memebuy23buy

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1145
    • Tornio

    Originally posted by TeemuM View Post
    Mittailin tosta mun koneesta, että vakio osilla M50 koneessa männät tulee 0.7mm yli dekkitason. M52B28 kampura+veivit+mäntä yhdistelmällä M50 lohkossa mäntä jää 1.4mm dekkitason alapuolelle.
    Voiko tosta lohkosta siipaista ton 2.1mm pois, jolloin mäntä tulis samalle tasolle M50 orkkistason kanssa, että riittääkö ketjunkiristimessä vara, tai tuleeko jotain muita ongelmia? Tolla sais puristuksen nousemaan reiluun 12:1.
    Aika paljon tuo 2.1mm,mut voihan se onnistua,hommaa m52b25 männät on vielä 0.15mm suurempi lakikorkeus ku m50 vanos männällä..tuolla lailla saat ainaki rutut korkealle..

    Mulla on tommoset männät 2.8 kampuran kaverina..jää 0.4mm dekin alle,mut laki tasanen,ei monttua..

    Comment

    • TeemuM
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 233
      • Turku

      Tollaset vois kyllä olla hyvät, ni ei tarttis ottaa niin isoa siivua pois lohkosta. Toi M50:n männän asema taitaa olla paljevälyksen kannalta melko hyvä, niin siihen vois kuitenkin tähdätä.
      Ja ainakin kuvien perusteella noissa näyttää olevan venttiileille tehdyt kolot jonkun verran isommat mitä noissa M52B28 männissä, ni ehkä ei tarttis alkaa suurentamaan niitäkään.

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1145
        • Tornio

        Originally posted by TeemuM View Post
        Tollaset vois kyllä olla hyvät, ni ei tarttis ottaa niin isoa siivua pois lohkosta. Toi M50:n männän asema taitaa olla paljevälyksen kannalta melko hyvä, niin siihen vois kuitenkin tähdätä.
        Ja ainakin kuvien perusteella noissa näyttää olevan venttiileille tehdyt kolot jonkun verran isommat mitä noissa M52B28 männissä, ni ehkä ei tarttis alkaa suurentamaan niitäkään.
        Juu nuilla männillä ja 1.5mm kansinahkalla(puristettuna) 11.17 puristukset,siitä on sitte helppo vielä tarpeen mukaan nostaa lisää..

        Juu ja kolot on syvemmät m52b25 männissä,ja välyksissä pieni ero..mutta ei merkitystä.

        Comment

        • TeemuM
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 233
          • Turku

          M52B25 ja M52B25tu koneissa on männät eri numerolla, niin onks noissa männissä kuitenkin sama puristuskorkeus? Tossa jälkimmäisessä taitaa olla ne isommat kolot männissä, kun on dual-vanos.

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1145
            • Tornio

            Originally posted by TeemuM View Post
            M52B25 ja M52B25tu koneissa on männät eri numerolla, niin onks noissa männissä kuitenkin sama puristuskorkeus? Tossa jälkimmäisessä taitaa olla ne isommat kolot männissä, kun on dual-vanos.
            muistaakseni mulla on nuo tu männät,mulla on yks irrallaan vielä niin varmistan asian.

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1145
              • Tornio

              Kertokaahan m50 lohkoon 2.8 hiluilla kasanneet,oletteko muuttaneet pienemmäksi tuota paljerakoa..

              Laskujeni mukaan m52b28 kampuralla,kangilla ja männillä se jää väkisinki suureksi (m52b28 lohko matalempi kun m50)m50 lohkossa m52b28 männät jää alle dekin..

              Itellä tuolla kompinaatiolla olis paljerako n.2.1mm ja vielä sais vähän pienennettyä tuota ,jos lohkosta ottaa tuon 0.4mm pois,männät dekin tasalle,tiiviste kasaan puristettuna 1.78mm puristukset 11.32 toki vois ohuemman tiivisteen vielä laittaa,mut en halua enää nostaa puristuksia tuosta kun olis kuitenki tarkotus 98.lla ajaa..


              Eli tuleeko tuolla 2.1mm paljeraolla ongelmia vaparissa..
              Last edited by afafaf; 02-07-2014, 14:35.

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1145
                • Tornio

                Originally posted by TeemuM View Post
                M52B25 ja M52B25tu koneissa on männät eri numerolla, niin onks noissa männissä kuitenkin sama puristuskorkeus? Tossa jälkimmäisessä taitaa olla ne isommat kolot männissä, kun on dual-vanos.
                Mulla on nuo mukit mahle 84L52 ja ilmeisesti tu koneesta pois.

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by afafaf View Post
                  Laskujeni mukaan m52b28 kampuralla,kangilla ja männillä se jää väkisinki suureksi (m52b28 lohko matalempi kun m50)m50 lohkossa m52b28 männät jää alle dekin..
                  Eiköhän se lohko ole samankorkuinen, B28:ssa männät jää dekin alle vakionakin,ero B25:een tulee puoli milliä kun veivi on 10mm lyhyempi mutta isku vain 9mm pitempi ja mäntäkin on jonkun kympin matalampi kuin b25:n.

                  Hyvin vähänhän tuossa M50:n kannessa on paljealuetta joten ihan hirveästi ei paljeraon optimointi kuitenkaan loppupelissä edes hyödytä vs. kannet joissa sitä paljealuetta on reilusti.

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    Originally posted by naukkis View Post
                    Eiköhän se lohko ole samankorkuinen, B28:ssa männät jää dekin alle vakionakin,ero B25:een tulee puoli milliä kun veivi on 10mm lyhyempi mutta isku vain 9mm pitempi ja mäntäkin on jonkun kympin matalampi kuin b25:n.

                    Hyvin vähänhän tuossa M50:n kannessa on paljealuetta joten ihan hirveästi ei paljeraon optimointi kuitenkaan loppupelissä edes hyödytä vs. kannet joissa sitä paljealuetta on reilusti.
                    Kyllä muistelen täält foorumilta lukeneeni että se on vähä matalampi m52b28 lohko vs. m50b25 lohko. Jostain korjausoppaastahan esim. noi arvot näkis mut muistelisin että jonku 1mm verran on matelmpi, voishan sen jo järkeillä että m52b28:ssa kannentiiviste tais olla ulkomuistista sen millin luokkaa ohuempi vakiona mitä m50b25:think?

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11219
                      • Oulu

                      m50b25 ja m52b28 koneessa on kyllä ihan sama kansipahvi käytössä. Selviää kun kattoo realoemista varaosanumerot.

                      Mutta mitä nyt äkkiä laskeskelin noita puristussuhteita ja jos teemuM mitat pitää paikkansa, niin se m52b28 lohko on melkeen pakko olla sen millin matalampi, jotta kaikki tästää. Tai sitten laskin jotain väärin. m52b28tu koneessa mäntä jäi peräti 2mm alle dekkitason, mutta se nyt ei ole mitenkään vertailukelpoinen tähän, kun siinä on metallitiivistekkin käytössä kansipahvina, eikä massatiiviste...
                      Last edited by Pazi88; 02-07-2014, 21:56.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1145
                        • Tornio

                        Täällä joku sen oli mitannu,en enää muista kuka,ja oli m52b28 lohko matalampi ku m50b25. lisäksi m50 non vanos ja vanos lohkossa oli pieni korkeusero..mut en muista siitä sen enempää.

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          m50b25 ja m52b28 koneessa on kyllä ihan sama kansipahvi käytössä. Selviää kun kattoo realoemista varaosanumerot.
                          Niinpä oliki kun tarkistin, mistähä lie jääny sit tommone mielikuva:think

                          Comment

                          • TeemuM
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 233
                            • Turku

                            Mulla on nuo mukit mahle 84L52 ja ilmeisesti tu koneesta pois.
                            Ok, täytyy yrittää jos sellaset löytyis jostain itellekkin. Ellei löydy, ni täytyy sit mennä noilla M52B28tu männillä.

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1145
                              • Tornio

                              Originally posted by TeemuM View Post
                              Ok, täytyy yrittää jos sellaset löytyis jostain itellekkin. Ellei löydy, ni täytyy sit mennä noilla M52B28tu männillä.
                              mulla tuli englannista edullisesti kampura ja männät..jos ei muualta niin ebay.co.uk/com

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                m52b28tu koneessa mäntä jäi peräti 2mm alle dekkitason, mutta se nyt ei ole mitenkään vertailukelpoinen tähän, kun siinä on metallitiivistekkin käytössä kansipahvina, eikä massatiiviste...
                                TU:ssa on millin korkeampi lohko mutta se on muutenkin täysin eri kone. Lohkokorkeuden ero tosin on vain siitä että kannentiiviste on sen millin ohuempi. Sama dekkikorkeus M52:ssa ja M50:ssä on, M52B25:ssä männät nousevat vielä pari kymppiä ylemmäs kuin M50B25:ssä.

                                B28:ssa männät jää vakiona sen millin verran dekkitason alle, tehdas on sillä natsannut vakio puristussuhteita.
                                Last edited by naukkis; 03-07-2014, 18:15.

                                Comment

                                Working...
                                X