Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Magirus
    replied
    Kokeillaas nyt täälläkin.. Eli sigun kiesi (e39 528i) alkoi yhtäkkiä tässä reilu viikko takaperin täristä tyhjäkäynnillä. Ensin kuvittelin vian olevan korvien välissä kun keppi heilui tyhjkäynnillä mutta konepellin avauksen jälkeen ei jäänyt arvailun varaan että jotain on nyt tapahtunu..

    Eli motti siis hytkyy ihan silmämääräisesti, vaikkakin tyhjäkäynti on tasaista :think Remmit vaihdettu vähä aikaa sitten samoten näyttäis visko + ropelli olevan ehjät. Tuntuu että välillä tuo "vika" häviää ja välillä taas ilmenee.

    Aikaisempia oireita ei ole, kylmänä on aina vähän "nykyttänyt" kiihdyttäessä mutta annettakoon se anteeksi kun lämmänä toimii aivan normaalisti. Kytkin on kyllä ilmeisesti aika loppunsa edellä kun välillä luistanut ja myös omituista on se että kytkin ottaa välillä ihan pohjasta ja välillä pinnasta Eli voiko ravistus johtua siitä? Kytkin ei pidä mitään ylimääräistä mökää eikä muutu mitenkään käynti/vapinat kun painaa pohjaan.

    Tosiaan, auto pelaa muuten hyvin ja ongelmitta (kulutus alle 7l/100 obc:n mukaan ja veteleekin ihan niinkun pitää)

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Tehdas lupaa 9.6s 0-100. Varmaankin kaikki suht. kunnossa jos olet saanut tarkalleen mitattua.
    Tietenki varmaan tuohon kiihtyvyyteen vaikuttaa 18" vanteet! Eikä mittaus nyt ihan tarkka voi olla Kun en tiedä paljonko mittari valehtelee.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kokeilin putsata ton kampparin tunnistimen mut, ei mitään myöskään tapahtunut. En tiedä kun, ei vaan väännä alhaalta ja 0-100 kiihtyy 9.88 sekuntia. onkohan toi normaali kiihtyvyys tuolla automaattiloodalla?:think Auto siis 523i -97 single vanos.
    Tehdas lupaa 9.6s 0-100. Varmaankin kaikki suht. kunnossa jos olet saanut tarkalleen mitattua.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Kokeilin putsata ton kampparin tunnistimen mut, ei mitään myöskään tapahtunut. En tiedä kun, ei vaan väännä alhaalta ja 0-100 kiihtyy 9.88 sekuntia. onkohan toi normaali kiihtyvyys tuolla automaattiloodalla?:think Auto siis 523i -97 single vanos.

    Leave a comment:


  • janne1974
    replied
    Originally posted by janke View Post
    juu, kiitos vinkeistä. Täytyy se nokan asentotunnistin käydä tarkistaas, kun toi kampiakselin asentotunnistin vuosi sitten vaihdettiin ja jopa orkkis tavaraa käytettiin. Lähinnä piti tuossa edellisessä kyssäris kirjoittaa tuosta nokka anturista eikä kampiakselin tunnistimesta.
    En tiedä sitten että, onko tuossa 523 -97 single vanoksessa tosiaan vain tyyppivika että, se vain ei väännä vasta kun suurinpiirtein 3000 kieppeillä? Pitäisi saada kokeilla vastaavaa autoa että, kuinka mahtaa vetää niin, tietäis sitten taas enempi. Vai pitäisikö kokeilla lastua jos sillä alhaalle vääntöä!? :think

    Voisko tosiaanki olla toi nokan asentotunnistin rikki, vaikka ei näkysikkään vikakoodeissa? Kun ei ole tietoa, että koska vaihdettu vai onko koskaan.
    Ei anna vikakoodia vasta kun on aivan lopussa, muistaakseen oskilloskoopilla pystyi mittaamaan onko kunnossa. Omassa tuon tunnistimen liitin oli öljyn peitossa, eipä ollu kyllä vaikutusta vaikka sen puhdistinkin... pitänee vaan käydä ostamassa uutta palikkaa..

    -Janne-

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    juu, kiitos vinkeistä. Täytyy se nokan asentotunnistin käydä tarkistaas, kun toi kampiakselin asentotunnistin vuosi sitten vaihdettiin ja jopa orkkis tavaraa käytettiin. Lähinnä piti tuossa edellisessä kyssäris kirjoittaa tuosta nokka anturista eikä kampiakselin tunnistimesta.
    En tiedä sitten että, onko tuossa 523 -97 single vanoksessa tosiaan vain tyyppivika että, se vain ei väännä vasta kun suurinpiirtein 3000 kieppeillä? Pitäisi saada kokeilla vastaavaa autoa että, kuinka mahtaa vetää niin, tietäis sitten taas enempi. Vai pitäisikö kokeilla lastua jos sillä alhaalle vääntöä!? :think

    Voisko tosiaanki olla toi nokan asentotunnistin rikki, vaikka ei näkysikkään vikakoodeissa? Kun ei ole tietoa, että koska vaihdettu vai onko koskaan.
    Last edited by janke; 19-05-2011, 22:45.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by janne1974 View Post
    Mulla tutisee kanssa silloin kun painaa aivan hiukan kaasua. kierrokset on just jotain 1000 pinnassa. vääntö heikkoa ja pientä nykimistä tasakaasulla ajaessa. vika mahtanee olla nokan asentotunnistimessa.
    Flekti ei mahda heikentää vääntöä koneesta. Nii ja alipainevuodotkin voi aiheuttaa moista.. itsellä moottori "suhahtaa" kun sammutta, aivan kuin toimis jollain paineilmalla.

    -Janne-
    Joo, ei flektillä ole tekemistä vääntöön tai puutumiseen. Vaan se voi olla viallinen jos auton moottori tärisee.

    Leave a comment:


  • janne1974
    replied
    Mulla tutisee kanssa silloin kun painaa aivan hiukan kaasua. kierrokset on just jotain 1000 pinnassa. vääntö heikkoa ja pientä nykimistä tasakaasulla ajaessa. vika mahtanee olla nokan asentotunnistimessa.
    Flekti ei mahda heikentää vääntöä koneesta. Nii ja alipainevuodotkin voi aiheuttaa moista.. itsellä moottori "suhahtaa" kun sammutta, aivan kuin toimis jollain paineilmalla.

    -Janne-

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Voisko tosiaanki olla että flekti on jotenki epä tasapainossa?? Ainakin lavat olivat ehjät! Entäs toi huono vääntö tasa kaasulla? Putsailin MAF:in tänään ja hiukan tuntui pysyvän nopeus paremmin, mut ei vielä riittävästi.
    Voisko olla: Vanos jumissa? kampiakselin anturi epäkunnossa? Bensan suodatin tukossa? Tai jokin muu mikä vaikuttaa vääntöön? Paska auto yleisesti?
    Vikakoodit lukuun.

    Flektistä semmosta että omassa ex E39 (528)kun rupesi tutisemaan tyhjäkäynnillä niin oli kolme lapaa lentänyt jossain vaiheessa tielle flektistä. Se aiheuttaa tutinaa. Uusi flekti ja ei tutinoita. Jos sulla on ehjä se niin tod.näk vika muualla. Vikakoodeja vaan luetuttamaan. Jos on nokka-/kampiakselin tunnistin paskana niin pitäisi löytyä vikakoodikin, niissä voi hyvinkin olla sanomista jos on "puutumista" ja menohaluja kateissa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Katso onko flektin lavat kaikki tallella. Tärinään/vapinaan liittyen siis. Jos puuttuu lapoja niin uusi se.
    Voisko tosiaanki olla että flekti on jotenki epä tasapainossa?? Ainakin lavat olivat ehjät! Entäs toi huono vääntö tasa kaasulla? Putsailin MAF:in tänään ja hiukan tuntui pysyvän nopeus paremmin, mut ei vielä riittävästi.
    Voisko olla: Vanos jumissa? kampiakselin anturi epäkunnossa? Bensan suodatin tukossa? Tai jokin muu mikä vaikuttaa vääntöön? Paska auto yleisesti?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mulla myös oire joka ei nyt sinänsä vakava mutta kysympä kuiteskin täältä.

    Eli remarin moottori alkaa täristää kun paikoillansa pitää kaasun noin 900-1000 kieppeillä. Tärinä hytkyttää koko autoa aika kovasti... Eikä ole väliä onko kylmä vai lämmin moottori. Haluaisin tietää että onko muilla tällästä oiretta??

    Toinen asia mikä varsinaisesti ärsyttää on kun, ajaa vaikka 100km/h niin koko ajan pitää kaasua painaa tai päästää että pysyy tuossa vakio satasessa!!
    Ylämäki tulee niin saa reippaasti painaa kaasua ja taas ala mäkeen toisinpäin.
    Meinaan vain kun oli tuossa taannoin 20vuotta vanha corolla, niin ei siinä tuollasta oiretta ollut. Jalka kaasulla tiettyyn asentoon ja se pysyi siinä koko matkan mihin sitten meninki.
    Katso onko flektin lavat kaikki tallella. Tärinään/vapinaan liittyen siis. Jos puuttuu lapoja niin uusi se.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    523 -97

    Mulla myös oire joka ei nyt sinänsä vakava mutta kysympä kuiteskin täältä.

    Eli remarin moottori alkaa täristää kun paikoillansa pitää kaasun noin 900-1000 kieppeillä. Tärinä hytkyttää koko autoa aika kovasti... Eikä ole väliä onko kylmä vai lämmin moottori. Haluaisin tietää että onko muilla tällästä oiretta??

    Toinen asia mikä varsinaisesti ärsyttää on kun, ajaa vaikka 100km/h niin koko ajan pitää kaasua painaa tai päästää että pysyy tuossa vakio satasessa!!
    Ylämäki tulee niin saa reippaasti painaa kaasua ja taas ala mäkeen toisinpäin.
    Meinaan vain kun oli tuossa taannoin 20vuotta vanha corolla, niin ei siinä tuollasta oiretta ollut. Jalka kaasulla tiettyyn asentoon ja se pysyi siinä koko matkan mihin sitten meninki.

    Leave a comment:


  • n0fear
    replied
    Originally posted by antteri View Post
    Mulla kuuluu kanssa melkonen sihinä ja suhina. Kuuluu konepelti kiinnikin vielä pitkälle autosta. Voiko suuttimien tiivisteet vuotaa ja aiheuttaa imuvuodon + tuon sihinän? Ei pitäisi enää muualta imuvuotoja löytyä.

    Mulla kans m52 suhisee tyhjäkäynnillä, pikkasen koskee kaasuun niin suhina lakkaa, kuuluu kuulemma kaasuläpästä suhinat,imuvuotoja ei ole...Onko kellään suhinatonta m52:sta?

    Leave a comment:


  • antteri
    replied
    Mulla kuuluu kanssa melkonen sihinä ja suhina. Kuuluu konepelti kiinnikin vielä pitkälle autosta. Voiko suuttimien tiivisteet vuotaa ja aiheuttaa imuvuodon + tuon sihinän? Ei pitäisi enää muualta imuvuotoja löytyä.

    Leave a comment:


  • Torppa
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Onko huohottimen letkut tarkastettu? Öljykorkin avaaminen pitää vaikuttaa käyntiin.
    Olen parhaani mukaan koittanut tutkia josko jostai vuotaisi, mutta tuloksetta :S

    sihinää kuuluu imusarjasta, sellaista joka tulee kyllä jonkun syyn takia jota en tiedä.

    Olen autoasentaja itse joten ihan poropeukalo en itse ole.

    Olisiko jotain, tyypillistä paikkaa josta joku letku voisi olla rikki?

    Leave a comment:

Working...
X