M54 vanos remontti

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wespa
    replied
    Itse juuri Vanosrempan tehneenä vaihdoin kyllä nuo rattle ringsitkin, vaikka mulla ei edes 135000km ajettuna rallattanut vielä. Kyllä minä ainakin suosittelen niiden vaihtoa, helppo pieni lisähomma kun Vanos on muutenkin jo valmiiksi palasina, ja ei tuota rallatusta oikein muuten kai kuntoon edes saa.

Leave a comment:

• iimiley
    replied
    M54b30 koneeseen pitäs vanos huoltaa, kun kuuluu tuo "rallatus" ja vedot on välillä vähän kateissa. Pitäskö noiden o-renkaiden lisäksi ostaa tuo "Double Vanos Rattle Repair Kit"? Jostain luin että nuiden vaihtaminen ei pitäisi olla tarpeellista, kun muuten voi aiheuttaa laakerivahinkoa?
    Autolla ajettu nyt 160tkm.

Leave a comment:

• Mosse
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Huomaako tota disan läpän puuttumista irtioton johdosta käytännössä kuinka?

-Anssi
    Itse en kyllä suurta eroa huomannu perstuntumalla...

Leave a comment:

• pablo
    replied
    Huomaako tota disan läpän puuttumista irtioton johdosta käytännössä kuinka?

Tilasin enkuista vanoksen tiivisteet mitä tässäkin topicissa on joku aiemmin puhunut. Mukana tuli pieni purkki jotain muistaakseni vaaleansinistä rasvaa. Kuuluukos ne teflonirenkaat niillä voidella, kun muistaakseni beisanin ohjeessa ne laitetaan kuivana sinne poteroihin litistymään hetkeks?

-Anssi

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Joo tein saman homman aikanaan yhteen autoon, jättää sen akselin vaan siihen ettei se tee imuvuotoa. German autosolutionsin korjaussarja on mielestäni paras.

Leave a comment:

• Mosse
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Kyllä ne disat kannattaa korjata jos ne on muuten ok. Ite oon kolmesta korjannut ne ja ei ole sen jälkeen ollut minkäänsortin ongelmia.
    ilman muuta näin tehdää Väliaikaisesti vaan poistin läpän sieltä koluttamasta.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Kyllä ne disat kannattaa korjata jos ne on muuten ok. Ite oon kolmesta korjannut ne ja ei ole sen jälkeen ollut minkäänsortin ongelmia.

Leave a comment:

• Mosse
    replied
    Joo otin nyt sen läpän väliaikasesti pois, jätin vain sen keltaisen vivun kiinni ja lukitsin sokalla vivustoon. Ajellaan nyt näin, kunnes korjaussarja saapuu

Leave a comment:

• Bm-w
    replied
    M54:sen tyyppivikahan tuo on. Korjaussarjalla sen saa kuntoon. Uusi disa maksaa noin. 200euroa ja korjaussarja taas reilusti alle 100e riippuen mistä tilaa.

Noin 1kk takaperin korjasin itseltä tuon, helppo homma joten suosittelen ostamaan vaan sen korjaussarjan niin säästyypä rahatkin.

Leave a comment:

• Mosse
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Eihän ole disan läppä irti ja se resonoi?
    Olet todennäköisesti oikeassa, kiitos hyvästä vinkistä

Otin läpän irti ja näyttäis että jotain vikaa siinä on. Eikös lpän pitäisi olla hieman jäykempi ja palautua keski asentoon eikä heilua väljästi? kts. video

Pitääkö ostaa kokonaan uusi vai voisko tota jollain lailla tekohengittää, että autolla voisi ajaa? Jotain korjaussarjoja tuohon myydään, korjaantuuko sillä ongelma?

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    Eihän ole disan läppä irti ja se resonoi?

Leave a comment:

• Mosse
    replied
    En nyt uutta ketjua vielä viitsinyt laittaa, mutta tällainen rallatus äänu kuuluu m54. Ei ilmeisemmin kuitenkaan vanos äännä vaan venttiili koneisto? Onko kellään mitään vinkkiä mistää ääni johtuu, alla video.

Leave a comment:

• Forsmanni
    replied
    Originally posted by jpo View Post
    Onko kellään kokemusta muista kuin Beisanin tekemistä Vanoksen tiivisteistä? Näyttäisi esim. MTT-Trading myyvän noita Vanoksen tiivisteitä (http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1522 ). Onko näistä kenelläkään kokemusta vai ovatko ihan samoja kuin nuo Beisanin vastaavat?
    Tosiaan onko joku ostanut MTT-Trading Vanos tiivisteitä? Ei paljoa hinta eroa Beisanin tiivisteisiin.

Leave a comment:

• jariz
    replied
    Kuuluuko rallatus yleensä koko kierrosaluella vai vain osalla?

Leave a comment:

• walopower
    replied
    Originally posted by Grandy View Post
    Onko nuo Rattle ringsit kuinka välttämättömät vaihtaa ja mikä niiden tehtävä on? Toinen kysymys on että mistä löytyy nuo Vanoksen o-renkaiden mitat vai löytyykö mistään? Itse ainakin haen hydr.liikkeestä kun tiedän vaan koot!
    Jos lyttyynpainuneiden tiivisteiden kanssa ei rallata, niin pelkät kumit voi riittää pitkäksi aikaa, uudet kumit kuitenkin tukee mäntää.

Leave a comment:

Working...
X