Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    Originally posted by O-Peksi View Post
    Ihan M52 omille jousille vai? Jos lisäshimmiä laitat, niin eikös toi M50 non-vanos ulomman jousen shimmi mene sinne M52-vakioshimmin alle? Varmaks en kyllä muista.
    Täytyypäs tarkistaa. Niitä tosin tarvii sitten pari repullista, kolme milliä imupuolelle ja kaksi pakopuolelle, paksummat shimmit ei olis pahitteeksi.

    Koitin katelle mutta noita kokoja ei näy ainakaan missään suomalaisessa/suomeen toimittavassa putiikissa myynnissä. Voi olla vaikeaa parin kälysen prikan löytäminen

    Niin ja siis tosiaan ihan omille jousille, oman shimmin alle/tilalle.

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      Originally posted by naukkis View Post
      Täytyypäs tarkistaa. Niitä tosin tarvii sitten pari repullista, kolme milliä imupuolelle ja kaksi pakopuolelle, paksummat shimmit ei olis pahitteeksi.

      Koitin katelle mutta noita kokoja ei näy ainakaan missään suomalaisessa/suomeen toimittavassa putiikissa myynnissä. Voi olla vaikeaa parin kälysen prikan löytäminen

      Niin ja siis tosiaan ihan omille jousille, oman shimmin alle/tilalle.
      Nojoo, aika monta tosiaan menee, kun yksi non-vanos ulkojousen shimmi on n. 0.7 mm paksu...

      Miulla taitaa pari-kolme sarjaa noita olla, mut pakko jättää omia projekteja varten jemmaan.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        Originally posted by O-Peksi View Post
        Nojoo, aika monta tosiaan menee, kun yksi non-vanos ulkojousen shimmi on n. 0.7 mm paksu...

        Miulla taitaa pari-kolme sarjaa noita olla, mut pakko jättää omia projekteja varten jemmaan.
        Joo ei noita viitsi metsästämään lähteä, shimmejä nyt yleensä myyvät ihan halvalla laatikoittain mutta ainakaan itse en onnistunut mistään löytämään tänne toimittavia.

        No ihan tavallinen M16-prikka on ihan hyvä kun poraa keskireiän riittävän suureksi, täytynee lähteä 20mm poranteriä etsimään.......

        Comment

        • Busch
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 271
          • Seinäjoki/Lapua

          tietääkö joku paljo m50b25tu koneen vakio nokat pitää olla auki ykks? kun mulla on 260° nokat ja ne pitäs olla ykks 1,1 + - 0,15mm?

          Comment

          • _racing_
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 296
            • Inkoo

            Olikos m52b25 kannen laitossa m50 lohkoon mitään erikoista? Käy suoraan? Onko m50 ja m52 kansissa kestävyys eroja?
            Last edited by _racing_; 12-08-2014, 01:20.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              Originally posted by _racing_ View Post
              Olikos m52b25 kannen laitossa m50 lohkoon mitään erikoista?
              Ei

              Originally posted by _racing_ View Post
              Käy suoraan?
              Käy

              Originally posted by _racing_ View Post
              Onko m50 ja m52 kansissa kestävyys eroja?
              En kommentoi
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Joma
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 1319
                • Masku

                Originally posted by Dunky View Post
                Ei



                Käy

                Mut tuplavanoksellinen m52 ei taida käydä?
                E30 M52b28 M122h Amme
                E28 x monta
                E23 728i Ministeri
                E10 1600-2 Garret

                VW LT50 Huoltoajoneuvo
                HD lapio jätskikruiseri

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11175
                  • Oulu

                  Originally posted by Joma View Post
                  Mut tuplavanoksellinen m52 ei taida käydä?
                  Juu ei.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • tuRbo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 297

                    Mikä on m50b25 vanos männänrenkaiden katkosvälys? ohje arvo.
                    e30 325i M-tech II

                    Comment

                    • TeemuM
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 233
                      • Turku

                      Onko joku laskenu näitten M5x sekotusten todellisia puristussuhteita?
                      Mittasin M50B25 non vanos koneen palotilan (36ml) ja M50 männän kupin (10ml), niin noitten mukaan sain ton koneen vakioks puristussuhteeks 8.9.

                      M52B28tu männillä ja kampuralla M50 lohkossa sain ps:ksi 9.8, et se on jo melko lähellä ilmoitettua.

                      Onko muut saanu ton tyyppisiä lukemia, et heittääkö toi Bemarin ilmoittama arvo M50B25:lle noin paljon?

                      On menossa osat ens viikolla koneistukseen, niin mietinnässä on, et paljonko uskaltaa ottaa lohkosta siivua pois. Jos ottais männät dekin tasalle, eli 1.3mm pois lohkosta, niin sillo puristussuhteeks tulis 11, mikä ei taida ainakaan olla liikaa kun tarkoitus on käyttää E85.

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by TeemuM View Post
                        Onko joku laskenu näitten M5x sekotusten todellisia puristussuhteita?
                        Mittasin M50B25 non vanos koneen palotilan (36ml) ja M50 männän kupin (10ml), niin noitten mukaan sain ton koneen vakioks puristussuhteeks 8.9.

                        M52B28tu männillä ja kampuralla M50 lohkossa sain ps:ksi 9.8, et se on jo melko lähellä ilmoitettua.

                        Onko muut saanu ton tyyppisiä lukemia, et heittääkö toi Bemarin ilmoittama arvo M50B25:lle noin paljon?

                        On menossa osat ens viikolla koneistukseen, niin mietinnässä on, et paljonko uskaltaa ottaa lohkosta siivua pois. Jos ottais männät dekin tasalle, eli 1.3mm pois lohkosta, niin sillo puristussuhteeks tulis 11, mikä ei taida ainakaan olla liikaa kun tarkoitus on käyttää E85.
                        Taitaa olla laskukaavat pielessä. Jos palotilan tilavuus on 46cc on 416cc sylinterillä puristussuhde (416+46)/46=10. Oliko noissa mitoissa mukana kannentiivisteen tilavuus?

                        Ja E85:llä on ihan turha olla huolissaan liian korkeasta puristussuhteesta, kannattaa ennemmin sihtailla paljerako halutuksi. Itse tein just M52B25:n kannen 15:1 puristuksille ja paljerakoa tuli 0,6mm. E85:lle voisi likistyksiä nostaa vielä enemmänkin, tuo nyt toimii vielä bensallakin.

                        Comment

                        • TeemuM
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 233
                          • Turku

                          Originally posted by naukkis View Post
                          Taitaa olla laskukaavat pielessä. Jos palotilan tilavuus on 46cc on 416cc sylinterillä puristussuhde (416+46)/46=10. Oliko noissa mitoissa mukana kannentiivisteen tilavuus?

                          Ja E85:llä on ihan turha olla huolissaan liian korkeasta puristussuhteesta, kannattaa ennemmin sihtailla paljerako halutuksi. Itse tein just M52B25:n kannen 15:1 puristuksille ja paljerakoa tuli 0,6mm. E85:lle voisi likistyksiä nostaa vielä enemmänkin, tuo nyt toimii vielä bensallakin.
                          Ei ollu noissa tilavuuksissa kannentiivistettä mukana, et se (1.75mm) on lisätty, ja huomioitu se että mäntä tulee YKK:ssa 0.6mm yli dekin.

                          415.6 + 36 +10 + (9.7 - 3.3) / 36 + 10 + (9.7 - 3.3) = 8.9

                          Comment

                          • Henkka90
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 449
                            • Tornio

                            Seuraavaksi pitäs alkaa kasaamaan M50B28:a M52b28 kampuralla, M52b28 männillä ja M50B25 NV kangilla?

                            Mikähän kansinahkan paksuus olisi kyseiselle kokoonpanolle optimi ajettaessa E85:lla? Navalineasporttia 1mm-2,4mm vai Athenaa 1,6mm?

                            Laskemallahan nuo selviäis mutta i cant..
                            e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              Originally posted by Henkka90 View Post
                              Seuraavaksi pitäs alkaa kasaamaan M50B28:a M52b28 kampuralla, M52b28 männillä ja M50B25 NV kangilla?

                              Mikähän kansinahkan paksuus olisi kyseiselle kokoonpanolle optimi ajettaessa E85:lla? Navalineasporttia 1mm-2,4mm vai Athenaa 1,6mm?

                              Laskemallahan nuo selviäis mutta i cant..
                              Ahdettu vai vaparikone? Lonkalta heittäisin, että tähtää paljerako vaan alle milliin, niin hyvä tulee. Naukkis varmaan osaa sanoa tarkemman puristussuhteen lonkalta.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • Henkka90
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 449
                                • Tornio

                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                Ahdettu vai vaparikone? Lonkalta heittäisin, että tähtää paljerako vaan alle milliin, niin hyvä tulee. Naukkis varmaan osaa sanoa tarkemman puristussuhteen lonkalta.

                                Ahdettu. Eli varmaan tuo millinen tai esim 1,2mm ois hyvä?
                                e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎