Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • racing02
    replied
    se orggis on sen 1,45mm aika tarkkaan. En tiedä mistä saisi milliin puristuvan. Kovin ohuelta kuulostaa. Kyllä nuo liekkirengasviristykset taitaa usein vaatia muutaman harjoituskasauksen verran kokemusta ennen toimivaa setuppia
    Toivotaan että joku osaa auttaa että pääsisit vähemmällä.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    No sitähän mä yritin just kysyä. Liekkirenkaat 2,3mm ja lohkossa 1mm urat. Noi painuu kanteen joku 0,3mm joten mun järjen mukaan tiiviste puristettuna pitää olla 1mm.

    Eipä taida orkkis vaan painua kasaan noin paljon.

    Montaa kertaa ei jaksais kantta nyppiä irti..

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Toi Elring on "orggis" tii/turbo tiivari. En usko että puristuma poikkeaa "kynnettömästä" mutta kuinka tuhannesosan tarkkaa se sitten mahtaa olla noitten liekkirenkaitten kanssa? En tosin tiedä ihan tarkkaan mitä se on puristumatta, onko sen 1,5mm?

    Edit: Eikö mitta puristuneena kuitenkin ole se mitä sun pitää tietää? Eikä varsinaisesti puristuma.
    Last edited by racing02; 07-09-2016, 14:32.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Tarvis tietää orkkiksen kasaan painuminen. Mulla on liekkirenkaat koneistettu lohkoon ja nyt etsinnässä niiden kaveriksi massaosa.

    E: tai sitten joutuu koneistamaan "blankot" liekkirenkaat täytteeksi ja käyttämään vaan elringiä..

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Itse ole käyttänyt puristuneena lukemaa 1,45mm Elringin kynsitiivisteelle.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Paljonko m10 orkkiskansipahvi painuu kasaan kiristäessä? Kyseessä 1,5mm paksu tiiviste.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Näin meinasinkin. No katsotaan tänään vielä särömaalilla tuo lohkon pinta läpi, koneistaja vähän meinas että olis lohko halki

    Leave a comment:


  • Nicepro
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Näkyykös lohkon halkeamat aina selvästi? Ja eikös nää halkee järjestään kannenpultin reiästä vesitilaan? :think
    Kannenpultin reijästä ne yleensä halkeaa ja halkeama/halkeamat on yleensä huolellisen tiivistepinnan putsauksen jälkeen silmällä erotettavissa..

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Näkyykös lohkon halkeamat aina selvästi? Ja eikös nää halkee järjestään kannenpultin reiästä vesitilaan? :think

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Toimii muttei sovi paikalleen eikä rattaan vaihtokaan boschista taida onnistua.
    Ai prkl ei menekkään

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    tune 123 malli toimii kumminkin päin
    Toimii muttei sovi paikalleen eikä rattaan vaihtokaan boschista taida onnistua.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by stögö View Post
    Nyt olisi kysymys johon tarvitsisin vastauksen eli minulla on m10b18i johon laitan dcoe 40 kaasarit ja nyt pähkäilen jakajan kohtaloa, koska nykyisessä on alipaine ohjaus myös.
    Tästä sitten sain semmoisen idean, että kun nokka-akseli muuttuu 292 profiiliksi niin voinko suoraan tilata vanhan malliseen m10 tarkoitetun nokan ja käyttää sitten tämän kanssa 123 elektronista jakajaa jolla saisin sytytyksen toimimaan kunnolla? Myydäänkö 123 jakajaa vain vanhaan nokka-akseliin?
    tune 123 malli toimii kumminkin päin
    Last edited by aisi316; 22-08-2016, 09:15.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by stögö View Post
    Tästä sitten sain semmoisen idean, että kun nokka-akseli muuttuu 292 profiiliksi niin voinko suoraan tilata vanhan malliseen m10 tarkoitetun nokan ja käyttää sitten tämän kanssa 123 elektronista jakajaa jolla saisin sytytyksen toimimaan kunnolla? Myydäänkö 123 jakajaa vain vanhaan nokka-akseliin?
    Voit ja myydään vain vanhempaan (jakaja pyörii myötäpäivään).

    Programming your ideal advance curve? The 123/TUNE ignition enables you to do so. Just using a (shielded) USB cable and notebook. So if you want to tune your engine or have an engine that does not have a standard distributor available... the 123/TUNE can help you out. You can easily setup the 123/TUNE to fulfill even the most demanding requirements. The "BMW" model will replace as used in combination with BMW M10 engines that don't need a trigger pulse for injection. Please check dimensions and installation manual before ordering.

    Leave a comment:


  • stögö
    replied
    Nyt olisi kysymys johon tarvitsisin vastauksen eli minulla on m10b18i johon laitan dcoe 40 kaasarit ja nyt pähkäilen jakajan kohtaloa, koska nykyisessä on alipaine ohjaus myös.
    Tästä sitten sain semmoisen idean, että kun nokka-akseli muuttuu 292 profiiliksi niin voinko suoraan tilata vanhan malliseen m10 tarkoitetun nokan ja käyttää sitten tämän kanssa 123 elektronista jakajaa jolla saisin sytytyksen toimimaan kunnolla? Myydäänkö 123 jakajaa vain vanhaan nokka-akseliin?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Minun silmään ekassa kuvassa on numerosarja 1288149.
    Jos tekee googlehaun BMW 1288149 niin hakutulokset liittyy 1,8:n kampiakseliin, mutta tiedä häntä. Sopisi siinä mielessä että kuvan akseli näyttää että olisi neljällä vastapainolla kuten E30:issä on. Iskunpituudenhan saa selville mittaamalla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎