Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1145
    • Tornio

    Mites vielä nuo koneenkorvat,meneekö nuo m50 e36 korvat tuohon m52 alulohkoon,vai joutuuko hommaan koneenkorvatki jostain muusta...

    Ja mites tuo m20 228mm vauhtipyörä menee tuonne m52.seen?tuleeko ongelmia..

    Yritän saada mahd. Paljon valmiiksi selville,ku aikataulu painaa pirulainen päälle..

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11173
      • Oulu

      Originally posted by afafaf View Post
      Mites vielä nuo koneenkorvat,meneekö nuo m50 e36 korvat tuohon m52 alulohkoon,vai joutuuko hommaan koneenkorvatki jostain muusta...

      Ja mites tuo m20 228mm vauhtipyörä menee tuonne m52.seen?tuleeko ongelmia..

      Yritän saada mahd. Paljon valmiiksi selville,ku aikataulu painaa pirulainen päälle..
      Muistaakseni kuskinpuoleisen korvakon yhtä eikää pitää viilailla. Huomaat sit, kun laitat niitä paikalleen.

      M20 startin se vaatii ja jos sulla on m50:n loota, niin kytkimen haarukan/painelaakerin/työsylinterin tapin kanssa joutuu kikkaileen, kun se kytkinasetelma jää liian matalaksi.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1145
        • Tornio

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Muistaakseni kuskinpuoleisen korvakon yhtä eikää pitää viilailla. Huomaat sit, kun laitat niitä paikalleen.

        M20 startin se vaatii ja jos sulla on m50:n loota, niin kytkimen haarukan/painelaakerin/työsylinterin tapin kanssa joutuu kikkaileen, kun se kytkinasetelma jää liian matalaksi.
        Ok,thanks..eli ei tarvi hankkia mitään ,kaikki käy tuosta resusta m50.stä vaihtamalla tuohon m52.seen..

        Juu on m50 laatikko ja haarukka hommat on jo valmiiks modattu siihen..

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1145
          • Tornio

          Kävin kattoon autoa ja oli automaatti,onko se p-asennon käynnistyskytkin missä,vaihdelaatikossako,sehän pitää ilmeisesti jompata,muuta ongelmaahan ei pitäis automaatin moottorinjohtosarjassa olla..manuaaliin verrattuna..

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1145
            • Tornio

            Eihän tämä ole tosi,sanokaapa viisaammat eli eilen öljynpaine valo sytty tyhjäkäynnilä,kierroksila sammu kone rapisi,eli öp anturi vika ei ole..

            Nyt yön seisseenä löin käymään,kone käy nätisti ei mitään ylimääräsiä ääniä..ja öljynpainevalo ei syty enää tyhjäkäynniläkään..

            Mikä tuossa vittuilee,voisko pumpun varo sitte hirttää ja tehä moisia oireita vai mikä?,sielä uus mäntä ja uus jousi pelas ok,liiku nätisti reiässä..

            Nyt ei oikein kova luotto ole tuohon moottoriin..

            Comment

            • vaappu
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 1189
              • Rovaniemi/Pyhätunturi

              ketjun kiristin onko vanha ?
              mb 519 täys pitkä
              mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
              e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
              e31 850i Miljoonan markan bmw.
              e21. Kimppa rassi.
              Awd corolla turbo.+420whp..

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1145
                • Tornio

                Originally posted by vaappu View Post
                ketjun kiristin onko vanha ?
                Kaikki kiristimet ketjut jne..uutta

                Comment

                • Daa Daa
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 910
                  • Jyväskylä

                  Onko öljypumppu kiinni kunnolla?

                  Äkkiähän pohjan aukasee ja tutkii hieman pumppua, siitä siirtyisin öljynsuodatin systeemin kimppuun. Kyllä sieltä jostain vika löytyy.

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1145
                    • Tornio

                    Originally posted by Daa Daa View Post
                    Onko öljypumppu kiinni kunnolla?

                    Äkkiähän pohjan aukasee ja tutkii hieman pumppua, siitä siirtyisin öljynsuodatin systeemin kimppuun. Kyllä sieltä jostain vika löytyy.
                    Vasta käytin öljypohjan pois,ku oli samat oireet pumppu oli irti,laitoin kaikki lukkoliimala kiini,eli pitäs olla pysyny kiini..

                    Comment

                    • Geheime
                      Newbiemmer
                      • Mar 2013
                      • 14
                      • 03-region

                      Kävin likimain koko langan läpi mutta ei ainakaan omaan silmään osunut että olisi juttua ollut, eli kysäistään...

                      66mm kampiakseli M50B25 lohkoon. 140mm kanget ja 38,20mm puristuskorkeudella olevat M50b25 männät.

                      Eikös toi M50 lohkon korkeus ole 210mm?

                      Mun laskujen mukaan tällä setillä tuli n.1,2mm yli dekistä ilman koneistuksia.

                      Näissä vissiin taitaa normaalisti jäädä männät alle kansitason?

                      Onko kenelläkään kokemuksia em. setistä?

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by Geheime View Post
                        Kävin likimain koko langan läpi mutta ei ainakaan omaan silmään osunut että olisi juttua ollut, eli kysäistään...

                        66mm kampiakseli M50B25 lohkoon. 140mm kanget ja 38,20mm puristuskorkeudella olevat M50b25 männät.

                        Eikös toi M50 lohkon korkeus ole 210mm?

                        Mun laskujen mukaan tällä setillä tuli n.1,2mm yli dekistä ilman koneistuksia.

                        Näissä vissiin taitaa normaalisti jäädä männät alle kansitason?

                        Onko kenelläkään kokemuksia em. setistä?
                        Kuulostaa mielenkiintoiselta kombinaatiolta tuollainen "M50B22".

                        M50B20-moottorissa männän korkeus on 42.8, joten eroa tuohon sinun kokoonpanoon on 4.6mm, eli mäntä tulisi 0.4mm korkeammalle kuin M50B20-moottorissa, jossa se tulee 0.8mm dekkitasosta yli, eli kyllä mun korviin ainakin täsmää tuo laskentatapa.


                        Tällaiset dekkitasot on jostain jäänyt muistiin:
                        M50/M52 = 209.95mm
                        M54 = 211mm
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Geheime
                          Newbiemmer
                          • Mar 2013
                          • 14
                          • 03-region

                          Mielenkiintoinen todellakin. Tuohon M52 kansi kovilla nostajilla ja "sopivilla" nokilla ja oltaisiin mielestäni oikealla äänialalla...

                          Olen alkanut suunnittelemaan em. kokoonpanoa erääseen vierasmerkkiseen projektiautoon. Menisi mukavasti omavalmistemoottorina ja luulis olevan kevyeen autoon aika mukava paketti.

                          Saako muuten M52 nokkapukkeihin sovitettua isompia nostajia? Tai onko tietoa mistä tuollaiseen saisi helpoiten sovitettua kovat nostajat. Niitä muutos-sarjoja löytyy mutta en usko että niillä ainakaan painoa saadaan alas...

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Geheime View Post
                            Mielenkiintoinen todellakin. Tuohon M52 kansi kovilla nostajilla ja "sopivilla" nokilla ja oltaisiin mielestäni oikealla äänialalla...

                            Olen alkanut suunnittelemaan em. kokoonpanoa erääseen vierasmerkkiseen projektiautoon. Menisi mukavasti omavalmistemoottorina ja luulis olevan kevyeen autoon aika mukava paketti.

                            Saako muuten M52 nokkapukkeihin sovitettua isompia nostajia? Tai onko tietoa mistä tuollaiseen saisi helpoiten sovitettua kovat nostajat. Niitä muutos-sarjoja löytyy mutta en usko että niillä ainakaan painoa saadaan alas...

                            Minkäkokoiset siellä on nyt? M50/M52 on saanut ainakin 33mm ja 35mm.

                            PS. Mittailin tuon oman lohkon josta on otettu pari kymppiä pois, ja se ei ainakaan yli 210mm ollut.
                            Last edited by Supra^; 18-06-2015, 21:40.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by Geheime View Post
                              Mielenkiintoinen todellakin. Tuohon M52 kansi kovilla nostajilla ja "sopivilla" nokilla ja oltaisiin mielestäni oikealla äänialalla...

                              Olen alkanut suunnittelemaan em. kokoonpanoa erääseen vierasmerkkiseen projektiautoon. Menisi mukavasti omavalmistemoottorina ja luulis olevan kevyeen autoon aika mukava paketti.

                              Saako muuten M52 nokkapukkeihin sovitettua isompia nostajia? Tai onko tietoa mistä tuollaiseen saisi helpoiten sovitettua kovat nostajat. Niitä muutos-sarjoja löytyy mutta en usko että niillä ainakaan painoa saadaan alas...
                              Jos 33mm nostin, niin esim. Cat camsilla on 33mm kova alakautta säädettävä nostin ( CC042 ). Tarkoitettu Alunperin saabiin, mutta sopii varmaan m52:seenkin kun sopii m62:seen. Hintakin on kohtalainen kunhan vähän etsii mistä ostaa.


                              Last edited by jannmann; 19-06-2015, 12:48. Reason: kuvat lisätty
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • afafaf
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1145
                                • Tornio

                                M52b28 m50b25 vanoksen sähköillä

                                Eli tuli tutkittua tuota e39 ja m52b28,tulin siihen tulokseen että johtosarjan vaihto ilmeinen,tuossa menee sytytyksen johdot niin omituisesti,eli kaksi ecua moottorinohjaus ja joku muu pitäis ilmeisesti laittaa,kun sytkäjohdot tulee toisesta boxista ja koneeseen liitetty kaksi boxia..olipa vaikeasti selitetty,lisäksi ews3 ajonesto.. :(

                                Eli onko iisein hommata m50b25 vanoskoneen moottorinjohtosarja,mutta mites käy nuiden naku antureiden (m50 ei ole niitä ?)ja muiden antureiden käykö suoraan m50 johtosarjan kans..

                                Vai joudunko vielä antureitakin vaihteleen..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎