megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Megasquirt asennukseen väljästi liittyvä kysymys
Olen asentamassa e30 megaa. Nick vauhtivaunun rakentama, olen ostanut foorumin kautta käyttämättömänä. Olen johdottamassa laajakaistalambdasarjaa (plx dm6 multigauge) ja mietityttää kun megan asennusohjeissa käsketään viedä lambdasarjalta 0-5v signaali ja hituvirtamaadoitus alkuperäiseen lambdan johtoihin. Plx ohjeissa on pelkkä 0-5v signaali. Enhän nyt käräytä jotain jos mega ei saa tätä maadoitusta? Toivottavast joku tietää sähköstä paremmin kuin itse
Leave a comment:
-
Jep, jep. Kiitos kommenteista. Kättä taskuun ja suutin kaupoille siis.
Oli kyllä mielessä molemmat (kysyä apua ja testata ennen asennusta). Molemmat jäi tekemättä ja tässä sitä sitten notkutaan...
Leave a comment:
-
Originally posted by Neppo View PostSuuttimien säädöt ei tunnu oikein toimivan (kartta ja req.fuel). Käynti ei parannu millään. Voiko vika olla ebayn halvimmissa "Green giant" siittimissä? Eli onko todellakin niin, että halvimmalla hinnalla voi olla mahdollisuus saada netistä paskaa? Onko joku muu testannu noita? Millä dead timellä jne noita vois kokeilla?
Olisit kysynyt, niin olisin kertonut. Noita "green gianteja" on tässä testailtu jokkis-pirsseissä ja "penkissä" ja hajonta on senverran suurta että kannattaa jokkikseenkin laittaa ennemmin 8kpl jotain vakioauton suuttimia kun näitä kiinapaskoja. Pahimmillaan heitot on 200 ml/min kahden saman sarjan suuttimen välillä.
Jos ei ole suutinpenkkiä, aikaa ja mielenkiintoa tehdä niistä ns. mitattuja sarjoja niin ei kannata. Niitä et ikinä saa toimimaan kunnolla. Ikinä.
Leave a comment:
-
Finjectorilta tai minulta saat aina suutinsarjan mikä on mätsätty keskenään. Tilasitpa sitten kaksi,kolme tai 12.
Leave a comment:
-
Osuva...Originally posted by Freak View PostPaljon tinasin, paljon pilasin. Viimein kolvini kylmeni.

Omassa asennuksessa VR anturi heitetty v...n. Tilalla Kirsikka ja sille tinattu kytkennät boxiin. Vieläkin paukuttaa pakopuolella.
Ajoitus tarkastettu ja asetukset. 88 BTDC pitäisi olla hampaan reuna.
Suuttimien säädöt ei tunnu oikein toimivan (kartta ja req.fuel). Käynti ei parannu millään. Voiko vika olla ebayn halvimmissa "Green giant" siittimissä? Eli onko todellakin niin, että halvimmalla hinnalla voi olla mahdollisuus saada netistä paskaa? Onko joku muu testannu noita? Millä dead timellä jne noita vois kokeilla?
2-3 kpl mega-asennuksia takana, että ihan kädetön tässä ei olla.
Onko sama mitä tilaa Finjectorilta, eli onko siellä kaikki OK laatuista? Kunhan valkkaa miel. "testatun/mitatun setin"? Tarve siinä 450cc/min-> suuttimille.
Leave a comment:
-
Originally posted by aaape View PostTuossa atecussa on releet valmiina puolalle, bensapumpulle ja esim. Lambdalle näistä tulee siis 12v ulos releen ja sulakkeen kautta suoraan boksilta
All Sprite. Tämähän muuttaa meikäläisen hyviä kytkössuunnitelmia totaalisesti. Sinänsä harmillista. Olisin nimittäin halunnut tietää miten ne käytännössä toimii. Toisaalta hieno homma, kun yksinkertaistaa sähkölinjojen vetoa.Originally posted by Vauhtivaunu View PostEi välttämättä. Riippuu minkälaisilla piireillä ohjaus on toteutettu. Perinteinen ylösvetovastus-kytkentä aiheuttaa eo. oireita, saattaa jopa läpät lentää mäkeen, mutta TC4427-piireillä toteutettu ohjaus ei pitäisi tällaista tehdä. ATecussa muistaakseni oli eo. piirit. Ja kuten aaape totesi, siinä on sisäiset releet joten kaikki tarvittavat virrat saa suoraan boksista. Mielestäni erittäin varteenotettava vaihtoehto tällaiseen projektiin.
Paljon tinasin, paljon pilasin. Viimein kolvini kylmeni.Originally posted by Vauhtivaunu View PostJää tietysti se tinaamisen ja pilaamisen ilo pois
Last edited by Freak; 24-10-2017, 17:42.
Leave a comment:
-
Ei välttämättä. Riippuu minkälaisilla piireillä ohjaus on toteutettu. Perinteinen ylösvetovastus-kytkentä aiheuttaa eo. oireita, saattaa jopa läpät lentää mäkeen, mutta TC4427-piireillä toteutettu ohjaus ei pitäisi tällaista tehdä. ATecussa muistaakseni oli eo. piirit. Ja kuten aaape totesi, siinä on sisäiset releet joten kaikki tarvittavat virrat saa suoraan boksista. Mielestäni erittäin varteenotettava vaihtoehto tällaiseen projektiin.Originally posted by Freak View Post
Logiikkatason ohjaus ja erilliset kivet aiheuttavat ilmeisesti imusarjassa paukuttelu -ongelman? Bensaahan sinne pyttyyn helposti jää kivikautisessa tai lähes kivikautisessa, mekaanisessa järjestelmässä.
Jää tietysti se tinaamisen ja pilaamisen ilo pois
Leave a comment:
-
Tuossa atecussa on releet valmiina puolalle, bensapumpulle ja esim. Lambdalle näistä tulee siis 12v ulos releen ja sulakkeen kautta suoraan boksilta
Leave a comment:
-
Taidan pysytellä tukevasti "mettässä" ja ostaa valmiin tuotteen. Jotain rakennussarjatyyppistä ratkaisua olen joskus kyllä miettinyt ja sittemmin hylännyt. Josko sitä kumminkin...hmmm...:thinkOriginally posted by Vauhtivaunu View PostJos lähtisin "pystymetsästä" tekemään niin joku MS2-pohjainen.
Logiikkatason ohjaus ja erilliset kivet aiheuttavat ilmeisesti imusarjassa paukuttelu -ongelman? Bensaahan sinne pyttyyn helposti jää kivikautisessa tai lähes kivikautisessa, mekaanisessa järjestelmässä.Originally posted by Vauhtivaunu View PostKumpikin toimii. Omissa laitteissani olen käyttänyt boksissa olevia syttykiviä koska mä voin ja ne on halvemmat laittaa. Mutta bokseissa harvoin on "syttykiviä" vaan ainoastaan logiikkatason ohjaukset jotka vaatii erillisen "kiven".
Mulla on suunnitelmissa hiukan erilainen kytkös, mutta ei siitä sen enempää. Saa nähdä tuleeko koskaan ja toimiiko, jos on tullakseen.Originally posted by Vauhtivaunu View PostOhjaus kestää max 200 milliampeeria. Kuvan kytkennällä mega ohjaa kaikkia toiminnan kannalta oleellisia osia eikä mihinkää jää virtaa "kiertämään"
Jees. Niin he vastasivat, kun sitä lopulta heiltä suoraan kysyin. Hieno homma. Todella potentiaalinen vaihtoehto.Originally posted by Vauhtivaunu View PostATecu on mun tietojen mukaan MS2-pohjainen
Tämä oli hyvä tiedonanto. Auttaa todella paljon kytkössuunnitelmissa.Originally posted by Vauhtivaunu View PostHukkakipinä max 10A missään olosuhteissa, tyypillisesti n. 3A ja bensapumpun virrankulutus riippuu mallista.
Erittäin suuret kiitokset Vauhtivaunulle asiallisista ja opettavaisista vastauksista. You are truly Megaman.
Last edited by Freak; 24-10-2017, 14:12.
Leave a comment:
-
Jos lähtisin "pystymetsästä" tekemään niin joku MS2-pohjainen.Originally posted by Freak View PostMikä Megan versio olisi helpoiten/parhaiten sovellettavissa hoitamaan sytytys m20b25-pohjaisessa moottorissa? Siis_pelkkä_sytytys. Polttoainepuoli hoidettaisiin tavalla tai toisella, jolla ei sytytys kuitenkaan onnistu. Jakajaan en kuitenkaan halua mennä, en, en, en.
Originally posted by Freak View PostKokoonpano voisi olla ehkäpä tällainen:
- Alkuperäinen 60-2 pyörylä.
- Anturiksi sille Cherry
- Hukkakipinäpuola -> ei nokka-anturia tarvis lain...
- Näille kaveriksi Mega 1 tai 2 v3.0
Toimiva systeemi.
Originally posted by Freak View PostIlmeisesti paras vaihtoehto on laittaa sytytyskivet boksiin ja ohjata niillä suoraan puolia kuin, että ohjaisi puolia sytytysvahvarin kautta. Onko näin? Miksi olisi tai ei olisi? Perustele, kiitos.
Kumpikin toimii. Omissa laitteissani olen käyttänyt boksissa olevia syttykiviä koska mä voin ja ne on halvemmat laittaa. Mutta bokseissa harvoin on "syttykiviä" vaan ainoastaan logiikkatason ohjaukset jotka vaatii erillisen "kiven".
Tämä puola on silloin ratkaisu:
Originally posted by Freak View PostKoska Mega hoitaa kaiken maadoittamalla, niin myös bensapumpun releen ohjaus on näin? Miksi ei olisi? Perustele, kiitos. Kuinka suuren kuorman ohjaus kestää?
Releen ohjauksesta on aivan kuvakin:
Ohjaus kestää max 200 milliampeeria. Kuvan kytkennällä mega ohjaa kaikkia toiminnan kannalta oleellisia osia eikä mihinkää jää virtaa "kiertämään"
ATecu on mun tietojen mukaan MS2-pohjainen
Originally posted by Freak View PostLoppuun vielä bonuksena muutama aiheeseen väljästi liittyvä kysymys.
- Kuinka monta ampeeria 6 syl. hukkakipinäpaketti syö virtaa?
- Kuinka monta ampeeria 6 syl. sähköinen bensapumppu syö virtaa?
Hukkakipinä max 10A missään olosuhteissa, tyypillisesti n. 3A ja bensapumpun virrankulutus riippuu mallista
Last edited by Vauhtivaunu; 23-10-2017, 18:11.
Leave a comment:
-
Mulla olisi sellainen hypoteettinen kysymys.
Mikä Megan versio olisi helpoiten/parhaiten sovellettavissa hoitamaan sytytys m20b25-pohjaisessa moottorissa? Siis_pelkkä_sytytys. Polttoainepuoli hoidettaisiin tavalla tai toisella, jolla ei sytytys kuitenkaan onnistu. Jakajaan en kuitenkaan halua mennä, en, en, en.
Topicin läpi luettuani olen tullut itse tulokseen, että
- Megasquirtissa on valmiina vain polttoaineen suihkutus, ei sytytystä.
- luen megamanuaalin vähintään kahteen kertaan ennen kuin kysyn mitään. (done
)
- kirsikka maistuu parhaalle.
- Mega hoitaa kaiken maadoittamalla.
Kokoonpano voisi olla ehkäpä tällainen:
- Alkuperäinen 60-2 pyörylä.
- Anturiksi sille Cherry
- Hukkakipinäpuola -> ei nokka-anturia tarvis lain...
- Näille kaveriksi Mega 1 tai 2 v3.0
Ilmeisesti paras vaihtoehto on laittaa sytytyskivet boksiin ja ohjata niillä suoraan puolia kuin, että ohjaisi puolia sytytysvahvarin kautta. Onko näin? Miksi olisi tai ei olisi? Perustele, kiitos.
Koska Mega hoitaa kaiken maadoittamalla, niin myös bensapumpun releen ohjaus on näin? Miksi ei olisi? Perustele, kiitos. Kuinka suuren kuorman ohjaus kestää?
Surffaillessa tuli vastaan tämä. Ko. laite on ilmeisesti Mega 1? Hintakaan ei olisi paha ja varmaan tekisi sen mitä tarvitaan, siis löisi kipinää.
Loppuun vielä bonuksena muutama aiheeseen väljästi liittyvä kysymys.
- Kuinka monta ampeeria 6 syl. hukkakipinäpaketti syö virtaa?
- Kuinka monta ampeeria 6 syl. sähköinen bensapumppu syö virtaa?
Leave a comment:
-
Joo kyllä se aika näpsäkästi näköjään toimii, ei viittyny sen enempää ajella kun ei ole leimaa/siirtokilpiä mut vaikutti ihan hyvältä ostokselta.
Leave a comment:
-
Mitenkäs tuo autotune toimii monikartta ohjauksissa? Ajattelin ensi keväänä kokeilla muuttaa nykyistä Primary Map, Secondary Tps ohjausta toisin päin, eli Tps pri, Map sec pohjaiseksi. Mitenkä onnistuisi kivuttomasti tuo muutos?
Leave a comment:
-
Voin kans sanoa että kyllä säästät sen 200€ sen auton säädättämisessä penkissä
Hieno säätö penkissä sitten
Leave a comment:
Leave a comment: