Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Kl-stä ostin goetzet, hyvin on toiminu jo yli 50tkm, ei öljyn syömistä tms.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      Mikä on jyrkin nokka jonka saa päästöistä edes jotenkin läpi?
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        Originally posted by Jasu
        Mikä on jyrkin nokka jonka saa päästöistä edes jotenkin läpi?
        288/288 VOI saada jos on säädettävä moottorinohjaus, 284/272 menee motronicilla. Nämä kokemuksella. Nämä siis Schrickin nokkia, toki jonkun muun valmistajan asteet voi hiukan olla erit, nokkien muoto eroista johtuen. Tolla 284/272 oli oma aivan siinä rajoilla, toki oli lastu jo tehty silloin...
        Last edited by ZoMbiE; 05-03-2010, 11:56.

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Hyllystä löytyy MS2 v3.0 jonka todennäköisesti laitan. Minkälaiset venakolot sulla ZoMbiE on noissa etan männissä ja paljonko jää männän / venan väliin rakoa? Minkälainen tuo sun nokkas on käytökseltään?
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            Originally posted by Jasu View Post
            Hyllystä löytyy MS2 v3.0 jonka todennäköisesti laitan. Minkälaiset venakolot sulla ZoMbiE on noissa etan männissä ja paljonko jää männän / venan väliin rakoa? Minkälainen tuo sun nokkas on käytökseltään?
            Tolla 284/272 nokalla ei tarvii koloja. Nokka oli vakio kannella kuin vakionokka + parantunut ylärekisteri. Nyt kun kansi paranneltiin, niin alkoi tuo overlappi näkymään alaväännöissä. Toki yläpää parani sitten hiuka reilummin. MElko sivistynyt on edelleen, ei mitään järjetöntä piikkiä.

            Se 288, jolle joutui tekemään venakolot, niin se oli (myöskin vakio kannella) selvästi pirteämpi ylhäällä. Sulla vissiin on mun vanhat männät siellä? Jos et ole niitä hukannu jo eteenpäin?

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by ZoMbiE View Post
              Tolla 284/272 nokalla ei tarvii koloja. Nokka oli vakio kannella kuin vakionokka + parantunut ylärekisteri. Nyt kun kansi paranneltiin, niin alkoi tuo overlappi näkymään alaväännöissä. Toki yläpää parani sitten hiuka reilummin. MElko sivistynyt on edelleen, ei mitään järjetöntä piikkiä.

              Se 288, jolle joutui tekemään venakolot, niin se oli (myöskin vakio kannella) selvästi pirteämpi ylhäällä. Sulla vissiin on mun vanhat männät siellä? Jos et ole niitä hukannu jo eteenpäin?
              Ai oliko ne sun vanhat johon oli vingulla kaivettu kolot? (löytyy vielä hyllystä) Tänään tuli postissa näitä 6kpl. Niille pitäisi löytää nokka kaveriksi.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

                Originally posted by Jasu View Post
                Ai oliko ne sun vanhat johon oli vingulla kaivettu kolot? (löytyy vielä hyllystä) Tänään tuli postissa näitä 6kpl. Niille pitäisi löytää nokka kaveriksi.
                Jep, niillä otettiin se 209hp siitä edellisestä versiosta. Nythän mulla on ihan uudet vastaavat, ilman koloja, kun on toi pliisumpi nenä. Jos ihan vaan huipputehoa haet, niin ehdottomasti 288 sinne nenäksi.
                Last edited by ZoMbiE; 06-03-2010, 10:32.

                Comment

                • M.Kytölä
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 226
                  • Lehtimäki/Seinäjoki

                  Minkäs moiset puristuskset tulee m20b25:n kun, männistä sorvattu pikkusen pois yms muuten vakio? Kun pitäisi saada tuohon 9 kieppeille puristukse niin mikä olisi järkevin vaihtoehto? Ja olisko järkeä laittaa 2mm kuparitiivistettä, mitäs jos sen päälle lätkäsee vielä vakiotiivisteen lisäks?
                  e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                  e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                  e21 315i

                  ex:
                  e36 318is -94
                  / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by _-Mika-_ View Post
                    Minkäs moiset puristuskset tulee m20b25:n kun, männistä sorvattu pikkusen pois yms muuten vakio? Kun pitäisi saada tuohon 9 kieppeille puristukse niin mikä olisi järkevin vaihtoehto? Ja olisko järkeä laittaa 2mm kuparitiivistettä, mitäs jos sen päälle lätkäsee vielä vakiotiivisteen lisäks?
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by _-Mika-_ View Post
                      Minkäs moiset puristuskset tulee m20b25:n kun, männistä sorvattu pikkusen pois yms muuten vakio? Kun pitäisi saada tuohon 9 kieppeille puristukse niin mikä olisi järkevin vaihtoehto? Ja olisko järkeä laittaa 2mm kuparitiivistettä, mitäs jos sen päälle lätkäsee vielä vakiotiivisteen lisäks?
                      Hieman helpottaisi jos kertoisit että mitkä männät sulla siellä on? Ja paljonko sorvattu pois?
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • M.Kytölä
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 226
                        • Lehtimäki/Seinäjoki

                        Originally posted by Jasu View Post
                        Hieman helpottaisi jos kertoisit että mitkä männät sulla siellä on? Ja paljonko sorvattu pois?
                        Männät on alkuperäiset ja ei siitä ole kun varmaa millin pari pyyhkästy pois.. ostin ton "rempattuna" mutta myyjä ei tiennyt noista männistä kun ne oli jo ennestään sorvatut. alakertaan on uusittu laakerit ja kanki tasapainotetty/huollettu, männänrenkaat vaihdettu ja putket hoonattu. Onkos tuo miten totta että heittämällä M42B18 männät ja tulis puristuksiks 7 paikkeille?
                        e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                        e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                        e21 315i

                        ex:
                        e36 318is -94
                        / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by _-Mika-_ View Post
                          Männät on alkuperäiset ja ei siitä ole kun varmaa millin pari pyyhkästy pois.. ostin ton "rempattuna" mutta myyjä ei tiennyt noista männistä kun ne oli jo ennestään sorvatut. alakertaan on uusittu laakerit ja kanki tasapainotetty/huollettu, männänrenkaat vaihdettu ja putket hoonattu. Onkos tuo miten totta että heittämällä M42B18 männät ja tulis puristuksiks 7 paikkeille?
                          Alkuperäisiä mäntiä löytyy eri puristussuhteilla -> 8.8:1, 9.4:1 ja 9.7:1.
                          Puristukset tippuis noilla M42B18 männillä noin 6.0:1 pintaan, mutta kun lohkosta ottaisi 2.5mm pois niin ne nousisi 7.0:1 pintaan. Aivan liian alas niilläkin.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • M.Kytölä
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 226
                            • Lehtimäki/Seinäjoki

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Alkuperäisiä mäntiä löytyy eri puristussuhteilla -> 8.8:1, 9.4:1 ja 9.7:1.
                            Puristukset tippuis noilla M42B18 männillä noin 6.0:1 pintaan, mutta kun lohkosta ottaisi 2.5mm pois niin ne nousisi 7.0:1 pintaan. Aivan liian alas niilläkin.
                            Joo, mistäs nuo männät sais vielä selville? Lohko on 86vm ja männätki pitäis olla alkuperäiset.. Ei varmaan saa selville ilmanpurkua? Kansi olisi kuitenki jo irti..
                            e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                            e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                            e21 315i

                            ex:
                            e36 318is -94
                            / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by _-Mika-_ View Post
                              Joo, mistäs nuo männät sais vielä selville? Lohko on 86vm ja männätki pitäis olla alkuperäiset.. Ei varmaan saa selville ilmanpurkua? Kansi olisi kuitenki jo irti..
                              Männän sisäpuolelta helmasta löytyy tarvittava tieto. Varmaksi ei voi ilman tuota sanoa. Onko sulla mahdollista ottaa hyvää kuvaa männän laesta?
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • M.Kytölä
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2008
                                • 226
                                • Lehtimäki/Seinäjoki

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Männän sisäpuolelta helmasta löytyy tarvittava tieto. Varmaksi ei voi ilman tuota sanoa. Onko sulla mahdollista ottaa hyvää kuvaa männän laesta?
                                Joo voisin huomenna ottaa kun tallille pääsee..
                                e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                                e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                                e21 315i

                                ex:
                                e36 318is -94
                                / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎