Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Löwen
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 385
    • Finnland

    Ei kai taas jo pari kuukautta sitten edellisen m50 käyntiongelmien kanssa tapelleena, kuitenkin nyt tuo sigun vehje alkanut nyt hummaamaan tyhjäkäyntiä n. 700-400 rpm väliä kun kytkimen painaa ajossa pohjaan esim. risteykseen tullessa pienemmälle vaihdettaessa. Paikallaan ei humppaa. Pintakaasulla vaikea löytää sopivaa kohtaa, ennen veti hyvin. Myös alaväännöt laiskistuneet. Auto ollut 5 päivää itsellä ja nyt jo humpat alkaa vaikka ekoina päivinä toimi hyvin. Se vaimentimen läppä on näköjään ollut kiinni karstoittuneena jonkin aikaa mutta aukaisulla ei vaikutusta. Vikakoodit luetutin heti oston jälkeen, ei muuta kuin etuvasen abs pimeä. Mihin tuo nyt voi viitata, ruttuputkia ja kumppaneita väännelty tuloksetta ja konehuonekin niin siistinnäköinen päällepäin että vaikea uskoa imuvuotoakaan? Ei oikein inspiraatiota löydy summassa lähteä letkuja ja antureita purkamaan pihalla tuossa lumisateessa.
    MB E220CDI '10 Braun

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by Löwen View Post
      Ei kai taas jo pari kuukautta sitten edellisen m50 käyntiongelmien kanssa tapelleena, kuitenkin nyt tuo sigun vehje alkanut nyt hummaamaan tyhjäkäyntiä n. 700-400 rpm väliä kun kytkimen painaa ajossa pohjaan esim. risteykseen tullessa pienemmälle vaihdettaessa. Paikallaan ei humppaa. Pintakaasulla vaikea löytää sopivaa kohtaa, ennen veti hyvin. Myös alaväännöt laiskistuneet. Auto ollut 5 päivää itsellä ja nyt jo humpat alkaa vaikka ekoina päivinä toimi hyvin. Se vaimentimen läppä on näköjään ollut kiinni karstoittuneena jonkin aikaa mutta aukaisulla ei vaikutusta. Vikakoodit luetutin heti oston jälkeen, ei muuta kuin etuvasen abs pimeä. Mihin tuo nyt voi viitata, ruttuputkia ja kumppaneita väännelty tuloksetta ja konehuonekin niin siistinnäköinen päällepäin että vaikea uskoa imuvuotoakaan? Ei oikein inspiraatiota löydy summassa lähteä letkuja ja antureita purkamaan pihalla tuossa lumisateessa.
      Tästä vähän vinkkejä käyntiongelmiin.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Löwen
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 385
        • Finnland

        Originally posted by Löwen View Post
        Ei kai taas jo pari kuukautta sitten edellisen m50 käyntiongelmien kanssa tapelleena, kuitenkin nyt tuo sigun vehje alkanut nyt hummaamaan tyhjäkäyntiä n. 700-400 rpm väliä kun kytkimen painaa ajossa pohjaan esim. risteykseen tullessa pienemmälle vaihdettaessa. Paikallaan ei humppaa. Pintakaasulla vaikea löytää sopivaa kohtaa, ennen veti hyvin. Myös alaväännöt laiskistuneet. Auto ollut 5 päivää itsellä ja nyt jo humpat alkaa vaikka ekoina päivinä toimi hyvin. Se vaimentimen läppä on näköjään ollut kiinni karstoittuneena jonkin aikaa mutta aukaisulla ei vaikutusta. Vikakoodit luetutin heti oston jälkeen, ei muuta kuin etuvasen abs pimeä. Mihin tuo nyt voi viitata, ruttuputkia ja kumppaneita väännelty tuloksetta ja konehuonekin niin siistinnäköinen päällepäin että vaikea uskoa imuvuotoakaan? Ei oikein inspiraatiota löydy summassa lähteä letkuja ja antureita purkamaan pihalla tuossa lumisateessa.
        Pöh, nyt taas toimi jostain syystä kunnolla ja oli mukava ajella. Kuulostaako teistä anturivialta vai imuvuodolta/tukokselta jossain?
        MB E220CDI '10 Braun

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by Löwen View Post
          Pöh, nyt taas toimi jostain syystä kunnolla ja oli mukava ajella. Kuulostaako teistä anturivialta vai imuvuodolta/tukokselta jossain?
          Kuulostaa siltä että nokan anturissa voisi olla vikaa kun on noin satunnaista, ehkäpä johtojen eristeet hapertuneet liittimen päästä ja menevät yhteen välillä. Otappa anturin liitin irti ja vedä kumisukka päältä pois niin näet tilanteen.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Löwen
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 385
            • Finnland

            Originally posted by Cell View Post
            Kuulostaa siltä että nokan anturissa voisi olla vikaa kun on noin satunnaista, ehkäpä johtojen eristeet hapertuneet liittimen päästä ja menevät yhteen välillä. Otappa anturin liitin irti ja vedä kumisukka päältä pois niin näet tilanteen.
            Kiitos, lähdenkin heti tarkistamaan kun tosiaan ei ole jatkuvaa tuo moottorin kettuilu!

            Anturin eristeet olivat murentuneet aivan kuten arvelit! Eikun anturin tilaukseen ja vaihtaapahan tuon norsunkärsänkin samalla kun tuntuu sekin märkä altapäin olevan!
            Last edited by Löwen; 08-12-2010, 23:07.
            MB E220CDI '10 Braun

            Comment

            • Löwen
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 385
              • Finnland

              Pakko nostella, hermothan tässä menee...

              Eli vaihdoin tuon paskana olleen nokan anturin mutta sama meno jatkuu, kierrokset ravistavat alas välillä ja alaväännöt hukassa. Onko tuo motronic voinut jättää jotain väärää tietoa itseensä ja sitä rataa? Anturi on marmorilta tilattu. Mikähän tuota nyt rupes vaivaamaan kun toiminut hienosti ennen anturin hajoamista, ähh...
              MB E220CDI '10 Braun

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                Vikakoodien lukuun mars mars.

                Comment

                • Löwen
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 385
                  • Finnland

                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Vikakoodien lukuun mars mars.
                  Koodit luettu ja antoi entisestä sököstä nokka-anturista ja EGR-venttiilistä. Eihän tuossa semmosta edes ole mutta keksin että voisko se johtua siitä kun nappasin takapöntön läppäsysteemistä johdon irti, joten liitin takaisin kiinni ja koodeja ei nollauksen jälkeen enää tullut. Silti vielä LAISKA alhaalta eikä nappaa kierroksia kuten ennen mutta tyhjäkäynnin notkahtelu loppui tuolla liittimen kiinnittämisellä, mystistä... Voikohan tuo läppäsysteemin jatkuva auki oleminen syödä alavääntöjä? Orkkis tulpatkin kävin alavääntöjen toivossa ostamassa, itsensä huijaamista kai mutta tuleepahan nekin vaihdettua.
                  MB E220CDI '10 Braun

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by Löwen View Post
                    Koodit luettu ja antoi entisestä sököstä nokka-anturista ja EGR-venttiilistä. Eihän tuossa semmosta edes ole mutta keksin että voisko se johtua siitä kun nappasin takapöntön läppäsysteemistä johdon irti, joten liitin takaisin kiinni ja koodeja ei nollauksen jälkeen enää tullut. Silti vielä LAISKA alhaalta eikä nappaa kierroksia kuten ennen mutta tyhjäkäynnin notkahtelu loppui tuolla liittimen kiinnittämisellä, mystistä... Voikohan tuo läppäsysteemin jatkuva auki oleminen syödä alavääntöjä? Orkkis tulpatkin kävin alavääntöjen toivossa ostamassa, itsensä huijaamista kai mutta tuleepahan nekin vaihdettua.
                    Imuvuodot tarkistettu? Veikataan että haitariputki imm-kaasuläppä on halki sieltä alta. Aiheuttaa juuri em oireet. Osa irti ja tarkistukseen
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      Osaisiko joku neuvoa sopiiko E36 328i Usa ja Euro mallien suuttimet keskenään?
                      Vilkaisin etk:ta ja äkkiseltään näytti samaa osanumeroa.





                      Olen harkinnut 6 suuttimen sarjaa tilata Usasta avoon koska ne ovat halvemmat kaikkine kuluineen kun vanhojen pesu Alppilassa.
                      Last edited by Antti O; 09-12-2010, 13:30.

                      Comment

                      • Löwen
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 385
                        • Finnland

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Imuvuodot tarkistettu? Veikataan että haitariputki imm-kaasuläppä on halki sieltä alta. Aiheuttaa juuri em oireet. Osa irti ja tarkistukseen
                        Norsunkärsän ja tyhjäkäyntimosan letkun tilasinkin jo. Kuten jo sanoin, vika alkoi yllättäen eli välillä veti hienosti eikä humpannu, sitten taas humppa alkoi eikä alavääntöjä löytyny. Foorumin jannut veikkas tuota nessun anturia joka olikin aivan paska, osa vaihdettiin mutta oireet jatkuu. Uudella anturilla ei enää alavääntöjä löydy edes satunnaisesti. Liekö joku susi anturi sitten, ei ainakaan huollon testerin mukaan? Ei täsmää imuvuotoon oikein. Muita arvauksia?
                        Last edited by Löwen; 09-12-2010, 14:13.
                        MB E220CDI '10 Braun

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Originally posted by Löwen View Post
                          Norsunkärsän ja tyhjäkäyntimosan letkun tilasinkin jo. Kuten jo sanoin, vika alkoi yllättäen eli välillä veti hienosti eikä humpannu, sitten taas humppa alkoi eikä alavääntöjä löytyny. Foorumin jannut veikkas tuota nessun anturia joka olikin aivan paska, osa vaihdettiin mutta oireet jatkuu. Uudella anturilla ei enää alavääntöjä löydy edes satunnaisesti. Liekö joku susi anturi sitten, ei ainakaan huollon testerin mukaan? Ei täsmää imuvuotoon oikein. Muita arvauksia?
                          Mistä ostit?
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Löwen
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 385
                            • Finnland

                            Originally posted by peltone View Post
                            Mistä ostit?
                            Siis jos tarkotin anturia niin sen ostin marmorilta niinkuin aina kun on BMW osien hankkiminen kyseessä. Anturi muuten maksoi ~100e ja tarvike näkyy olevan schmiedmannilla ~50e eli ei pitäis ainakaan sekunda osa olla kiinni ellei liike vedä rutkasti välistä
                            Last edited by Löwen; 09-12-2010, 15:04.
                            MB E220CDI '10 Braun

                            Comment

                            • Löwen
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 385
                              • Finnland

                              Mikähän tuota takapöntön läppääkin vaivaa kun se aukiaa vasta ~4500 rpm? Putsasin sen karstasta, liikkuu kyllä hyvin.
                              MB E220CDI '10 Braun

                              Comment

                              • 328 e36
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 488
                                • pori

                                Originally posted by Löwen View Post
                                Mikähän tuota takapöntön läppääkin vaivaa kun se aukiaa vasta ~4500 rpm? Putsasin sen karstasta, liikkuu kyllä hyvin.
                                No eihän siinä sitten mitään vikaa ole,sen kuuluukin aueta vasta korkemmilla kierroksilla..
                                e36 320 cabrio.
                                e36 328 coupe.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎