Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11173
    • Oulu

    Originally posted by Dunky View Post
    Niin pieni ero ettei tuota mitenkään järkevästi edes mittaa
    Joo niin on, mut se lukee männän päällä. Jos siis on vaikka epäselvää mistä koneesta männät on. Mut olen tässä huomannut että noita on myös vielä eri kokoisiakin. Mulla esim. turbossa lukee 83,955 ja em löydä mistään, et mitä mäntiä tommoset on. Venttiilikolot en perusteella ovat tuplavanos koneesta, mut ei mitään hajua miksi sinne on joskus tommoset eksyny.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5273
      • Pirkkala

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Joo niin on, mut se lukee männän päällä. Jos siis on vaikka epäselvää mistä koneesta männät on. Mut olen tässä huomannut että noita on myös vielä eri kokoisiakin. Mulla esim. turbossa lukee 83,955 ja em löydä mistään, et mitä mäntiä tommoset on. Venttiilikolot en perusteella ovat tuplavanos koneesta, mut ei mitään hajua miksi sinne on joskus tommoset eksyny.

      Minulla on käsitys että männät tehdään sylinterien mukaan.... eli valkataan tehtaalla muutamasta vaihtoehdosta se sopivin. Tämä tuotantoteknisistä syistä

      M60 koneissa on myös näitä muutaman tonnin erolla olevia mäntiä.

      Tää on siis mutua.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11173
        • Oulu

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Minulla on käsitys että männät tehdään sylinterien mukaan.... eli valkataan tehtaalla muutamasta vaihtoehdosta se sopivin. Tämä tuotantoteknisistä syistä

        M60 koneissa on myös näitä muutaman tonnin erolla olevia mäntiä.

        Tää on siis mutua.
        No tämä mun kone on joskus englannissa korjattu sen maan bensasta johtuvien nikasil ongelmien vuoksi. Siihen on vaihdettu uus lohko ja männät ko. remontissa sekä hiottu kampura alikokoon. Että tehtaalta lähtiessä nuo männät ei siinä ole ollut. Mut en väitä etteikö vois tuo pitää paikkansa.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3176
          • 47200

          Mullakin on tuo 83.955 ja mukit on m54b30 moottorista peräisin.

          Comment

          • Jokkede
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2010
            • 278
            • Siilinjärvi

            Ootteko tehny mitään b25 sylkkäputkille kun ootte laittanu pitempi iskusta kampuraa? Mulla tuntuu sormella pieni porras alalaidassa ja nythän mäntä käy vielä alempana kun ennen. Pitääkö porauttaa vai meneekö jos vaan laittaa rojut sisään ja kovaa ajoa?
            Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
            e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
            e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
            300 exc -05


            Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

            EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11173
              • Oulu

              Originally posted by Jokkede View Post
              Ootteko tehny mitään b25 sylkkäputkille kun ootte laittanu pitempi iskusta kampuraa? Mulla tuntuu sormella pieni porras alalaidassa ja nythän mäntä käy vielä alempana kun ennen. Pitääkö porauttaa vai meneekö jos vaan laittaa rojut sisään ja kovaa ajoa?
              Jos tuntuu pykälää, niin kannattaahan se korjata. Muuten ei tuu pitkäikäinen. Mut ootko varma et se on oikee pykämä, eikä vaan karstaa? Ei oo mulla alhaalla tuntuu missään koneessa pykämää. Ainoastaan joku karstan tekemä, mikä on lähteny putsaamalla pois.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Jokkede
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2010
                • 278
                • Siilinjärvi

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Jos tuntuu pykälää, niin kannattaahan se korjata. Muuten ei tuu pitkäikäinen. Mut ootko varma et se on oikee pykämä, eikä vaan karstaa? Ei oo mulla alhaalla tuntuu missään koneessa pykämää. Ainoastaan joku karstan tekemä, mikä on lähteny putsaamalla pois.
                Hmm empäs enempää ees vielä tutkaillu, pitää melkein koittaa kunnolla jynssätä lähteekö kuhan hallilla käyn.
                Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
                e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
                e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
                300 exc -05


                Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

                EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

                Comment

                • Osku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2005
                  • 3324
                  • Kouvola,Pilkanmaa

                  Originally posted by Haatainen View Post
                  Ajettiinko se suoraan jyrsimellä, vai koitettiinko pytyn reunoja viistää ensin?
                  Niissä pyttyjen reunoissa on vakiona sellanen pieni viiste,tosta mun lohkosta ajettiin muistaakseni 0.3mm kaikkineen tavaraa pois kun oli keskeltä notkolla koko sylinteriryhmä.

                  Tuo viiste ei ollut riittävä ja oisko ehkä joku 1-2mm sylinteriputkea alaspäin tullu sellaset pienet lohkeamat. ei osu männänrengas noihin niin asialle en mitään tehny.

                  Kone seisoo vieläki pukissa kun en oo sitä kerenny laittamaa kasaan ja käyntiin niin kestosta ei oo mitään tietoo (muutaku et moottoriprojektin kesto on vähä venähtäny jo)

                  Yritin kahlata tot mun topikkia läpi mut kuvaa mulla ei tuosta episodista tainnu olla
                  E30 24V 5D "Vakio"

                  Originally posted by ///Make
                  1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                  Comment

                  • Pekka_L
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 96
                    • Vantaa

                    Mikäs on fiksuin tapa toteuttaa lämpöanturit m50-m52 swapissa? Vanhassa koneessa on 2 lämpöanturia ja uudessa vain yksi, onko muita keinoa kuin porata ja kierteyttää kanteen toiselle anturille paikka? Autona e34

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11173
                      • Oulu

                      Originally posted by Pekka_L View Post
                      Mikäs on fiksuin tapa toteuttaa lämpöanturit m50-m52 swapissa? Vanhassa koneessa on 2 lämpöanturia ja uudessa vain yksi, onko muita keinoa kuin porata ja kierteyttää kanteen toiselle anturille paikka? Autona e34
                      Jep poraa vaan ja tekasee kierteet. Imurilla nykäsee vaikka jäysteet pois, jos kansi on koneessa paikallaan. Jos sinne muutama pikku muru jää, niin ei kaada maailmaa vesikierrossa.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Pekka_L
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 96
                        • Vantaa

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Jep poraa vaan ja tekasee kierteet. Imurilla nykäsee vaikka jäysteet pois, jos kansi on koneessa paikallaan. Jos sinne muutama pikku muru jää, niin ei kaada maailmaa vesikierrossa.
                        Onko mitään hajua että mikä kierre tossa anturissa on?
                        Edit: kierre on m14x1.5..
                        Last edited by Pekka_L; 18-01-2016, 17:47.

                        Comment

                        • Jarsse
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1520
                          • Kymenlaakso

                          B20 kansihan kävi b25 lohkoon (mutta ei toisin päin),näin searchilla löysin, miten vaikuttaa tehoihin,ilmeisesti puristuksia tulee lisää?paljon? Koneeseen tulee cometicin kuparikannentiiviste, muistaakseni 0.7mm paksu, 5 kerroksinen oli ainakin.kestääkö puristuksia?

                          Tuo kansi olisi hyllyssä heti,b25 nv kannet näyttää olevan kiven alla.
                          E91 325xi vm07
                          E60 530xd vm06 stage X

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3410
                            • Kotka

                            Olikos se niin, että M50 ja M52 metalliset venakopat eivät ole hitsautuvaa tavaraa? Osuu huohottimen lähtö ja läppisten TPS pahasti samoille hollille.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by Skarpa View Post
                              Olikos se niin, että M50 ja M52 metalliset venakopat eivät ole hitsautuvaa tavaraa? Osuu huohottimen lähtö ja läppisten TPS pahasti samoille hollille.
                              Magnesiumia/jotain sen tapaista ne taitaa olla.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11173
                                • Oulu

                                Originally posted by Skarpa View Post
                                Olikos se niin, että M50 ja M52 metalliset venakopat eivät ole hitsautuvaa tavaraa? Osuu huohottimen lähtö ja läppisten TPS pahasti samoille hollille.
                                Joo ei niitä tosiaan onnistu hitsailla. Hommaa muovinen koppa ja muovihitsaa sitä. Toki puolien johtosarja tulee eri lailla kiinni siinä, eli joudut joko vähän kikkaileen tai ostamaan muovikoppaisesta koneesta johtosarjan.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎