Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #46
    Älä kannen kanavia mene suurentamaan, siellä ei välttämättä ole edes varaa paljoa ilman että menee puhki ja joka tapauksessa sen tekemällä menee todennäköisesti koko pakopuoli pilalle. Ne pakosarjat on väärän kokoiset, ei kannen kanavat. Tuolla erolla ei ole vain sitä vertaa merkitystä, että kannattaisi uutta sarjaa lähteä hakemaan. Toisinpäin oleva steppi olisikin pahempi juttu, mutta ei tuo että pinta-ala suurenee yhtäkkiä.

    Paras viritys on nokkien ja imusarjan vaihto, sen jälkeen säätö ja autossa on ihan uutta puhtia.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #47
      Originally posted by Cell View Post
      [ATTACH]103362[/ATTACH]

      Pistinpä samaan kuvaan. Siinä on 1000rpm alueella melkoisesti kirimistä että saa kiinni tuon mitä on hävitty. Tuo toinen käyrä on täysin vakiosta säädetystä. Tällä skaalalla tuo 15hp piikki ei edes näy, mutta ei se todellinen olekaan. Keskiteho 3500-7000rpm on vakiolla 175hp ja tuolla 167hp.

      Pientä itsekritiikkiä voi harrastaa ja pystyä toteamaan ettei se nyt mennyt ihan kuin elokuvissa, mutta parannetaan. Ikävintä on jos joku hehkutuksen perusteella kopioi tuon setin jääden kaipaamaan vakiota, nimittäin tuo ylhäällä oleva pomppu ei tunnu miltään ja tekniikka on radallakin vakiota hitaampi...

      Tuosta koneesta saa kyllä voimaa ilman että se kuolee tuolla tapaa. Yksi hyvä lähtökohta olisi miettiä onko 50mm läppikset hyvät vapari 2,5l koneeseen.

      Voin laittaa kyllä samantehoisesta koneesta käyrät kun saan lapun tampereelta, se on vähäpäästöisessä autossa ja viime päästömittauksesta ilman vilunkia hc 20 ja co 0. Mun tekemiset ei vaan muuta tuota pakettia suuntaan tai toiseen ja en kyllä tiedä mikä on olkinukke vaikka arvaankin
      Muistinpa vastatessa moisen vanhan viestin, tuon toisen koneen käyrät jäi laittamatta silloin mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tässä siis tuo mainittu (230,1hp / 264,3nm, >250nm 3500-6500rpm) patti lisättynä:

      Click image for larger version

Name:	M50.jpg
Views:	1
Size:	17.3 KB
ID:	4826577
      Last edited by Cell; 17-04-2013, 12:10.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Joma
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1320
        • Masku

        #48
        Onko m52tu koneeseen saatavilla mitään remmiahdinsettiä?

        Muutakun rotrexia, lähinnä pelkkä ahdin ja ahtimen kiinnitys riittäisi.
        E30 M52b28 M122h Amme
        E28 x monta
        E23 728i Ministeri
        E10 1600-2 Garret

        VW LT50 Huoltoajoneuvo
        HD lapio jätskikruiseri

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #49
          Originally posted by Joma View Post
          Onko m52tu koneeseen saatavilla mitään remmiahdinsettiä?

          Muutakun rotrexia, lähinnä pelkkä ahdin ja ahtimen kiinnitys riittäisi.
          Kysys mörökölliltä
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #50
            Gpower.

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              #51
              Paljonko joutuu ketjulinjaa korjaamaan tuohon m50b25 imunokkaan, että saa kohdilleen m52b28 koneessä:think
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • Ändi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1292
                • Pori

                #52
                Originally posted by Matuh View Post
                Paljonko joutuu ketjulinjaa korjaamaan tuohon m50b25 imunokkaan, että saa kohdilleen m52b28 koneessä:think


                Tämä kiinnostaisi.

                Onko se nyt niin että M50b25 imunokka -> m52B28,n pakonokaksi?
                Last edited by Ändi; 04-08-2014, 13:59.
                sigpic
                E46 2d 330 -02
                EX.
                E36 2d 328 -97
                e92 335d -07
                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                Bmw 325 iA 2D -93
                Bmw 325 4d -92

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11120
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by Ändi View Post
                  Tämä kiinnostaisi.

                  Onko se nyt niin että M50b25 imunokka -> m52B28,n pakonokaksi?
                  Nimenomaan vanoksettoman m50:n. Myös m50b20:n nokkakin kelpaa. Miittaa sen pitkän ketjun ketjupyörän paksuus tai anna se koneistajalle, että ottaa sen pyörän verran matskua pois. Jotain 2mm se on kuitenkin.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #54
                    Ehkä noin sadannen kerran: Nokan päästä tasan 2 mm pois, niin on sopiva pakonokaksi.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Ändi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1292
                      • Pori

                      #55
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Nimenomaan vanoksettoman m50:n. Myös m50b20:n nokkakin kelpaa. Miittaa sen pitkän ketjun ketjupyörän paksuus tai anna se koneistajalle, että ottaa sen pyörän verran matskua pois. Jotain 2mm se on kuitenkin.
                      Ok kiitos.

                      Miten vakio m52b28 imunokka pärjää virittelyssä?
                      Pitääkö sen tilalle katsoa jotain?
                      sigpic
                      E46 2d 330 -02
                      EX.
                      E36 2d 328 -97
                      e92 335d -07
                      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                      Bmw 325 iA 2D -93
                      Bmw 325 4d -92

                      Comment

                      • Maili
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 446
                        • E-pohjanmaa

                        #56
                        -------
                        Last edited by Maili; 17-09-2014, 16:42.
                        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                        Comment

                        • Maili
                          BTCF Member
                          • Aug 2011
                          • 446
                          • E-pohjanmaa

                          #57
                          Onko kaasuläpän suurentamisella minkälaisia vaikutuksia? Olisi myynnissä 68mm koneistettu läppäkotelo, vakiohan on 64mm. Ja konehan on m52b28. M50 imusarja on kiinni ja tulossa on 252/244 nokat. Aattelin vain että onko tuo läppä vielä jokin pullonkaula?
                          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            #58
                            Originally posted by Maili View Post
                            Onko kaasuläpän suurentamisella minkälaisia vaikutuksia? Olisi myynnissä 68mm koneistettu läppäkotelo, vakiohan on 64mm. Ja konehan on m52b28. M50 imusarja on kiinni ja tulossa on 252/244 nokat. Aattelin vain että onko tuo läppä vielä jokin pullonkaula?
                            Alkaahan se jossain vaiheessa ahdistamaan, mutta ennen sitä ahdistaa jo ilmamassamittari eli turha sitä kaasuläppää on suurennella jos pitäydytään vakio massamittarissa.

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              #59
                              Millä kokoonpanolla saa M52B28 single vanoksen lohkosta eniten tilavuutta irti ilman porausta? M54B30 kampura + männät ja M52B28 vakioveivit? Ja toimiiko tuo em. setti?
                              Retard Member

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                #60
                                Originally posted by herja View Post
                                Millä kokoonpanolla saa M52B28 single vanoksen lohkosta eniten tilavuutta irti ilman porausta? M54B30 kampura + männät ja M52B28 vakioveivit? Ja toimiiko tuo em. setti?
                                Juurikin noin.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎