Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by shakes View Post
    E34 525i 1995 & M50B25vanos

    Toissapäivänä lähdin töistä ja kone alkoi käymään vajailla 2000-3000rpm kierrosalueella. Hetken päästä ongelma oli kokoajan päällä. Sain auton kotiin ja sammutin. Kokeilin uudestaan käyntiin ja käy edelleen vajailla. Seuraavana päivänä menin kokeilemaan, hetken kävi vajailla ja sit loppu käynti lähes kokonaan. Nyt ei enää edes lähde käyntiin. Autossa on pari kertaa ilmennyt nostajien jumittumista ja sitä on joutunu sahaamaan käyntiin.

    - Tulpat vaihdettu
    - Puolat vaihdettu
    - Kampuran tunnistin vaihdettu
    - Nokka-akselin tunnistinta ei tähän hätään ollut mutta anturia mittaamalla (kylmänä) tuli about 1080ohmin lukemat

    Mikä tässä ny meni paskaks? Uuden nokan asentotunnistimen tilaan pikimmiten.

    Voiko noi nostajat oireilla kuvailemallani tavalla?
    En usko että on nostajien vikaa tuo.

    Nyt olisi aika hyvä kohta lukea vikakoodit että ei tarvitse ihan niin paljon arpoa.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16457
      • Asikkala

      Originally posted by shakes View Post
      E34 525i 1995 & M50B25vanos

      Toissapäivänä lähdin töistä ja kone alkoi käymään vajailla 2000-3000rpm kierrosalueella. Hetken päästä ongelma oli kokoajan päällä. Sain auton kotiin ja sammutin. Kokeilin uudestaan käyntiin ja käy edelleen vajailla. Seuraavana päivänä menin kokeilemaan, hetken kävi vajailla ja sit loppu käynti lähes kokonaan. Nyt ei enää edes lähde käyntiin. Autossa on pari kertaa ilmennyt nostajien jumittumista ja sitä on joutunu sahaamaan käyntiin.

      - Tulpat vaihdettu
      - Puolat vaihdettu
      - Kampuran tunnistin vaihdettu
      - Nokka-akselin tunnistinta ei tähän hätään ollut mutta anturia mittaamalla (kylmänä) tuli about 1080ohmin lukemat

      Mikä tässä ny meni paskaks? Uuden nokan asentotunnistimen tilaan pikimmiten.

      Voiko noi nostajat oireilla kuvailemallani tavalla?
      Tietoa nokan anturista laitettu.

      Originally posted by Muurahainen View Post
      En usko että on nostajien vikaa tuo.

      Nyt olisi aika hyvä kohta lukea vikakoodit että ei tarvitse ihan niin paljon arpoa.
      Näin. Jos ei löydy keltään vehkeitä millä pääsee autoon kiinni niin mba-auto Lotilassa

      Comment

      • shakes
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 2870
        • Lahti

        Originally posted by Muurahainen View Post
        En usko että on nostajien vikaa tuo.

        Nyt olisi aika hyvä kohta lukea vikakoodit että ei tarvitse ihan niin paljon arpoa.
        Vikakoodit luettu, ainoa vikakoodi oli vanoksen solenoidista.

        Kokeiltu uutta nokan anturia - ei vaikutusta...
        E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
        E30 328i Projekti '88
        E61 523i '08

        EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by shakes View Post
          Vikakoodit luettu, ainoa vikakoodi oli vanoksen solenoidista.

          Kokeiltu uutta nokan anturia - ei vaikutusta...
          Miten p-a paineet?

          Näkyykö kierrosluku kun konetta pyörittää?

          Comment

          • shakes
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 2870
            • Lahti

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Miten p-a paineet?

            Näkyykö kierrosluku kun konetta pyörittää?
            PA-paineista ei tietoa.

            Kierroslukumittari ei muuten nouse startatessa:think
            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
            E30 328i Projekti '88
            E61 523i '08

            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by shakes View Post
              PA-paineista ei tietoa.

              Kierroslukumittari ei muuten nouse startatessa:think
              En ole varma näkyykö mittarissa startissa mutta ainakin testerillä pitäisi näkyä.

              Comment

              • karri.m
                Newbiemmer
                • Apr 2016
                • 8
                • Lahti

                Originally posted by Muurahainen View Post
                En ole varma näkyykö mittarissa startissa mutta ainakin testerillä pitäisi näkyä.
                Tätä kyllä testattiin kanssa. Testerissä ei myöskään näkynyt kierroksi. arvotukses vaan jää johtuuko autosta vai testeristä, koska toisessa saman korisessa autossa sama testeri temppuilee kierroksia luettaessa... Muissa kyllä toimii :think

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2542
                  • Kajaani

                  Koputtelee bensapumppua jos vaikka sais jotain eloa, sitten jos hörähtää niin vaihtaa toimivan
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • shakes
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 2870
                    • Lahti

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Miten p-a paineet?
                    Bensaa tulee. Koitettu toisella OEM kampuran anturilla.

                    Toinen vanoksen solenoidi vaihdettu.

                    Aikaajoin hörähtää inasen heti startatessa

                    Mitäs sit seuraavaks?:think
                    E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                    E30 328i Projekti '88
                    E61 523i '08

                    EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                    Comment

                    • shakes
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 2870
                      • Lahti

                      Originally posted by shakes View Post
                      Bensaa tulee. Koitettu toisella OEM kampuran anturilla.

                      Toinen vanoksen solenoidi vaihdettu.

                      Aikaajoin hörähtää inasen heti startatessa

                      Mitäs sit seuraavaks?:think
                      Bensaa tulee siis suutintukille, myös kipinä tulee. Suuttimet jumissa? Mites noiden ohjaus?
                      E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                      E30 328i Projekti '88
                      E61 523i '08

                      EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                      Comment

                      • shakes
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 2870
                        • Lahti

                        Originally posted by shakes View Post
                        Bensaa tulee siis suutintukille, myös kipinä tulee. Suuttimet jumissa? Mites noiden ohjaus?
                        Rele ja sulake vaihdettu. Ei toimi. PA-pumppu toimii suoralla virralla. Jännitettä tulee vain 10.7. Ilmeisesti pitäs 12v tulla?
                        E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                        E30 328i Projekti '88
                        E61 523i '08

                        EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                        Comment

                        • shakes
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 2870
                          • Lahti

                          Vika selvis. Ja se ilmeisesti johtu niistä nostajista. Sahailin tällä kertaa pidemmän aikaa ja pikkuhiljaa heräili. Oireet ei kyllä alkuunsakaan viitannu nostajiin mun mielestä, mutta näin se vaan oli.

                          Auto siis lähti käyntiin. Nostajat pitää vaan nyt hirveetä meteliä
                          E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                          E30 328i Projekti '88
                          E61 523i '08

                          EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by shakes View Post
                            Vika selvis. Ja se ilmeisesti johtu niistä nostajista. Sahailin tällä kertaa pidemmän aikaa ja pikkuhiljaa heräili. Oireet ei kyllä alkuunsakaan viitannu nostajiin mun mielestä, mutta näin se vaan oli.

                            Auto siis lähti käyntiin. Nostajat pitää vaan nyt hirveetä meteliä
                            Voi olla että olet saanut jonkin muun oireen kaveriksi tuon liimaventtiilin.
                            Se ei tule kyllä ajosta / lämpimällä koneella

                            Jos kaikki nostajat pitävät kovaa ääntä tarkistappa että öljynpaineet ovat OK.

                            Comment

                            • tinttax
                              BTCF Member
                              • Jul 2016
                              • 20
                              • Halli

                              Täällä sama ongelma mutta antaa myös 79 koodia ja nokka ja kampi tunnistin vaihdettu, startti on pitkä ja kylmänä harvemmin ekalla lähtee.

                              Comment

                              • rungo
                                BTCF Member
                                • Nov 2019
                                • 88
                                • Helsinki

                                M50 e34, mikä on kaasuläpän stoppari ruuvin oikea oppinen säätö. Jonku ohjeen luin että läppä täysin kiinni ja ruuvia vartti kiinni niin että varsi juuri osuu ruuviin eikä itse runkoon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎