megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• TommiT
    replied
    Tuo mode oli kyllä tiedossa. Harmi vaan että se on tehty niin että toimii ainoastaan jos on yksi pulssi per kierros triggeröinti kuten vanhoissa moottoripyörien sytkälaitteissa tai joissa vanhoissa autoissa.

Moottorin luonteen ja tulevien säätämiseen liittyvien suunnitelmien vuoksi haluaisin kuitenkin saada paremman tarkkuuden kampuran asennosta ja siksi tein tuon 24 hampaisen kehän.

Koodin puukottamista tuo megan "trigger return" vaihtoehto varmasti helpottaisi koska siitä pystyy luultavasti aika hyvin copy pastella ottamaan suuren osan käyttöön.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by TommiT View Post
    Ratkaisuksi ongelmaan olen pähkäillyt sellaista että muuttaisi tuon second triggerin nappulan niin pitkäksi että se jatkuu YKK:n kohdalle asti ja cranking moden ollessa päällä kipinä tulisi kiinteästi 2nd triggerin laskevasta reunasta. Käyntiin lähdon jälkeen normal modessa luetaan nousevaa reunaa. Näin ollen kipinä tulisi aina pommin varmasti joko YKK:ssa tai sitten jos kone pyörähtääkin reilusti takaperin nappulan etureunan ohi eli 132 EYKK. Se ei enää haittaisi koska pakoaukko on jo reilusti auki jolloin takapotkua ei pääse syntymään.

Kyllä MS2:n koodissa on jo tällainen vaihtoehto:

Tuo on vanha dokumentti mutta sama tieto löytyy microsquirtin manuaalista

Leave a comment:

• TommiT
    replied
    Finsquirt on nykyään sen verran hiljentynyt etten ole sitä kautta saanut ongelmiini apua ja ratkaisua joten yritetäänpä tätä kautta. Eli potilas on aika hankala tapaus koska 1syl ja 500cc 2T kone joka polkaisukäynnistyksellä. Ecuna on microsquirt V3. Ongelmana on käyntiinlähtö. Moottori pyörähtää polkaisemalla ainoastaan yhden tai kaksi kierrosta. Todella usein käy niin että silloin kun ei lähde käyntiin kone pysähtyy juuri ennen YKK:ta ja paine männän päällä pyöräyttääkin konetta takaperin. No ecu ei sitä ymmärrä vaan tekee kipinän kun kuvittelee koneen olevan siinä minkä olen määrittänyt käynnistysennakoksi. Voitte arvat mitä käy kun käynnistyspoljin on alhaalla ja kipinä tulee vastapalloon. Olen särkenyt useammat lohkot, kytkinkellon, rattaita, pari käynnistypolkimen akselia ja käynnistypolkimia on katkennut.

Triggeröintejä on ollut useampaa erilaista.

Ensin oli 12-1 VR anturilla

Sitten 24 hammasta VR anturilla ja 2nd anturina VR.

Tällä hetkellä on 1nd trigger 24 hammasta VR anturilla ja 2nd HALL joka tulee 132 astetta EYKK

Tyhmänä meni pitkään ennenkuin tajusin miksi potkii takaisin. Olisi pitänyt ostaa oma monikanavainen oskiloskooppi paljon aikaisemmin. Ratkaisuksi ongelmaan olen pähkäillyt sellaista että muuttaisi tuon second triggerin nappulan niin pitkäksi että se jatkuu YKK:n kohdalle asti ja cranking moden ollessa päällä kipinä tulisi kiinteästi 2nd triggerin laskevasta reunasta. Käyntiin lähdon jälkeen normal modessa luetaan nousevaa reunaa. Näin ollen kipinä tulisi aina pommin varmasti joko YKK:ssa tai sitten jos kone pyörähtääkin reilusti takaperin nappulan etureunan ohi eli 132 EYKK. Se ei enää haittaisi koska pakoaukko on jo reilusti auki jolloin takapotkua ei pääse syntymään.

Toteutuksen kannalta ngelmana on tietenkin se ettei tälläisiä määrityksia voi tehdä tunerstudiolla vaan pitäisi puukottaa softaa. Itse en lähdekoodista tajua mitään joten nyt kysynkin löytyykö täältä sellaista tietäjää joka sen osaisi ja voisi tehdä? Tai tietääkö joku keneen kannattaisi ottaa yhteyttä?

Tässä linkki minun projektiin finsquirtin sivuilla:
    http://www.finsquirt.net/forum/viewt...hp?f=12&t=9691

Tuolla on kuvia projektin varrelta:
    Last edited by TommiT; 12-01-2019, 18:55. Reason: puuttui tietoja

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Onko kellään tietoa/mahdollisuutta testata missä muodossa ms41:lle tulee nopeustieto abs boksilta se tulee mutta onko se jo megalle sopivassa muodossa vai tarviiko vielä muunnin piirin väliin? :think
    Mega on ms3x ja auto e36
    Suoraan nitrous-in nastaan (ilman pull-uppia) voit vetää signaalin abs boksilta/mittaristolta. abs boksilta tulee 48 pulssia/kierros ja mittaristolta 9.
    Last edited by Pazi88; 06-11-2018, 11:08.

Leave a comment:

• aaape
    replied
    Onko kellään tietoa/mahdollisuutta testata missä muodossa ms41:lle tulee nopeustieto abs boksilta se tulee mutta onko se jo megalle sopivassa muodossa vai tarviiko vielä muunnin piirin väliin? :think
    Mega on ms3x ja auto e36

Leave a comment:

• Dille_
    replied
    Originally posted by EmH View Post
    Vauhtivaunu on kirjottanu toisella foorumilla:

Trig pos A=6, B=26, C=46. Trigger returneja ei pidä laittaa jos käyttää "time based" starttausennakkoa.

Minä kiitän.

Leave a comment:

• EmH
    replied
    Originally posted by Dille_ View Post
    Voisko joku selittää miten noi ms1 triggeri asetukset laitetaan...?

Esim nyt mun tapauksessa m20 hukkakipinällä. Trig pos A, B, C, ilmeisesti jokasen puolaparin sytytyskohdat eli anturin/triggerin kulma kun kyseinen puolapari ykk:ssa?? Miten mä selvitän niistä muut kuin A:n, sillee että on hampaalleen kohdillaan?

Mitä **ttua noi return pos on? Oon yrittäny vertailla muutaman muun projektitiedostoa mutten mä käsitä mitä ne pitää olla ja miksi...

Jos jollain on numerot valmiinsi m20 vakio dampperille + anturi vakio paikassa niin saa kertoa
    Vauhtivaunu on kirjottanu toisella foorumilla:

Trig pos A=6, B=26, C=46. Trigger returneja ei pidä laittaa jos käyttää "time based" starttausennakkoa.

Leave a comment:

• Dille_
    replied
    Voisko joku selittää miten noi ms1 triggeri asetukset laitetaan...?

Esim nyt mun tapauksessa m20 hukkakipinällä. Trig pos A, B, C, ilmeisesti jokasen puolaparin sytytyskohdat eli anturin/triggerin kulma kun kyseinen puolapari ykk:ssa?? Miten mä selvitän niistä muut kuin A:n, sillee että on hampaalleen kohdillaan?

Mitä **ttua noi return pos on? Oon yrittäny vertailla muutaman muun projektitiedostoa mutten mä käsitä mitä ne pitää olla ja miksi...

Jos jollain on numerot valmiinsi m20 vakio dampperille + anturi vakio paikassa niin saa kertoa

Leave a comment:

• jukkae
    replied
    Juuri tuon löysinkin.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Miten saan MS2 Extra vehkeestä TPS pohjasen kiihdytysrikastuksen pois kokonaan päältä? Vai pitääkö valikossa vääntää vaan pompulat 0 kohtaan? Vai onko jossain joku millä aen saa määrättyä kokonaan pois päältä?
    Mikä koodiversio? 3.4.2:ssa on liuku-valitsin "accel enrichment"-valikossa, jolla voi valita TPS-, tai MAP-pohjaisen kiihdytysrikastuksen välillä.

Leave a comment:

• jukkae
    replied
    Miten saan MS2 Extra vehkeestä TPS pohjasen kiihdytysrikastuksen pois kokonaan päältä? Vai pitääkö valikossa vääntää vaan pompulat 0 kohtaan? Vai onko jossain joku millä aen saa määrättyä kokonaan pois päältä?

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Ei kun jos käytät pääteasteellisia puolia joudut ohittamaan koko "sytkäkiven"

Jos taas käytät pääteasteettomia puolia saat latausajan "rajoittimen" Ohitetua tuolla tavoin
    Jep. Pääteasteiden ohitus onnistuu nostamalla jalat ylös levyltä ja vetämällä hyppyjohto kuvassa vasemman jalan padiltä kiven päälle mistä se on tinattu kiinni. Kiven voi jättää paikalleen, mut toki sen voi poistaakkin, mut se voi jäädä tekemättä, jos ei oo smd tinaukseen vehkeitä.

Leave a comment:

• aaape
    replied
    Originally posted by Veemu View Post
    Eli periaattessa pitäs rokkaa hyvin ku ohittaa virranrajottimet ja hommaa pääteasteelliset puolat?
    Ei kun jos käytät pääteasteellisia puolia joudut ohittamaan koko "sytkäkiven"

Jos taas käytät pääteasteettomia puolia saat latausajan "rajoittimen" Ohitetua tuolla tavoin

Leave a comment:

• Veemu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Siinä sit saattaa käydä näin, jos puola päättää ihan kunnolla päästää toimintasavut pihalle

Eli periaattessa pitäs rokkaa hyvin ku ohittaa virranrajottimet ja hommaa pääteasteelliset puolat?

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by Puksuttaja View Post
    Jep täälläkin piti kdfi:stä sytkäkivien virranrajoituskomponentit korvata Pazi88:n ohjeiden mukaan hyppylangoilla, että sai latausajat nostettua toimiviksi. Ei kyllä mikään paha homma jos se onnistuu tällaiselta aloittelevalta tinaajaltakin
    Siinä sit saattaa käydä näin, jos puola päättää ihan kunnolla päästää toimintasavut pihalle

Leave a comment:

Working...
X