Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 325I avo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 832
    • Tampere

    Originally posted by Miika Tissari View Post
    Eli 2.7 muutos:
    Dieselin kampiakselilla isku 75mm -> 81mm.
    135mm kiertokanget olan yli pusikkoon ja 130mm kanget vaikka 2.0 tai 2.3 koneesta.


    ....................................

    Vakio mäntä ei mahdu pyörimään 81 kampiakselissa 130mm kangella eli helmasta pitää otta siivu pois....
    Mitäsmitäs, itse tein turbotusta varten seuraavan:

    - Vakio m20b25 8.8:1

    Muutos:
    - Diesel takokampura
    - 130mm kanget
    - 9.7:1 männät

    Lopputulos:

    - m20b27 8.6:1 puristuksilla

    Hyvin pyörii männät ja muutama tuhat kilsaa takana.
    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

    Comment

    • Miika Tissari
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1802
      • Varkaus

      Originally posted by BMW 325I avo View Post
      Mitäsmitäs, itse tein turbotusta varten seuraavan:

      - Vakio m20b25 8.8:1

      Muutos:
      - Diesel takokampura
      - 130mm kanget
      - 9.7:1 männät

      Lopputulos:

      - m20b27 8.6:1 puristuksilla

      Hyvin pyörii männät ja muutama tuhat kilsaa takana.
      No eipä vaan mulla pyöriny lähellekkään. Jäi mäntä non 45 asteen päähä että olis ollu suorassa. 135mm kangella väliä jäi ehkä 1mm noihin kampiakselin vastapainoihin ja en olisi uskaltanut edes niillä kangilla jättää noin tarkalle.

      Voin melkein vannoa että sulla ei ole ollut vakiot m20 325i männät. Kummatkaan 8.8 eikä 9.7 männät mahdu pyörimään diisselin akselin ympäri 130mm kangella. Tai sitten kampiakselin vastapainoja on muutettu. Onkohan eta akselissa pienemmät vastapainot...
      Last edited by Miika Tissari; 18-06-2007, 20:44.
      E28 ///M-tech V8 -83
      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

      Comment

      • Bessi
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 697
        • Kitee

        Onhan noita 9.7:1 mäntiä eri merkkisenä. Eri merkkien välillä voi olla eroja juuri männän helman pituudessa...
        Bmw E30
        Audi RS4 B7
        Vw TIGUAN
        Mb W201

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3058
          • Suomi

          Musitaakseni 9.7 pitemmät helmat aika paljonkin..

          vastapainojen koosta ei hajua.
          Last edited by Suutari; 18-06-2007, 23:16.
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            Originally posted by Miika Tissari View Post
            Onkohan eta akselissa pienemmät vastapainot...
            Itsellä oli nimenomaan dieselin takokampura.

            Muttamutta, mielenkiintoinen asia kumminkin.
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • Muumi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1702
              • Rovaniemi

              Originally posted by Miika Tissari View Post
              Ohjurien vaihtokin onnistuu itse tekemällä eikä tarvitse koneistamolle rahojaan syytää. Kansi vain kuumaksi ja lyö vanhat ohjurit veks. Sit vaan tarkka mitta ohjureista jaa uusia tilaamaan. Uudet olis hyvä olla pari satasta isommat. Uusia laittaessa kansi kuumaksi ja ohjurit kylmäksi vaikka pakastimella. Viimeiset lyönnit ovat aika tiukkoja, mut kyllä ne sinne asettuu.
              ..
              Muutamia satoja ohjareita vaihtaneena täytyy kyllä ihmetellä jos venttiilit pitävät ohjarin vaihdon jälkeen. Yleensä kun ohjarit vaihdetaan, tai holkitetaan, niin kyllä myös venttiilien ja istukoiden koneistus on tarpeen.
              Suosittelen ainakin tarkistamaan. Muuten saattaa mennä turha työ hukkaan...
              E24 635csi

              Comment

              • Jamppa1983
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 739
                • Pirkanmaa

                Itsellä ois takotus avata kone kohta ja muokat noin 8,6:1 korville turbotusta varten. Tulee 2mm kupari kansipahviksi. Mikä on vakion paksuus, ei varmaan niin radikaalisti vaikuta puristuksiin?

                Mitä mäntiä ja kankia suosittelisitte jos antais olla vakio kampuran paikoillaan?
                Kokemuksia miten vakiot on kestäny?
                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                Comment

                • Miika Tissari
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1802
                  • Varkaus

                  Originally posted by Muumi View Post
                  Muutamia satoja ohjareita vaihtaneena täytyy kyllä ihmetellä jos venttiilit pitävät ohjarin vaihdon jälkeen. Yleensä kun ohjarit vaihdetaan, tai holkitetaan, niin kyllä myös venttiilien ja istukoiden koneistus on tarpeen.
                  Suosittelen ainakin tarkistamaan. Muuten saattaa mennä turha työ hukkaan...
                  Venttiili on yhtäkeskellä kuin alkuperäisellä ohjurilla. Venttiili painuin kiinni istukkaa tasaisesti ja hioin vielä tahnalla. Venttiilit ja istukat kiillottui joka kohdasta tasaisesti eli täysin tiiviit. Tarkastettu vielä bensalla ja eipä vuotoja ollu.
                  E28 ///M-tech V8 -83
                  E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by Miika Tissari View Post
                    . Tarkastettu vielä bensalla ja eipä vuotoja ollu.
                    Silloinhan remontti on onnistunut.
                    Ajattelin vain et jos et ole hoksannut tarkistaa.
                    E24 635csi

                    Comment

                    • BMW 325I avo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 832
                      • Tampere

                      Originally posted by Jamppa1983 View Post
                      Mitä mäntiä ja kankia suosittelisitte jos antais olla vakio kampuran paikoillaan?
                      Konemalli olisi hyvä kertoa, jos haluaa vastauksia. m20bXX
                      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                      Comment

                      • StreetA
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 296
                        • ?

                        Originally posted by Miika Tissari View Post
                        No eipä vaan mulla pyöriny lähellekkään. Jäi mäntä non 45 asteen päähä että olis ollu suorassa. 135mm kangella väliä jäi ehkä 1mm noihin kampiakselin vastapainoihin ja en olisi uskaltanut edes niillä kangilla jättää noin tarkalle.

                        Voin melkein vannoa että sulla ei ole ollut vakiot m20 325i männät. Kummatkaan 8.8 eikä 9.7 männät mahdu pyörimään diisselin akselin ympäri 130mm kangella. Tai sitten kampiakselin vastapainoja on muutettu. Onkohan eta akselissa pienemmät vastapainot...
                        Ei varmaankaan oo pienemmät vastapainot ku ei mahdu ainakaan nuo 8.8 männät pyörimään etan kampurassa,ei sitte lähellekkään..
                        Last edited by StreetA; 21-06-2007, 00:09.

                        Comment

                        • Jamppa1983
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 739
                          • Pirkanmaa

                          Juu, niinhän se olisi ollut... Mut vastaus löyty ja tulee 84,5 wisecot 8.2 puristuksilla.

                          Originally posted by BMW 325I avo View Post
                          Konemalli olisi hyvä kertoa, jos haluaa vastauksia. m20bXX
                          Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                          M3 e90 & "M3" e30 turbo

                          Comment

                          • Eepo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 5388
                            • Tampere

                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Kiinnostais tietää vähän mielipiteitä, elikkä mul ois kaks vaihtoehtoo rakentaa kone tällä hetkellä.

                            kone1:
                            -M20B25 lohko
                            -B25 8.8:1 männät
                            -B23 kampiakseli --> "2.6"
                            -B20/B23 130mm kanget
                            -B20 kansi

                            kone2:
                            Sama kuin edellämainittu, paitsi B25 kanget (135mm)

                            Kone1 ois tietysti turbokäyttöön tulossa, mutta oisko tossa puristukset noilla kangilla jo liian matalat? Entäs kone2, vaparina varmaankin aika kisakiree, mutta taitaa taas joutua mäntiä sorvailemaan, vai joutuuko sittenkään? :think
                            joutuuko niitä mäntiä sorvailee?? itseä kiinnostaisi tuo korkeapuristeinen 2.6

                            tähän väliin vielä et onnistuuko jos 2.5 kyljeen tökkää jakajan niin saako toimivan?
                            Last edited by Eepo; 13-07-2007, 00:01.
                            -Harley Davidson Sportster - 89-
                            -Harley Davidson softail -89-
                            -Suzuki PV50 -86-

                            Comment

                            • -Tate-
                              Moderator
                              • Jan 2004
                              • 3209
                              • Nurmijärvi

                              Itsellä on tuollainen 2.6 korkeapuristeinen K-jetronicilla.. Kysy jos tulee jotain mieleen vaikka privalla.. Katsotaan jos osaan vastata http://www.vihree.net/Tekniikka.html
                              I Believed I Would Die.

                              Comment

                              • jii.veivo
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 564
                                • Haapavesi

                                2.6

                                Itsellä rakenteilla tuo 2.6 ja kiinnostaisi paljonko pitää ottaa 9.7 männistä pois kun käytetään b20 kantta ja puristukset pitäisi saada sinne 11 nurkille:think
                                e38 750ial
                                Husaberg 650 fs -05
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎