on ehjä, niin se on ehjä.
        EDIT: Kierteiden korkkaus tarkoittaa tässä tapauksessa todennäköisesti sitä, että kannenpulttien kierteet on irronneet lohkosta.
        Sain infoa että oli kierteet korkannu (kaiketi kansityössä tjsp), sen jälkeen oli laitettu holkkikierre tjsp lohkoon, joka korkkas 6km ajon jälkeen -> kyllästyminen.
        Käyn hakemas tuon huomenna.


        Kävin kyselemässä omasta kannesta taas. olivat löytäny lisää vikaa .. pakonokka oli joskus leikannu kiinni. sellaset jurmut siin oli tjsp.

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          HEII minä taas!
          Mietin tässä että kun tuosta kannesta on plaanattu jonkin verran.. Niin pystyykö sen jotenki mittaamaan paljonko se on alkuperäseen verrattuna plaanattu. sen takia ettei puristukesn takia pojahtas kierteet.

          Toi ny tais olla typerä kysymys. Jos pienen paineen nousun takia pojahtaa kierteet niin silloin jo jotai vikaa muussakin. vai?

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • Vihti

            Noista ohjureista kun oli puhetta, niin miten bulkkitavaraa nuo ovat? ETK:n mukaan valmistus lopetettu, jotain höpinää on ylikokoisista, mutta ylikokovenat ei todellakaan nappais..
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Ohjureita ei vaihdeta varsinaisesti, sinne asennetaan K-linerit tai vastaavat, eli käytännössä holkitetaan. Venttiileitä ei vaihdeta.

              Hinnat on pyöriny 8-20e/kpl välillä, riippuen koneistamosta. Toistaiseksi halvimmalla teetetty remontti tuli kalliiksi kun ryssivät aika pahasti


              Alkaa olla vähitellen oma kottero kunnossa. Liikkeellelähtö on helpottunut, käynnistysviat kadonneet, ja sammuilu risteykseen tultaessa on nyt poissa. Alavääntöä joko on enemmän, tai sitten se sama määrä on saatavilla nyt ilman viiveitä, ainakin tuntuu todella selvästi voimakkaammalta alhaalla. Vikoja oli: Väsynyt maf (korjausarvot korkealla), pieni imuvuoto (haitariputki osittain pois paikaltaan), nokka-akselin tunnistin (signaali kuralla), roiskiva suutin (roska) ja tukkeutunut separaattorin paluuletku. Ennen remppojakin kulutus oli aikalailla normaali, ei vikakoodeja ja normi tallaajalle ainoa tuntuva vika oli toi sammuilu. Vaan nyt maistuukin ajella komiasti

              Uusikaupunki - Tampere 6,3l/100km
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                Originally posted by Calypsocoupe View Post
                Noista ohjureista kun oli puhetta, niin miten bulkkitavaraa nuo ovat? ETK:n mukaan valmistus lopetettu, jotain höpinää on ylikokoisista, mutta ylikokovenat ei todellakaan nappais..
                Se vaihdettava venttiilinohjain on itsessään ylikokoinen eli ulkopuolelta alkuperäistä paksumpi, itse venttiilin ohjainpinta ja venttiilit ovat vakiokokoa. Eli kun vanha ohjuri puristetaan pois tarvitsee kannen ohjurinreikä hoonata vähän suuremmaksi jotta sinne saa asiallisesti puristettua uuden ohjurin joka myös pysyy paikallaan, samankokoista ei sinne asiallisesti saa enää mitenkään.

                Ohjureiden vaihdon jälkeen seetipinnat on tietysti myös koneistettava uuden ohjurin mukaan....

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by naukkis View Post
                  Eli kun vanha ohjuri puristetaan pois tarvitsee kannen ohjurinreikä hoonata vähän suuremmaksi jotta sinne saa asiallisesti puristettua uuden ohjurin joka myös pysyy paikallaan, samankokoista ei sinne asiallisesti saa enää mitenkään.

                  Ohjureiden vaihdon jälkeen seetipinnat on tietysti myös koneistettava uuden ohjurin mukaan....
                  On iloisia muistoja kyllä näistä toimenpiteistä, terveisiä vaan turun td-koneistamoon Kaksi kantta ohjurinvaihdossa, yhteensä toistakymmentä halkeamaa kansissa sen jälkeen, uusien ohjurien päitä paskana ja muutama seetipinta koneistettu päin helvettiä. Mitään ei muuten saatu hyvityksenä koskaan, vaan eipä jaksanut lähteä tappelemaankaan sen enempää kun selväksi tuli ettei yhteistyö kiinnosta.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Cell View Post
                    On iloisia muistoja kyllä näistä toimenpiteistä, terveisiä vaan turun td-koneistamoon Kaksi kantta ohjurinvaihdossa, yhteensä toistakymmentä halkeamaa kansissa sen jälkeen, uusien ohjurien päitä paskana ja muutama seetipinta koneistettu päin helvettiä. Mitään ei muuten saatu hyvityksenä koskaan, vaan eipä jaksanut lähteä tappelemaankaan sen enempää kun selväksi tuli ettei yhteistyö kiinnosta.
                    No asialla ollut varmaan joku harjoittelija, ohjurit vaihtaa kyllä ihan pultin ja putkenpätkän kanssakin jos tarve tulee ja aikaa riiittää.

                    Niin ja siihen kysymykseen kuinka bulkkitavaraa nuo ovat, ohjuri ei ole kuin valurautaputki jolla on ulko ja sisämitta, samat ohjurit käy kanteen kuin kanteen merkistä riippumatta eli koneistamolla ei pitäisi olla mitään ongelmaa ohjureiden vaihdossa, itse jos vaihtaa ja kuvastot eivät tunne niin aikaa menee vähän mittojen selvittämiseen mutta ohjurit kyllä löytyy harvinaisempiinkin kansiin.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11082
                      • Oulu

                      m52+cruise

                      Tuli tuossa hommattua cruisen osat ja johtosarjaa odotellessa rupesin ihmettelemään miten servo vaijereineen tulee paikalleen. Niin mihin tuossa pitäs se vaijeri tulla kiinni, vai puuttuuko tuosta nyt se paikka sille:



                      itse vaijerinkuorelle on paikka, mutta en nyt pimeässä ainakaan keksiny miten tuohon voi saada mitään vaijeria kiinni mihinkään. Aikasemmin kun asiaa selvittelin, niin realoemin mukaan olis ilman cruisea, sen kanssa ja acs:n kanssa sama kaasuläppäkotelo, mutta tuon mun kaasuläppäkotelon varaosanumeroa ei realoem edes tunnistanu (1 427 174).

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Tuli tuossa hommattua cruisen osat ja johtosarjaa odotellessa rupesin ihmettelemään miten servo vaijereineen tulee paikalleen. Niin mihin tuossa pitäs se vaijeri tulla kiinni, vai puuttuuko tuosta nyt se paikka sille:


                        itse vaijerinkuorelle on paikka, mutta en nyt pimeässä ainakaan keksiny miten tuohon voi saada mitään vaijeria kiinni mihinkään. Aikasemmin kun asiaa selvittelin, niin realoemin mukaan olis ilman cruisea, sen kanssa ja acs:n kanssa sama kaasuläppäkotelo, mutta tuon mun kaasuläppäkotelon varaosanumeroa ei realoem edes tunnistanu (1 427 174).
                        Tuosta näyttää puuttuvan se toinen muovikiekko, johon cruisen vaijeri kiinnitetään. Kummallista kyllä, koska en oo koskaan nähnyt, ettei sitä vanhammissa M52:ssa olisi, vaikka cruise puuttuisikin...

                        Minkäs ikäinen tuo auto on?
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11082
                          • Oulu

                          Originally posted by kaol View Post
                          Tuosta näyttää puuttuvan se toinen muovikiekko, johon cruisen vaijeri kiinnitetään. Kummallista kyllä, koska en oo koskaan nähnyt, ettei sitä vanhammissa M52:ssa olisi, vaikka cruise puuttuisikin...

                          Minkäs ikäinen tuo auto on?
                          Niimpä tietennin Löysin tuolla realoemin antamalla numerolla kuvan, ja siinä näyttäs olevan kummatkin. Pittää koittaa vaikka kehitellä ylimääräsestä diudiun kaasuläppäkotelosta se puuttuva kiekko. Ellei sitten jollain ole ylimääräsenä lojumassa tollasta Tietennin paras vaihtoehto olis ostaa oikeanlainen, mutta ei oikeen hintansa puolesta kiinnosta.

                          Sigun auto, eli 7/95

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            Mitäs osia tarvitsit tuohon hommaan? Ja eikös melkein samalla vaivalla saa ACS:n käyttöön, ilman T:tä. Itellä 12-95 auto.

                            Comment

                            • Teppis83
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 50
                              • Lahti

                              Itellä tossa kruisessa se vaijeri on vaan hirtetty siihen kaasuvaijeriin kiinni, josta menee sit tohon palikkaan, mut ei kyl mullakaa sitä muovia siin ole, joku jälkiasennus cruise siin on.. -96 523iA, Eipä se kyl toisaalta toimikkaan, tiedä sit onko siin boksis vika tjsp..

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11082
                                • Oulu

                                Originally posted by Perlenbacher View Post
                                Mitäs osia tarvitsit tuohon hommaan? Ja eikös melkein samalla vaivalla saa ACS:n käyttöön, ilman T:tä. Itellä 12-95 auto.
                                Kävin tuota taas ihmettelemässä, niin tuon muovikiekon ja jousen sille taitaa tarvia. Akselikin on liian lyhyt, mutta eiköhän tuohon saa vaihdettua jonkin pitemmän pultin tilalle. Muuten taitaa kaikki jo olla tai tulossa. Johtosarjankin pysty vielä tilaamaan uutena.

                                Ja ei oo mitään tarvetta ACS:lle, eikä ole kyllä tullu edes selvitettyä mitä kaikkea se vaatis lisäksi.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎