megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Neppo
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Olisit kysynyt, niin olisin kertonut. Noita "green gianteja" on tässä testailtu jokkis-pirsseissä ja "penkissä" ja hajonta on senverran suurta että kannattaa jokkikseenkin laittaa ennemmin 8kpl jotain vakioauton suuttimia kun näitä kiinapaskoja. Pahimmillaan heitot on 200 ml/min kahden saman sarjan suuttimen välillä.

Jos ei ole suutinpenkkiä, aikaa ja mielenkiintoa tehdä niistä ns. mitattuja sarjoja niin ei kannata. Niitä et ikinä saa toimimaan kunnolla. Ikinä.
    Jees. Nyt alko lukemat vaikuttamaan käyntiin. Tosin kun sen 5 akullista on testaillu, niin oli meinaan katti aika punahehkussa, kun sai käyteltyä lämpimäksi ja poltettua putkesta bensat...

Tosin nyt alko vuotamaa öljyä koneen ja laatikon saumasta. Ahasta e30+m30 paketilla. No, se taas ei oo Megan vika. Eikä siis lopuksi muukaan tässä mun ongelmassa...

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    No jotenkin noin ajattelin asian itsekkin, täytyy ruveta mittailemaan, kiitoksia.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Juurikin tuolla ja täsmää netistä löytämiini tietoihin. Virrat päällä 120kpa ja käynnissä ei täsmää ahtomittarin lukemaan vaan näyttää tuon 20kpa liikaa.
    Ok. Kokeileppa mitata anturin antama jännite normi-ilmanpaineessa. Katot vaikka ilmapuntarista tms. paljonko on senhetkinen ilmanpaine. Sitten yrität pumpata tarkasti 1 bar (=200kpa absoluuttista) tms. ylipaineen sille ja mittaat anturin ulos antaman jännitteen. Saat tällä tavalla kaksi jännite-painepistettä joiden väliin voit ruutupaperille tai exeliin piirtää viivan joka vastaa sen anturin antamaa jännitettä tietyllä paineella. Voit kokeilla ottaa jännitearvon myös alipaineella, mutta tarkan alipaineen tekeminen ja mittaaminen on haastavampaa kuin ylipaineen. Itse kokeilisin mitata esim. autonrenkaaseen tarkasti 1bar, jonka sitten syöttäisin anturille ja mittaisin jännitteen. Toki tämän voi toistaa useammalla paineella jolloin myös selviää onko anturin jänniteulostulo lineaarinen paineen suhteen kuten sen kuuluisi olla.

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Oletko kokeillut MPXH6400-arvoilla?
    Juurikin tuolla ja täsmää netistä löytämiini tietoihin. Virrat päällä 120kpa ja käynnissä ei täsmää ahtomittarin lukemaan vaan näyttää tuon 20kpa liikaa.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Ms2 ja tiedän kyllä mistä valikosta se vaihdetaan.
    Oletko kokeillut MPXH6400-arvoilla?

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Ei kellään sattuisi olemaan U7
    onhan niitä hyllyssä YV:llä tavoittaa...
    Last edited by Vauhtivaunu; 01-11-2017, 18:02.

Leave a comment:

• Joma
    replied
    Ei kellään sattuisi olemaan U7 - B&G 34151 FET driver - 8 Pin DIP tai IXDI404PI-ND

Tilasin puolasta muutaman ja nyt viikon jo arponu maksua, rupee vähän hermo pettämään tai vinkkiä mistä sais nopeesti tilattua noita?

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Mikä megaversio? MS1:ssä kalibrointi tehdään koodin sisään, ja sen joutuu polttamaan prosulle koko koodin mukana. MS2:ssa ja MS3:ssa se tapahtuu tunerstudion valikosta.
    Ms2 ja tiedän kyllä mistä valikosta se vaihdetaan. Kyse olikin siitä että kalibrointitiedoilla jotka anturille on annettu on väärin. Eli muutanko nyt vaan kalibroinnista numeroita niin kauan että näyttää oikein, vai onko mitään oikeaa reittiä tuohon.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Mites ootte noi map-anturit kalibroinut?
    Mikä megaversio? MS1:ssä kalibrointi tehdään koodin sisään, ja sen joutuu polttamaan prosulle koko koodin mukana. MS2:ssa ja MS3:ssa se tapahtuu tunerstudion valikosta.

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Mites ootte noi map-anturit kalibroinut?

Tällä hetkellä GM 4bar ulkonen mappi ja kalibroitu netistä löytyneiden tietojen mukaan, virrat päällä näyttää ~120kpa eli parikymppiä liikaa käsittääkseni.

Leave a comment:

• nevari
    replied
    PLX:ssä ei ole erillistä signaalimaata joten se kannattaa maadoittaa erikseen alkuperäisen johtosarjan maapisteeseen. Motronic-megoissa, joita olen tehnyt on alkuperäinen lambdan signaalimaa vedetty suoraan piirilevyn maadoituspisteeseen. Periaatteessa se kestää PLX:n maadoituksen mutta varmin tapa on laittaa samaan maapisteeseen mihin alkuperäinen maadoitus on vedetty.
    kiitos nopeasta vastauksesta

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by nevari View Post
    Olen asentamassa e30 megaa. Nick vauhtivaunun rakentama, olen ostanut foorumin kautta käyttämättömänä. Olen johdottamassa laajakaistalambdasarjaa (plx dm6 multigauge) ja mietityttää kun megan asennusohjeissa käsketään viedä lambdasarjalta 0-5v signaali ja hituvirtamaadoitus alkuperäiseen lambdan johtoihin. Plx ohjeissa on pelkkä 0-5v signaali. Enhän nyt käräytä jotain jos mega ei saa tätä maadoitusta? Toivottavast joku tietää sähköstä paremmin kuin itse
    PLX:ssä ei ole erillistä signaalimaata joten se kannattaa maadoittaa erikseen alkuperäisen johtosarjan maapisteeseen. Motronic-megoissa, joita olen tehnyt on alkuperäinen lambdan signaalimaa vedetty suoraan piirilevyn maadoituspisteeseen. Periaatteessa se kestää PLX:n maadoituksen mutta varmin tapa on laittaa samaan maapisteeseen mihin alkuperäinen maadoitus on vedetty.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Neppo View Post
    Jep, jep. Kiitos kommenteista. Kättä taskuun ja suutin kaupoille siis.
    Tuolta kohtuuhintaisia suuttimia:

Shop for Fuel Injectors - High Impedance from top manufacturers like from a trusted source.

Lb/h-arvoon kun laittaa nollan perään niin on karkeasti cc/min arvo eli esim. 42lb/h on vähän päälle 400cc/min.

Joskus on jäänyt tulliin, jolloin joutuu maksamaan alvin mutta joskus on tullut suoraan kotiin

Ps: kutoskoneessa karkea sääntö on että 1cc/min suutintuotossa on 1hv moottoritehoa (bensalla). Eli esim. eo. 42lb/h suuttimet riittää kutoskoneessa vähän päälle 400hv ilman että suuttimia ajetaan "tappiin".
    Last edited by Vauhtivaunu; 28-10-2017, 18:48.

Leave a comment:

• nevari
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Et. Mut kannattaa maadoittaa plx:n boksi ja mega samaan pisteeseen, niin ei tuu mahdollisesta maataspn erosta johtuvaa virhettä lamdan lukemaan.
    Kiitos jälleen avusta!

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by nevari View Post
    Olen asentamassa e30 megaa. Nick vauhtivaunun rakentama, olen ostanut foorumin kautta käyttämättömänä. Olen johdottamassa laajakaistalambdasarjaa (plx dm6 multigauge) ja mietityttää kun megan asennusohjeissa käsketään viedä lambdasarjalta 0-5v signaali ja hituvirtamaadoitus alkuperäiseen lambdan johtoihin. Plx ohjeissa on pelkkä 0-5v signaali. Enhän nyt käräytä jotain jos mega ei saa tätä maadoitusta? Toivottavast joku tietää sähköstä paremmin kuin itse
    Et. Mut kannattaa maadoittaa plx:n boksi ja mega samaan pisteeseen, niin ei tuu mahdollisesta maataspn erosta johtuvaa virhettä lamdan lukemaan.

Leave a comment:

Working...
X