Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    Originally posted by jannmann View Post
    Ei olisi pitänyt laskea kaljapäissään, nyt kun katsoin lappuja joihin olin yöllä tuhtaillut, olin kuitenkin käyttänyt laskuissani 135mm kankea. En tosin tiennyt kummankaan (m52b28 ja m54b30) männän mittoja. Laskin vain iskunpituuksilla ja sillä tiedolla että molemmissa koneissa on 135mm kanki jolloin m54 männän on pakostakin oltava matalampi. Ei ymmärrä miten sotki ton 130mm kangen mukaan laskuihin. Onhan loogisestikin selvää että molempien mäntien pitää tulla suurinpiirtein samalle korkeudelle koska pyörivät samoilla veiveillä ja molemmissa (m52 ja M54) on sama dekkikorkeus.. nyt hävettää...

    Mutta nyt pitää sitten pistää m54 akseli ja männät tilaukseen ja löytää jostain 135mm m52 tai m54 veivit.. Tai kai ne m50 motin veivit käy kanssa jos vaan on yhtä sirot kun m52 ja m54 koneessa on. Onko jollain hyppysissä sellaiset?
    Mistä ja mihin hintaan nuita m54b30 mäntiä saa?

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8531
      • Karhe

      .....
      Last edited by T3; 14-01-2008, 18:12.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5857
        • Joccis City

        t3

        Originally posted by T3 View Post
        M50-koneen veivit ovat vielä sellaiset "vanhanmalliset" eli kuten M20-koneessakin.
        kiitos tiedosta. Niitä taitaa lisäksi ollla vielä eri pituudella riippuen onko vanos vai ei.
        Eli täytyy etsiä vain m52b28 ja m54b30 veivejä..
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          Tuosta firmasta löytyy 3,2l. stroukkisetti M20:iin hintaan $2,495.00 jos jotakuta kiinnostaa:

          Turn the 2.5 liter 325i (m20)motor into a 3.2 liter for performance beyond a E36 M3. The additional torque allows the engine to pull strongly below 3000 rpm. Kit includes crank shaft with 89.6mm stroke, light weight forged Pistons, piston rings, high strength wrist pins, and main bearings. You use your factory "i" rods, head, and fuel injection. Pistons are 1mm oversize to allow the block to be bored. Larger injectors must be used. We recommend a reground cam, adjustable fuel pressure regulator, and larger air flow meter for best performance. Upgrades such as free flow air filter, larger throttle body, extrude honed intake, larger exhaust valves, headers and free flow exhaust system will further improve performance.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            paketti

            Originally posted by Leka View Post
            Tuosta firmasta löytyy 3,2l. stroukkisetti M20:iin hintaan $2,495.00 jos jotakuta kiinnostaa:
            Toi paketti on hivenen ylihintainen jos tuon kaavailemani paketin (männät ja akseli) saa kasaan n.1300eskolla, ylimenevällä tonnilla saakin sitten jo kaiken muun tarvittavan koneistuksineen.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2497

              Originally posted by Leka View Post
              Tuosta firmasta löytyy 3,2l. stroukkisetti M20:iin hintaan $2,495.00 jos jotakuta kiinnostaa:
              Jenkeillä laskutaito hiukan hukassa? Eihän tuolla paketilla tule millään 3,2 litraa...
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • voicecoil
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 66

                Originally posted by makkis View Post
                Millä männillä olet kasaamassa tuota??
                Itsellä olisi sama projekti edessä talvella, eli b20 lohkoon 81mm kampura, tuntuu vaan nuo männät olevan ongelma.
                Itse meinasin 82-83mm porauksella tehdä.
                minä ostan kaverilta tuon alakerran missä on tuo 81mm iskun kampura,en oikein tiedä niistä kalikoista että mitä siinä on sotkettu,olisko ne sitten 2.3 litrasen kanget ja akseli mutta varmaankin 2.0 vakiomännät.pitää tänään ihan otella mitat siitä paketista jos sitten joku asiasta enemmän tietävä osais kertoa mitä osia siinä on..
                http://www.freewebs.com/petrikoo ex: e32 735i ,316 e30,318 e30.

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by Freak View Post
                  Jenkeillä laskutaito hiukan hukassa? Eihän tuolla paketilla tule millään 3,2 litraa...

                  Karkeasti laskettuna lähempänä 3,1 litrasta. 3,1212...
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2497

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Karkeasti laskettuna lähempänä 3,1 litrasta. 3,1212...
                    Kumma juttu? Mun laskimella tulee 3049 kuutiota. Onkohan mun koneessa jokin vika...?
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by Freak View Post
                      Kumma juttu? Mun laskimella tulee 3049 kuutiota. Onkohan mun koneessa jokin vika...?
                      laskinpa vahingossa 86mm halkaisijalla vaikka onkin 85mm.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        Originally posted by Freak View Post
                        Kumma juttu? Mun laskimella tulee 3049 kuutiota. Onkohan mun koneessa jokin vika...?
                        3050.62cc

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2497

                          Originally posted by Racink View Post
                          3050.62cc
                          Höh. Käytin piin likiarvoa 3,14.
                          Tarkkaakin tarkempi tulos = 3050,6121303418328262767652308997
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • voicecoil
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 66

                            Originally posted by voicecoil View Post
                            minä ostan kaverilta tuon alakerran missä on tuo 81mm iskun kampura,en oikein tiedä niistä kalikoista että mitä siinä on sotkettu,olisko ne sitten 2.3 litrasen kanget ja akseli mutta varmaankin 2.0 vakiomännät.pitää tänään ihan otella mitat siitä paketista jos sitten joku asiasta enemmän tietävä osais kertoa mitä osia siinä on..
                            eli poraus on 82 milliä,kanget 135mm,minkähän koneen osia lie?
                            http://www.freewebs.com/petrikoo ex: e32 735i ,316 e30,318 e30.

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by voicecoil View Post
                              eli poraus on 82 milliä,kanget 135mm,minkähän koneen osia lie?
                              ja vielä hankalempi yhdistelmä, kun on noi 135mm kanget.
                              ilmeisesti ei ole kuitenkaan mitkään mittatilaus männät, joita itse olen hieman
                              miettinyt.

                              Tosin itelläni ei ole vielä mitään hajua minkä mittaiset männät toi kone tarvii. Vaik mul on koneellakin se mahlen luettelo, mutta kun niistä "mitta kirjaimista" ei tajuu mitään
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • Delphin
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 231
                                • Nurmijärvi

                                Ylikokomännät M20B25:een

                                Mistä olette hankkineet M20B25:een ylikokomäntiä? :think
                                Koneistamon vaki toimittajien kautta ei ollut enään saatavilla.
                                Vanhoja katiskoja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎