E46 323i 6/99, m52. Venttiilikopan tiiviste vuotaa selvästi, tyhjäkäynnillä pätkii välillä, misfirejä sylintereistä 1,2,3,5,6, koodeja kuitenkin ilmeisesti nollailtu vähän väliä. Vika-alttiit letkut on jo vaihdettu.
1. Eikö tämä nyt ole ilmeinen imuvuoto?
2. Kuvassa 1 dataa lambdoilta, onko tuo tyypillinen kuvio imuvuodolle vai voiko joku muukin aiheuttaa vastaavaa? Logattu tyhjäkäynnillä.
Tuplavanoksen imupuolelta dataa kuvassa 2. Pyynti kyllä vaihtelee tuossa pätkässä noin 112-117 mutta toteutunut on tuota yhtä pientä piikkiä (109) lukuunottamatta aika tarkkaan 111,5. Ilmeisesti käytin oikeita jobeja lukemiseen? Vanos ei tämän perusteella ilmeisesti toimi ainakaan imupuolellta. Huippukierrokset noin 3000, tyhjäkäynti noin 700.
Auto kävi pihassa muista syistä, lukaisin vain nämä nopeasti kun omistaja kertoi imuvuodosta ja epäili että vanoksessa olis jotain vikaa. En ole moottoreiden sielunelämään sen syvällisemmin tutustunut. Pitäiskö jatkossa tuon lambdalukeman rinnalle ottaa kierrosluku?
Tuossa paremmat kuvat:
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by kaol View PostSuuttimien nakutus voi johtua monesta muustakin asiasta, kuin virheellisestä nokan asentotiedosta.
Jos live-datassa nokan asento näkyy oikein (vanos epäaktiivisena = @ n.20° ja vanos aktiivisena = @ n.40°), niin voisin väittää anturin olevan kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostItsellähän on tollanen motonetin vdo, mutta mielestäni suuttimet nakuttaa normaalia enämpi, joten olisiko syytä käydä ostamassa "Aito" marmorilta?
Jos live-datassa nokan asento näkyy oikein (vanos epäaktiivisena = @ n.20° ja vanos aktiivisena = @ n.40°), niin voisin väittää anturin olevan kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Kertokaas, että onko nämä Motonetin VDO:n valmistamat nokantunnistimet jotain kakkoslaatua? Kuullut joskus, että "merkki" osien valmistajilla tulee noita osia joskus, jotka eivät läpäise testiä, niin nämä myydään sitten joillekkin varaosa ketjuille edullisemmin.:think
Itsellähän on tollanen motonetin vdo, mutta mielestäni suuttimet nakuttaa normaalia enämpi, joten olisiko syytä käydä ostamassa "Aito" marmorilta?
Leave a comment:
-
-
Terve!
Olisin tekemässä seisonnassa olevaan M52B25seen ns. talvihuolto. Olisinkin tiedustellut asiaan vihkiytyneiltä, että mitä imupuolen letkuja sieltä useimmiten menee. Mitään oireita ei siis ole/ollut syksyllä, mutta ajattelin vaihtaa ennakkoon. Muuten voisin itsekkin katsoa samalla kun purkaa, mutta auto on sen verta kaukana
Menee separaattori vaihtoon ainakin, niin samalla voisin katsoa muutakin.
Kiitoksia jo ennakkoon!
Leave a comment:
-
-
Hmm... pitää siis koittaa vielä ennenku alkaa pistään konetta palasiksi....:think
Leave a comment:
-
-
Pyöritä vaan pitkään vaikka apuvirralla, lähtee kyllä. Nostimet päässeet ylitäyttymään ja venttiilit jää kantamaan.
Leave a comment:
-
-
Mikähän toho omaan vehkeeseen tuli... eli tossa viikonloppuna sunnuntaina toimi normaalisti ajettiin noin 3 km ja sammutettiin pihaan. Seuraavana aamuna piti siirtää autoa muutama metri ja ei vieläkää mitään ongelmia. Illalla kun oli tarkoitus lähteä kotiin auto lähti käyntiin mutta sammui heti eikä millään käyntiin. Bensapumppu ainakin tuntuisi pyörivän. Tulpat oli märät... pari päivää se siinä sai seistä ja tänään kävin koittamassa uudestaan eikä vieläkään mitään. Tuntuisi että kone pyörii jotenkin turhan kevyesti ja tuli koitettua puristukset ja niitähän oli alle 3 baaria. Mitattu 1,3,6 sylintereistä lisäksi 5 tulpanreiässä huomattava määrä öljyä.. auto siis e39 523 ja vuosimallia -97. Tulikohan mahdollisimman epäselvästi. Niin ja tosiaan jos tällä on merkitystä niin muutama kuukausi sitten oli vähän vaikeuksia saada päästöjä leimalle...
Leave a comment:
-
-
Itellä on e36 m52b25 98/8 161tkm ja käynnistyksessä sekä kylmänä että lämpimänä starttaa pitkään ja lähtee hieman yskähtäen lopulta käymään. Kylmemmällä tilanne on vielä vaikeampi. Foorumia oon selaillut ja inpalla lukasin vikakoodit ja kampiakselin asentotunnistinta herjas. Paikallaan oli Hellan osa, ja tilalle ostin VDO:n tunnistimen eikä tilanne muuttunu miksikään.
IMM kunnossa, haitariputki ok. Hieman kyllä rohisevaa ääntä kuultavissa kun kone käy ja nostaa öljytikkua eli ilmeisesti huohottimen voisi uusia.
Mutta voiko tuohon kampiakselin asentotunnistin herjaan olla muuta mikä sen aiheuttaa vai onko niin paska säkä ettei uus tunnistin toimi? Antaa siis samaa vikakoodia uudellakin osalla. Kokeilin huvikseni varmuudella ehjää nokka-akselintunnistintakin vaihtaa mutta ei vaikuttanu mitään joten vaihdoin alkuperäsen paikolleen. Imusarjan alla olevaan liittimeen tulee kampiakselinasentotunnistimen liitin mutta mihin kaapeli siitä jatkaa matkaa? Moottorinohjaukselle? Voikohan sillä välillä olla häikkää?
Muuten käy ja kukkuu vimpan päälle. Ei aaltoile kierrokset ja vedotkin tuntuu olevan perstuntumalla ainaki sillä tasolla mitä kuuluukin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostJos auto toimii normaalisti ja konttorilla hyväksytään lappu niin mikä on varsinainen ongelma(raja 0,2):think Toki vaikuttaa melko pieneltä lukemalta ja epäilisin, että vika mahdollisesti testerissä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostMikähän nyt on kun m50b25 vanos 11/93 päästöt tämmöiset:
Tyhjäk.
Co 0,005
HC 10
Kierroksilla max. 2500
Co 0,005
HC 11
O2 alle 0,3 ja lambda-arvo ok. Boksissa lastu missä lukee eurochip 98 E, tankissa 98 E, ajettu ennen mittausta n. 20 km 2500 - 4000 rpm, sen jälk. tyhjäk. n. 2 min. testipaikan pihassa jonka jälkeen testerin letku putken päähän ja tauluun em. lukemat
Vakiota puskureiden välissä kaikki muu paitsi tuo lastu, suuttimet pesty uä-pesurilla ja ajettu bosch testiohjelma marraskuussa, tulpat vaihdettu joskus.
E: kone siis toimii loistavasti, laittaa vaan epäilemään että voiko co edes olla noin pieni vai onko testerissä jokin häikkä ?
Leave a comment:
-
-
Mistäköhän vehkeestä tämmöset kupit on alunperin pois? http://www.rsr-performance.de/Motors...oessel-le.html
Leave a comment:
-
-
Mikähän nyt on kun m50b25 vanos 11/93 päästöt tämmöiset:
Tyhjäk.
Co 0,005
HC 10
Kierroksilla max. 2500
Co 0,005
HC 11
O2 alle 0,3 ja lambda-arvo ok. Boksissa lastu missä lukee eurochip 98 E, tankissa 98 E, ajettu ennen mittausta n. 20 km 2500 - 4000 rpm, sen jälk. tyhjäk. n. 2 min. testipaikan pihassa jonka jälkeen testerin letku putken päähän ja tauluun em. lukemat
Vakiota puskureiden välissä kaikki muu paitsi tuo lastu, suuttimet pesty uä-pesurilla ja ajettu bosch testiohjelma marraskuussa, tulpat vaihdettu joskus.
E: kone siis toimii loistavasti, laittaa vaan epäilemään että voiko co edes olla noin pieni vai onko testerissä jokin häikkä ?
Leave a comment:
-
-
V8 -koneseen liittyen, voisitko "Cell" katsoa PM-meilisi ja ottaa yhteyksiä. Kiitos.
Leave a comment:
-
Leave a comment: