Originally posted by rungo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostJonku ohjeen, mistä ? Miksi on säätötarvetta ? Mutta joo, tuo kuulostaa järkevältä.
Tuossa ohje, sekasikiö kone työnalla jota on räpelletty edellisten omistajirn toimesta aika paljon. Ongemana se että joudun ajamaan tk venttiiliä 70% pwm arvolla että käy nätisti tyhjää, normaali arvo noi. 40-50 luokkaa. Kaasuläppää ihmettelin ja totesin että läppä on selvästi vinossa eli raollaan, selittäisi tuon pwm arvon. Lähinnä haen millainen ollut tehtaan asetus tuolla stoppari ruuville
Comment
-
-
Käytin 523 - 96 katsurilla. Päästöistä pomppas tietenkin. Arvot näyttivät jotakuinkin tällästä:
CO% 0.50, kierroksilla 0.56
CO2 13.10 kierroksilla 13.20
HC ppm 259 kierroksilla 88
Autoon tehtiin juuri kytkinremppa, putki hitsattiin. Yritin löytää lambda anturia pakoputkests, mutta ei vaan löytynyt. Pakosarjojen päältä löytyy nämä kaksi tulppaa. Eikö tämänikäisessä autossa pidä olla lambdat?None atm
Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34
Comment
-
-
Originally posted by Markuzzz View Post523 - 96
Eikö tämänikäisessä autossa pidä olla lambdat?
Pitää olla. Ilman lambdoja se ei toimi oikein.
Ps. vaikka se mahdollisesti onkin Siemens MS41 niin yksi lambda siellä on vähintään oltava, vaikka moottorinohjaimen koodia olisi "puukotettu". Nykyisin on mahdollista ottaa koodin puolesta kaikki lambdat pois, mutta silloin se ei vaan toimi niinkuin pitäisi.
Pps: M52-koneessa siis ensimmäiset lambdat on pakosarjoissa. Vähän hankalasti lohkon ja pakosarjan välissä, mutta siellä ne on.Last edited by Vauhtivaunu; 10-05-2020, 22:36.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Jesse1998 View PostMissä vois olla vika, kun käynnistäessä kierrokset nousee itsekseen. Moottorina m52b28, m50 imusarjalla, ilman separaattorisysteemiä.
Comment
-
-
Kierrokset jää ylös. Kaasuläpässä ei ole ainakaan vikaa. Kokeilin varmuudeksi irroittaa vaijerinkin. Testattu kahdella tk-venttiilillä. Nyt on toinen imusarja jo vaihdettuna, kun edellinen vaikutti vialliselta. Ilmeisesti vika ei ollutkaan siinä. Tiivisteet on kaikki uusia, joten vika ei voi olla siinäkään.
Comment
-
-
Originally posted by Jesse1998 View PostKierrokset jää ylös. Kaasuläpässä ei ole ainakaan vikaa. Kokeilin varmuudeksi irroittaa vaijerinkin. Testattu kahdella tk-venttiilillä. Nyt on toinen imusarja jo vaihdettuna, kun edellinen vaikutti vialliselta. Ilmeisesti vika ei ollutkaan siinä. Tiivisteet on kaikki uusia, joten vika ei voi olla siinäkään.
Comment
-
-
Ei jää rakoa kaasuläppään. Sillä se toimi ennenkin.
Tekniikka laitettu toimivasta autosta (e39) e30 koriin. Itse tein seuraavat muutokset:
-sähköt lähes kokonaan uusiksi
-m50 imusarja, m52 kaasuläppä
-separaattori jätettiin pois
-m50 polttoainekisko, m52b28 pa-paineensäätimellä
-ecun modaus (ews delete @pazi88)
Comment
-
-
m52b28 välillä toimii, kun sveitsiläinen kello satoja kilsoja ja välillä vittuilee, kun halpa huora.
Lämmettyään rötää, pätkii ei vastaa kaasuun ja lopulta sammuu kylmänä ei ikinä ongelmia.
Muuten bensapaineet ok, mutta en ole taas autoa saanut rötäämään, että sillon pääsis katsomaan kyykkääkö pumppu. Kampiakselin asennontunnistin ainakin vaihdettu.
Vikakoodeja; lambdoista (vaihdettu) ja viimeisimpänä imunokka-akselin asennontunnistin (signaali) tosin auto toiminut vaikka noi koodit on tullutkin.
Sillon, kun rötää ja sammuu ei koodeja juurikaan tule. Ei imuvuotoja jne.
Ideoita?BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Originally posted by mikaell View Postm52b28 välillä toimii, kun sveitsiläinen kello satoja kilsoja ja välillä vittuilee, kun halpa huora.
Lämmettyään rötää, pätkii ei vastaa kaasuun ja lopulta sammuu kylmänä ei ikinä ongelmia.
Muuten bensapaineet ok, mutta en ole taas autoa saanut rötäämään, että sillon pääsis katsomaan kyykkääkö pumppu. Kampiakselin asennontunnistin ainakin vaihdettu.
Vikakoodeja; lambdoista (vaihdettu) ja viimeisimpänä imunokka-akselin asennontunnistin (signaali) tosin auto toiminut vaikka noi koodit on tullutkin.
Sillon, kun rötää ja sammuu ei koodeja juurikaan tule. Ei imuvuotoja jne.
Ideoita?
Comment
-
-
Tunnistimista ei tietoa, että onko orkkis vai tarvike muutakun, että vaihdettu on hiljattain. Pumppua veikkaisin itsekkin, mutta ei jaksais silmät kiinni osia vaihdella kai se täytyy venaa taas, että alkais tyhjäkäynnillä rötää ja sammuu nii kattois paineet.. :thinkBMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Jatketaas.. imunokka-akselin asennontunnistimesta herjailee edelleen välillä (signaali) näytti, että sekin olisi vaihdettu hiljattain (hella) näytti lukevan kyljessä.
Tosin nyt taas edelleen auto toiminut ongelmitta.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
Comment