Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_P
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 313
    • p-pohjanmaa



    onko tuo ihan pätevää tietoa?

    Nyt olisi tallissa m20b20 moottori mistä ajattelin tehdä tuon 2.4 litraisen tuolla ohjeella.

    Ainakin äkkiseltään mitattuna m20b20, m20b23 ja m21d24 kiertokanget vaikuttaisivat saman pituisilta- onko niissä mitään eroa keskenään?

    m20b23sen männät menee tosi läheltä tuota m21d24sen kampiakselia- sillä ei varmaan ole merkitystä vai pitäisikö mielenrauhan turvaamiseksi mäntien helmoista ottaa pienet sipaisut pois vastapainojen kohdilta?

    jos tuo ohje pitää paikkaansa niin tuleeko se 2.1mm ottaa pois männän korkeimmasta kohdasta eli siitä pienestä patista laskettuna? Tarviikohan siihen mäntään tehdä jonninmoista koloa venttiileille kun tuota m20b20sen vakionokkaa käyttää tuossa kokoonpanossa?
    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3064
      • Suomi

      dieselin kankia on turha työntää vapariin, yläsilmässä ON eroa ...jos ei eroa huomaa koossa niin sitten en tiedä mitä sanoa
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • Freak
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 2558
        • .

        Originally posted by Juho_P View Post
        http://e21.tricord.be/binaries/other...splacement.pdf

        onko tuo ihan pätevää tietoa?

        Nyt olisi tallissa m20b20 moottori mistä ajattelin tehdä tuon 2.4 litraisen tuolla ohjeella.

        Ainakin äkkiseltään mitattuna m20b20, m20b23 ja m21d24 kiertokanget vaikuttaisivat saman pituisilta- onko niissä mitään eroa keskenään?

        m20b23sen männät menee tosi läheltä tuota m21d24sen kampiakselia- sillä ei varmaan ole merkitystä vai pitäisikö mielenrauhan turvaamiseksi mäntien helmoista ottaa pienet sipaisut pois vastapainojen kohdilta?

        jos tuo ohje pitää paikkaansa niin tuleeko se 2.1mm ottaa pois männän korkeimmasta kohdasta eli siitä pienestä patista laskettuna? Tarviikohan siihen mäntään tehdä jonninmoista koloa venttiileille kun tuota m20b20sen vakionokkaa käyttää tuossa kokoonpanossa?
        M20B20 ja M20B23 on sama kiertokanki, kuten myös M20B27. Tuosta M20B24-versiosta on jonkin verran juttua tämän saman topicin alkupuolella ja nekin kannattaa lukasta. Jutustelu alkaa jostain post. 70-80 kohdalta.

        Tuo 2,1mm tulee näiden kahden kampiakselin iskunpituuksien puolikkaiden erotuksesta => (81/2) - (76,8/2) = 2,1 eli tuon verran pitää mäntien olla matalemmat. Männän (puristus)korkeus mitataan tapin reiän keskeltä männän reunaan, ei pattiin. Koska patista puhut, on sulla silloin E30:stä peräisin olevat korkeampipuristeiset männät. Niissä on laen vahvuutta noin 7-8mm eli kauheasti ei kannata sorvailla kestävyyden liikaa heikkenemättä. Parempi olisikin sorvata vain siitä patin vierestä tarvittava määrä pois. Ja sitä tarvittavaa määrää voi vähentää 0,3mm laittamalla saatavilla olevan 0,3mm paksumman tiivisteen.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • Juho_P
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 313
          • p-pohjanmaa

          Originally posted by Suutari View Post
          dieselin kankia on turha työntää vapariin, yläsilmässä ON eroa ...jos ei eroa huomaa koossa niin sitten en tiedä mitä sanoa
          Kanget siis vaikutti samanpituisilta- dieselin kanget oli vielä koneessa kiinni eli yläsilmää en katsonut..

          isoa pattia männissä ei siis ole vaan noin millin korkuinen- onko ne männät siis e30ista?
          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

          Comment

          • Freak
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 2558
            • .

            Originally posted by Juho_P View Post
            Kanget siis vaikutti samanpituisilta- dieselin kanget oli vielä koneessa kiinni eli yläsilmää en katsonut..
            Saman pituiset ne on, mutta yläsilmän halkaisija on 26mm vs. bensakoneen 22mm. Lisäksi kanki on huomattavasti vahvempi ja painavampi rakenteeltaan. Mutta jos bensakoneen vakiokanki kestää ahdinkäytössäkin melkoisia tehoja, niin kestää se silloin sulla vaparikäytössäkin. Et sä sieltä sellaisia kierroksia kuitenkaan ota ulos, että kankien heikkous olis vastassa.

            Originally posted by Juho_P View Post
            isoa pattia männissä ei siis ole vaan noin millin korkuinen- onko ne männät siis e30ista?
            On ne e30:n männät, kun e21 M20B23-männissä ei ole pattia lain.

            Jos/kun sorvailet niitä mäntiä, niin varmista, ettei syntynyt korkeampi patti pääse osumaan kannen paljealueeseen.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • Juho_P
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 313
              • p-pohjanmaa

              Originally posted by Freak View Post

              Jos/kun sorvailet niitä mäntiä, niin varmista, ettei syntynyt korkeampi patti pääse osumaan kannen paljealueeseen.
              tuota mäntää ei siis kärsi ottaa tasaiseksi? äkkiseltään tönärillä mitattuna mäntään keskellekin jäisi reilu 5 mm tavaraa.
              pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

              Comment

              • larzu85
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 821
                • Mustasaari

                en jaksanut koko threadia lukea joten en tiedä onko joku jo kertonut,että ppf:ltä saa ainakin 3,2l kittejä m20 koneeseen :think
                BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

                BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

                EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

                EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

                EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

                EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

                EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Onko kenelläkään kokemusta noista Ireland Engineering:in stroukkisarjoista? (notta mitä pitävät sisällään)

                  Onko kukaan tilannut tavaraa kyseisestä paikasta?

                  Onko muita paikkoja joista vastaavia sarjoja saa?
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Lep1
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 396
                    • Keminmaa

                    mitkä männät ? ?

                    m20b25 lohko +dieselin kampura +130/135? veivit .. + m20b20/m20b25 kansi tai sitte alpina 2.7 kansi tulee ..
                    niin elikkä mitkä männät tulis laittaa ?:think
                    e46 330xia 00
                    e3 3.0Sa 77
                    e30 325i 89 cabrio
                    e30 320i 88
                    e32 735iL 88
                    e30 318is 90
                    e28 520i 86
                    e30 320i 89

                    Comment

                    • jii.veivo
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 564
                      • Haapavesi

                      Originally posted by Lep1 View Post
                      m20b25 lohko +dieselin kampura +130/135? veivit .. + m20b20/m20b25 kansi tai sitte alpina 2.7 kansi tulee ..
                      niin elikkä mitkä männät tulis laittaa ?:think
                      Ihan etan omat männät mieluiten 11:1 puristeiset. Niin ja nämä sit 130mm kangilla.
                      e38 750ial
                      Husaberg 650 fs -05
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4321
                        • Kannus/Kokkola

                        Onko kukaan kokeillut pyörittää S50B32 kampiakselia m20 lohkossa ? Onko mitään toivoa saada mahtumaan ? Millainen mäntä/kankikombo on mahdollinen tuon kanssa ? Kangelle saisi kuitenkin jäädä mittaa ~140mm.

                        Comment

                        • ^Tonix^
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 641
                          • Vaasa

                          Originally posted by Maza View Post
                          Onko kukaan kokeillut pyörittää S50B32 kampiakselia m20 lohkossa ? Onko mitään toivoa saada mahtumaan ? Millainen mäntä/kankikombo on mahdollinen tuon kanssa ? Kangelle saisi kuitenkin jäädä mittaa ~140mm.
                          Pure-pf.com myy noita kyseisiä sarjoja
                          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                          E30 318is
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4321
                            • Kannus/Kokkola

                            Originally posted by ^Tonix^ View Post
                            Pure-pf.com myy noita kyseisiä sarjoja
                            Itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin ppf:n tarjoamassa 3.0 stroker paketissa on 89,6mm iskulla oleva akseli. Tuolla tulee vakioporauksella (84mm) n. 3000cc. M3 akselissa iskua on 91mm ja laakerikaulat on 48mm. Tietääkseni tuossa 89,6mm (x30i, x30d?) akselissa on 45mm kaulat. Kyllähän tuolla 89,6mm iskuisella akselillakin pärjäisi kovasti, mutta tuollainen 91mm iskuinen sattuisi olemaan sopivasti tiedossa.

                            Comment

                            • pauli_86
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 66
                              • Iisalmi

                              Onko näitä 2.8 modauksia (m20b25-->m20b28) kuinka moni nykypäivään mennessä tehnyt? Ja ennenkaikkea millä männillä?

                              Tuossa itsellä tarkoitus rueta semmoista pakettia väsäilemään. Tämä mäntäasia mietityttää, että kannattaako siinä käyttää 8,8 vai 9,7 puristeisia? Joku oli ainakin kirjoittanut että matalempipuristeisilla katin männillä homma onnistuu, puristussuhteeksi tulee silloin 9,3 tuolla b28 akselilla. Enemmän puristuksia tietysti mieli tekee saada. Meneekö nuo 9,7 männät siis vittuilematta sisään, vai pitääkö siinä jo mäntää alkaa sorvailemaan yms.? Entä kärsiskö lohkosta sipasta vähän pois nuilla 8,8 puristeisilla?

                              Hyvä ois kuulla kokemuksia tuommosen paketin kasauksesta niiltäkin jotka on sen tehneet.
                              Nykyiset:
                              E60 M5 -06, E61 535d Touring M-sport -06, E36 328i Cabriolet "M-sport" -96
                              Entiset:
                              E30 316i Sedan -89, E34 M5 Sedan 3.6 -90, E30 320i Sedan -87, E30 325i Cabriolet "M-Tech II" -91, E30 325i Sedan M-Tech II -89, E36 328i Coupe "M-Sport" -95, E34 540iA Sedan -92, E46 330dA Touring M-sport II -03

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Originally posted by pauli_86 View Post
                                Onko näitä 2.8 modauksia (m20b25-->m20b28) kuinka moni nykypäivään mennessä tehnyt? Ja ennenkaikkea millä männillä?

                                Tuossa itsellä tarkoitus rueta semmoista pakettia väsäilemään. Tämä mäntäasia mietityttää, että kannattaako siinä käyttää 8,8 vai 9,7 puristeisia? Joku oli ainakin kirjoittanut että matalempipuristeisilla katin männillä homma onnistuu, puristussuhteeksi tulee silloin 9,3 tuolla b28 akselilla. Enemmän puristuksia tietysti mieli tekee saada. Meneekö nuo 9,7 männät siis vittuilematta sisään, vai pitääkö siinä jo mäntää alkaa sorvailemaan yms.? Entä kärsiskö lohkosta sipasta vähän pois nuilla 8,8 puristeisilla?

                                Hyvä ois kuulla kokemuksia tuommosen paketin kasauksesta niiltäkin jotka on sen tehneet.
                                b28 kampi + 130mm kanki + 9.7:1 männät. Lohkosta puolisen milliä pois.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎