Mikäs mahto tulla kun turbon vaihdon jälkeen plx:n mittari näyttää ihan eri arvoja kun tunerstudion oma afr-mittari.
Tunerstudio näyttää vaikka 13.5 niin plx näyttää 12.
Ennen heitto oli jotain 0.2-0.4 väliin mutta nykyään heittää 1.5-2.5 jopa.
On resetoitu näyttöä, on muutettua asetuksia tunerstudiosta jne.
Voisko olla joku maadotushäikkä tms :think
Säädöt on ajettu tunerstudion mukaan ja tuntuu toimivan, heti kun tyhjäkäynnillä heittää seokset esim 15.5 tunerstudion mukaan niin käynti alkaa pätkiä, eli tuntuu tuo plx:n mittari näyttävän väärin.
E30 316 M42TBO -87 BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Kyllä se vika varmaan on johdotuksissa. Se plx:n mittari ja moottorinohjaus pitäs olla vielä samassa maapisteessäkin, et se voi näyttää oikein.
15.5 tuner studiossa, niin onko se nyt joku reilu 14 plx mittarissa. Jos ei oo seqventiaali suihkutus, niin tahtoo monesti vaatia että se käy 14.7 rikkaammalla että käy nätisti.
Kyllä se vika varmaan on johdotuksissa. Se plx:n mittari ja moottorinohjaus pitäs olla vielä samassa maapisteessäkin, et se voi näyttää oikein.
15.5 tuner studiossa, niin onko se nyt joku reilu 14 plx mittarissa. Jos ei oo seqventiaali suihkutus, niin tahtoo monesti vaatia että se käy 14.7 rikkaammalla että käy nätisti.
Täytyykin siirtää plx:n maadoitus siis lohkon kylkeen myös.
Joo siis toi 15.5 oli esimerkki vain, eli jos yrittää säätää plx:n mukaan seoksia niin käy päin helvettiä, eli plx:n mittari näyttää väärin, ei tunerstudio.
E30 316 M42TBO -87 BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Kannattaa varmistaa kumpi näyttää oikein. Jos se plx:n näyttämä lukema on väärin, niin ei sitä johdotuksilla korjata. Boksi on rikki.
Ja siinä näytössä tuskin on vikaa, koska se boksi kertoo ihan digitaalisella sarja-datalla mikä on AFR ja näyttö vaan näyttää tämän lukeman. Sitä boksin antamaa informaatiota voi tarkkailla vaikka läppärillä ttl-usb adapterilla.
Ja aseta vaikka kaiken varalta tuner studiossa se afr kalibrointi vielä uusiksi plx:lle oikein, ettei vaan mega ois hukannu sitä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kannattaa varmistaa kumpi näyttää oikein. Jos se plx:n näyttämä lukema on väärin, niin ei sitä johdotuksilla korjata. Boksi on rikki.
Ja siinä näytössä tuskin on vikaa, koska se boksi kertoo ihan digitaalisella sarja-datalla mikä on AFR ja näyttö vaan näyttää tämän lukeman. Sitä boksin antamaa informaatiota voi tarkkailla vaikka läppärillä ttl-usb adapterilla.
Ja aseta vaikka kaiken varalta tuner studiossa se afr kalibrointi vielä uusiksi plx:lle oikein, ettei vaan mega ois hukannu sitä.
Mitenkäs sen nyt helposti tarkistaa? Tunerstudiosta oon laittanu kalibroinnit uudestaan jo pariin kertaan.
Tuntuisi täyskaasuvedossa näyttävän kyllä samaa kuin tunerstudio 12.2-12.4.
Kyllä tää on taas sellasta hepreaa itelle...
E30 316 M42TBO -87 BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Jollain varmasti toimivalla mittarilla varmistaa. Toki kannattaa varmistua, että ei vuoda pakopuoli mistään ennen lamdaa. Ei tarvi paljoa vuotaa kun tyhjäkäynnillä vetää lamdan lukeman persiilleen ja moottori käy huonosti vaikka lamdan lukema ois ok.
Eli itse kattosin johdot 100% kuntoon ja sit pakopuolen vuodot tarkistaisin. Ennen kuin tekisin muuta. Vetää vaikka maan ja signaalijohdon uusiksi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Sytkäkivet boksissa + 4cyl bosch hukkakipinä, Onko syytä muuttaa noita arvoja vai antaako olla? Ei mitään käsitystä mistä noihin kuuluu mittailla oikeat arvot, noikin vähän soviteltu erään muun ohjeista 🤔
Hukkakipinäpuolalle voi cranking ja nominal olla korkeampiakin. Cranking 4.5-6ms ja nominal 3-4. Spark duration on ok. Tuossa infoa latausaikojen (=dwell) määrityksestä:
Mahtaiskohan se aavistuksen röpeltävä käynti siis johtua noista mun arvoista, kun tuntu ettei karttoja muuttamalla juurikaan parantunut :think
Mahdotonta sanoa kun ei ole tietoa moottorista, sen kokoonpanosta eikä megan asetustiedostosta (.msq) saati logia tästä tapahtumasta.
Heitän randomilla arvauksen että kun on samat tulpat joilla on yritetty monta kertaa saada kone käyntiin ja ei ole onnistunut niin ne on pilalla. On varsin yleistä kun riittävän monta kertaa kastuu. Aina pitäisi varata ensimmäisiin käynnistyksiin repullinen tulppia koska varsinkin NGK:t on kovin herkkiä särkymään kastuessaan.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Mahdotonta sanoa kun ei ole tietoa moottorista, sen kokoonpanosta.
Juu kyllä tässä on monta paikkaa mistä voi johtua, kunhan mietiskelin itsekseni ääneen että mahtaako liian pieni latausaika kuinka helposti vaikuttaa käyntiin.
No se siitä, kokeilemalla selviää, palaan sitten viisastelemaan jos joku muu miettii samaa
Mikähän on, kun laittaa sähköflekti päälle, alkaa rpm tieto heitellä, vaikka moottori sammuksissa. Boksina kdfi, ja auto kyllä muuten toimii kuin kello. Maadoitus- ja virtapaikat flektille ja sen releelle samat kuin moottorin johtosarjan, eli e36 terminaalista. Suuttimet napsuu ihan omia aikojaan vaikka vain sytkävirta päällä
Comment