Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • racing02
    replied
    Schrickin katalogista nostolukemat 292; 7,6mm ja 304; 8,2mm.
    Noi pitäisi olla ihan tönärillä akselista mitattavissa koska venttiilin nostot ilmoitetaan erikseen.

    Leave a comment:


  • Mäkki
    replied
    Näitä on yritetty, 292 tai 304 se on. Jompsinkumpsin, epäilen ekaa. Varmuutta ei ole.

    Originally posted by petrolhead View Post
    Kokoat kannen, säädät venttiilivälyksen, pistät mittakellon venttiiliä vasten ja lähet astelevyn kanssa pyörittelemään. Kerro kaikki saamasi asteluvut kahdella jos astelevy on nokka-akselissa kiinni.
    Jos tosi karkeet arvot riittää niin nokkarattaassa on 36 hammasta
    Kansi tuli kasattua nyt vakiohilppeillä ihan leimaa ajatellen, joten tätä ei voida kokeilla vielä. Täytyy yrittää noista hampaista laskea jos saisi toleranssin tarpeeksi pieneksi että voi varmistua kumpi nokka se nyt on

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Mäkki View Post
    Fun fact: Kannessa oleva öljynpaluu on juuri oikean kokoinen että sinne mahtuu musta muovinen venttiilihattu

    Olis nokalle tunnistusta kaivattavissa: Dr. Shrick SB-4 2 629. Tai millä tavalla on asteet mitattavissa näin talli olosuhteissa?
    Kokoat kannen, säädät venttiilivälyksen, pistät mittakellon venttiiliä vasten ja lähet astelevyn kanssa pyörittelemään. Kerro kaikki saamasi asteluvut kahdella jos astelevy on nokka-akselissa kiinni.
    Jos tosi karkeet arvot riittää niin nokkarattaassa on 36 hammasta

    Leave a comment:


  • peltone
    replied

    Leave a comment:


  • Mäkki
    replied
    Fun fact: Kannessa oleva öljynpaluu on juuri oikean kokoinen että sinne mahtuu musta muovinen venttiilihattu

    Olis nokalle tunnistusta kaivattavissa: Dr. Shrick SB-4 2 629. Tai millä tavalla on asteet mitattavissa näin talli olosuhteissa?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Oliko leikkaantumiseen jotain syytä?
    Joo kyllä uskon että löysin syyn. Tuu tallille kattomaan (jos kiinnostaa) kun lähistöltä olet, speksataan livenä.
    Toi rakentelutopikki on tuolla maksullisella puolella foorumia.
    Last edited by petrolhead; 12-06-2017, 13:15.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Oliko leikkaantumiseen jotain syytä?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Noi mitkä mulla pyöri 1000km koneessa oli Wössnerin mukit. Koneistaja kehui miten laadukasta materiaalia (patteja piti kaventaa ja lakikorkeutta hivasta). Sanoi että irtoo lastua siinä missä yleensä irtoo mujua tjs.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Vaikea sanoa mutta ainakin Wössnerin ottaisin vertailuun.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Miltä firmalta tilaisitte kustommukit ? Poraus on tällä hetkellä 90.00. Yhdessä pytyssä on mukista kiinnileikkausjälkeä. En oo sitä mittaillut millään mutta luulen että porata saa jos hyvän haluaa.

    Leave a comment:


  • mortimer
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Oon mieluummin käyttänyt vanhoja originaalipultteja eikä ole koskaan ollut ongelmia.
    Tullut kanssa vuosien aikana (1992->) koottua useampi vapaasti hengittävä M10-moottori ja pari turbokonettakin (kynsitiivisteillä nämä) käytetyillä pulteilla ilman mitään ongelmaa. Toki lohkon ja kannen suoruudet varmistettu/korjattu ensin.
    Last edited by mortimer; 12-06-2017, 07:52.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Miksi kahden euron ruuveja ei voi vaan heittää roskiin ja eliminoida yhtä potentiaalista ongelmaa kerralla?
    Oon mieluummin käyttänyt vanhoja originaalipultteja eikä ole koskaan ollut ongelmia. Olen kuullut laatuongelmista uusien pulttien kanssa mutta ei sekään yleistä ole. En myöskään tykkää nykyisten pahvien mukana tulevasta kiristysohjeesta millä pultit tulee ihan älyttömän paljon tiukempaan kuin alunperin. Kokeilin kerran mutta palasin vanhaan momenttiohjeeseen.

    Pointtina tässä että vapari m10 ollessa kyseessä ei pulteilla tai kiristyksellä paljon ole väliä - kunhan nyt muistaa kiristää.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tai kokeilee pulttia rikan kanssa jokaiseen reikään lohkossa ja mittaa paljonko kannelle jää tilaa pultin ollessa pohjassa, pari milliä riittää kun väliin tulee tiiviste, oletuksena(mitä ei pidä tehdä)/mitattuna että jokainen pultti on yhtä pitkä.
    No, jos ne on samanmittasia ne on ehkä vaan venähtäneet jokainen. Miksi kahden euron ruuveja ei voi vaan heittää roskiin ja eliminoida yhtä potentiaalista ongelmaa kerralla?
    Mistä niistä kansipulteista tietää montako kertaa ne on JO käytetty ja kuinka paljon edellinen seppä/sepät on ylikiristäny niitä?

    Ei kai kanttakaan kannata pyyhkästä suoraksi jos metalliviivottimella kattoo itse.
    Last edited by petrolhead; 11-06-2017, 11:56.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Ja vielä varalta hioo vanhoista pulteista millin pari pois:think
    Tai kokeilee pulttia rikan kanssa jokaiseen reikään lohkossa ja mittaa paljonko kannelle jää tilaa pultin ollessa pohjassa, pari milliä riittää kun väliin tulee tiiviste, oletuksena(mitä ei pidä tehdä)/mitattuna että jokainen pultti on yhtä pitkä.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kevättalvella -92 laitoin e21:een vanhat pultit, myin auton talvella -06, toimi tuon ajan kuin kello. Tärkeää putsata pultin reiät kunnolla eli pohjalta paskat pois.
    Ja vielä varalta hioo vanhoista pulteista millin pari pois:think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎