M54 vanos remontti

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• ohhoh
    replied
    No pistin tilaukseen, oli sen verran houkutteleva, kai se joskus tulee sitten laitettua Ei tohon tänhetkiseen vehkeeseen niitä ole koskaan vaihdettu, joten tuskin työ hukkaan menee. Kerron sitten ensivaikutelmat kun joskus rantautuu.

Originally posted by Antti O View Post
    Ihan hyvältä diililtähän tuo äkkiseltään vaikuttais, jos ei vaan jää tulliin. Beisanin o-renkaat ei ole koskaan minulla jäänyt. Tuon kyseisen paketin o-renkaitten laadusta ei tiedä sen tarkemmin, olen itse aina valinnut beisanin tiivisteet ja sitten tilannut esimerkiksi pielmeieriltä muun tavaran ohella ne muut tarvittavat tiivisteet. E46 fanaticsilta vois löytyä kokemuksia tosta paketista. Laskin hieman noita hintoja, jos tuo ei jää tulliin on kyllä melko houkuttelevan hintainen.

Kerran olin tekemässä yhtä e39 vanosremppaa ja siihen tuli victor reinzin tiivistesarja venakoppaan ja vaikutti ihan asialliselta, tosin hintaeroa ei varmaan kymppiäkään ollut oem tuotteeseen.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Originally posted by ohhoh View Post
    Onko jollain kokemusta näistä ebay:ssa myytävistä kiteistä?

Esim: http://www.ebay.com/itm/BMW-DUAL-VAN...cb1769&vxp=mtr

Tolla hinnalla ei taida ihan saada Beisanilta edes pelkkiä O renkaita.
    Mahtaako olla jotain eroa laadussa? Tollasen tilaamalla tulis kaikki tarvittava kerralla ja aika edullisesti (pl. venakopan tiiviste ja kumiprikat)

Kahteen autoon olen laittanut Beisanin tiivisteet ja molemmilla kerroilla naureskelin, että maksoiko nämä todella n.70€

Ei siinä, kyllä ne kannattaa vaihtaa vaikka maksavatkin.
    Ihan hyvältä diililtähän tuo äkkiseltään vaikuttais, jos ei vaan jää tulliin. Beisanin o-renkaat ei ole koskaan minulla jäänyt. Tuon kyseisen paketin o-renkaitten laadusta ei tiedä sen tarkemmin, olen itse aina valinnut beisanin tiivisteet ja sitten tilannut esimerkiksi pielmeieriltä muun tavaran ohella ne muut tarvittavat tiivisteet. E46 fanaticsilta vois löytyä kokemuksia tosta paketista. Laskin hieman noita hintoja, jos tuo ei jää tulliin on kyllä melko houkuttelevan hintainen.

Kerran olin tekemässä yhtä e39 vanosremppaa ja siihen tuli victor reinzin tiivistesarja venakoppaan ja vaikutti ihan asialliselta, tosin hintaeroa ei varmaan kymppiäkään ollut oem tuotteeseen.
    Last edited by Antti O; 29-07-2015, 08:48.

Leave a comment:

• ohhoh
    replied
    Onko jollain kokemusta näistä ebay:ssa myytävistä kiteistä?

Esim: http://www.ebay.com/itm/BMW-DUAL-VAN...cb1769&vxp=mtr

Tolla hinnalla ei taida ihan saada Beisanilta edes pelkkiä O renkaita.
    Mahtaako olla jotain eroa laadussa? Tollasen tilaamalla tulis kaikki tarvittava kerralla ja aika edullisesti (pl. venakopan tiiviste ja kumiprikat)

Kahteen autoon olen laittanut Beisanin tiivisteet ja molemmilla kerroilla naureskelin, että maksoiko nämä todella n.70€

Ei siinä, kyllä ne kannattaa vaihtaa vaikka maksavatkin.

Leave a comment:

• maukka86
    replied
    Onko kukaan joutunut vaihtamaan beisanin vanos-tiivisteitä uudestaan? Omaan autoon on vaihdettu beisanin vanos-kitti joskus 7-8 vuotta ja noin 100tkm sitten (m52tu-kone). Tyhjäkäynnin notkahtelut loppuivat silloin siihen. Mutta nyt tyhjäkäynnin notkahtelu on palannut.

Autosta on uusittu huohotinjärjestelmä, disa, imusarjan kumitulpat sekä puhdistettu tyhjäkäyntiventtiili ja kaasuläppä. Tämän lisäksi imuvuotoja on etsitty sekä silmämääräisesti että starttipilottia ruiskimalla paikkoihin, mihin ei pysty näkemään.

Tyhjäkäynti on muutoin hyvä, mutta satunnaisesti kylmällä koneella se notkahtaa lähelle sammumispistettä (ei kuitenkaan sammu). Koneen lämmettyä ei oireita. Mitään vikakoodeja ei tule, ja dis-ohjelman vanos-testi menee myös läpi. Kuitenkin imupuolen vanoksen töpselin irroittamalla loppuu myös tyhjäkäynnin notkahtelut.

Voiko tälle tyhjäkäynnin notkahtelulle olla enää muuta vaihtoehtoa, kuin vanos? Jostain luin, että viimeisiään vetelevät imu- ja pakopuolen asennontunnistimet saattaisivat aiheuttaa samankaltaisia oireita. Vikakoodeja niistä ei kuitenkaan tule.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Siitä ohjeita

Leave a comment:

• Tourinki
    replied
    Kysäseppä jos lähistöltä löytyisi harrastajia kellä on dis tai inpa, niillä voisi saada järkevämäpää tietoa tosta viasta.
    Onko tuossa viskon tuulettimessa vastakierteet? Luulisi ainakin... Ja milläs olette pitäneet vastaan ? Tässä tuli haettua vanoksen tiivistesarja ja sitä tässä yritän vaihtaa. Hain myös alavesiletkuun tulevan anturin.

Siivet irti. nyt vaan lisää purkamaan..
    Last edited by Tourinki; 15-06-2015, 13:15.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Kysäseppä jos lähistöltä löytyisi harrastajia kellä on dis tai inpa, niillä voisi saada järkevämäpää tietoa tosta viasta.

Leave a comment:

• Tourinki
    replied
    Millä vikakoodeja luet?
    Ostin aikoinaan tuollaisen crx40 merkkisen vikakoodinlukijan. Olisko maksanut 50-60€.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Originally posted by Tourinki View Post
    Niin todellakin, Vikakoodit olen lukenut ja koodeista löytyy yleensä tuon käyntihäiriön jälkeen P1620. Nyt uusimpana ilmestyi P1348.

Vikakoodilukian mukana tullut kirjanen ei kummallekaan herjalle anna mitään selitystä...
    Millä vikakoodeja luet?

Leave a comment:

• Tourinki
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Kukaan ei pysty sitä varmuudella arvaamaan ennen kuin käyt lukemassa jossain vikakoodit.
    Niin todellakin, Vikakoodit olen lukenut ja koodeista löytyy yleensä tuon käyntihäiriön jälkeen P1620. Nyt uusimpana ilmestyi P1348.

Vikakoodilukian mukana tullut kirjanen ei kummallekaan herjalle anna mitään selitystä...

Leave a comment:

• Rahu
    replied
    Originally posted by Tourinki View Post
    Testimielessä irroitin tuon nokan asentotunnistimen koneen käydessä ja pari kertaa runtautin kaasua tuossa pihassa. Mitään eroa en kyllä huomannut. En korvakuulolla enkä kaasua painaessa. Tarkoittaako tuo nyt sitten, että vikaa on ainakin tuossa anturissa tai sähköissä?
    Kukaan ei pysty sitä varmuudella arvaamaan ennen kuin käyt lukemassa jossain vikakoodit.

Leave a comment:

• Tourinki
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Mulla oli ihan samat oireet kun toisen nokan asentoanturin liitin oli jäänyt irti M54B30, eli voipi olla toinen asentoanturi sökö sieltä. Vikakoodit lukuun.
    Testimielessä irroitin tuon nokan asentotunnistimen koneen käydessä ja pari kertaa runtautin kaasua tuossa pihassa. Mitään eroa en kyllä huomannut. En korvakuulolla enkä kaasua painaessa. Tarkoittaako tuo nyt sitten, että vikaa on ainakin tuossa anturissa tai sähköissä?

Leave a comment:

• akgii
    replied
    EDIT: Eipä mitään sittenkään
    Last edited by akgii; 07-06-2015, 02:34.

Leave a comment:

• sonikk
    replied
    Mulla oli ihan samat oireet kun toisen nokan asentoanturin liitin oli jäänyt irti M54B30, eli voipi olla toinen asentoanturi sökö sieltä. Vikakoodit lukuun.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Tarkista myös kaikki imusarjan letkut. Niitä nimittäin riittää. Omassa e39:ssä m52tu konella oli samat oireet, mutta syynä oli katkennu bensanpaineensäätimen letku. Oli poikki imusarjan alta, että eipä sitä purkamatta edes huomannu.

Leave a comment:

Working...
X