Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkat
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 309
    • Veteli

    e30 m50b25 sammuilee, nykii

    e30 m50b25 koneinen alkoi ensin nykimään, sitten sammuilemaan, ampumaan. Viimein ei käynnistynyt enää ollenkaan, starttasi kyllä, mutta bensapumppu ei välittänyt välittää bensaa. Pääreleelle tuli jännitettä 0-2V.

    Korjaus. Akulta tulevassa ohkaisemmassa johdossa olevan sulakeen vaihto. Oli sulake yksinkertaisesti hapettunut puhki.

    Comment

    • kotu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 90
      • hesa

      e36 318iS 103kW kylmänä toimii, mut lämpimänä kolmipyttyinen

      e36 318iS 103 kW -92.

      Vika:
      Kylmänä toimii kunnes lämpeää noin parin minuutin kuluttua ja käynti alkaa ontua muuttaen koneen lopulta kolmipyttyiseksi. Veto kateissa, kulutusmittari ainakin pari-kolme litraa ylempänä kuin normaalisti.

      Puristus mitattu - ok kaikissa mukeissa.

      Ratkaisu: Nelospytyn sytytyskaapeli rikki.
      Last edited by kotu; 06-04-2009, 07:51.
      Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
      Winter - Fulltime 4wd

      Comment

      • [Panda]
        Newbiemmer
        • Mar 2009
        • 10
        • Hyvinkää/Järvenpää (Fin)

        Rykäisee voimakkaasti aina pari kertaa vaihdetta vaihtaessa. Vikana Kytkimen pääsylinteri hajalla. Kytkimen pitoalue myös todella huono joskus kytkin häviää kokonaan.

        Sylinteri vaihtoon ja järjestelmän ilmaus.

        Comment

        • xBimmerSakex
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 31
          • Forssa

          BMW e36 320i nyki ja hyytyi

          Ongelma: Auto nyki kaikilla kierros alueilla, kävi välillä 5-pytyllä. Toisinaan hyytyi ihan täysin eikä vastannut ollenkaan kaasuun, sai pumpata että pääsi valoista liikkeelle, tehot kateissa. Tätä tapahtui sekä kylmänä että lämpimänä.

          Ratkaisu: Vikakoodien luku-> näytti viallista LAMBDA- anturia. Lambdan vaihdon(orkkis tilalle) jälkeen hyytyily ja nypytys loppui, mutta tehot silti kateissa ja kävi edelleen välillä 5-pytyllä. Kaiken hässäkän aiheuttajaksi paljastui yksi viallinen sytytys puola jonka vaihdon jälkeen auto toimi taas normaalisti ja tehot palasivat.

          PS. Oletan että viallinen puola aiheutti myös viime vuoden puolella katalysaattorien, sekä nyt Lambdan rikkoutumisen. Koska ei polttanut yhdellä pytyllä.
          Remember, it's the thought that counts. Think money.
          - BMW e36 316i compact -97

          Comment

          • Reija
            Newbiemmer
            • Apr 2009
            • 2
            • Uusimaa

            en nyt tiiä kuuluuko tänne mutta..

            E36 316i pikkubemu

            1. -Tyhjäkäynti välillä seilaa 0-reilun tonnin välillä, mutta ajon aikana ei mitään. Tätä ei tapahdu aina, vain välillä.
            -Tänään sitten ei meinannut enää pysyä käynnissä edes ajon aikana. Moottori kuulosti myös hieman vajaakäyntiseltä

            2. Ongelmaa ei ole vielä selvitetty, APUJA!

            Itse epäilen lambdaa tai nokka-akselin asentotunnistinta..kiva vaan ku just kesäloma alkaa ja sit ei oo autoa:S


            -R
            Last edited by Reija; 30-04-2009, 15:35.

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 876
              • Keski-Suomi und Sawo

              M20 L-JET tyhjäkäynnistä löytyy ongelmaa (vm.85). Elikkä vetää hyvin ajossa (jos en nyt väärin persdynolla arvioi) mutta kun moottori on lämpimänä niin alkaa tyhjäkäynti hävitä. Eli auto pyörii n. 5-10sek normaalisti (kun on antanut vähän aikaa olla sammuksissa) mutta sitten pudottaa äkillisesti tyhjäkäyntiä ja joko sammuu tai humppaa muutaman kerran kunnes sammuu. Omituista on se, että kun avaa öljykorkin niin auto pyörii jälleen mainiosti tyhjäkäyntiä

              Vaihdettuja/kokeiltuja osia:
              - Ilmamäärämittari
              - Letkut tiivistetty/tarkastettu liitokset
              - Sähköliitoksia käyty läpi

              Eli nyt ois ihan mukava saada cäbi pyöriin tyhjäkäyntiä

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • Drück
                Newbiemmer
                • Apr 2006
                • 8

                E30 M40B16
                • (1) Oire Satunnaisia erittäin voimakkaita ja pienempiä nykäyksiä, välillä täyskaasukiihdytyksessä "röpelti" ja katkoi, pari kertaa jätti välille, mutta lähti kuitenkin aina pitkän sahaamisen ja kaasun polkemisen jälkeen käyntiin. Välillä toimi moitteetta.
                • (2) Selitys Bensapumpun liitos löysällä/hapettunut/tai jotain vastaavaa
                • (3) Korjaus 1.Takapenkki irti 2. takapenkin alla oleva ovaalinmuotoinen luukku auki, minulla apukuljettajan puoleinen 3. pienempi liitin irti 4. pienellä viilalla kiillotusta ja crctä tai sitten tinaa liitokset kiinni. 5. Kokoa & Kokeile
                • (4) HUOM. Itselläni tuo kiillotus ja crc -korjaus toimii n. 1-2 viikkoa jonka jälkeen oireet palaa, ilmeisesti liitos jotenkin löystyy tai menettää kontaktin tuossa ajassa, joten varmin korjaus tuolle pistokkeelle on keksiä siihen joku pysyvämpi liitos.

                Comment

                • -JK-
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 105
                  • Anjalankoski

                  Auto: E30 318i surullisenkuuluisalla M40 koneella

                  Vika: Pistit koneen kylmänä käyntiin niin saatto käydä ihan ok tyhjäkäyntiä, mutta jos annoit pikkasen kierroksia ja päästit tyhjäkäynnille takaisin, niin alko julmettu tärinä ja ilmeisesti ainakin yks pytty putos pelistä pois. Ajossa kone tärisi ja pätki kylmänä alle kahen tuhannen kierroksen, mutta kun kierrokset yli 2000 niin ei mitään ongelmaa. Sitten kun kone saavutti normaalin käyntilämpötilan niin ongelma käytännössä poistui kokonaan (silloin tällöin pätki lämpösenä mutta hyvin harvoin).

                  Autoon vaihdettiin: tulpat, tulpanjohdot, virranjakajankansi, tyhjäkäyntimoottori, ilmamäärämittari, nostajat, nokka, keinuvivut, kaasuläpän asentotunnistin. Lisäksi bensanpaineet tarkistettiin ja mahdolliset imuvuodot yritettiin selvittää mutta näistä ei mitään löytynyt
                  Kun nokka, nostajat ja keinut oli vaihdettu niin alettiin epäillä venttiilivikaa, joksi se sitten lopulta paljastui: kakkospytyn venttiilijousi poikki. Eipä se sitten muuta tarvinnu..
                  Uusi jousi paikalleen ja kansi takas, niin sen jälkeen alko murheenkryyni taas pelata
                  ex: [SIZE="1"][FONT="Arial Black"]E30 M52B25 M-Tech II[/FONT][/SIZE]
                  E30 - The Ultimate Driving Machine

                  Comment

                  • PamPoi
                    Newbiemmer
                    • Dec 2006
                    • 12
                    • Hellsinki

                    Originally posted by Torppa View Post
                    Auto 325 e36 coupe -92 m50b25 ajettu 208 tkm

                    Moi, Haulla hain, mutta kovin sekavaa tekstiä löytyi. Eikä mitään suoranaista vastausta. Ja ajattelin laittaa nyt tähän

                    Ongelma:

                    Tyhjäkäynti on ok, mutta hieman epätasainen. Ei siis heijaa, kiekkamittari pysyy samassa kohdassa n. 600-800 rpm(missä kohti nyt olikaan). kylmällä tai kuumalla koneella, ei väliä.
                    Venttiilikoneisto kuullostaa ihan terveeltä. Puolia joskus vaihdettu, kun kaikki eivät omaa ihan samaa valmistuspäiväystä

                    Tulpat, ilmansuodattimet ja jne on vaihdettu. Testerillä lueskeltu vikakoodeja (joita ei ollut), kun sellainen sattuu löytymään.

                    Edellisen omistajan toimesta lambda ja katti vaihdettu, noin vuosi sitten. Katti ainakin tarvikemalli. Lambdasta ei tietoa. Katin sisällä helisee jokin, liekkö irronnut jtn, tai sitten hitsauskamaa, kun putkea korjailtu.

                    tasaisella kiihdytyksellä kun kulutusmittari osoittaa yli 10l/100, niin alkaa mittari heittää +-1l suuntaan jos toiseen? ja ehkä aavistuksen tuntuu "nykimistä"

                    Kertookos tämä mahd viallisesta lambdasta? Mutta kuitenkin auto toimii hyvin ja tehotkin tuntuu olevan tallessa. Mutta jotain pientä hämärää taitaa olla


                    Toinen ongelma:

                    Auto tyhjäkäynnillä. normaalit kuluttajat päällä. Ovet kun avaa, tai laittaa kiinni nytkähtää tyhjäkäynti hieman, tai ainakin sen verran että pikkuisen häiritsee. Lataus ok. akku, ja kengät putsattu ja voideltu

                    Kiitos jo etukäteen


                    Ootko löytänyt vikaa tohon nykimiseen ja kulutusmittarin heittelyyn? Mulla samanlaista vikaa, vaikka vähän eri auto onkin. Vikakoodeja ei löydy ja nokan asentotunnistin ja polttoainesuodatin on vaihdettu. Mikä avuksi seuraavaksi??
                    Ex 325ix -89
                    Ex 320i -94
                    Ex 535i -96
                    Ex 328ia -95
                    Ex 530D -00
                    Nyx 535ia -96

                    Comment

                    • dippaaja
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 107
                      • -

                      itellä esiintyy sellainen ilmiö, että kun vaikkapa 2 vaihteella ajaa normaalisti, ja sitten kun nostaa kaasun pois, niin pysyy kierrokset ja nopeus samassa n.2sek, sitten nykäsee, ja kulutus mittari menee 0 ja sitten vasta alkaa vauhti/kierrokset laskemaan?? tätä ei tee suuremmissa nopeuksissa ainoastaan alle 30-40 km/h,

                      osasiko joku sanoa mistä vikaa pitäs alkaa etsimään??

                      Comment

                      • ntk78
                        Newbiemmer
                        • Aug 2008
                        • 8
                        • Helsinki

                        E39 M5 -99

                        1. Auto alkoi nykiin alle 2500 kierroksilla voimakkaasti ja alavääntö oli kateissa. Korkeimmilla kierroksilla auto pelas normaalisti. Tyhjäkäynnillä koko auto tärisi. Kylmänä ja lämpinä samanlainen.

                        2. Vanoksen solenoidin männät/venttiilit jumiutuneet ja erittäin likaiset. Puhdistin ne crc:llä, vaihdoin uudet o-renkaat ja öljysin hyvin venttiilit. Auto alkoi toimiin normaalisti!
                        Last edited by ntk78; 30-07-2009, 13:00.

                        Comment

                        • JTMD
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 834
                          • Helsinki

                          E30 325i cab -92

                          Ongelmana oli tyhjäkäynnin seilaaminen kylmänä n. 700-1100rpm ja lämpimänä lievemmin sekä nykiminen moottorijarrutuksessa n. 2000rmp kohdalla.

                          Puhdistin tyhjäkäyntiventtiilin ja tyhjäkäynti parani.
                          Kaasuläpän vivusto jumitti senverran että asentokykin ei naksahtanut. Tähän auttoi kun pohdisti vivuston huolellisesti ja öljysi oikeilla ainella. Tämä oli se lopullinen ratkaisu tyhjäkäyntiin.

                          Vaihdoin uudet Boshin 4kärki tulpat koneesta pois ja laitoin tilalle NGK 1 kärkiset (ilmeisesti lähempänä orkkista) niin nykiminen moottorijarrulla poistui.

                          Jännä homma.

                          Edittiä:
                          Muita toimenpiteitä oli että puhdistin ilmamäärämittarin ja varmuuden vuoksi ennen näitä toimenpiteitä. Siirsin piirilevyä paremman kontaktin saamiseksi hiilipinnalla. Jos tällä oli jotain vaikutusta, oli se niin pieni että on vaikea sanoa vaikuttiko se mihinkään.

                          Lisäksi etsin imuvuotuja Starttisumulla tuloksetta.
                          Last edited by JTMD; 02-11-2009, 22:02.
                          -10 e93 325i
                          -04 e46 320i
                          -92 e31 850i 6speed
                          -92 e30 325 cab
                          -93 e36 M3
                          -91 e36 325

                          Comment

                          • kukavaan
                            Newbiemmer
                            • Aug 2009
                            • 1
                            • suomessa

                            E34 535i -91

                            Vaihdoin eteen 235/45/17 renkaat ja takana on 255/45/17 niin nupesi nykimään 90km/h vaudissa luistonesto päällä,kun otti luistoneston pois päältä niin nykiminen loppu.Renkaat täytyy näköjään olla saman korkuiset jos on luistonesto aikakin noin vanhoissa bemareissa.

                            Comment

                            • marrom
                              Newbiemmer
                              • Jul 2009
                              • 15
                              • Finland

                              M50b25

                              E34 touring vm-1995


                              Nykivä kiihtyminen
                              Huono veto 1000-3500rpm
                              Yhd. kulutus n.11l
                              Hyvät vedot vasta yli 4000 kierroksilla

                              Vaihdettu:
                              Tulpat Bosch 2 kärki tulpat lämpöarvo 7 (en muista tarkkaa mallia)
                              Bensansuodatin
                              Lambda
                              Venakopantiiviste (oli hukuttanut 5 tulppaa öljyyn)
                              Ilmanpuhdistin
                              Kaikkiin liittimiin mitä konehuoneesta löytyy elektroniikan puhdistus ainetta

                              Tulos:

                              Yhd. kulutus n. 8l
                              veto normaali/nykimätön koko kierrosalueella
                              Tasainen kiihtyvyys

                              Lambdan ja tulpat vaihdoin yhtä aikaa jonka jälkeen saattoi sanoa että nyt toimii

                              Comment

                              • Drück
                                Newbiemmer
                                • Apr 2006
                                • 8

                                E30 316i M40B16

                                oire
                                Kierrokset leijaili tyhjäkäynnillä n. 1100rpm eli liian korkealla. Välillä toimi taas hyvin, mutta sitten kesken tyhjäkäynnin saattoi hörähtää kierrokset jonnekin lähes sammumispisteeseen ja taas jäi korkealle. Ja välillä, mutta reilusti harvemmin, saattoi moottori mennä jonkinlaiseen häiriötilaan, koska kierrokset alkoi seilata todella tasaisesti väliä 1000-1500rpm. Korjaantui uudelleenkäynnistyksellä. Välillä toimi täysin ok.


                                Näillä selvittiin:

                                Ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välinen haitariputki ajan saatossa kovettunut ja palkeen kohdalta revennyt -----> vaihtoon.

                                Tyhjäkäyntimoottorilta (sijaitsee kannen takapäädyssä) tulee kumiletku ko. haitariputkelle. Haitariputken kylkeen tämä kumiletku liittyy T-haaroittimella. T-haaroittimen ja kumiletkun välissä hiusmurtumia ja näinollen ilmavuotoja. ----------> Kumiletku vaihtoon.

                                Nyt taas toimii OK. ( Kunnes seuraava vesi, ilma tai bensiinikumiletku murtuu. )

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎