Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Jenkeissä noita on asennettu jo paljon. Taitaa olla joku HiPo-kiihdytysvehjeskin jota DIYautotune sponssaa.

    MS3 on jo selvästi kaupallinen ruisku, josta on karsittu paljon noita "DIY"-juttuja pois ettei kaikkien tarvitsisi opetella elektroniikan alkeita (hyvä ne silti on megan kanssa osata).

    Itse en vielä ole näpelöinyt yhtään MS3:sta mutta aikaisempaan verrattuna ja MS1->MS2 kokemuksien perusteella on hyvä laite. Mega on kuitenkin tällä hetkellä nopeimmin kehittyvä jälkiasennus-moottorinohjaus johtuen valtavasta harrastajapotentiaalista. Avoin lähdekoodi mahdollistaa kenen tahansa taidot omaavan muokata sitä ja se on iso juttu se. Voidaan puhua automaailman Linuxista.
    Juurikin tämä muokattavuus yms. itseäni tuossa kiinnostaa.

    Kunhan tästä hiukan projektit setviytyy olisi tarkoitus kokeille tuota MS3:sta sekventaaliruiskutuksella johonkin autoon.

    Comment

    • JH.
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 781
      • PKS

      Onkos M52B28:aan (siemensin boksilla) saatavissa plug & pray -ratkaisua muualta kuin KDFI:ltä? Vielä parempi, jos olisi MS3.
      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

      Käyttis i4 eDrive40
      Kesällä E36 M3
      Radalla E36 325i track day tool

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by JH. View Post
        Onkos M52B28:aan (siemensin boksilla) saatavissa plug & pray -ratkaisua muualta kuin KDFI:ltä? Vielä parempi, jos olisi MS3.
        Kohta löytyy MS3:lla.

        Mitä tuli opittua tuossa säädellessä, niin käynnistyy nätimmin ja käy nätimpää tyhjäkäyntiä. Uudet säätömahdollisuudet on tosi jees, vaikka osa näistä löytyi jo MS2.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • JH.
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 781
          • PKS

          Originally posted by Cell View Post
          Kohta löytyy MS3:lla.

          Mitä tuli opittua tuossa säädellessä, niin käynnistyy nätimmin ja käy nätimpää tyhjäkäyntiä. Uudet säätömahdollisuudet on tosi jees, vaikka osa näistä löytyi jo MS2.
          Aivan loistavaa!
          MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
          Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
          BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

          Käyttis i4 eDrive40
          Kesällä E36 M3
          Radalla E36 325i track day tool

          Comment

          • Sene
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 925
            • Enschede, The Netherlands

            MS3 sekventaalisena sopisi kyllä myös omaan autoon.

            Mitään tietoa aikataulusta Cell? Tai hintatasosta?
            F11 LCI 535xi


            Ex.

            E36 320i sedan
            E36 LCI 328i coupe
            E61 LCI 530xi

            Comment

            • S4Driver
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 572
              • Kaukana

              Isommat suuttimet MS1

              Suuttimet muuttu 270>630. Req fuel laskettu uudelleen 3,6. VE tablea vissiin tarttis työstää, ei meinaan käynnisty.
              Mikä se luku (ms) joka on siinä req fuelin alla? Nyt 1.8ms.

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by S4Driver View Post
                Suuttimet muuttu 270>630. Req fuel laskettu uudelleen 3,6. VE tablea vissiin tarttis työstää, ei meinaan käynnisty.
                Mikä se luku (ms) joka on siinä req fuelin alla? Nyt 1.8ms.
                Req fuel ei vaikuta starttaus-suihkutusarvoihin MS1:ssä. Myöskään VE-kartta ei ole pelissä ennenkuin moottorin kierrosluku ylittää starttikierrosluvun (joka määritetään "more cranking stuff"-valikossa)

                Mene "crank/warmup" valikkoon ota "cranking settings" ja laita hieman alle puolet nykyisistä arvoista niihin ruutuihin lämpötila-arvojen vieressä.

                Luku req fuelin alla tarkoittanee tässä tapauksessa "injector opening time"-kohtaa joka tulisi olla jotain 1.2-0.8ms. Jostain muistuu mieleen että siemensin 630cc deka-suuttimilla, jotka sulla oletettavasti on, olis 0.9ms sopiva arvo. Voin muistaa väärinkin, mutta tuo 1.8 on selvästi liikaa.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • S4Driver
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 572
                  • Kaukana

                  Ilmaisin itseäni vähän huonosti. Lower reqFuel lokero. 2 ruiskutusta, summa siis puolet ylemmästä arvosta 3,6>1,8. Manuaalista tämän jo löysinkin.

                  Inj opening time mulla 1.0ms.

                  Tuolla projektitopikissa tätä jo kans kyselin.
                  Tulpat tais tulla tiensä päähän.

                  Se vaan ihmetyttää kun siinä jossain tunerstudion videossa kaveri selitää req fuel arvojen olevan 8-15 välillä (jotain tota kokoluokkaa muistaakseni), jos muuta niin jokin pielessä.

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by S4Driver View Post
                    Ilmaisin itseäni vähän huonosti. Lower reqFuel lokero. 2 ruiskutusta, summa siis puolet ylemmästä arvosta 3,6>1,8. Manuaalista tämän jo löysinkin.
                    Siihen ei voi edes itse vaikuttaa, ruutu on harmaana aina.

                    Originally posted by S4Driver View Post
                    Se vaan ihmetyttää kun siinä jossain tunerstudion videossa kaveri selitää req fuel arvojen olevan 8-15 välillä (jotain tota kokoluokkaa muistaakseni), jos muuta niin jokin pielessä.
                    Ne selittää mitä sattuu. Englanninkielisellä Mega-foorumilla asioita puidaan monesti hyvin syvällisesti ja alkeista selittäen. Kannattaa tutustua jos osaa Lontoon murretta.

                    Se että req fuel olisi hyvä olla tuossa haarukassa johtuu juurikin siitä että vähemmän megaa harrastaneen kaverin on helpompi säätää moottoria kun suuttimet on pienemmät ja siten req fuel arvo suurempi. Lukekaa megamanuaalia...

                    Ja vähennä heti niitä starttisuihkutusarvoja. poltat muuten uudetkin tulpat.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • S4Driver
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 572
                      • Kaukana

                      Kiitokset vauhtivaunulle. Nyt pelit rokkaa taas.

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1144
                        • Tornio

                        VAG hukkakipinä puola

                        tuleeko tulpanjohdot näin ?puolassa A,B,C,D ..

                        sytytysjärjestys m10 1-3-4-2

                        syl.1 -johto A
                        syl.3 -johto B
                        syl.4 -johto C
                        syl.2 -johto D

                        onko näin vai miten?

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          Originally posted by afafaf View Post
                          tuleeko tulpanjohdot näin ?puolassa A,B,C,D ..

                          sytytysjärjestys m10 1-3-4-2

                          syl.1 -johto A
                          syl.3 -johto B
                          syl.4 -johto C
                          syl.2 -johto D

                          onko näin vai miten?
                          Joo.

                          Kysymys herää missä puolassa? M42? täh.

                          Neloskoneessa, jos se on rakennettu manner-euroopassa on aina ykkönen ja nelonen samassa tahdissa. toisinsanoen ykkönen ja nelonen on hukkakipinäpari: ne kytketään samaan kanavaan moottorinohjauksessa, sytytys-yksikössä ja puolassa. Samoin kuin kakkonen ja kolmonen.

                          Ottakaa joskus ne koneet auki ja kattokaa miten ne männät kulkee. Sytytystahdit menee vuoronperään mäntien tahtiin...
                          Kutosissakin...
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                            Joo.

                            Kysymys herää missä puolassa? M42? täh.

                            Neloskoneessa, jos se on rakennettu manner-euroopassa on aina ykkönen ja nelonen samassa tahdissa. toisinsanoen ykkönen ja nelonen on hukkakipinäpari: ne kytketään samaan kanavaan moottorinohjauksessa, sytytys-yksikössä ja puolassa. Samoin kuin kakkonen ja kolmonen.

                            Ottakaa joskus ne koneet auki ja kattokaa miten ne männät kulkee. Sytytystahdit menee vuoronperään mäntien tahtiin...
                            Kutosissakin...


                            siis täh..menin ihan sekasiin..

                            puola on tämä mikä kuvassa kone m10b18 ,männät liikkuu 1 .syl,ja 4.syl yhtäaikaa ylhäällä,sytytys järjestys on 1-3-4-2

                            eli kytkenkö silloin A ja B 1. ja 4.sylinterin ja C ja D 2. ja 3.sylinterin...

                            nuinko meinasit??
                            Last edited by afafaf; 09-05-2012, 20:41.

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              Originally posted by afafaf View Post
                              siis täh..menin ihan sekasiin..

                              puola on tämä mikä kuvassa kone m10b18 ,männät liikkuu 1 .syl,ja 4.syl yhtäaikaa ylhäällä,sytytys järjestys on 1-3-4-2

                              eli kytkenkö silloin A ja B 1. ja 4.sylinterin ja C ja D 2. ja 3.sylinterin...

                              nuinko meinasit??
                              Kuva olis selventäny heti asian.

                              Kytkentä on A&D=1&4, ei väliä kumpi kumpaan, B&C=2&3 sama juttu.

                              Kun katsot sitä puolaa tarkemmin (mulla on juuri sellainen nyt kädessä), havaitset että siinä on kaksi "puolikasta" josta syystä em.kytkentä. Yksi puolan puolikas räkäisee sen kipinän aina vuorossa olevalle sylinteriparille ja kun toisessa niistä sylintereistä on aina pakotahti väkisin päällä niin siitä nimitys "hukkakipinä".

                              Muistakaas kaikki että selvänäkeminen on lahja jota ei kaikilla ole niin monesti nuo kuvat auttaa pirun paljon
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • e30tampio
                                Banned
                                • Feb 2012
                                • 216
                                • Seinäjoki

                                Vauhtivaunu lienet joku megaseppä tarttisko privana sua kiusata vai jaksatko tähän vähän järkeillä, että mitä muuta tarvitsen moottorin omien antureiden lisäksi (m20b20) kun megaa alan laittaa.. plx laajakaista lambda olis hankinnassa ainakin ja hukkakipinä puola + "vahvistin" ... naku anturin varmaan tarttee ? tartteeko HALLin vai saako käytettyy auton systeemeitä ?? jne jne jne... ja onnistuuko sulta megapurkin väsäys (luotettavasti kaikilla mausteilla) vai kattelenko finsquirtilta jonku jannun...
                                Last edited by e30tampio; 02-03-2012, 23:38.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎