Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    Schrickin nokat toimii hienosti vakio merkeissä, jos ei ole kantta/lohkoa madallettu.

    Comment

    • -vellu-
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 145
      • Laukaa

      tosiaan on siis tulossa säädettävää moottorinohjausta,sääd.nokkapyörää,nokkaa jne... seuraukset on kyllä tiedossa.. on vaan jumaliste mulla aika kallis alakerta vaan
      E30 320i -86 r.i.p
      E30 325i -89 projekti

      "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

      Comment

      • timpa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 257
        • Akaa

        Originally posted by Jasu View Post
        Kyllä se halvemmaksi tulee plaanata lohkoa ja ostaa säädettävän nokkapyörän (joka täytyy kuitenkin hommata kireämmän nokan vuoksi), kuin jostain hommata passelit männät.
        ehkä kuiteskin kannattas katella jostain esim niitä fiitatin mäntiä.uskon et mäkin voisin löytää pariin kutoseen männät.tosin niistä on pakko sorvata pois mut pystyy sit tekee vaikka 12.5:1 puristeisen...
        speed limits are for pussies

        Comment

        • Kwame
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322
          • Ylöjärvi

          Originally posted by timpa View Post
          ehkä kuiteskin kannattas katella jostain esim niitä fiitatin mäntiä.uskon et mäkin voisin löytää pariin kutoseen männät.tosin niistä on pakko sorvata pois mut pystyy sit tekee vaikka 12.5:1 puristeisen...
          Pistäs mulle vaikka privaan lisäinfoa noista männistä. Olis meinaan tarvetta! Itsellä tuo paketti on mäntiä vailla ja niitä on metsästelty jo pari kuukautta. Ei raaski uusia mennä ostamaan.
          e60 530d -04

          e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
          e36 320i coupe M-sport -94,
          e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
          e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

          Comment

          • -vellu-
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 145
            • Laukaa

            Originally posted by Jasu View Post
            Et saa tarpeeksi puristuksia noilla männillä. Jää korkeimmillaan n.10:1 pintaan. Eli noin 2.5mm lohkosta pois.
            eli onko tää 2.5mm nyt sitten se maksimi mitä voi lohkosta jyrsiä pois ennenkö alkaa männän koliseen kanteen?!? lohko on jyrsinkoneen pöydässä kiinni ja 1mm otettu tavaraa jo pois niin ois ihan kiva tietää.
            E30 320i -86 r.i.p
            E30 325i -89 projekti

            "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Mittasitko lohkon korkeuden ennen työtä? Jos stanttu koossa, voit sen 2.5mm ottaa pois. Tietysti kaiken kannattaa mitata vähintään kahdesti.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • -vellu-
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 145
                • Laukaa

                avaamattomalta tuo kone näytti eikä ollu ajettukaan kun 200 000 enennen remonttia ja huolloissa käytetty melkeen 200 000km kohille että uskosin vahvasti että std sen korkeus on. aattelin tässä varmaan ottaa lohkosta sen 2mm ja ottaa sitten vaikka kannesta yhen millin pois tai jtn..
                E30 320i -86 r.i.p
                E30 325i -89 projekti

                "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Älä ota kannesta yhtään enempää kuin mitä plaanaus vaatii, loput lohkosta. Ja jos otat hieman "liikaa" lohkosta, niin kompensoi se paksummalla tiivisteellä. Ja jos yhtään epäilet, älä ota enempää kuin sen 2mm lohkosta.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • -vellu-
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 145
                    • Laukaa

                    minkä takia ei kannesta pois? okei ehkä heikkenee mutta ei varmaan dramaattisesti vaikka puolesta millistä?:think
                    E30 320i -86 r.i.p
                    E30 325i -89 projekti

                    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                    Comment

                    • Rudenorth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 2415
                      • Iisalmi

                      Originally posted by -vellu- View Post
                      minkä takia ei kannesta pois? okei ehkä heikkenee mutta ei varmaan dramaattisesti vaikka puolesta millistä?:think
                      Itse kans miettiny kannen laskua, lohkon laskemisessa on kuitenkin huomattavasti isompi homma. Paljonko tuota kantta kärsii laskea jotta kestää vielä?

                      Niin ja mikä on m20b23 (150hp le-jet) puristussuhde vakiona?
                      Last edited by Rudenorth; 16-01-2008, 01:01.
                      MB W204 C320 CDI
                      Kawasaki Ninja ZX-7R

                      Comment

                      • timpa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 257
                        • Akaa

                        Originally posted by Rudenorth View Post
                        Itse kans miettiny kannen laskua, lohkon laskemisessa on kuitenkin huomattavasti isompi homma. Paljonko tuota kantta kärsii laskea jotta kestää vielä?

                        Niin ja mikä on m20b23 (150hp le-jet) puristussuhde vakiona?
                        Mulla oli joskus m20b23 josta oli otettu 1.5mm kannesta pois.Imuventtiileissä näky hiomisjälki yhes kantis...Ja ei mitään ongelmaa kestävyyden kans
                        speed limits are for pussies

                        Comment

                        • Rudenorth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 2415
                          • Iisalmi

                          Originally posted by timpa View Post
                          Mulla oli joskus m20b23 josta oli otettu 1.5mm kannesta pois.Imuventtiileissä näky hiomisjälki yhes kantis...Ja ei mitään ongelmaa kestävyyden kans
                          Tuo 1.5mm lasku voisi olla aika passeli.
                          MB W204 C320 CDI
                          Kawasaki Ninja ZX-7R

                          Comment

                          • -vellu-
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 145
                            • Laukaa

                            noniin tänään sain lohkosta otettua 2mm pois. MUTTA kun ei ollu kun 125mm levee otsajyrsin tarjolla ja vanha tossin jyrsinkone niin ei saanut kerralla ajettua koko pintaa jotenka lohkon toiselle reunalle jäi rappua vähän puhutaan joistain sadasosa milleistä mutta sormella tuntee ja rappu on suoralla kohalla, ei siis satu rapun kohalle mitään vesikanavaa tai muuta. haittaako tää rappu vai pitääkö viiä hiottavaks koneistamolle?
                            E30 320i -86 r.i.p
                            E30 325i -89 projekti

                            "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              tuleeko vaan parempi mieli
                              jos nostaa ruttuja tosta 8.8:sta
                              kyse siis uudemmasta 2.0L
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • timpa
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 257
                                • Akaa

                                Originally posted by Tonton View Post
                                tuleeko vaan parempi mieli
                                jos nostaa ruttuja tosta 8.8:sta
                                kyse siis uudemmasta 2.0L
                                Alavääntö ny ainakin paranee ihan selvästi
                                speed limits are for pussies

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎