Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hartge e46
    BTCF Member
    • Aug 2006
    • 777
    • e-pohjanmaa

    ite olisin voinu käydä penkittämäs ennen ja jälkeen pakosarjan vaihdon, muttakun tuo vakiosarja on halki niin ei saa vertailukelposia lukemia.
    ja muutenkin pellisarjan vaihdossa on enemmän tarkotus korvata kallis alkuperäinen hieman halvemmalla paketilla... teho ei mun tapaukses ole tärkeintä.
    Last edited by hartge e46; 24-11-2014, 19:46.
    z3 coupe
    Pari tojotaa
    ex.e36 wompatti alpinweissIII
    ex.e46 titansilber x2
    ex."//HARTGE E46"

    Comment

    • deemu79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 453
      • Helsinki

      Originally posted by naukkis View Post
      Oliko 420 eli 17.50 nokka kun hiotutin r-koneistuksessa kepit, 222 astetta millin nostolla ja 9,7mm maksiminosto, nostinkupin syvyyshän tuossa ensimmäisenä rajoittaa. Mikään tosin ei estä jyrsimästä nostinkuppeja auki jos äkäisempiä nokkia haluaa hioa, auki poraaminen muutenkin hiotuilla nokilla voisi olla ihan fiksua kun muuten on hyvin lähellä nostajien öljylukko sopivissa tilanteissa.
      Onko tuo 222 astetta ja 9,7mm järkevä maksimi noille vakionostimille ja jousille? Itseäni kiinnostaa nimen omaan tuon noston kasvattaminen kun kierrosaluetta ei ole tarkoitus kasvattaa. Paljon tuo 9,7mm nosto on enemmän kuin vakiossa nenässä?
      sigpic
      328i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11120
        • Oulu

        Miten lie nuo naukkiksen asteet samalla tavalla mitattuna, mitä nuo vakio nokat ilmotetaan :think

        Jokun listankin kaivelin tähän vertailtavaksi:
        m50 imu 240 9,7
        m50 pako 228 8,8
        m50tu imu 228 9,0
        m50tu pako 228 9,0
        m52 imu 228 9,0
        m52 pako 228 9,0
        s50b30us imu 252 10,3
        s50b30us pako 240 9,7

        schrickin nokat
        m50 imu 256 10,5
        m50 pako 244 9,5
        m50tu imu 252 10,2
        m50tu pako 244 9,5
        m52 imu 252 10,2
        m52 pako 244 9,5

        Niinkuin varmasti kaikki tietääkin, tuo m50nv imunokka ois hyvä pakonokaksi, mutta vaparissa tuskin siitä on yksinään hyötyä. Mulla pyörii se tossa turbokoneessa vakio imunokan kanssa, mutta siinä haaveena olis että heräis ahdin paremmin. Mut jos vapariin kaveriksi hiotuttais vaikio imunokan, niin taitas saada edullisesti toimivan setin.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Naukkis varmasti tarkoitti millistä milloin asteita. Ei noita myynti asteita.
          Mahtaako vakioissa olla millistä milloin edes 200 astetta:think


          Jos meinaat hiotuttaa, suosittelen Juha Saksmani Lahdesta. Tekee cnc koneella hionnan jolloin nokat varmasti samalla nostolla ja samassa linjassa. Noista kopio hiomakoneista ei aina voi olla varmoja.
          Last edited by jannmann; 24-11-2014, 23:02.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Matuh
            BTCF Member
            • Apr 2013
            • 3702
            • Kouvola

            Paljonko juha ottaa hintaa kpl??
            Last edited by Matuh; 24-11-2014, 23:14. Reason: E: Lukis muutakin kuin vikan postin :D
            E36 328i M50B30 turbo
            Skoda vRS
            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by Matuh View Post
              Paljonko juha ottaa hintaa kpl??
              Soittamalla selviää. Hintaan on kuitenkin muuttujia.
              Mulla makso 4 nelipyttyisen (v8) nokkaa n.700e
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15249
                • Ajamisen Iloa

                turha.
                Last edited by Remotion; 25-11-2014, 20:51.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Hmm...onkos näissä nyt ajateltu edes pakotahteja putkien pituuksissa oikein, vai kuvittelenko omiani? Näyttäisi putket kovin eri mittaisilta?
                  Originally posted by Remotion View Post

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Naukkis varmasti tarkoitti millistä milloin asteita. Ei noita myynti asteita.
                    Mahtaako vakioissa olla millistä milloin edes 200 astetta:think
                    M52-vakiokepissä on 18x astetta millin nostolla, ihan tarkasti en nyt muista eikä jaksa googlailla.

                    Millin nostolla olevat asteet kertoo kepistä paljon enemmän kuin nollasta nollaan.

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15249
                      • Ajamisen Iloa

                      Miten tuollaisilla Schrickin virinokilla pääsee pakokaasutesteistä läpi? Pääseekö vakio ekulla läpi aina jos siinä on vaan sopiva softa? Mitä kaikenkaikkiaan tulisi vaihtaa nokkien laiton ohella ja minkähintaista hommaa tuollainen asennus yleensä on?
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Maili
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 446
                        • E-pohjanmaa

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Miten tuollaisilla Schrickin virinokilla pääsee pakokaasutesteistä läpi? Pääseekö vakio ekulla läpi aina jos siinä on vaan sopiva softa? Mitä kaikenkaikkiaan tulisi vaihtaa nokkien laiton ohella ja minkähintaista hommaa tuollainen asennus yleensä on?

                        Päästöistä läpi meno riippuu keppien asteista, mutta 252/244 nokilla menee aikalailla helposti. Hydrauli nostajat ainakin on hyvä samalla vaihtaa.
                        Riippuen onko kumpikin osto nokka , rahaa saa palamaan helpostikkin 2000e. Kaikki riippuu siitä mitä saa tehtyä itse , mistä ostat ja mitä ostat.
                        Mutta aika kalliita heposia joka tapauksessa on aina nämä vaparin hevoset. Tuon oman ecun saa kyllä noille loiville nokille sävellettyä.
                        Mutta noilla Jyrkemmillä sitten monesti alkaakin päästöt ahistaa. Tapaus kohtaisia ja nämä vain minun mielipiteitä..
                        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                        Comment

                        • nevari
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 257
                          • jyväskylä

                          Nyt kun tietäjät puhuu nokista niin uskaltaudun kysymään. Onko hyötyä m52b28tu koneesee vaihtaa m54b30 nokat, imu sekä pako? Eli paljonko eroa tuossa on? Ja hiottamaan jos lähtee niin onko nuo parempi lähtökohta?

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by nevari View Post
                            Nyt kun tietäjät puhuu nokista niin uskaltaudun kysymään. Onko hyötyä m52b28tu koneesee vaihtaa m54b30 nokat, imu sekä pako? Eli paljonko eroa tuossa on? Ja hiottamaan jos lähtee niin onko nuo parempi lähtökohta?
                            Pakonokkaa ei kannata alkaa vaihtamaan.. se on sama osa molemmissa koneissa
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • nevari
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 257
                              • jyväskylä

                              Ja en edes käyny realoem vertailua noitten kanssa
                              Tyhmyydestä sakotetaan.. tuo imunokka, onko ero marginaalinen?

                              Comment

                              • Maili
                                BTCF Member
                                • Aug 2011
                                • 446
                                • E-pohjanmaa

                                Mikä olisi kestävä ja mukava käyttöinen kytkin m52b28 jatkeeksi? Luulisin että Se alkais seuraavaksi antautumaan. On vielä oma massa vauhtis paikallaan ,mutta Se alkaa olemaan eläkeikäinen. En toki tiedä kuinka hyvin tuo vakio kestää n.40-50 lisä pollea. Tuohon on kytkin levy vaihdettu n. 50tkm sitten. Mutta tuskin Se kovin ylimitoitettukaan on tuolle koneelle.
                                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎