Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zJark
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 740
    • Ylöjärvi

    Tossa teidän puristus väittelyssä kusee nyt joku tekijä. Kun tutkiskelee näitä aiempia laskuja niin huomaa että 81mm isku + 130 kanki + 9.7mäntä = 8.6 puristuksia alkuperäisellä 8.8 koneen kannella ja tiivarilla.
    Miten ihmeessä sama paketti käyttäen 8.8 mäntiä voi tuottaa 9.4 ruttua?

    Ite teen juuri omaa 135 kangilla. Männät sorvattu uuteen muotoon ja venttiilikolot syvennetty. katotaa ku saa ens viikolla osat pestyä ja sovitukseen että miten se pyörii.
    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      Lohkosta ja männistä siivu pois.
      Eli 130 kangilla 2mm alle ja 135 kangilla 3mm yli.
      (130 kangilla lohkosta n.2mm pois)
      (135 kangilla mäntiä viistetään ja venakoloja syvennetään)
      Last edited by Jasu; 30-10-2007, 11:56. Reason: Tarkennettu
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • zJark
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 740
        • Ylöjärvi

        Aivan. En pitäny tota edes vaihtoehtona . Tämä teettää luonnollisesti sitte tarpeen säädettävästä nokkapyörästä. Eipä siinä teen sellaisen omaankin kokoonpanoon jokatapauksessa.

        Kwame missä päin duunailet myllyä. Toi locationi on sen verran tutunolosta seutua.
        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

        Comment

        • Kwame
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322
          • Ylöjärvi

          Toi lohkosta siivun ottaminen tuntuu jotenkin turvallisemmalta vaihtoehdolta. Tässä nyt on Maaliskuun loppuun asti aikaa saada kone nippuun, joten parempi ettei rupea hätäilemään.

          zJark: Auto sekä kone lepäilee tällä hetkellä serkun tallissa Sarkkilassa, Ylöjärveltä n.16km Hämeenkyröön päin. Ettei olis juuri toi sun E30 mistä kaverit on mulle puhunu?
          e60 530d -04

          e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
          e36 320i coupe M-sport -94,
          e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
          e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

          Comment

          • Miika Tissari
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1802
            • Varkaus

            Originally posted by Jasu View Post
            Totta.
            Mutta 130mm kankia ja 8.8:1 mäntiä käyttämällä rutut jää n.9.4:1 pintaan, eli liian alas. Siksi suosittelen niitä 135mm kankia.
            Voihan siitä lohkosta ottaa yli 2mm pois niin saa puristuksia enemmän kuin 9.4, mutta silloin on syytä syventää venttiilinkoloja.

            81mm isku, 130mm kanki ja 9.7 mäntä, niin voi turvellisesti ottaa 2.2mm lohkosta eikä venttiilin koloihin tarvitse koskea käytettäessä vakio nokka-akselian ja vakio korkuista kantta niin puristuksia tulee 10.6:1.

            yli 10.5 puristuksilla voi tulla jo ongelmia jos ei moottorin ohjaukselle tule mitään muutoksia. Ei ainakaan 95 kannata ajella...
            E28 ///M-tech V8 -83
            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Paljonko on mahdollista ottaa b25 lohkosta siivua pois?
              Ja onko etan lohko muuten sama kuin b25, mutta -0.5mm?
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • MasaTDS
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1606
                • Tampere

                jatketaan nyt sitten tähän topikkiin,että mistä olette hankkineet uusia mäntiä,pitäis löytää uudet m20b23 männät ekaan ylikokoon?Tarvis ensin männät ennenkun porautan lohkon,että niitä varmasi jostain vielä saa?
                E24 635csi
                M-B W140
                Citroen c4 coupe
                H-D sportster chopper

                Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                www.mpanet.fi

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by MasaTDS View Post
                  jatketaan nyt sitten tähän topikkiin,että mistä olette hankkineet uusia mäntiä,pitäis löytää uudet m20b23 männät ekaan ylikokoon?Tarvis ensin männät ennenkun porautan lohkon,että niitä varmasi jostain vielä saa?
                  Koneistamolta kannattaa ainakin kysyä.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Miika Tissari
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1802
                    • Varkaus

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Paljonko on mahdollista ottaa b25 lohkosta siivua pois?
                    Ja onko etan lohko muuten sama kuin b25, mutta -0.5mm?
                    No ei äkkiseltään tule muuta estettä mieleen että kannenpultit pohjaa tai hihnan kiristysvara loppuu kun tarpeeksi otetaan lohkosta pois. Tuskin missään tapauksessa siitä edes 5mm tarvitsee jursiä... :think
                    E28 ///M-tech V8 -83
                    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                    Comment

                    • M325i
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 1528
                      • Etelä-pohjanmaa

                      Originally posted by Miika Tissari View Post
                      No ei äkkiseltään tule muuta estettä mieleen että kannenpultit pohjaa tai hihnan kiristysvara loppuu kun tarpeeksi otetaan lohkosta pois. Tuskin missään tapauksessa siitä edes 5mm tarvitsee jursiä... :think
                      Lohkon pohjaus ei tule ensimmäisenä ongelmaksi että pultit pohjaisi m20b25:ssä. Ainakin kannenpultin prikan paksuuden verran voi ottaa pois eikä pohjaa vielä. (koita vaikka laittaa pultti ilman prikkaa kanteen ja mittaa paljonko tulee ulos kannesta,ja tönärillä mitta kansitasosta lohkosta kierteen pohjalle).
                      E30 ja E46 ///M

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1528
                        • Etelä-pohjanmaa

                        Originally posted by MasaTDS View Post
                        jatketaan nyt sitten tähän topikkiin,että mistä olette hankkineet uusia mäntiä,pitäis löytää uudet m20b23 männät ekaan ylikokoon?Tarvis ensin männät ennenkun porautan lohkon,että niitä varmasi jostain vielä saa?
                        Maksaa hunajaa! Moottorihiomolla parhaimmilla kehtasivat pyytää B25 mäntäsarjasta 1450€ BMW liikkestä olisi saanut reilusti alle tontulla kevyesti koko setin 6kpl.
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • M325i
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 1528
                          • Etelä-pohjanmaa

                          Minkälaisia teho/vääntölukemia on porukalla irronnut vapari M20:stä penkissä?
                          Erityisesti kiinnostaa lukemat jotka mitattu "karalan" penkissä.
                          E30 ja E46 ///M

                          Comment

                          • Jantunen
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2002
                            • 251
                            • Mustasaari

                            Originally posted by vwtyp1 View Post
                            Minkälaisia teho/vääntölukemia on porukalla irronnut vapari M20:stä penkissä?
                            Erityisesti kiinnostaa lukemat jotka mitattu "karalan" penkissä.
                            Kävikkös jo omas Säätämässä/penkittämässä?

                            Comment

                            • kari@p
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 76

                              m20 b24

                              jokos joku on kyseisen motin saanu tulille?:think
                              ex Bemut:

                              Bmw 315 81,
                              Bmw 316 83,
                              Bmw 320 88
                              Bmw 325td 92

                              Comment

                              • zJark
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 740
                                • Ylöjärvi

                                Nonniin poijaat. mites tota noitten alakerran pulttien kanssa ootte menetelly. Onko olemassa jotain virallista ohjetta että vaihdettava kaikki vai meneekö viä vanhoilla kasaan. Muistaakseni kiertokangen pultit olisi ainaki ollu vaihdettavat.
                                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎