Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11154
    • Oulu

    Originally posted by Maikkeli View Post
    Olikos tuohon 3-tie macin säätöön jotain pätevää ohjetta? Tarttis alkaa tutustumaan ku tuli sellanen asennettua :think
    Taajuus alle 30Hz. Kokeilen ensin open loopissa, et säätö pelaa oletetusti. Sitten closed loop päälle ja PID parametreja säätämään. Pistä propotional vaikka 5, muut nollaan ja kokeile miten pelaa. Nosta propotional arvoa kunnes säätö oskilloi ja ota pykälä taaksepäin. Pelkällä P gainilla ahdot ei kovin tarkkaan mene haluttuun, jotenka nosta sen jälkeen I arvoa kunnes ahtopaine pysyy halutussa taikka rupeaa oskilloimaan. Jos oskilloi ennenkuin ahto asettuu haluttuun, niin P arvoa pienemmälle. D gainia voi lopuksi pistää pikkasen.
    Last edited by Pazi88; 07-03-2019, 11:26.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • sämä
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 5
      • Savo

      Ms2 prossu v2.2 levyllä.

      Tarkoitus olisi ahtopaineenohjaus ottaa IAC1:stä.
      Ahtopainemodi ja mac venttiili pitäisi olla kytkennöiltään ok vaan ei virka mitään missään vaiheessa.

      Asiaa ihmetellessä törmäsin vastaavaan ongelmaan ja luin manuaalista seuraavaa;
      MS2 ONLY (MS1 jump to Step 26)
      Solder a wire between s12c and JS9, this feeds the stepper motor driver on the MS2 daughter board. Even if you’re not going to use a stepper idle valve, it is needed to use the outputs for other items,
      like tacho, etc, so you might as well fit it now.

      Eli, olenko oikeassa että pitäisikö prossun myötä tosiaan vetää 12volttia tuolle js9 pinnille jotta nuo IAC lähdöt aktivoituu? Eli tämä on prossu, eikä piirilevyversiokohtainen homma?
      -14 f31 320xd
      Ex -09 e61 525xd
      Ex -05 e61 520d

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11154
        • Oulu

        Joo kyllä pitää. Ne on muuten mykkiä. En tiedä toki että miksi se sen vaatii, kun ne itse lähdöt toimii maadoittamalla. Mut kummiskin.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • sämä
          Newbiemmer
          • Jan 2012
          • 5
          • Savo

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Joo kyllä pitää. Ne on muuten mykkiä. En tiedä toki että miksi se sen vaatii, kun ne itse lähdöt toimii maadoittamalla. Mut kummiskin.
          Kiitos vahvistuksesta. Sen +12v varmaan saan kuvan punaisen viivan mukaisesti? Prossun päästä siis jalkaan no.16 (JS9), mutta tuo +12v syöttö otetaan siis tuolta X13 likeltä?

          "+12 volts is supplied to MegaSquirt-II from the MegaSquirt® PCB. This is used for the 12 Volt stepper motor driver. You should add a jumper on the MegaSquirt® printed circuit board to provide a source of +12V even if you aren't using a stepper motor (this will keep the stepper driver chip cooler). On a V2.2 main board you run the jumper wire:

          from the unmarked through hole just to the right of X13 (and slightly below) on the MegaSquirt® PCB)
          to pin #16 on the 40 pin DIP (i.e., JP1-#6 on the MegaSquirt® PCB)."



          EDIT. Sehän rupesi ylläolevalla kytkennällä pelaamaan hyvinkin
          Last edited by sämä; 23-04-2019, 14:58. Reason: Edit
          -14 f31 320xd
          Ex -09 e61 525xd
          Ex -05 e61 520d

          Comment

          • afrojack
            Newbiemmer
            • Nov 2017
            • 19
            • nurmes

            Lämpötila ongelmia

            Mitenköhän tapahtuu ms1v3.0 lämpötila anturin kalibrointi? Mittarille menevästä anturista katsottuna näytää tiedot osimoilleen paikkaansa pitävältä mutta moottorin ohjaukselle menevä anturi näyttää aivan huuhaata. Ja kyseessä siis m50 moottori

            Comment

            • -Jo0nas-
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 162
              • kouvola

              Originally posted by afrojack View Post
              Mitenköhän tapahtuu ms1v3.0 lämpötila anturin kalibrointi? Mittarille menevästä anturista katsottuna näytää tiedot osimoilleen paikkaansa pitävältä mutta moottorin ohjaukselle menevä anturi näyttää aivan huuhaata. Ja kyseessä siis m50 moottori
              Ite laitoin gm anturin. Muistaakseni protopartsilta sai sellasen mikä kävi suoraan ainakin m30 anturin paikalle. Ei tarvinu alkaa easythermillä sähläämään.https://www.protoparts.fi/product/7/...i-gm-tyyppinen
              Last edited by -Jo0nas-; 02-05-2019, 12:42.

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by afrojack View Post
                Mitenköhän tapahtuu ms1v3.0 lämpötila anturin kalibrointi? Mittarille menevästä anturista katsottuna näytää tiedot osimoilleen paikkaansa pitävältä mutta moottorin ohjaukselle menevä anturi näyttää aivan huuhaata. Ja kyseessä siis m50 moottori


                Kannattaa nyt vielä katsoa että on töpselit oikein. Kalibroin aina laitteeni Bosch-antureille ja ECU:n anturi on sinisellä liittimellä:


                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Osmis
                  Moderator
                  • May 2006
                  • 5271
                  • Lieksa, Middle of Nowhere

                  Oisko jollakulla antaa kylmäkäynnistyskarttoja M20B25 koneeseen? (vapari, jos merkitystä) Ongelmana itsellä että noin viidennellä yrityksellä jää auto käyntiin kylmällä koneella. Ms2 purkkina.
                  Sawo-Karjala - connection

                  @osmis_garage

                  Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                  Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11154
                    • Oulu

                    Onko kellään muulla ollu ongelmaa että AFR targetti ei suostu menemään laihemmaksi kuin 14.7? Otin itse tuossa käyttöön EGO korjauksen korjaamaan pienet vaihtelut seoksessa lämpötilan vaihteluista, kuunasennosta jne. johtuen ja näköjään cruisaillessa ei enään ollutkaan seos säätämäni 15-16 välillä, vaan 14.7 laihimmillaan. Ja kun tarkemmin tutkin, niin laitto mitä vaan AFR karttaan, niin AFR target ei suostu menemään laihemmalla kuin 14.7 :think Kyseessä ms3 uusimmalla firmiksellä.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Hunnari
                      Newbiemmer
                      • Oct 2014
                      • 19
                      • Tampere

                      Hukkakipinäpuola probleema

                      Elikkä moottorina m30 ja megasqruit ms2 ohjauksella. Säädöt pitäs suunnilleen olla oikein koska auto käy, mutta 2 ja 5 pyttyyn ei tule kipinää paitsi silloin kun lyö virrat päälle niin yksi sykäys joka tulpasta. Kyseessä siis https://www.autotune.fi/tuote/855/6s...-paateasteella tälläinen hukkakipinäpuola. Onko jollain muulla ollut samanlaisia ongelmia? Eli onko johdotukset väärin vai softassa jotain vikaa vai hukkakipinäpuola rikki? Toivottavasti joku saa tekstistä tolkkua

                      Comment

                      • Joma
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1320
                        • Masku

                        Mittaa ensin antaako boksi puolalle signaalia.
                        E30 M52b28 M122h Amme
                        E28 x monta
                        E23 728i Ministeri
                        E10 1600-2 Garret

                        VW LT50 Huoltoajoneuvo
                        HD lapio jätskikruiseri

                        Comment

                        • Dille_
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 226
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Osmis View Post
                          Oisko jollakulla antaa kylmäkäynnistyskarttoja M20B25 koneeseen? (vapari, jos merkitystä) Ongelmana itsellä että noin viidennellä yrityksellä jää auto käyntiin kylmällä koneella. Ms2 purkkina.


                          Koita lisätä priming pulsea sieltä kylmältä alueelta. Myös cranking pulsea voi koittaa lisätä. Aika harvoin noi asetukset on autoissa vertailukelposia, pitäs olla tyyliin prikulleen kaikki samat osat koska niin moni juttu vaikuttaa.
                          E30 -90 M20 Turbo
                          sigpic

                          Comment

                          • Sikspäkki
                            BTCF Member
                            • Mar 2019
                            • 3
                            • Nastola

                            Originally posted by aaape View Post
                            Tuohon omaan ilmastointi ongelmaan ecun liittimestä kun maadoittaa pinnin74 (m52e36johtosarja) niin kompura lähtee päälle mutta ei sammu vaikka panelista laittaa ilmastoinnin pois päältä

                            Muita mitkä liittyy ilmastointiin ecunliittimestä pin16 activate A/C pressure switch (input) pin19 A/C on-singnal (input) ja sitten tuo 74 Activate A/C compressor (output)

                            Edit. rupesi toimimaan kun yhdisti pinnit 16 ja 74
                            Vanha posti mutta kysyn silti. Oliko mikä moottorinohjaus kysessä? Itsellä kdfi v1.4 pnp m52, ilmastointi ei pelaa ollenkaan. Tarviiko Tunerstudion kautta tehdä jotain asetuksia kytkentöjen lisäksi? Joku muukin saa toki vastata jos tietää millä tuon ilmastoinnin saa toimimaan.

                            Comment

                            • aaape
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 617
                              • Muaninka

                              Originally posted by Sikspäkki View Post
                              Vanha posti mutta kysyn silti. Oliko mikä moottorinohjaus kysessä? Itsellä kdfi v1.4 pnp m52, ilmastointi ei pelaa ollenkaan. Tarviiko Tunerstudion kautta tehdä jotain asetuksia kytkentöjen lisäksi? Joku muukin saa toki vastata jos tietää millä tuon ilmastoinnin saa toimimaan.
                              Atecu v3 oli sillon ei tarvinnu tehä muuta kun yhdistää nuo kaks pinniä
                              e36 328i turbo (95)
                              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                              e30 316 (m30)(87) projekti

                              EX.
                              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                              Comment

                              • ^Sleeper^
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 119
                                • Oulu

                                Kdfi v1. 4 ja moottorina m50b25vanos turbo, jossa vakio puolat. Välillä kun virrat laittaa päälle, niin paukuttaa imusarjaan ikävästi, eli antaa ilmeisesti kipinää ja sytyttää männän päälle jääneet etanolit. Onko megassa joku asetus, jolla tämän sais kitkettyä pois?
                                - E36 m50b28 turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎