Originally posted by pekka_hirvonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tämmöinen koodi moottorissa 25 6E 1
Eli tämä vissiin on korkeapuristeinen 9.7:1 2.5l alakerta?
Miten voin vielä varmistaa että nuo männät lohkossa ovat varmasti noi 9.7:1 eikä 8.8:1 mäntiä ole vaihdettu
Onnistuuko tuo b28 strokerin teko tolla m51d25 kampuralla ja noilla 9.7:1 männillä ihan samanlailla kuin 8.8:1 paitsi vähemmän vaan tarvii lohkosta höylätä?
Näistäkin pitää männän helmaa lyhentää tolla 130mm veivillä?
Edit:
Kysytään vielä samalla että paljonko tuollaisen 25 6e 1 lohkon korkeus on vakiona? Entäs 885 kannen? Sais mittailtua onko noista jo höyläilty aiemmin.Last edited by Miku; 12-11-2014, 18:59.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by tuRbo View PostRiittääkö sisäkehän koneistus? Vai pitääkö muutakin tehdä?Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostTämmöinen koodi moottorissa 25 6E 1
Eli tämä vissiin on korkeapuristeinen 9.7:1 2.5l alakerta?
Miten voin vielä varmistaa että nuo männät lohkossa ovat varmasti noi 9.7:1 eikä 8.8:1 mäntiä ole vaihdettu
Onnistuuko tuo b28 strokerin teko tolla m51d25 kampuralla ja noilla 9.7:1 männillä ihan samanlailla kuin 8.8:1 paitsi vähemmän vaan tarvii lohkosta höylätä?
Näistäkin pitää männän helmaa lyhentää tolla 130mm veivillä?
Edit:
Kysytään vielä samalla että paljonko tuollaisen 25 6e 1 lohkon korkeus on vakiona? Entäs 885 kannen? Sais mittailtua onko noista jo höyläilty aiemmin.
Vain monttu on syvempi kattimallin männissä, ei vaikuta lohkon höyläämisen määrään.
Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
-
Originally posted by ///Make View PostVain monttu on syvempi kattimallin männissä, ei vaikuta lohkon höyläämisen määrään.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Toki mutta kai sitä pientä puristussuhteen hienosäätöä voi höyläämälläkin tehdä kunhan paljealue pysyy järkevänä....
Tuossapa linkki kansioon missä olisi kuvia männistä. Mitkä männät nämä nyt on? Sisäpuolella numerot:
084 jonka alapuolella 127. sitten 1275 ja sitten semmosen ympyrän sisässä 27. jonka alla niinkuin numero 6 kylellään
TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Jeps. Tänään koepyörittelin tuota m20b28 alakertaa ja hyvin pyörii ilman muutoksia. Ei ota männänhelmat vastapainoihin eikä veivit lohkoon.
Näihin kysymyksiin tarvitsisi kiperästi vastauksia että pääsisi roudaamaan tavaroita koneistajalle.
-Tuleeko tuo 9.7:1 mäntä dekin yli miten paljon höyläämättömässä vakio b25 alakerrassa?
-Miten korkea on höyläämätön b25 885 kansi?
-Vaatiiko tämä nokka-akseli syvemmät venttiilikolot mäntiin ja miten paljon syvemmät? http://www.ebay.com/itm/SCHRICK-Nock...item48736eeda6
-Ovatko nämä nyt nuo 9.7.1 männät? tässä vielä kuvia
TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostOmien pyörittelyjen/havaintojen perusteella venttiilikolot loppuu jossain ennen Schrick 304 nokan nostoja YKK:ssa. Pari milliä nousua pitäisi mennä ykk:ssa kivutta. Jousien pitää toki pysyä messissä....
Jos sattuu että joskus muuttuu nokka tms niin ei sitten tulisi se ongelmaksi.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Joku turha tarve jakaa pari ajatusta M20:stäkin. Eli M20 pitää sisällään aikalailla niin hyvän hemi-kannen kuin 8-venttiilisissä on mahdollista, silti sen teholukemat on nokkiin nähden varsin ankeat. Vikahan on palotilassa, eli paljealueiden yksi tarkoitus on sekoittaa männän liikkeestä johtuva männän laelle tiivistyvä polttoaine muun palotilan ilmaan - siksipä hemi-kansissa yleisesti käytetyillä kupupäisillä männillä paljealueet on yleensä männän laen kanssa linjassa - jotta paljevirtaus seuraisi männän lakea mahdollisimman tarkasti.
Mites sitten M20 on toteutettu, ainakin viimeisissä versioissaan. Männän reunat ja palotila on kuin kupupäisillä männillä mutta itse männässä on kuvun sijasta amme. Paljevirtaus ei tosiaan seuraa männänlakea ja sen näkee kun aukaisee moottorin, männät on paskasta mustat koko ammeen alueelta. Voi vain ihmetellä mitä helvettiä saksalainen insinööri on tässä tapauksessa oikein ajatellut?
Itse jos rakentaisin M20:n niin korjaisin palotilan, vaikea ratkaisu on kupumännät, helppo ja varmaan kaikin puolin muutenkin paras on tasalakiset männät ja kannen lasku niin että paljealueet tulevat vaakasuoriksi, samalla venttiilin seetipintoja upottaen sen verran että tasoa voi laskea riittävästi ja samalla venttiilien ympäristöt voi muotoilla kunnon ventureiksi.
Eli siis suurinpiirtein tälläiseksi :
Eli tuossa on Nissanin LY-kansi 70-luvun alusta.
Kunnolla toimivat paljealueet mahdollistaa puristussuhteen reilun noston ja yhdessä nuo antavat varsinkin alueelle ennen nokan varsinaista toiminta-aluetta reilun parannuksen.
Comment
-
-
Eikai se niin toivoton ole. Rallipuolella on kuitenkin saatu 110hv litratehoja, kun on detaljit hierottu loppuun ja nokka-akselipuolella käytetään sellaisia aste/nostolukemia mitä on muiden moottorityyppien kohdalla totuttu käyttämään.
Australialaisten rullanokkahilppeissä olisi varmasti potentiaalia, kun nokka-akseleita vaan olisi laajempi sortimentti tarjolla.
Kadulle on varmasti helpompaa/taloudellisempaa ottaa uudempi moniventtiilikone aihioksi.
Comment
-
-
Hyväämspekulointia naukkikselta. M20 löytyy jo valmiiksi kansia joissa palje alue on suora. 200 ja 731 loppuinen. Ovat vaan pienemmillä venttiileillä. Helppo ne on vaihtaa isommiksi ja jos ottaa lähtökohdaksi vaikka 200 kannen niin imukanavankin pystyy tekemään hippasen paremmaksi kuin tuossa 885 kannessaMahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Onko täysin vakiossa m20b25 koneessa mäntä tasan samalla korkeudella kuin lohkon dekkipinta?
Ja tarkoitan siis sitä kohtaa männästä josta puristuskorkeuskin mitataan, en montun pohjaa tai kohoumaa.
Onko tuo lohkon dekkikorkeus 206,7mm aivan fakta?
Vai laskettu seuraavasti?
(iskupituus/2)+135mm veivi+34.2mm männän puristuskorkeus=206.7mm
Eli Joko tuo 206,7mm on todellinen korkeus jolloin mäntä on aivan tasalla dekin kanssa tai sitten se on vain laskettu noin.
Oman lohkon MITATTU dekkikorkeus on aika tarkalleen 206.1mm ja mäntä tulee yli noin 0.8mm
Yritän siis tässä selvittää onko tuosta omasta lohkosta jo otetu siivua pois.
Kiirekkin olisi niin jos joku avulias voisi jeesata. Ja edelleen jos joku tunnistaa ks:n mäntiä niin olisi tarpeen tietää mäntien purkkarit muutama posti aiemmin.Last edited by Miku; 18-12-2014, 23:29.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
Comment