Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • madi
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 45
    • Oulu

    Milläs modauksella ootta saanu e34 hukkakipinä puolalla megalta kierrosluvun pelaamaan
    Kokeillut jo muutaman
    Last edited by madi; 22-03-2017, 22:47.

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by madi View Post
      Milläs modauksella ootta saanu e34 hukkakipinä puolalla megalta kierrosluvun pelaamaan
      Kokeillut jo muutaman



      Molemmat vastukset 1kohm ja itse laitan trankun ohjauksen MS1:ssä X5/JS3 ja MS2:ssa JS10/ign pisteisiin. On toiminut aina.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        Mikäs mahto tulla kun turbon vaihdon jälkeen plx:n mittari näyttää ihan eri arvoja kun tunerstudion oma afr-mittari.

        Tunerstudio näyttää vaikka 13.5 niin plx näyttää 12.

        Ennen heitto oli jotain 0.2-0.4 väliin mutta nykyään heittää 1.5-2.5 jopa.

        On resetoitu näyttöä, on muutettua asetuksia tunerstudiosta jne.

        Voisko olla joku maadotushäikkä tms :think

        Säädöt on ajettu tunerstudion mukaan ja tuntuu toimivan, heti kun tyhjäkäynnillä heittää seokset esim 15.5 tunerstudion mukaan niin käynti alkaa pätkiä, eli tuntuu tuo plx:n mittari näyttävän väärin.
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11095
          • Oulu

          Kyllä se vika varmaan on johdotuksissa. Se plx:n mittari ja moottorinohjaus pitäs olla vielä samassa maapisteessäkin, et se voi näyttää oikein.

          15.5 tuner studiossa, niin onko se nyt joku reilu 14 plx mittarissa. Jos ei oo seqventiaali suihkutus, niin tahtoo monesti vaatia että se käy 14.7 rikkaammalla että käy nätisti.
          Last edited by Pazi88; 27-03-2017, 20:07.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Kyllä se vika varmaan on johdotuksissa. Se plx:n mittari ja moottorinohjaus pitäs olla vielä samassa maapisteessäkin, et se voi näyttää oikein.

            15.5 tuner studiossa, niin onko se nyt joku reilu 14 plx mittarissa. Jos ei oo seqventiaali suihkutus, niin tahtoo monesti vaatia että se käy 14.7 rikkaammalla että käy nätisti.
            Täytyykin siirtää plx:n maadoitus siis lohkon kylkeen myös.

            Joo siis toi 15.5 oli esimerkki vain, eli jos yrittää säätää plx:n mukaan seoksia niin käy päin helvettiä, eli plx:n mittari näyttää väärin, ei tunerstudio.
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11095
              • Oulu

              Kannattaa varmistaa kumpi näyttää oikein. Jos se plx:n näyttämä lukema on väärin, niin ei sitä johdotuksilla korjata. Boksi on rikki.

              Ja siinä näytössä tuskin on vikaa, koska se boksi kertoo ihan digitaalisella sarja-datalla mikä on AFR ja näyttö vaan näyttää tämän lukeman. Sitä boksin antamaa informaatiota voi tarkkailla vaikka läppärillä ttl-usb adapterilla.

              Ja aseta vaikka kaiken varalta tuner studiossa se afr kalibrointi vielä uusiksi plx:lle oikein, ettei vaan mega ois hukannu sitä.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Maikkeli
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1301
                • Nousiainen

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Kannattaa varmistaa kumpi näyttää oikein. Jos se plx:n näyttämä lukema on väärin, niin ei sitä johdotuksilla korjata. Boksi on rikki.

                Ja siinä näytössä tuskin on vikaa, koska se boksi kertoo ihan digitaalisella sarja-datalla mikä on AFR ja näyttö vaan näyttää tämän lukeman. Sitä boksin antamaa informaatiota voi tarkkailla vaikka läppärillä ttl-usb adapterilla.

                Ja aseta vaikka kaiken varalta tuner studiossa se afr kalibrointi vielä uusiksi plx:lle oikein, ettei vaan mega ois hukannu sitä.
                Mitenkäs sen nyt helposti tarkistaa? Tunerstudiosta oon laittanu kalibroinnit uudestaan jo pariin kertaan.

                Tuntuisi täyskaasuvedossa näyttävän kyllä samaa kuin tunerstudio 12.2-12.4.

                Kyllä tää on taas sellasta hepreaa itelle...
                E30 316 M42TBO -87
                BMW 1502 Turbo -77

                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11095
                  • Oulu

                  Jollain varmasti toimivalla mittarilla varmistaa. Toki kannattaa varmistua, että ei vuoda pakopuoli mistään ennen lamdaa. Ei tarvi paljoa vuotaa kun tyhjäkäynnillä vetää lamdan lukeman persiilleen ja moottori käy huonosti vaikka lamdan lukema ois ok.

                  Eli itse kattosin johdot 100% kuntoon ja sit pakopuolen vuodot tarkistaisin. Ennen kuin tekisin muuta. Vetää vaikka maan ja signaalijohdon uusiksi.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Maikkeli
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1301
                    • Nousiainen

                    Moottori käy normaalisti ja toimii hyvin. Täytyy tarkastaa johdotukset ja kattoa toi pakopuoli vielä varmuudeksi.

                    Kiitos vinkeistä.
                    E30 316 M42TBO -87
                    BMW 1502 Turbo -77

                    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                    Comment

                    • Dille_
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 226
                      • Järvenpää

                      Lähtihän se omakin peli ärjymään.

                      Cranking dwell 3.0ms
                      Nominal dwell 1.5ms
                      Spark duration 1.4ms

                      Sytkäkivet boksissa + 4cyl bosch hukkakipinä, Onko syytä muuttaa noita arvoja vai antaako olla? Ei mitään käsitystä mistä noihin kuuluu mittailla oikeat arvot, noikin vähän soviteltu erään muun ohjeista 🤔
                      E30 -90 M20 Turbo
                      sigpic

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Hukkakipinäpuolalle voi cranking ja nominal olla korkeampiakin. Cranking 4.5-6ms ja nominal 3-4. Spark duration on ok. Tuossa infoa latausaikojen (=dwell) määrityksestä:

                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • Dille_
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 226
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Hukkakipinäpuolalle voi cranking ja nominal olla korkeampiakin.
                          Kiitos! Mahtaiskohan se aavistuksen röpeltävä käynti siis johtua noista mun arvoista, kun tuntu ettei karttoja muuttamalla juurikaan parantunut :think
                          E30 -90 M20 Turbo
                          sigpic

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by Dille_ View Post
                            Mahtaiskohan se aavistuksen röpeltävä käynti siis johtua noista mun arvoista, kun tuntu ettei karttoja muuttamalla juurikaan parantunut :think
                            Mahdotonta sanoa kun ei ole tietoa moottorista, sen kokoonpanosta eikä megan asetustiedostosta (.msq) saati logia tästä tapahtumasta.


                            Heitän randomilla arvauksen että kun on samat tulpat joilla on yritetty monta kertaa saada kone käyntiin ja ei ole onnistunut niin ne on pilalla. On varsin yleistä kun riittävän monta kertaa kastuu. Aina pitäisi varata ensimmäisiin käynnistyksiin repullinen tulppia koska varsinkin NGK:t on kovin herkkiä särkymään kastuessaan.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • Dille_
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 226
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              Mahdotonta sanoa kun ei ole tietoa moottorista, sen kokoonpanosta.
                              Juu kyllä tässä on monta paikkaa mistä voi johtua, kunhan mietiskelin itsekseni ääneen että mahtaako liian pieni latausaika kuinka helposti vaikuttaa käyntiin.
                              No se siitä, kokeilemalla selviää, palaan sitten viisastelemaan jos joku muu miettii samaa
                              E30 -90 M20 Turbo
                              sigpic

                              Comment

                              • Fantic
                                BTCF Member
                                • Dec 2013
                                • 82
                                • Kortesjärvi

                                Mikähän on, kun laittaa sähköflekti päälle, alkaa rpm tieto heitellä, vaikka moottori sammuksissa. Boksina kdfi, ja auto kyllä muuten toimii kuin kello. Maadoitus- ja virtapaikat flektille ja sen releelle samat kuin moottorin johtosarjan, eli e36 terminaalista. Suuttimet napsuu ihan omia aikojaan vaikka vain sytkävirta päällä
                                e70 X5 35d
                                e36 325i- Purussa! Yv:llä halpaa osaa noutoperiaatteella
                                e36 cupee

                                ex. e90 318d -07 Crimson Red M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎