Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aaape
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 617
    • Muaninka

    Originally posted by ^Sleeper^ View Post
    Kdfi v1. 4 ja moottorina m50b25vanos turbo, jossa vakio puolat. Välillä kun virrat laittaa päälle, niin paukuttaa imusarjaan ikävästi, eli antaa ilmeisesti kipinää ja sytyttää männän päälle jääneet etanolit. Onko megassa joku asetus, jolla tämän sais kitkettyä pois?
    Ei saa pois. Kyselin joskus samaa.
    e36 328i turbo (95)
    vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
    e30 316 (m30)(87) projekti

    EX.
    e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

    Comment

    • PPmotor
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 725
      • E-Pohjanmaa

      Siirtyminen ahtopaineen Open-loopista -> Closed-looppiin.
      Ongelmat open-loop säädöstä kaikilla tiedossa joten ei siitä sen enempää.
      Olenko ymmärtänyt nämä oikein:
      - Otetaan closed-loop säätö käyttöön -> Onko basic moden ns. Slideri säätö riittävä vai onko parempi mennä advanced moden PID säätimillä?
      - Sliderin säätö -> Kun mennään closed-loop säätöön niin slideri ns. täysille ja vähennetään kunnes ahtopaine oskilloi enää vähän halutussa ahtopaineessa?
      - Boost control target table -> Haluttu ahtopaine syötetään tänne.
      - Boost control bias duty 1 -> Tämä ilmeisesti ennakoi eli "kick-start" solenoidin lähemmäs haluttua ahtopainetta, eli tähän open-loopissa säädetyt arvot?
      - PID säätö -> Tähän löytyi netistä monia eri aloitus arvoja, mutta lienee P=100 muut 0 arvoilla aloitettava ja siitä hiljalleen P arvoa alaspäin?
      - Boost Control lower limit delta(kPa) -> Tällä arvolla säädetään alue minkä sisällä ahtopaine pitää olla että closed-loop säätö aktivoituu (nopeampi ahtojen nousu). Tähän löytyi myös netistä muita arvoja kuin tuo standardi 100kPa. Liekkö vaarana jos liian pienellä niin ahtojen ampuminen ylitse..?

      Oma open-loop, joka siis siirretään bias duty taulukkoon.



      Sitten boost target:
      Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
      Ex: 325i Turbo Drift, jne..
      Power2Drift Team

      Comment

      • shawela
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 370
        • Oulu

        Originally posted by aaape View Post
        Ei saa pois. Kyselin joskus samaa.
        Minä sain sen pois m60 v1.4 boxista. Taisi olla jossakin viive asetus priming pulselle. Sekunti pari viivettä ja pauke poistui. Itellä paukahti monesti letkut irti tyhjäkäyntisolenoidilta.

        Comment

        • Benzi87
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1106
          • Oulu

          Onko tietoa saako e46 m54b25 valmista kdfi boksia? :think
          Tarkotus ois saada purkki kii ja muuttaa viinalle.
          Vuoden vaihteen jälkeen mikäli uudet pykälät tulee voimaan alkaa suunittelemaan turbotusta.

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            Eipä näytä k-datan sivuilla olevan m54 purkkia.
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11154
              • Oulu

              Originally posted by Benzi87 View Post
              Onko tietoa saako e46 m54b25 valmista kdfi boksia? :think
              Tarkotus ois saada purkki kii ja muuttaa viinalle.
              Vuoden vaihteen jälkeen mikäli uudet pykälät tulee voimaan alkaa suunittelemaan turbotusta.
              Ei taida olla, PnP speeduino tulee kohta tarjolle. Ei alkuun vielä sähköisen kaasuläpän tuella, eli jotuu laittaan vaijeri kaasuläpän, mutta vakio mittaristo ainakin pelaa.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • ^Sleeper^
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 119
                • Oulu

                Osaako joku sanoa, että mikähän mahdollisesti on pielessä kdfi:ssä, kun näyttää tunerstudiossa maksimi afr arvoa, eikä muutu mihinkään? Laajakaistana AEM x-series ja kdfi:n oxy1 vedetty 0-5v laajakaistalta. Kalibrointi ei auta.
                - E36 m50b28 turbo

                Comment

                • Maikkeli
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 1301
                  • Nousiainen

                  Onko tunerstudion asetuksista valittu oikea laajakaista?
                  E30 316 M42TBO -87
                  BMW 1502 Turbo -77

                  ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                  Comment

                  • ^Sleeper^
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 119
                    • Oulu

                    On valittu.
                    - E36 m50b28 turbo

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11154
                      • Oulu

                      Originally posted by ^Sleeper^ View Post
                      Osaako joku sanoa, että mikähän mahdollisesti on pielessä kdfi:ssä, kun näyttää tunerstudiossa maksimi afr arvoa, eikä muutu mihinkään? Laajakaistana AEM x-series ja kdfi:n oxy1 vedetty 0-5v laajakaistalta. Kalibrointi ei auta.
                      Muistitko vetää signaalimaan boksille kans?

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • ^Sleeper^
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 119
                        • Oulu

                        Joo, sehän se on jäänyt vetämättä Kiitoksia!
                        - E36 m50b28 turbo

                        Comment

                        • Joma
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1320
                          • Masku

                          Miten mahtais olla fiksuin toteuttaa imuilman lämpötila kun käytetään mekaanista ahdinta ja kaasuläppä ennen ahdinta, toimiiko silloin ihan samalla tavalla anturi ahtoputkessa?

                          Vielä vähän suunnittelu auki että hankinko kompaktin coolerin ja asennan kaasuläpän ennen cooleria, vai iso välijäähdytin ja kaasuläppä ahtimen ja coolerin jälkeen. :think

                          Ehkä vähän väärä topicci mut ei jaksais monta kertaa tehdä ahtoilman jäähdytystä uusiksi.
                          E30 M52b28 M122h Amme
                          E28 x monta
                          E23 728i Ministeri
                          E10 1600-2 Garret

                          VW LT50 Huoltoajoneuvo
                          HD lapio jätskikruiseri

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5273
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Joma View Post
                            Miten mahtais olla fiksuin toteuttaa imuilman lämpötila kun käytetään mekaanista ahdinta ja kaasuläppä ennen ahdinta, toimiiko silloin ihan samalla tavalla anturi ahtoputkessa?

                            Vielä vähän suunnittelu auki että hankinko kompaktin coolerin ja asennan kaasuläpän ennen cooleria, vai iso välijäähdytin ja kaasuläppä ahtimen ja coolerin jälkeen. :think

                            Ehkä vähän väärä topicci mut ei jaksais monta kertaa tehdä ahtoilman jäähdytystä uusiksi.
                            Löhtökohtaisesti laittaisin niin, että anturi näyttää minkä lämpöistä ilmaa menee sylinteriin, eli ahtimen jälkeen esim imusarjaan. Säätäjälle arvokas tieto myös.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Originally posted by Joma View Post
                              Miten mahtais olla fiksuin toteuttaa imuilman lämpötila kun käytetään mekaanista ahdinta ja kaasuläppä ennen ahdinta, toimiiko silloin ihan samalla tavalla anturi ahtoputkessa?

                              Vielä vähän suunnittelu auki että hankinko kompaktin coolerin ja asennan kaasuläpän ennen cooleria, vai iso välijäähdytin ja kaasuläppä ahtimen ja coolerin jälkeen. :think

                              Kaasulappä vaan imusarjaan ja vesi-ilma välijäähdytin väliin niin pysyy lämmöt kurissa. Lämpöanturi imusarjaan.


                              Ehkä vähän väärä topicci mut ei jaksais monta kertaa tehdä ahtoilman jäähdytystä uusiksi.
                              Kaasulappä vaan imusarjaan ja vesi-ilma välijäähdytin väliin niin pysyy lämmöt kurissa. Lämpöanturi imusarjaan.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • Joma
                                BTCF Member
                                • Feb 2011
                                • 1320
                                • Masku

                                Originally posted by MH motorsport View Post
                                Kaasulappä vaan imusarjaan ja vesi-ilma välijäähdytin väliin niin pysyy lämmöt kurissa. Lämpöanturi imusarjaan.
                                Joo, pitää nyt funtsia, en tiä miten kiva sitä isoa roots ahdinta on kuunnella ilman kattoa. Siksi mietin sitä kaasuläppää ennen ahdinta, oon vaan lukenu ettei lämpöanturi oikein toimi imusarjassa. Kaipa se sitten siellä ahtoputkessa ennen imusarjaakin toimii vaikkei kaasuläppää ole välissä.
                                E30 M52b28 M122h Amme
                                E28 x monta
                                E23 728i Ministeri
                                E10 1600-2 Garret

                                VW LT50 Huoltoajoneuvo
                                HD lapio jätskikruiseri

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎