Finsquirt on nykyään sen verran hiljentynyt etten ole sitä kautta saanut ongelmiini apua ja ratkaisua joten yritetäänpä tätä kautta. Eli potilas on aika hankala tapaus koska 1syl ja 500cc 2T kone joka polkaisukäynnistyksellä. Ecuna on microsquirt V3. Ongelmana on käyntiinlähtö. Moottori pyörähtää polkaisemalla ainoastaan yhden tai kaksi kierrosta. Todella usein käy niin että silloin kun ei lähde käyntiin kone pysähtyy juuri ennen YKK:ta ja paine männän päällä pyöräyttääkin konetta takaperin. No ecu ei sitä ymmärrä vaan tekee kipinän kun kuvittelee koneen olevan siinä minkä olen määrittänyt käynnistysennakoksi. Voitte arvat mitä käy kun käynnistyspoljin on alhaalla ja kipinä tulee vastapalloon. Olen särkenyt useammat lohkot, kytkinkellon, rattaita, pari käynnistypolkimen akselia ja käynnistypolkimia on katkennut.
Triggeröintejä on ollut useampaa erilaista.
Ensin oli 12-1 VR anturilla
Sitten 24 hammasta VR anturilla ja 2nd anturina VR.
Tällä hetkellä on 1nd trigger 24 hammasta VR anturilla ja 2nd HALL joka tulee 132 astetta EYKK
Tyhmänä meni pitkään ennenkuin tajusin miksi potkii takaisin. Olisi pitänyt ostaa oma monikanavainen oskiloskooppi paljon aikaisemmin. Ratkaisuksi ongelmaan olen pähkäillyt sellaista että muuttaisi tuon second triggerin nappulan niin pitkäksi että se jatkuu YKK:n kohdalle asti ja cranking moden ollessa päällä kipinä tulisi kiinteästi 2nd triggerin laskevasta reunasta. Käyntiin lähdon jälkeen normal modessa luetaan nousevaa reunaa. Näin ollen kipinä tulisi aina pommin varmasti joko YKK:ssa tai sitten jos kone pyörähtääkin reilusti takaperin nappulan etureunan ohi eli 132 EYKK. Se ei enää haittaisi koska pakoaukko on jo reilusti auki jolloin takapotkua ei pääse syntymään.
Toteutuksen kannalta ngelmana on tietenkin se ettei tälläisiä määrityksia voi tehdä tunerstudiolla vaan pitäisi puukottaa softaa. Itse en lähdekoodista tajua mitään joten nyt kysynkin löytyykö täältä sellaista tietäjää joka sen osaisi ja voisi tehdä? Tai tietääkö joku keneen kannattaisi ottaa yhteyttä?
Tässä linkki minun projektiin finsquirtin sivuilla:
Tuolla on kuvia projektin varrelta:
Triggeröintejä on ollut useampaa erilaista.
Ensin oli 12-1 VR anturilla
Sitten 24 hammasta VR anturilla ja 2nd anturina VR.
Tällä hetkellä on 1nd trigger 24 hammasta VR anturilla ja 2nd HALL joka tulee 132 astetta EYKK
Tyhmänä meni pitkään ennenkuin tajusin miksi potkii takaisin. Olisi pitänyt ostaa oma monikanavainen oskiloskooppi paljon aikaisemmin. Ratkaisuksi ongelmaan olen pähkäillyt sellaista että muuttaisi tuon second triggerin nappulan niin pitkäksi että se jatkuu YKK:n kohdalle asti ja cranking moden ollessa päällä kipinä tulisi kiinteästi 2nd triggerin laskevasta reunasta. Käyntiin lähdon jälkeen normal modessa luetaan nousevaa reunaa. Näin ollen kipinä tulisi aina pommin varmasti joko YKK:ssa tai sitten jos kone pyörähtääkin reilusti takaperin nappulan etureunan ohi eli 132 EYKK. Se ei enää haittaisi koska pakoaukko on jo reilusti auki jolloin takapotkua ei pääse syntymään.
Toteutuksen kannalta ngelmana on tietenkin se ettei tälläisiä määrityksia voi tehdä tunerstudiolla vaan pitäisi puukottaa softaa. Itse en lähdekoodista tajua mitään joten nyt kysynkin löytyykö täältä sellaista tietäjää joka sen osaisi ja voisi tehdä? Tai tietääkö joku keneen kannattaisi ottaa yhteyttä?
Tässä linkki minun projektiin finsquirtin sivuilla:
Tuolla on kuvia projektin varrelta:
Comment