Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kokeilin putsata ton kampparin tunnistimen mut, ei mitään myöskään tapahtunut. En tiedä kun, ei vaan väännä alhaalta ja 0-100 kiihtyy 9.88 sekuntia. onkohan toi normaali kiihtyvyys tuolla automaattiloodalla?:think Auto siis 523i -97 single vanos.
-
-
Originally posted by janke View Postjuu, kiitos vinkeistä. Täytyy se nokan asentotunnistin käydä tarkistaas, kun toi kampiakselin asentotunnistin vuosi sitten vaihdettiin ja jopa orkkis tavaraa käytettiin. Lähinnä piti tuossa edellisessä kyssäris kirjoittaa tuosta nokka anturista eikä kampiakselin tunnistimesta.
En tiedä sitten että, onko tuossa 523 -97 single vanoksessa tosiaan vain tyyppivika että, se vain ei väännä vasta kun suurinpiirtein 3000 kieppeillä? Pitäisi saada kokeilla vastaavaa autoa että, kuinka mahtaa vetää niin, tietäis sitten taas enempi. Vai pitäisikö kokeilla lastua jos sillä alhaalle vääntöä!? :think
Voisko tosiaanki olla toi nokan asentotunnistin rikki, vaikka ei näkysikkään vikakoodeissa? Kun ei ole tietoa, että koska vaihdettu vai onko koskaan.
-Janne-
Leave a comment:
-
-
juu, kiitos vinkeistä. Täytyy se nokan asentotunnistin käydä tarkistaas, kun toi kampiakselin asentotunnistin vuosi sitten vaihdettiin ja jopa orkkis tavaraa käytettiin. Lähinnä piti tuossa edellisessä kyssäris kirjoittaa tuosta nokka anturista eikä kampiakselin tunnistimesta.
En tiedä sitten että, onko tuossa 523 -97 single vanoksessa tosiaan vain tyyppivika että, se vain ei väännä vasta kun suurinpiirtein 3000 kieppeillä? Pitäisi saada kokeilla vastaavaa autoa että, kuinka mahtaa vetää niin, tietäis sitten taas enempi. Vai pitäisikö kokeilla lastua jos sillä alhaalle vääntöä!? :think
Voisko tosiaanki olla toi nokan asentotunnistin rikki, vaikka ei näkysikkään vikakoodeissa? Kun ei ole tietoa, että koska vaihdettu vai onko koskaan.Last edited by janke; 19-05-2011, 22:45.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne1974 View PostMulla tutisee kanssa silloin kun painaa aivan hiukan kaasua. kierrokset on just jotain 1000 pinnassa. vääntö heikkoa ja pientä nykimistä tasakaasulla ajaessa. vika mahtanee olla nokan asentotunnistimessa.
Flekti ei mahda heikentää vääntöä koneesta. Nii ja alipainevuodotkin voi aiheuttaa moista.. itsellä moottori "suhahtaa" kun sammutta, aivan kuin toimis jollain paineilmalla.
-Janne-
Leave a comment:
-
-
Mulla tutisee kanssa silloin kun painaa aivan hiukan kaasua. kierrokset on just jotain 1000 pinnassa. vääntö heikkoa ja pientä nykimistä tasakaasulla ajaessa. vika mahtanee olla nokan asentotunnistimessa.
Flekti ei mahda heikentää vääntöä koneesta. Nii ja alipainevuodotkin voi aiheuttaa moista.. itsellä moottori "suhahtaa" kun sammutta, aivan kuin toimis jollain paineilmalla.
-Janne-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostVoisko tosiaanki olla että flekti on jotenki epä tasapainossa?? Ainakin lavat olivat ehjät! Entäs toi huono vääntö tasa kaasulla? Putsailin MAF:in tänään ja hiukan tuntui pysyvän nopeus paremmin, mut ei vielä riittävästi.
Voisko olla: Vanos jumissa? kampiakselin anturi epäkunnossa? Bensan suodatin tukossa? Tai jokin muu mikä vaikuttaa vääntöön? Paska auto yleisesti?
Flektistä semmosta että omassa ex E39 (528)kun rupesi tutisemaan tyhjäkäynnillä niin oli kolme lapaa lentänyt jossain vaiheessa tielle flektistä. Se aiheuttaa tutinaa. Uusi flekti ja ei tutinoita. Jos sulla on ehjä se niin tod.näk vika muualla. Vikakoodeja vaan luetuttamaan. Jos on nokka-/kampiakselin tunnistin paskana niin pitäisi löytyä vikakoodikin, niissä voi hyvinkin olla sanomista jos on "puutumista" ja menohaluja kateissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostKatso onko flektin lavat kaikki tallella. Tärinään/vapinaan liittyen siis. Jos puuttuu lapoja niin uusi se.
Voisko olla: Vanos jumissa? kampiakselin anturi epäkunnossa? Bensan suodatin tukossa? Tai jokin muu mikä vaikuttaa vääntöön? Paska auto yleisesti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostMulla myös oire joka ei nyt sinänsä vakava mutta kysympä kuiteskin täältä.
Eli remarin moottori alkaa täristää kun paikoillansa pitää kaasun noin 900-1000 kieppeillä. Tärinä hytkyttää koko autoa aika kovasti... Eikä ole väliä onko kylmä vai lämmin moottori. Haluaisin tietää että onko muilla tällästä oiretta??
Toinen asia mikä varsinaisesti ärsyttää on kun, ajaa vaikka 100km/h niin koko ajan pitää kaasua painaa tai päästää että pysyy tuossa vakio satasessa!!
Ylämäki tulee niin saa reippaasti painaa kaasua ja taas ala mäkeen toisinpäin.
Meinaan vain kun oli tuossa taannoin 20vuotta vanha corolla, niin ei siinä tuollasta oiretta ollut. Jalka kaasulla tiettyyn asentoon ja se pysyi siinä koko matkan mihin sitten meninki.
Leave a comment:
-
-
523 -97
Mulla myös oire joka ei nyt sinänsä vakava mutta kysympä kuiteskin täältä.
Eli remarin moottori alkaa täristää kun paikoillansa pitää kaasun noin 900-1000 kieppeillä. Tärinä hytkyttää koko autoa aika kovasti... Eikä ole väliä onko kylmä vai lämmin moottori. Haluaisin tietää että onko muilla tällästä oiretta??
Toinen asia mikä varsinaisesti ärsyttää on kun, ajaa vaikka 100km/h niin koko ajan pitää kaasua painaa tai päästää että pysyy tuossa vakio satasessa!!
Ylämäki tulee niin saa reippaasti painaa kaasua ja taas ala mäkeen toisinpäin.
Meinaan vain kun oli tuossa taannoin 20vuotta vanha corolla, niin ei siinä tuollasta oiretta ollut. Jalka kaasulla tiettyyn asentoon ja se pysyi siinä koko matkan mihin sitten meninki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by antteri View PostMulla kuuluu kanssa melkonen sihinä ja suhina. Kuuluu konepelti kiinnikin vielä pitkälle autosta. Voiko suuttimien tiivisteet vuotaa ja aiheuttaa imuvuodon + tuon sihinän? Ei pitäisi enää muualta imuvuotoja löytyä.
Mulla kans m52 suhisee tyhjäkäynnillä, pikkasen koskee kaasuun niin suhina lakkaa, kuuluu kuulemma kaasuläpästä suhinat,imuvuotoja ei ole...Onko kellään suhinatonta m52:sta?
Leave a comment:
-
-
Mulla kuuluu kanssa melkonen sihinä ja suhina. Kuuluu konepelti kiinnikin vielä pitkälle autosta. Voiko suuttimien tiivisteet vuotaa ja aiheuttaa imuvuodon + tuon sihinän? Ei pitäisi enää muualta imuvuotoja löytyä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostOnko huohottimen letkut tarkastettu? Öljykorkin avaaminen pitää vaikuttaa käyntiin.
sihinää kuuluu imusarjasta, sellaista joka tulee kyllä jonkun syyn takia jota en tiedä.
Olen autoasentaja itse joten ihan poropeukalo en itse ole.
Olisiko jotain, tyypillistä paikkaa josta joku letku voisi olla rikki?
Leave a comment:
-
-
Onko huohottimen letkut tarkastettu? Öljykorkin avaaminen pitää vaikuttaa käyntiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Torppa View PostTänään napsin kaikkia antureita irti auton ollessa tyhjäkäynnillä, mitä saatoin käsikopelolla konepellin alta löytää. IMM, EHKÄ vaikuttaa hieman käynnin tasaisuuteen. Ja joo, tuo on tosiaan toinen lambda minkä autoon vaihdan, edellinen nokeentui ja antoi vikakoodia. Voisikohan sittenkin olla puolavikaa :o Hieman alkaa jo kyllästyttää kun en vikaa keksi millään. Vai onko jo ominaisuus 235tkm ajetussa saksantuontipelissä.
Ajelin myöskin IMM piuha irti, ja se perkeleen kulutusmittari nypyttää +- 1L
Imusarja sihisee hieman enemmän kuin mitä joskus sain verrattua yhden tuttavani entisen auton imusarjan ääniin. Mutta mitään vuotoja en ole löytänyt jarrucleanerilla tai letkuja tutkimalla.
Vaikuttaako venttiilikopantiiviste näissä paljonkin käyntiin (pientä hikoilua)? Käynti ei muutu korkkia avaamalla ainakaan. Uudemmissa pemareissa hyvä että edes käynnissä pysyy kun irroittaa öljykorkin.
Entäs missäs sijaitsee bensapaineensäädin? Onko se sähköinen? Mekaaninen?
Ja tosiaan lambda (1) on kuin pakasta vedetty vielä, ettei sen saralta pitäisi olla mitään. Putkikaan ei alkupäästä vuoda pihaustakaan.
Tarvetta olisi kuudelle puolalle kokeiltavaksi. Sekä IMM kokeiluun myös
Leave a comment:
-
-
Leave a comment: