Originally posted by Jasu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by Jasu View PostMitä lohkoa hartgen h26ssa käytettiin?
edit. Siinä käytettiin 323sen lohkoa joka porattiin 84mm. (luulisi kestävän)
Mutta en väitä mitään kun en tiedä.Last edited by Racink; 07-02-2008, 14:36.
Comment
-
-
Originally posted by Racink View PostNyt saatan valehdella mutta muistelisin että Hartgen h26:sen lohkosta löytyy nämä b25:sta tutut "vahvikkeet". Jossain max. poraus ihmettelyssä tämäkin(Hartge) tuli esille.
Mutta en väitä mitään kun en tiedä.
Onko kellään heittää b20/b23 lohkon putken paksuutta / seinämävahvuutta? Stana ku tuli heitettyä romikselle oma b23-lohko.
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostMitä lohkoa hartgen h26ssa käytettiin?
edit. Siinä käytettiin 323sen lohkoa joka porattiin 84mm. (luulisi kestävän)Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
mää kun olen ymmärtäny et b20/b23 lohkon voi porata 83,5mm ni kestäis ja sillon se jäis tohon b26:seensigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostLohkojen erovaisuudet 525e/325e/325i/525i?
Pl. kiinnityspisteiden eroavaisuus e34/muut.
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postmää kun olen ymmärtäny et b20/b23 lohkon voi porata 83,5mm ni kestäis ja sillon se jäis tohon b26:seen
84mm poraus = 2553cc
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View Post83,5mm poraus = 2523cc
84mm poraus = 2553ccsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Jacek View PostJep. Tosin sitä kanavaa ei ole myöskään 2.0L kannessa joten se ei siinä haittaa. ETAssa ja 325i kannessa se on.
Eihän se puhki mene 84mm porauksella mutta veltoksi kyllä eli sylinteri ei pysy muodossaan josta on seurauksena ohivuotoja/kiinnileikkantumista ja öljynkulutusta. Kokeiltu on. Konsepti ei ole toimiva.
2.0 kiertarit on samat kun 2.7L eli 130mm. Jos käytät 2.7L mäntiä niin niitä on pakko käyttää eikä siitä mitään haittaa ole. Tokihan pidempi kiertari aina parantaa sivuttaiskulmaa mutta se vaatisi sitten erilaiset/uudet männät. Kustannuskysymys. 325i männillä 2,7L koneeseen ei tule järkevää puristussuhdetta.
83mm on se mitta mihin M-Sport poraili noita lohkoja mutta kyseinen 2,5L moottori on Puukan käyttämillä männillä susi. Hän nimittäin käytti halvimpia mahdollisia eli VW kuplan mäntiä jotka on tarkoitettu alumiiniseen, ilmajäähdytteiseen sylinteriin. Sellainen laajenee lämmetessään ihan eri tavalla kuin valurautalohko jonka seurauksena olen nähnyt useammassakin moottorissa kiinnileikkaantumisia.
Tämän välttämiseksi hän sitten käytti jopa 0,10mm välyksiä (vakio 0,02) josta jokainen voi tietty päätellä mitä se saa aikaan koneen ollessa kylmä.
Konseptin ainoa vika on noissa männissä, muuten sellainen on ihan toimiva. Tänäpäivänä on kumminkin varsin helposti saatavilla edullisesti käytettyjä 325i lohkoja joten mielestäni ei ole kovinkaan järkevää lähteä tuohon 83mm poraukseen 80mm lohkosta, saati sitten suurempaan koska sellainen ei tunnetusti kestä pitkään.
"M-sport on tehnyt samaista pakettia aikoinaan ja koneilla on ajettu yli 100000km ilman ongelmia. Mies kuka tätä lohkoa oli kasaamassa ajoi kilpaa endurancea ja tästä piti tulla kilpuriin moottori"
Eli kestääkö se vai ei?
Comment
-
-
Originally posted by Lamaro View PostMillasia kokemuksia sulla on tuosta 80->84mm?? Itelle olis meinaan nyt tulossa tollanen ja onko se ihan 100% varmaa ettei kestä? Myyjä sano että
"M-sport on tehnyt samaista pakettia aikoinaan ja koneilla on ajettu yli 100000km ilman ongelmia. Mies kuka tätä lohkoa oli kasaamassa ajoi kilpaa endurancea ja tästä piti tulla kilpuriin moottori"
Eli kestääkö se vai ei?
Originally posted by Jacek View Post83mm on se mitta mihin M-Sport poraili noita lohkoja mutta kyseinen 2,5L moottori on Puukan käyttämillä männillä susi. Hän nimittäin käytti halvimpia mahdollisia eli VW kuplan mäntiä jotka on tarkoitettu alumiiniseen, ilmajäähdytteiseen sylinteriin. Sellainen laajenee lämmetessään ihan eri tavalla kuin valurautalohko jonka seurauksena olen nähnyt useammassakin moottorissa kiinnileikkaantumisia.Last edited by Racink; 11-02-2008, 21:52.
Comment
-
-
Originally posted by JasuMännistä?
Ookko kenties mittaillu vakio b25 mittoja? tai mitään hajua mitä se alunperin on?
Venttiilikolot menee viä syvennykseen niin sitten voin mittailla viä puristukset tarkasti.MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
-
-
Originally posted by Lamaro View PostMillasia kokemuksia sulla on tuosta 80->84mm?? Itelle olis meinaan nyt tulossa tollanen ja onko se ihan 100% varmaa ettei kestä? Myyjä sano että
"M-sport on tehnyt samaista pakettia aikoinaan ja koneilla on ajettu yli 100000km ilman ongelmia. Mies kuka tätä lohkoa oli kasaamassa ajoi kilpaa endurancea ja tästä piti tulla kilpuriin moottori"
Eli kestääkö se vai ei?
Comment
-
Comment