se orggis on sen 1,45mm aika tarkkaan. En tiedä mistä saisi milliin puristuvan. Kovin ohuelta kuulostaa. Kyllä nuo liekkirengasviristykset taitaa usein vaatia muutaman harjoituskasauksen verran kokemusta ennen toimivaa setuppia
Toivotaan että joku osaa auttaa että pääsisit vähemmällä.
No sitähän mä yritin just kysyä. Liekkirenkaat 2,3mm ja lohkossa 1mm urat. Noi painuu kanteen joku 0,3mm joten mun järjen mukaan tiiviste puristettuna pitää olla 1mm.
Toi Elring on "orggis" tii/turbo tiivari. En usko että puristuma poikkeaa "kynnettömästä" mutta kuinka tuhannesosan tarkkaa se sitten mahtaa olla noitten liekkirenkaitten kanssa? En tosin tiedä ihan tarkkaan mitä se on puristumatta, onko sen 1,5mm?
Edit: Eikö mitta puristuneena kuitenkin ole se mitä sun pitää tietää? Eikä varsinaisesti puristuma.
Nyt olisi kysymys johon tarvitsisin vastauksen eli minulla on m10b18i johon laitan dcoe 40 kaasarit ja nyt pähkäilen jakajan kohtaloa, koska nykyisessä on alipaine ohjaus myös.
Tästä sitten sain semmoisen idean, että kun nokka-akseli muuttuu 292 profiiliksi niin voinko suoraan tilata vanhan malliseen m10 tarkoitetun nokan ja käyttää sitten tämän kanssa 123 elektronista jakajaa jolla saisin sytytyksen toimimaan kunnolla? Myydäänkö 123 jakajaa vain vanhaan nokka-akseliin?
Tästä sitten sain semmoisen idean, että kun nokka-akseli muuttuu 292 profiiliksi niin voinko suoraan tilata vanhan malliseen m10 tarkoitetun nokan ja käyttää sitten tämän kanssa 123 elektronista jakajaa jolla saisin sytytyksen toimimaan kunnolla? Myydäänkö 123 jakajaa vain vanhaan nokka-akseliin?
Voit ja myydään vain vanhempaan (jakaja pyörii myötäpäivään).
Programming your ideal advance curve? The 123/TUNE ignition enables you to do so. Just using a (shielded) USB cable and notebook. So if you want to tune your engine or have an engine that does not have a standard distributor available... the 123/TUNE can help you out. You can easily setup the 123/TUNE to fulfill even the most demanding requirements.
The "BMW" model will replace as used in combination with BMW M10 engines that don't need a trigger pulse for injection. Please check dimensions and installation manual before ordering.
Nyt olisi kysymys johon tarvitsisin vastauksen eli minulla on m10b18i johon laitan dcoe 40 kaasarit ja nyt pähkäilen jakajan kohtaloa, koska nykyisessä on alipaine ohjaus myös.
Tästä sitten sain semmoisen idean, että kun nokka-akseli muuttuu 292 profiiliksi niin voinko suoraan tilata vanhan malliseen m10 tarkoitetun nokan ja käyttää sitten tämän kanssa 123 elektronista jakajaa jolla saisin sytytyksen toimimaan kunnolla? Myydäänkö 123 jakajaa vain vanhaan nokka-akseliin?
Minun silmään ekassa kuvassa on numerosarja 1288149.
Jos tekee googlehaun BMW 1288149 niin hakutulokset liittyy 1,8:n kampiakseliin, mutta tiedä häntä. Sopisi siinä mielessä että kuvan akseli näyttää että olisi neljällä vastapainolla kuten E30:issä on. Iskunpituudenhan saa selville mittaamalla.
Leave a comment: