Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    Originally posted by Busch View Post
    Pystyykö joku varmistaan onko s50b30 suuttimet 3.5bar = 245cc/min?
    Kyllä ovat.
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • jukkat
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 309
      • Veteli

      Originally posted by Jasuuu View Post
      Kukaa osaa tehdä ms43 eli m54b30 kartoille jotain?
      Kysyppä vrt motorsportilta. sami (at) vrtmotorsports (piste) fi

      -Jukka
      Last edited by jukkat; 27-06-2016, 21:26.

      Comment

      • jukkat
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 309
        • Veteli

        Originally posted by fraatti View Post
        Mielenkiintoista keskustelua

        En jaksanut lukea koko ketjua läpi vaan muutaman viimeisen sivun. Ilmeisesti nykyään on jo mahdollista puukottaa varsin hyvin vakio ecua mutta tuolloi (vajaa 10v sitten) kenelläkään ei ollut siihen tietotaitoa. Näyttää että ajat on menneey tuosta paljonkin eteenpäin mutta ajattelin silti kysyä että paljonko porukka on ylipäätään nykyääb näistä 2.8 pannuista saaneet tehoa irti?

        Omassa rottelossa dynossa lukemat tais jäädä 26x lukemiin ja siitä lienee täällä muös joku topickin jäänne olemassa jollei bitit ole siirtyneet seuraavaan ulottuvuuteen..
        En tiedä, voiko omasta puhua viritettynä, mutta m52b28tü vakiokoneeseen tuli laiteltua megasquirt3, kun moottorin mukana ei tullut muuta kuin johtosarja ja boxi, puuttui avain, virtalukosta se lukurengas, mittaristo ja lieneskö se olis tarvinnut vielä valomoduulinkin, ennenkuin lähtee käynnille (moottori siis e30:ssä). Näpräsin sitten megaspruutan sekventiaalisytyllä ja ruiskulla sekä vanoksen ohjauksella tilalle ja toistaiseksi hyvin varovaisilla syttykartoilla voimaa saatiin 212hp: http://tainio.net/~jukka/ratapeli/M5...o-9.7.2014.pdf . En kuollakseinkaan muista tuon vedon takapyörätehoa, mutta jossain kohden se oli 130kW. Mielessä on koittaa vielä m54b30 imusarjaa ja parempaa pakosatsia (nyt m50 valurautapakosarja), mutta enpä usko että niillä kuuhun mennään, kun moottori on muuten täysin originaal. BRCF:n M-luokkaa ajan ja siinä ei saa kuin moottorinohjauksen sekä imu- ja pakosarjan vaihtaa.

        Villeimmissä huhuissa lupailevat tuohon m54 imusarjalla ja s50 pakosarjalla 30hp teholisää, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Essonbaari on vahvasti läsnä noissa arvioissa.

        Jossain vaiheessa joka tapauksessa nuo modit vielä tulee ja sitten mennään samaan dynoon säätämään, joten ehkä jopa tulokseksi tulee jotain vertailukelpoista.

        Ja edit vielä kerran, jos joku arpoo voimansiirtohäviöitä noista lukemista, niin ZF:n viisvaihteinen aski suoralla vitosella ja 3.73 välityksellä oleva perä on. Muistaakseni kolmosvaihteella ajettu tuo käppyrä.

        Niin joo ja alavääntöä on nyt enemmän, kun luulin ensin, että DISA pitää olla pitkällä runnerilla vain keskierroksilla ja tuo dynoajo tehtiin niin, muutin sitten jälkeenpäin. Rata-ajossa toki täysin yhdentekevää, kun käyttöalue on 3500-6600rpm
        Last edited by jukkat; 27-06-2016, 21:25. Reason: sekalaista sekoilua

        Comment

        • Kojootti5
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 107
          • Seinäjoki

          Originally posted by jukkat View Post
          En tiedä, voiko omasta puhua viritettynä, mutta m52b28tü vakiokoneeseen tuli laiteltua megasquirt3, kun moottorin mukana ei tullut muuta kuin johtosarja ja boxi, puuttui avain, virtalukosta se lukurengas, mittaristo ja lieneskö se olis tarvinnut vielä valomoduulinkin, ennenkuin lähtee käynnille (moottori siis e30:ssä). Näpräsin sitten megaspruutan sekventiaalisytyllä ja ruiskulla sekä vanoksen ohjauksella tilalle ja toistaiseksi hyvin varovaisilla syttykartoilla voimaa saatiin 212hp: http://tainio.net/~jukka/ratapeli/M5...o-9.7.2014.pdf . En kuollakseinkaan muista tuon vedon takapyörätehoa, mutta jossain kohden se oli 130kW. Mielessä on koittaa vielä m54b30 imusarjaa ja parempaa pakosatsia (nyt m50 valurautapakosarja), mutta enpä usko että niillä kuuhun mennään, kun moottori on muuten täysin originaal. BRCF:n M-luokkaa ajan ja siinä ei saa kuin moottorinohjauksen sekä imu- ja pakosarjan vaihtaa.

          Villeimmissä huhuissa lupailevat tuohon m54 imusarjalla ja s50 pakosarjalla 30hp teholisää, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Essonbaari on vahvasti läsnä noissa arvioissa.

          Jossain vaiheessa joka tapauksessa nuo modit vielä tulee ja sitten mennään samaan dynoon säätämään, joten ehkä jopa tulokseksi tulee jotain vertailukelpoista.

          Ja edit vielä kerran, jos joku arpoo voimansiirtohäviöitä noista lukemista, niin ZF:n viisvaihteinen aski suoralla vitosella ja 3.73 välityksellä oleva perä on. Muistaakseni kolmosvaihteella ajettu tuo käppyrä.

          Niin joo ja alavääntöä on nyt enemmän, kun luulin ensin, että DISA pitää olla pitkällä runnerilla vain keskierroksilla ja tuo dynoajo tehtiin niin, muutin sitten jälkeenpäin. Rata-ajossa toki täysin yhdentekevää, kun käyttöalue on 3500-6600rpm
          Kaverilla on 240 Volvossa tuo m52b28tu, m50b25 imusarja ja muistaakseni joku vakio pakosarja, ei kuitenkaan e46. Ja moottorinohjaimena autotunen ms3. Penkkilappu näytti sille 230 hevosta ja vääntöä taisi olla joku reilu 300.

          Comment

          • hartge e46
            BTCF Member
            • Aug 2006
            • 777
            • e-pohjanmaa

            kysästääs nyt täs, kun ei sopivaa kytkin topiccia löytyny. m52b28tu sai keväällä uudet kytkinhilut (kova vauhtis, levy, asetelma, painelaakeri). ja nyt kesän ajan ollut ongelmana, että päivän parin seisonnan jälkeen lähdöt/peruutukset aiheuttaa kovaa ravistusta ja aavistuksen "venymistä". hieman kovemman ajon/lämpiämisen (joskus luistattamisen) jälkeen oireet yleensä katoaa. muuten on paketti pelannut hyvin, raivostuttavaa vaan tuo ravistelu.
            z3 coupe
            Pari tojotaa
            ex.e36 wompatti alpinweissIII
            ex.e46 titansilber x2
            ex."//HARTGE E46"

            Comment

            • _vieijo_
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 23
              • Kotka

              Osaako joku sanoa että onko tälläsellä numerolla ku 1718887k non vanos imunokka?
              E39 540 -99
              E36 328 -96
              E121 2000 -67

              ex.E36 328 -96
              ex. E30 316 -88

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                Originally posted by _vieijo_ View Post
                Osaako joku sanoa että onko tälläsellä numerolla ku 1718887k non vanos imunokka?
                Nuo valunumerot m5x nokissa on mun kokemuksen mukaan aika epäluotettavia. Jos kiinnitys on 4:ll pultilla ja nostoa 9,7mm (mittaa suurin halkaisija - perus halkaisija), niin se on non-vanos imunokka.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • _vieijo_
                  Newbiemmer
                  • Feb 2007
                  • 23
                  • Kotka

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Nuo valunumerot m5x nokissa on mun kokemuksen mukaan aika epäluotettavia. Jos kiinnitys on 4:ll pultilla ja nostoa 9,7mm (mittaa suurin halkaisija - perus halkaisija), niin se on non-vanos imunokka.
                  Kiitos. Näin vähän muistelinkin. Eli tuli haettua purkaamolta oikea nokka
                  E39 540 -99
                  E36 328 -96
                  E121 2000 -67

                  ex.E36 328 -96
                  ex. E30 316 -88

                  Comment

                  • pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3167
                    • 47200

                    Eikö tuo vaan yksinkertaisesti ole tehtävissä s50b32 kansi m50 lohkon päälle? Ei ole vielä m50 kantta irrallaan jotta pääsisi mittailemaan ja sovittelemaan ja pähkäilemään että onko se mitenkään fiksusti muokattavissa. Jos se ei siihen mene, niin täytyy tyytyä pelkkiin läppärunkoihin. Kaikki muu olis saatavilla m3 osaa paitsi lohko, tai olis sekin mutta laatikon korvakot poikki..

                    Edit. Joo itse itselleni vastaten. Katso googlen kuvahaun avulla niin voit todeta saman. Ei todellakaan ole helposti tehtävissä...
                    Last edited by pazq; 02-08-2016, 14:17.

                    Comment

                    • hirvonen
                      BTCF Member
                      • Nov 2011
                      • 248
                      • hämeenlinna

                      S50b32 kansi ei aivan pienellä työllä istu m50/52 lohkon päälle.. sylinterijako on sama, siihen loppuu yhtäläisyydet.. veden ja öljynkierto, sekä jakopää on aivan erilaiset. Samalla työllä siihen lohkon päälle laittaa vaikka puoltoista hayabusan kantta..😅

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3167
                        • 47200

                        Näinhän se on. No ei siinä, kairataan kovalla kädellä tota omaa kantta että on läppiksistä muutakin iloa kun pelkkä imuääni ja äkänen kaasuun vastaaminen. Nokkia meinasin sinne 290' tienoille isolla nostolla, niin piisaako 13-13.5 purkkarit? Tarvittaessa voidaan toki nostaakin lisää, koska männät ja veivit on vielä kaupassa. Päästöistähän tollanen ei mene läpi mutta se ei nyt kinosta

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Originally posted by pazq View Post
                          Näinhän se on. No ei siinä, kairataan kovalla kädellä tota omaa kantta että on läppiksistä muutakin iloa kun pelkkä imuääni ja äkänen kaasuun vastaaminen. Nokkia meinasin sinne 290' tienoille isolla nostolla, niin piisaako 13-13.5 purkkarit? Tarvittaessa voidaan toki nostaakin lisää, koska männät ja veivit on vielä kaupassa. Päästöistähän tollanen ei mene läpi mutta se ei nyt kinosta
                          Ei se m50/m52 kansi ole este vapari tehoille. 400hv on mahdollista rikkoa ihan hyvin noilla kansilla jos vaan tietää mitä tekee.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3406
                            • Kotka

                            Oisko laatikon korvat korjattavissa? Meinaan vaan, että kannessa on kyllä tekemistä. Ja jos sulla kerran olis kokonainen S50.
                            Last edited by Skarpa; 07-08-2016, 22:36.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3167
                              • 47200

                              Kaverilta ostan noi läppikset pois. On ne korjattavissa kun koneistuspajalla kävi lohko arvioitavana mutta 400e eikä anna takuuta kestävyydestä niin tilalle menee ahdettu v8. Jos kaikki hienosti niin ässänä..
                              Mutta se että miksi tuota m50 konetta alan värkkäämään, on puhtaasti vaan omaa askartelun iloa. Ahtamalla sais tehoja kivasti ja "helposti" mutta en mä sellasia jaksa ton kanssa. Kaivetaan ennemmin vaparina sen mitä sattuu tulemaan vaikka kalliimpaa onkin. Kyl mä uskosin että liikutaan 300hv nurkilla. Jos menee yli niin plussaahan se vaan on että joku joskus onnistuukin

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3406
                                • Kotka

                                Originally posted by pazq View Post
                                Kaverilta ostan noi läppikset pois. On ne korjattavissa kun koneistuspajalla kävi lohko arvioitavana mutta 400e eikä anna takuuta kestävyydestä niin tilalle menee ahdettu v8. Jos kaikki hienosti niin ässänä..
                                Mutta se että miksi tuota m50 konetta alan värkkäämään, on puhtaasti vaan omaa askartelun iloa. Ahtamalla sais tehoja kivasti ja "helposti" mutta en mä sellasia jaksa ton kanssa. Kaivetaan ennemmin vaparina sen mitä sattuu tulemaan vaikka kalliimpaa onkin. Kyl mä uskosin että liikutaan 300hv nurkilla. Jos menee yli niin plussaahan se vaan on että joku joskus onnistuukin
                                Olen viiminen ihminen kyseenalaistamaan vaparin rakentamista tai ylipäätään minkään tekemistä pelkästä askartelun ilosta ;D Meinasitko 2,8 vai 3-litrasena?
                                Last edited by Skarpa; 08-08-2016, 09:23.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎