Originally posted by Busch
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by fraatti View PostMielenkiintoista keskustelua
En jaksanut lukea koko ketjua läpi vaan muutaman viimeisen sivun. Ilmeisesti nykyään on jo mahdollista puukottaa varsin hyvin vakio ecua mutta tuolloi (vajaa 10v sitten) kenelläkään ei ollut siihen tietotaitoa. Näyttää että ajat on menneey tuosta paljonkin eteenpäin mutta ajattelin silti kysyä että paljonko porukka on ylipäätään nykyääb näistä 2.8 pannuista saaneet tehoa irti?
Omassa rottelossa dynossa lukemat tais jäädä 26x lukemiin ja siitä lienee täällä muös joku topickin jäänne olemassa jollei bitit ole siirtyneet seuraavaan ulottuvuuteen..
Villeimmissä huhuissa lupailevat tuohon m54 imusarjalla ja s50 pakosarjalla 30hp teholisää, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Essonbaari on vahvasti läsnä noissa arvioissa.
Jossain vaiheessa joka tapauksessa nuo modit vielä tulee ja sitten mennään samaan dynoon säätämään, joten ehkä jopa tulokseksi tulee jotain vertailukelpoista.
Ja edit vielä kerran, jos joku arpoo voimansiirtohäviöitä noista lukemista, niin ZF:n viisvaihteinen aski suoralla vitosella ja 3.73 välityksellä oleva perä on. Muistaakseni kolmosvaihteella ajettu tuo käppyrä.
Niin joo ja alavääntöä on nyt enemmän, kun luulin ensin, että DISA pitää olla pitkällä runnerilla vain keskierroksilla ja tuo dynoajo tehtiin niin, muutin sitten jälkeenpäin. Rata-ajossa toki täysin yhdentekevää, kun käyttöalue on 3500-6600rpm
Comment
-
-
Originally posted by jukkat View PostEn tiedä, voiko omasta puhua viritettynä, mutta m52b28tü vakiokoneeseen tuli laiteltua megasquirt3, kun moottorin mukana ei tullut muuta kuin johtosarja ja boxi, puuttui avain, virtalukosta se lukurengas, mittaristo ja lieneskö se olis tarvinnut vielä valomoduulinkin, ennenkuin lähtee käynnille (moottori siis e30:ssä). Näpräsin sitten megaspruutan sekventiaalisytyllä ja ruiskulla sekä vanoksen ohjauksella tilalle ja toistaiseksi hyvin varovaisilla syttykartoilla voimaa saatiin 212hp: http://tainio.net/~jukka/ratapeli/M5...o-9.7.2014.pdf . En kuollakseinkaan muista tuon vedon takapyörätehoa, mutta jossain kohden se oli 130kW. Mielessä on koittaa vielä m54b30 imusarjaa ja parempaa pakosatsia (nyt m50 valurautapakosarja), mutta enpä usko että niillä kuuhun mennään, kun moottori on muuten täysin originaal. BRCF:n M-luokkaa ajan ja siinä ei saa kuin moottorinohjauksen sekä imu- ja pakosarjan vaihtaa.
Villeimmissä huhuissa lupailevat tuohon m54 imusarjalla ja s50 pakosarjalla 30hp teholisää, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Essonbaari on vahvasti läsnä noissa arvioissa.
Jossain vaiheessa joka tapauksessa nuo modit vielä tulee ja sitten mennään samaan dynoon säätämään, joten ehkä jopa tulokseksi tulee jotain vertailukelpoista.
Ja edit vielä kerran, jos joku arpoo voimansiirtohäviöitä noista lukemista, niin ZF:n viisvaihteinen aski suoralla vitosella ja 3.73 välityksellä oleva perä on. Muistaakseni kolmosvaihteella ajettu tuo käppyrä.
Niin joo ja alavääntöä on nyt enemmän, kun luulin ensin, että DISA pitää olla pitkällä runnerilla vain keskierroksilla ja tuo dynoajo tehtiin niin, muutin sitten jälkeenpäin. Rata-ajossa toki täysin yhdentekevää, kun käyttöalue on 3500-6600rpm
Comment
-
-
kysästääs nyt täs, kun ei sopivaa kytkin topiccia löytyny. m52b28tu sai keväällä uudet kytkinhilut (kova vauhtis, levy, asetelma, painelaakeri). ja nyt kesän ajan ollut ongelmana, että päivän parin seisonnan jälkeen lähdöt/peruutukset aiheuttaa kovaa ravistusta ja aavistuksen "venymistä". hieman kovemman ajon/lämpiämisen (joskus luistattamisen) jälkeen oireet yleensä katoaa. muuten on paketti pelannut hyvin, raivostuttavaa vaan tuo ravistelu.
Comment
-
-
Originally posted by _vieijo_ View PostOsaako joku sanoa että onko tälläsellä numerolla ku 1718887k non vanos imunokka?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostNuo valunumerot m5x nokissa on mun kokemuksen mukaan aika epäluotettavia. Jos kiinnitys on 4:ll pultilla ja nostoa 9,7mm (mittaa suurin halkaisija - perus halkaisija), niin se on non-vanos imunokka.E39 540 -99
E36 328 -96
E121 2000 -67
ex.E36 328 -96
ex. E30 316 -88
Comment
-
-
Eikö tuo vaan yksinkertaisesti ole tehtävissä s50b32 kansi m50 lohkon päälle? Ei ole vielä m50 kantta irrallaan jotta pääsisi mittailemaan ja sovittelemaan ja pähkäilemään että onko se mitenkään fiksusti muokattavissa. Jos se ei siihen mene, niin täytyy tyytyä pelkkiin läppärunkoihin. Kaikki muu olis saatavilla m3 osaa paitsi lohko, tai olis sekin mutta laatikon korvakot poikki..
Edit. Joo itse itselleni vastaten. Katso googlen kuvahaun avulla niin voit todeta saman. Ei todellakaan ole helposti tehtävissä...Last edited by pazq; 02-08-2016, 14:17.
Comment
-
-
Näinhän se on. No ei siinä, kairataan kovalla kädellä tota omaa kantta että on läppiksistä muutakin iloa kun pelkkä imuääni ja äkänen kaasuun vastaaminen. Nokkia meinasin sinne 290' tienoille isolla nostolla, niin piisaako 13-13.5 purkkarit? Tarvittaessa voidaan toki nostaakin lisää, koska männät ja veivit on vielä kaupassa. Päästöistähän tollanen ei mene läpi mutta se ei nyt kinosta
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostNäinhän se on. No ei siinä, kairataan kovalla kädellä tota omaa kantta että on läppiksistä muutakin iloa kun pelkkä imuääni ja äkänen kaasuun vastaaminen. Nokkia meinasin sinne 290' tienoille isolla nostolla, niin piisaako 13-13.5 purkkarit? Tarvittaessa voidaan toki nostaakin lisää, koska männät ja veivit on vielä kaupassa. Päästöistähän tollanen ei mene läpi mutta se ei nyt kinostaAprilia RSV4
Comment
-
-
Oisko laatikon korvat korjattavissa? Meinaan vaan, että kannessa on kyllä tekemistä. Ja jos sulla kerran olis kokonainen S50.Last edited by Skarpa; 07-08-2016, 22:36.
Comment
-
-
Kaverilta ostan noi läppikset pois. On ne korjattavissa kun koneistuspajalla kävi lohko arvioitavana mutta 400e eikä anna takuuta kestävyydestä niin tilalle menee ahdettu v8. Jos kaikki hienosti niin ässänä..
Mutta se että miksi tuota m50 konetta alan värkkäämään, on puhtaasti vaan omaa askartelun iloa. Ahtamalla sais tehoja kivasti ja "helposti" mutta en mä sellasia jaksa ton kanssa. Kaivetaan ennemmin vaparina sen mitä sattuu tulemaan vaikka kalliimpaa onkin. Kyl mä uskosin että liikutaan 300hv nurkilla. Jos menee yli niin plussaahan se vaan on että joku joskus onnistuukin
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostKaverilta ostan noi läppikset pois. On ne korjattavissa kun koneistuspajalla kävi lohko arvioitavana mutta 400e eikä anna takuuta kestävyydestä niin tilalle menee ahdettu v8. Jos kaikki hienosti niin ässänä..
Mutta se että miksi tuota m50 konetta alan värkkäämään, on puhtaasti vaan omaa askartelun iloa. Ahtamalla sais tehoja kivasti ja "helposti" mutta en mä sellasia jaksa ton kanssa. Kaivetaan ennemmin vaparina sen mitä sattuu tulemaan vaikka kalliimpaa onkin. Kyl mä uskosin että liikutaan 300hv nurkilla. Jos menee yli niin plussaahan se vaan on että joku joskus onnistuukinLast edited by Skarpa; 08-08-2016, 09:23.
Comment
-
Comment