Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondezi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 75
    • Mikkeli

    Kdfi 1,4 ja kdfi:n oma laajakaistaohjain käytössä + bosch lsu 4.2.
    Tunerstudiossa ei näy lambda-arvoja tai seossuhdetta.

    Click image for larger version

Name:	hmmmmmmm.jpg
Views:	1
Size:	51.5 KB
ID:	4836271
    Johdotukset on tehty, kuten ohjeessa käskettiin. Ainoa ero näkyy paint kuvassa. Eli tuli katkaistua johdot ihan anturin liittimen juuresta, jonka jälkeen hoksasin että liittimessä on itsessään vastus sisällä.
    Kaivoin vastuksen ulos ja tein johdotukset kyseisellä tavalla.

    Jos oikein ymmärsin tuolta linkistä, niin näin niiden kuuluukin mennä?

    Tunerstudiossa:

    ctrl+p asetuksissa on wideband valittuna.
    Ego controllissa on single wideband valittuna ja sensor porttina on local.
    Calibrate afr tablesta on kokeiltu monia eri vaihtoehtoja, pitäisikö tässä tapauksessa sitten valita custom linear wb ja naputella itse sinne arvoja vai ?

    Mikä mättää?:think
    BMW 318i e36, m40b18
    BMW 318i e30, m40b18
    BMW 320i e36, m50b25
    BMW 520i e34, m20b20
    BMW 316i e30, m50b25Turbo
    BMW 316i e30, m40b16
    BMW 540i e39, m62b44
    BMW 530D e61, m57d30Tu


    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11095
      • Oulu

      Siis ei näy mitään, vai jököttää vain 14.7? Plx/innovate 0-5v on oikea valinta cailbrate afr valikossa. Ootko lämitannu jännitettä oxy out-oxy1 johdossa?

      Tuota vihreetä johtoa en ite oo ikinää kytkeny, kun sitä ei oo ollu.
      Last edited by Pazi88; 09-05-2018, 19:33.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • anteroro
        BTCF Member
        • Jan 2009
        • 434
        • oulu

        Oisko tuolla liittimen tuhoamisella jotakin yhteyttä asiaan?

        Kopsattu finjectorilta:
        Muutama muistettava asia jos itse teette laajakaistalambdalle jatkojohdon:
        - Boschin LSU-4.2 hengittää vertailuhapen anturin sisään johtojen kautta (toisin kuin LSU-4.9). Johtimien täytyy olla sellaista tyyppiä josta ilma pääsee kulkemaan.
        - Liitinpinnejä ei saa tinata johtoihin kiinni, juoksute kulkeutuu johtojen säikeiden väliin ja estää hapen kulkemisen anturiin.
        - Jos anturissa on kullatut liitinpinnat, täytyy jatkojohdonkin liittimissä käyttää kullattuja pinnejä.
        E30 325 M-tech II DCT
        9.97s/238kmh

        Comment

        • Jondezi
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 75
          • Mikkeli

          Kohta menee järki ja on tilattava vaan plx setti, kun auto on muuten nipussa ja toimiva.

          Afr mittari näyttää kokoajan 14,8, mutta exhaust gas oxygen näyttää 2,35 pienellä seilailulla.

          Ns. Vertailuhappea saa.

          Pystyykö noita lambda-antureita mitata yleismittarilla, että toimiiko?
          BMW 318i e36, m40b18
          BMW 318i e30, m40b18
          BMW 320i e36, m50b25
          BMW 520i e34, m20b20
          BMW 316i e30, m50b25Turbo
          BMW 316i e30, m40b16
          BMW 540i e39, m62b44
          BMW 530D e61, m57d30Tu


          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11095
            • Oulu

            Eli ainakinnlaajakaista ohjaimelta tulee signaali. Kauanko oot ootellu sen heräämistä? Se kdfi:n oma laajakaistaohjain on todella hidas heräämään. Siinä menee minuutti kaupalla jos ei kone oo käynnissä ja varmaan tyyliin minuutti vaikka oiskin.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Jondezi
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 75
              • Mikkeli

              On se parisenkin minuuttia ollut käynnissä, tuossa vielä videota mittareiden käyttäytymisestä käynnistäessä.
              This is "IMG_2403" by joo joooo on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.




              Eli pitäisikö toimia ilman tuota vastustakin ? kdfin ohjaimen sivulla kyllä sanotaan: "The original connector of the Lambdaprobe must not be removed. The connector contains a calibration resistor which is necessary for operating the
              sensor."


              Lähinnä mietityttää, että tuliko se vastus oikeaan väliin. Eli otin punaisesta johdosta haaran, siihen vastus ja siitä vihreän johdon paikkaan ecussa. Ja jos oikein ymmärsin allaolevasta kuvasta, niin näin sen täytyisikin mennä ?

              Click image for larger version

Name:	anturi.png
Views:	1
Size:	19.3 KB
ID:	4836275









              BMW 318i e36, m40b18
              BMW 318i e30, m40b18
              BMW 320i e36, m50b25
              BMW 520i e34, m20b20
              BMW 316i e30, m50b25Turbo
              BMW 316i e30, m40b16
              BMW 540i e39, m62b44
              BMW 530D e61, m57d30Tu


              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11095
                • Oulu

                Originally posted by Jondezi View Post
                On se parisenkin minuuttia ollut käynnissä, tuossa vielä videota mittareiden käyttäytymisestä käynnistäessä.
                This is "IMG_2403" by joo joooo on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.

                Käy ajamassa pikku lenkki ja kato mitä se sanoo. Se ohjain on ihan susi, kun sillä menee ikä ja terveys että se herää henkiin.

                Ite en oo siihen anturin liittimeen koskenu, vaan tehny vasta liittimeen johdotukset kdfi:stä. Ei ollu ko. anturissa ollenkaan mulla sitä vihreetä piuhaa tosiaan.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  Mikä asetus vituillaan? Kuumana käynnistäessä pyörii laihalla ASE ajan ja sitten normalisoituu?

                  Entäpä onko porukka saanu kylmänä käymääm tyhjää ilman kaasua tommosta m20 vermettä missä tyhjis säädetty kaasuläpällä?

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11095
                    • Oulu

                    Originally posted by jukkae View Post
                    Mikä asetus vituillaan? Kuumana käynnistäessä pyörii laihalla ASE ajan ja sitten normalisoituu?

                    Entäpä onko porukka saanu kylmänä käymääm tyhjää ilman kaasua tommosta m20 vermettä missä tyhjis säädetty kaasuläpällä?
                    Laita tk venttiili siihen

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • ihenkkaz
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 66
                      • Merijärvi

                      ei tuota ainakaa itellä oo tarvinu kauaa kaasulla pitää tyhjäkäynnillä kylmänä vaikka vaan kaasuläpällä toi tyhjäkäynti
                      Ascona B m20 turbo +600whp
                      E61 525D lci manual m-sport

                      Comment

                      • Joma
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1320
                        • Masku

                        Originally posted by jukkae View Post
                        Mikä asetus vituillaan? Kuumana käynnistäessä pyörii laihalla ASE ajan ja sitten normalisoituu?

                        Entäpä onko porukka saanu kylmänä käymääm tyhjää ilman kaasua tommosta m20 vermettä missä tyhjis säädetty kaasuläpällä?
                        Mulla ainakin m10 toimii hyvin ihan vain mekaanisesti säädettävällä venttiilillä. M30pistä taisin ottaa oman.
                        E30 M52b28 M122h Amme
                        E28 x monta
                        E23 728i Ministeri
                        E10 1600-2 Garret

                        VW LT50 Huoltoajoneuvo
                        HD lapio jätskikruiseri

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Laita tk venttiili siihen
                          Laitan kaks

                          Ja tyhjäkäyntiä ei saa viisaaks alle 1200rpm, menee iha helvetillisen raskaaks tyhjäkäynti jos tiputtaa alle tonnin vaikka koittaa näplätä arvoja.

                          Paljonko ennakkoa kannattas kokeilla alle tonnin?

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            File upload & sharing. Cloud file storage. Store, Share, Send or Sell your files, photos, videos, music and docs. Free signup.


                            megan logia linkissä

                            Oireena rynkytys aivan pintakaasulla ajaessa alle 1800rpm tai oikeastaan kun kaasun löysää siellä alueella, tuossa logissa päästetty kaasupois ja rynkytys alkaa, näkee hyvin rpm signaalista. Loppuu rynkytys kun kierrokset menee riittävän alas.

                            Oon ohittanu ongelman aika hyvin sillä että laittaa fuelcutin sinne 1350rpm asti niin voi ajaa jo todella hyvin, oire silloin ainoastaan jos ajaa mateluvauhtia esim kakkosella pihatiellä aivan muutaman prosentin TPS:ssällä.

                            Ei tarvi välittää TPS arvosta joka on välillä miinuksella kun säätelin kaasuläppää, en joka välissä kalibroinu.

                            Comment

                            • nevari
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 256
                              • jyväskylä

                              Originally posted by jukkae View Post
                              https://files.fm/u/a23x7bt5

                              megan logia linkissä

                              Oireena rynkytys aivan pintakaasulla ajaessa alle 1800rpm tai oikeastaan kun kaasun löysää siellä alueella, tuossa logissa päästetty kaasupois ja rynkytys alkaa, näkee hyvin rpm signaalista. Loppuu rynkytys kun kierrokset menee riittävän alas.

                              Oon ohittanu ongelman aika hyvin sillä että laittaa fuelcutin sinne 1350rpm asti niin voi ajaa jo todella hyvin, oire silloin ainoastaan jos ajaa mateluvauhtia esim kakkosella pihatiellä aivan muutaman prosentin TPS:ssällä.

                              Ei tarvi välittää TPS arvosta joka on välillä miinuksella kun säätelin kaasuläppää, en joka välissä kalibroinu.
                              Mulla oli liian iso tps adc fuelcutille. Eli ehti avata jonkun verran kaasuläppää ennenku fuelcut poistu, aiheutti ryskytystä voimalinjassa. Oli ärsyttävä ajaa. Mul on nyt 2 arvoa isompi arvo fuel cutille ku mitä tyhjäkäynnin adc, toimii. Ja kans m20.

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                Jos nyt ymmärsin oikein niin ei ole kyse siitä. Jos otan koko fuelcutin/moottorijarrun pois niin 1600rpm alueella ajo menee aivan helvetiksi. Esim kaupungissa risteykset kakkosella ryskyttää niin saatanasti kun kierrokset pääsee tippumaan siihen, nyt fuelcutti on päällä alemmille kierroksille niin menee oirealueen ohi ja sitten sen jälkeen ollaan jo vähän isommalla kaasulla ongelmakierroksilla niin ongelmaa ei oikeastaan ole.
                                Mutta tottakai tulee tilanteita missä nuille kierroksille joutii väkisin esim just risteyksissä ja hitaassa ajossa...

                                Vai pitääkö mulla nuita tps adc arvoja johonki törkätä? TPS prosentteja vaan muutellu mutta nuita "adc" arvoja ennoo mihinkää työntänä/nähny? Oon vielä aika uuno tän megan kanssa
                                Last edited by jukkae; 10-07-2018, 21:54.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎