Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • batu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 66
    • Suomenperse, Turku, Itä-mesta

    okei, kirjotetaampas taas.

    Auto: E36 -91 325i (riskiryhmä)

    vika: sama kuin ylemmällä. vakio kaasulla tehot häviää hieman----> tulee takaisin. huomaa sellaisena vitun pienenä ja ärsyttävänä aaltomaisena nykimisenä.

    korjattu: lambda, joka oli paskainen ku susi, kulutus laski 100km/h nopeudella 8litraan satasella.
    nykiminen ei poistunut.

    korjattu: kaikki sähköliitännät katsottu hapettumilta ja vaurioilta.
    ei vaikutusta, edelleen valittaa takavaloja, etuvaloja, rekisterikilven valoa, nesteitä(jäähdytin ja tuulilasinpesuneste.) ja check controllin näytössä lukee "check control inaktiv" ? "betriebesanleitung" eli katso ohjekirjaa siitä kohdasta.

    nyt tänään: vaihdoin autosta bensa suodattimen ja auto toimii ku unelma mutta check control huutaa samaa. mutta nykiminen loppui.
    Mutka, se kuolemaa ennen oleva viimeinen epäsuora paikka korjata tilanne.(jos on pitoa.)
    Nyt: E36 320 vanos los automatiko & E30 325i touring ekonomy hai tek räminä.
    pitää kehittää uus lista: e30 paskaa, eli 316i m40+ e30 316 kaasari tykki ja Heimohuima pappa mobiili e28 518i
    Oli: e36 325i (kädetöntä toimintaa saada se tuleen pienellä liipillä(palanut.))
    Ex: 3x316(e30),2x318(e30),528i(e28),323i(e21),520i(e28 ),318i(e30),318i(e30),318/327i(e30),ja monia muita ku ei muista. lähinnä e30 paskaa.

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1855
      • Lappeenranta, Finland

      Auto: E34 525 iX
      Moottori siis M50B25

      Oire: Kylmänä nykii tasakaasulla ihan hulluna. Säätilalla jotain merkitystä ilmiön rajuuteen ja kestoon. Ei nykimistä kiihdytettäessä tai moottorilla jarruttaessa. Ilmiö poistuu kuin taikaiskusta kun lämpömittarin neula saavuttaa sinisen ylärajan.

      Korjaus: Motronicin lämpötila-anturi vaihdettu, ilmiö hävisi.

      Näyttää tosi pahalta vaihdettavalta ensi silmäyksellä. Loppujen lopuksi ei niin paha. Pari letkua (ne venakopan etupäässä olevat) edestä pois ja öljyfiltterin kannen kun irrottaa, niin tulee käsille (tai kädelle, yksi sinne vaan mahtuu kerrallaan) hiukan lisää tilaa. Imusarjan välistä pitkällä ruuvimeisselillä tms saa kammettua bensaputkea hiukan ylös ja sekin antaa tarvittaessa hitusen lisätilaa. Räikkään 19mm hylsy, sopivasti jatkoja ja nivel niin niillä irtoaa vanha. Nestettä tihkui ehkä teelusikallinen ulos. Uusi sisään samoilla opeilla. Liittimen sokkaa en saanut takaisin, ei millään. Kaipa se siellä pysyy ilman sitäkin. Olisi pitänyt vaihtaa jo aikapäiviä sitten...

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • Peteboy
        Newbiemmer
        • Nov 2006
        • 9

        E39 530d Nykiminen ja tehojen häviäminen

        Eli -00 530D, tyhjäkäynnillä kuulosti ja tuntui kuin ei olisi käynyt kaikilla pytyillä, ajossa vedot pois ja huippunopeus 100km tuntumassa.

        Korjaus:

        Moottorin koppa pois ja ruiskusuuttimien yms. liittimiin CRC:tä. Eli sähkövika.

        Kysyessäni mahdollista vikaa seinäjoen autokaaresta yleiseksi vikapaikaksi annettiin moottorin ja palopellin välissä oleva sähköliitin (oikean puoleinen ilmansuodatin sekä ilmansuodattimen kotelo pois jolloin liittimen pystyy irroittamaan). Liitin vaihdettu kuulema useisiin autoihin.

        Comment

        • _riskus
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 102

          e30 m20b25 "85 pätkii

          Minäkin haluan vuodattaa autoni tarinan joka aiheutti paljon harmaita hiuksia:

          Oire:
          Kipinän katoileminen, yhtäkkinen sammuminen ja mystinen käyntiin lähtemisen vaikeus.
          Alkoi pari vuotta sitten talvella. 30 asteen pakkasesta ei millään käyntiin ja kun tutkittiin niin kipinä oli hukassa. Vietiin korjaamolle ja jätettiin sisälle ja kun palattiin parin tunnin päästä korjaamolle niin auto kävi ja kukkui... Monia osia vaihdettiin eikä tajuttu mikä on vikana. Jossakin vaiheessa rupesin tutkimaan ruiskuboksin johdotuksia ja kun johtosarjaa räpläsi niin koneen sai sammumaan. Joskus heiluttelusta oli hyötyä jos auto jätti välille. Johtosarja ei kuitenkaan ollut viallinen joten koitettiin toista boksia. Toimi jonkin aikaa mutta uusikin loota alkoi pätkimään.:think
          erikoiskorjaajalta saatiin puolanjohdolta virtakäyrä joka oli hyvin heikko eli boksi ei antanut tarpeeksi virtaa. Vein paikalliselle tv-korjaajalle lootan ja tämä löytikin jotakin kylmäjuotoksia ja loota toimi taas. Hetken. ja sapetti.

          Ratkaisu:
          Viimein koetin vaihtaa ruiskuboksin releen ja heps kukkuu ei ole puoleen vuoteen pätkinyt... Tätä kirjoittaessani tuli mieleen karmea muistikuva t3:n lausunnosta vaihtaa tuo rele jo pari viikkoa vian ilmenemisen jälkeen kun hän tuli katsomaan että mikä autossa mahtaisi olla vikana
          sori t3 en silloin vielä tiennyt mitä releitä sielä konehuoneen puolella oli

          btw: rele tuli ruotsista ja hintaa oli 20 euroo

          Comment

          • ktm
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 45
            • Lahti

            e36 m50b25

            Nykii, ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä, käy 4 tai jopa 5 pytyllä, kierrosluku mittari sekoilee, paukkuu ja poksuu

            Vaidettu puolat, tulpat, kampiakselin asentotunnistin, nokkaakselin asentotunnistin, lämpötila anturi, maadoitukset/liittimet putsattu.

            Vika: mootorinohjainyksikkö ei saanut tarpeeksi maita. Maadoitus korjattu ja auto käy hienosti!!

            Comment

            • -tumppi-
              Newbiemmer
              • Aug 2007
              • 3

              E46 320 '00

              Oireena oli ajoittain aaltoileva tyhjäkäynti ja samalla nykiminen kiihdyttäessä. Meno ei hyytynyt kokonaan mutta tuntu että puolet hevosista karkuteillä ja sammuilua liikkeelle lähdössä. Välillä toimi viikon kunnolla ja sitten taas päiviä jolloin ei meno maistunut.

              Korjaus: Vikakoodin mukaan nokka-akselin asentotunnistin oireillut useita kertoja. Tunnistin vaihdettu ja ongelmat hävis.

              Comment

              • Jari_2008
                Newbiemmer
                • May 2008
                • 3

                BMW e39 520i 2001 M54B22

                -epätasainen tyhjäkäynti, nykii tasakaasulla ajettaessa, keltainen moottori-varoitusvalo jäi palamaan käynnistyksen jälkeen (käyttöohjekirjan mukaan valo ilmoittaa pakokaasuarvojen heikentymisestä)

                -auto viety liikkeeseen korjattavaksi, vikamuistista löytyi 2. ja 6. puolan
                sytytyskatkosten vikakoodeja. Vaihdettu 2 kpl puolia ja kaikki tulpanhatut.
                -vika korjaantui, kustannukset noin 450€
                Last edited by Jari_2008; 23-05-2008, 17:42.

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  E39 528i -97 nykiminen ja outo käyntiääni

                  E39 528i -97 nykiminen ja outo käyntiääni. Tyhjäkäynnillä kuulosti kuin pakosarja olisi vuotanut vähän, sellainen tsup tsup tsup kierrosten mukaan.

                  Kaksi tulppaa oli sormikireällä, tiukkasin ne ja taas käy kuin sveitsiläinen kello.
                  Retard Member

                  Comment

                  • ilkkahy
                    Newbiemmer
                    • Jan 2007
                    • 12

                    Autona e34 520 bmw vm.89 jossa siis Motronic ruisku.

                    Voimakasta nykimistä jo vuosi sitten kun auto oli kylmä ja nyt viimeaikoina koneen ollessa lämmin, kenties lämpimistä keleistä johtuen. Auto siis tietyissä kaupunkiajoon liittyvissä tilanteissa (kiihdytys, hidastus, kaartaminen jne) sammutti moottorin, mutta lähti saman tien moottorijarrutuksella käyntiin, joskin nykien. Muuten kävi ihan normaalia tyhjäkäyntiä ja tehot tuntui olevan tallella.

                    Epäilin pitkän aikaa bensanpaineita huonokuntoisten bensaletkujen takia joita vaihtelin sieltä täältä ja hommasin Bilteman 8e bensanpaineenmittarin joka käyttötarkoitukseen osoittautui turhaksi koska näyttöä ko. vempeleessä oli vain 0,7bar joka ei ruiskuautoissa riitä mihinkään. Mittarilla pystyy kuitenkin mittaamaan myös alipainetta joten laitoin sen t-liittimellä bensapaineen säätimen ja imusarjan väliseen letkuun kiinni. Koneen käydessä tyhjäkäyntiä alipaine oli jotain 0,4-0,45 mmHg (mikälie Torri tuo yksikkö nyt onkaan). Hienon mittarin mukana tulleen ohjekirjan mukaan sopiva alipaine on 0,45-0,55 mmHg.. Hyvin lähellä siis kuitenkin. Testasin piruuttani miten tyhjäkäynnin hienosäätö vaikuttaa imusarjan paineeseen ja yllätyksekseni tyhjäkäynnin pieni nostaminen LASKI painetta juuri tuolle 0,5-0,55 mmHg alueelle (jotenkin äkkiseltään maalaisjärjellä ajattelisi että kaasuläpän aukaiseminen nostaisi imusarjan painetta kun myllykin kiertää enemmän).

                    Ratkaisu: tyhjäkäynnin pieni nostaminen.

                    Myöskään moottorijarrutus ei tunnu enää siltä että ajaisi tiiliseinään päin vaan auto toimii huomattavasti sulavammin. Nykiminen poistui kokonaan. Joku viisaampi voi selittää miten tuo sitten vaikutti lisäilmaluistin, ja sitä kautta koko koneen toimintaan alhaisilla kierroksilla (RPM-mittari minulla on pimeänä).

                    Comment

                    • Oltsu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 380
                      • Paimio

                      e30 325i vm.89- Moottori sammuili epämääräisesti ajossa, sekä tyhjäkäynnillä. Välillä toimi pidempiä aikoja ja toisinaan pätki koko ajan. Kaikennäköistä osaa vaihdettii ja testattiin, mutta lopulta syylliseksi osoittautui ruiskunboksi.
                      Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
                      E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

                      Comment

                      • mizeka
                        Newbiemmer
                        • Aug 2006
                        • 10
                        • vaasa

                        e34 m5 Nykii!

                        Elikkäs autona on e34 M5, vm-90. Kun kone on lämmin tuntuu että kierrokset stoppais aina johonkin ja sit taas nousee ja taas stoppaa, siis kaasu pohjassa kiihdyttäessä, samalla väännöt tuntuvat häviävän . Moottorijarruttaessa sama homma, paukkuu ja nykii?
                        Mitsubishi Evolution IV
                        BMW e34 M5

                        ex. bmw e30 325ix
                        bmw e30 320 cabrio

                        Comment

                        • Ari-Pekka
                          Newbiemmer
                          • Jul 2008
                          • 1

                          E39 523i Käyntihäiriöt.

                          Hermoja kysyy. Bemariin vaihdettu tulpat,uudet lambdat (pakosarjan kyljessä),
                          imuilma vuoto korjattu ja eikun kylmänä kierrokset heittelee/sammuilee ja kaasua pumpattava että kestää käynnissä. Mistäköhän tuota vikaa seuraavana yrittäis korjata ? !

                          Vika selvisi:
                          Huohotinventtiili ihan tukossa + kalvo jo revennyt.
                          Uusi tilalle 95 € ja johan toimii.
                          Last edited by Ari-Pekka; 20-08-2008, 08:10.

                          Comment

                          • pietaja
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 28
                            • Fin

                            e36, 328 Cabrio, vm. 1997 nykii lämpimänä matalilla kierroksilla

                            Auto: e36 328 Caby, kone M52B28

                            Vika: nykii matalilla kierroksilla erityisesti kaupunkiajossa, kun kone on riittävän lämmin

                            Diagnoosi: vikakoodit luettu B-100 laitteella. Kampiakselin tunnistin antoi koodin.

                            Korjaus: tunnistin vaihdettu (alkuperäinen osa maksoi 100 eur). Pikkuisen oli ahtaat paikat, mutta onnistui. Sensori sijaitsi koneen etupäässä, flektin alla

                            Nyt auto skulaa taas hienosti!
                            325 ratapirssi

                            Comment

                            • Psyko
                              Newbiemmer
                              • Jul 2008
                              • 16

                              E39

                              E39 ja röpöttelee/puutuu välillä, mutta kaasua löysätessä ja pintakaasulla ajaessa rupeaa taas ottamaan jenkaa entiseen malliin ja matka jatkuu taas viisi tai kaksikymmentä kilometriä ilman röpöttelyä.
                              Aloitin tutkimalla vuodoista ja bensasuodattimen vaihdosta, mutta samaa paskaa edelleen. Eilen hidastaessani vauhdin kävelyn nopeuteen noissa kilometrin korkuisissa hidasteissa auto sammui, mutta lähti heti käyntiin ongelmitta. Tyhjäkäynti ehkä 500-600 ja kuulostaa toisinaan viisipyttyiseltä.

                              Comment

                              • Ylke88
                                Newbiemmer
                                • Jul 2008
                                • 10

                                BMW 325 Coupe E36, tyhjäkäynti epätasaista (myös lämpösellä koneella) ja rivakammin kiihdyttäessä etenkin lämpimällä koneella kiihtyminen epätasaista, välillä tuntuu että veto häviää hetkeksi. Auton ostin viime viikolla ja eräs autonasentaja ystävä sen koeajoi eikä todennut mitään vikaa konehuoneestakaan. Mikähän juttu tässä mahtaisi olla vikana ja mitä sen korjaus maksaa. Mitään merkkivaloja ei mittaristossa pala eikä lämmötkään nouse korkealle. Mihin nämä tuntomerkit viittaisivat, olisi uusi menopeli kiva saada kuntoon, eka auto ja itse en näistä tiedä joten apu olisi tarpeen. Kiitos jo etukäteen. Auto vuosimallia -92.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎