Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarpeli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 512
    • vaasa

    Originally posted by Racink View Post
    Eikös 1600cc TC mirafiori Fiatissa ole samanpaksuiset renkaat kuin eta:ssa, joku ainakin niitä renkaita joskus laittanut. Mäntäkirja auttanee.
    orkkiksena maksais 210e ja tossa fiiatissa olis samanpaksuiset renkaat mutta miten sen renkaan upotuksen kanssa, mahtaakohan sopia?

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      Originally posted by Jarspi View Post
      orkkiksena maksais 210e ja tossa fiiatissa olis samanpaksuiset renkaat mutta miten sen renkaan upotuksen kanssa, mahtaakohan sopia?
      Kyllä niitä ainakin on laitettu, ja en nyt muutenkaan usko että on juurikaan eroa renkaan "vahvuudessa" leveys suunnassa saman halkaisijan männissä. Jos nyt edes sitä meinasit...
      Last edited by Racink; 13-03-2008, 20:42.

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        Muistaakseni renkaiden pinnoitus oli erilainen, Fiatissa ei ollu kromipinnoiteta jossain renkaista tjsp. Joku ero niissä oli, noita kirjoja tuli luettua aika pitkä tovi ja oltua yhteydessä mäntien maahantuojaan.

        Comment

        • Jarpeli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 512
          • vaasa

          Taitaapi olla varmin vaihtoehto hommata noi orkkikset. Meinasin tuolla upotuksella sitä kuinka syvälle rengas painuu männän sisälle(ovatko saman muotoisia). ei viitti ruveta sorvaamaankaan kun ittellä ei ole vehkeitä ja tarkoitus ei ole joka talvi vaihtaa männänrenkaita, niin taitaa tulla sitäkautta halvemmaksi.

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Eikös Etassa ollut löysemmät männänrenkaat?
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              Originally posted by Jasu View Post
              Eikös Etassa ollut löysemmät männänrenkaat?
              Mihinkäs tämän perustat? Itse en kyllä muista tuollaista tietoa ...

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                Originally posted by Jasu View Post
                Eikös Etassa ollut löysemmät männänrenkaat?
                Originally posted by ZoMbiE View Post
                Mihinkäs tämän perustat? Itse en kyllä muista tuollaista tietoa ...
                Minäkin muistelisin jotain tuon tapaista, varmaankin pienemmän kitkan toivossa tms. Vesipumpuissa myös jotain "vastaavaa". Ja löysemmät venttiilinjouset.
                Last edited by Racink; 15-03-2008, 14:29.

                Comment

                • Jarpeli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 512
                  • vaasa

                  Näytti etassa olevan kahta eri m-rengas vaihtoehtoa. Mitähän eroa niissä on? Näytti vaihtuneen 12/86. Mistäs tuon nyt selvittää kun ei ole vin numeroa kun lohko matkannut jo kauas kanta autostaan?

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by Jarspi View Post
                    Näytti etassa olevan kahta eri m-rengas vaihtoehtoa. Mitähän eroa niissä on? Näytti vaihtuneen 12/86. Mistäs tuon nyt selvittää kun ei ole vin numeroa kun lohko matkannut jo kauas kanta autostaan?
                    Muistaakseni 9.0:1, 10.2:1 ja 11.0:1 männät ovat samoilla renkailla. 8.5:1 mäntä joka uudempi (ja hieman 8.8:1 männän näköinen) on sitten niillä toisilla renkailla.

                    Korostan sanaa muistaakseni.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Jarpeli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 512
                      • vaasa

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Muistaakseni 9.0:1, 10.2:1 ja 11.0:1 männät ovat samoilla renkailla. 8.5:1 mäntä joka uudempi (ja hieman 8.8:1 männän näköinen) on sitten niillä toisilla renkailla.

                      Korostan sanaa muistaakseni.
                      Kiitoksia. http://www.bmwccn.no/rogaland/Mahle_m20.html tuon mukaan 11:1 puristeisilla männillä tehtiin 83-85 ja niissä näyttäisi olevan 4mm öljyrenkaat. Uudemmissa taas 3mm

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6689
                        • .......

                        Nyt tietäjät apuja. Oon rakennellu m20 2,6 konetta, ja mäntien sorvausta ja hoonausta vaille alkais olla.
                        Kysymys kuuluu, paljonko kannattaa jättää mäntä tulemaan yli lohkotasosta YKK:ssa?
                        Mittailin että b23 kampiakselilla 9,7:1 puristeinen tulee lohkosta yli 2mm, jos sen sorvaa pelkästään tasaiseksi niin kuin oon kuullut tehtävän. Eli jos pelkästään ne kakut pyyhkii männän reunoilta niin vielä pari milliä tulee yli.
                        Kannentiivisteen paksuus puristamattomana tais olla 2,05mm, vanhasta puristetusta tiivisteestä mittasin paksuudeksi n. 1,8mm. Eli kanteen ottais.

                        Jos männästä sorvais niitten pattien lisäksi millin, niin paljealueeksi pitäis jäädä n. 0,8mm, joka saattais olla jopa sopiva? Vai oonko sittenkin täysin metässä näiden kanssa?
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • ^rabby^
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 993
                          • Kuopio

                          Onko kellään kokemusta etan kampiakselin käytöstä m20b20 koneessa? pitäisi oman m20 iskutilavuutta kasvattaa ja tuollanen kampiakseli olisi tarjolla. :think

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3058
                            • Suomi

                            Originally posted by ^rabby^ View Post
                            Onko kellään kokemusta etan kampiakselin käytöstä m20b20 koneessa? pitäisi oman m20 iskutilavuutta kasvattaa ja tuollanen kampiakseli olisi tarjolla. :think
                            Kannattasko vaikka lukea tämä threadi ensin alusta asti...
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • M325i
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 1528
                              • Etelä-pohjanmaa

                              Originally posted by JJT View Post
                              Nyt tietäjät apuja. Oon rakennellu m20 2,6 konetta, ja mäntien sorvausta ja hoonausta vaille alkais olla.
                              Kysymys kuuluu, paljonko kannattaa jättää mäntä tulemaan yli lohkotasosta YKK:ssa?
                              Mittailin että b23 kampiakselilla 9,7:1 puristeinen tulee lohkosta yli 2mm, jos sen sorvaa pelkästään tasaiseksi niin kuin oon kuullut tehtävän. Eli jos pelkästään ne kakut pyyhkii männän reunoilta niin vielä pari milliä tulee yli.
                              Kannentiivisteen paksuus puristamattomana tais olla 2,05mm, vanhasta puristetusta tiivisteestä mittasin paksuudeksi n. 1,8mm. Eli kanteen ottais.

                              Jos männästä sorvais niitten pattien lisäksi millin, niin paljealueeksi pitäis jäädä n. 0,8mm, joka saattais olla jopa sopiva? Vai oonko sittenkin täysin metässä näiden kanssa?
                              Männistä sorvataan käytettäessä 135 kankia 0,9mm pois niin että männän palotilan muoto säilyy käytettäessä b25 kantta. Voithan kokeilla tiputtaa kannen lohkon päälle ilman tiivistettä ja pyörittää konetta jos ei ota silloin kiinni männät kanteen välystä on,koska se nousee sitten 1,8mm kuitenkin tiivisteen kanssa ja jo 1,5mm luulisi riittävän välykseksi. Huomioitavaa on taas jos lohkoa tai kantta on koneistettu mitat tietenkin on eri. Jos nokan vaihdat viriviriin ja varmaan muutenkin varmuudeksi kannattaa myös venttiilinkoloja syventää männissä.
                              E30 ja E46 ///M

                              Comment

                              • JTJ
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 83
                                • Kitee

                                Ostin tossa m20b23 alakerran.
                                1 ja 4 pytyn männässä oli venttiilin jäljet, noin 1mm syvät.
                                Muissa männissä oli vain hipaisu jäljet.
                                Kannattako huolestua asiasta vai meneekö silleensä?
                                Vaihdan joka tapauksessa laakerit ja männän renkaat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎