Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1st
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Jos on öljyjä vaihdettu ajoissa niin kiinni ja ajoa. Venakoppa irti niin näkee nokan kunnon joka on luult. hieman kulunut.

    Kone on ollut käyttämättä yli kymmenen vuotta, mutta pyörii kuulemma käsin kuitenkin. Ehkäpä siitä ainakin kansi pitäisi käyttää auki että näkee sylinterien kunnon


    Pitää tässä vielä tutkia sitä öljypohjahommaa ainakin ennenkuin lähden hakemaan tekniikkaa, että onko sitä edes mahiksia muokata Volvon etupalkille käypäiseksi...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by 1st View Post
    '69 Amazon, jossa väljä, koneremppaa vaativa (volvon)b20.

    Tämä m10b18 ajatus lähti siitä kun tutulla olisi ~200tkm ajettu kaasaritekniikka jemmassa joka kuulemma joutaisi hyötykäyttöön
    Jos on öljyjä vaihdettu ajoissa niin kiinni ja ajoa. Venakoppa irti niin näkee nokan kunnon joka on luult. hieman kulunut.

    Leave a comment:


  • 1st
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Amazon vai pv ?

    Öljypumppu https://www.google.com/search?q=m10+...w=1024&bih=654 M10:ä on mm. e34-korissa mutta onko öljypohja/pumppu samanl. selviää netistä.

    Ruiskuna kun löytäisit/laittaisit niin olisi aika bueno ? Vielä kun olisi 2-litrainen m10 l-jetillä... Vaatii tosin oman toteutuksen, sitä ei ole tullut koskaan tehtaalta.
    '69 Amazon, jossa väljä, koneremppaa vaativa (volvon)b20.

    Tämä m10b18 ajatus lähti siitä kun tutulla olisi ~200tkm ajettu kaasaritekniikka jemmassa joka kuulemma joutaisi hyötykäyttöön
    Last edited by 1st; 22-08-2018, 10:45.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Amazon vai pv ?

    Öljypumppu https://www.google.com/search?q=m10+...w=1024&bih=654 M10:ä on mm. e34-korissa mutta onko öljypohja/pumppu samanl. selviää netistä.

    Ruiskuna kun löytäisit/laittaisit niin olisi aika bueno ? Vielä kun olisi 2-litrainen m10 l-jetillä... Vaatii tosin oman toteutuksen, sitä ei ole tullut koskaan tehtaalta.

    Leave a comment:


  • 1st
    replied
    Tämä taitaa olla sopiva ketju kysymyksiini.

    Elikkä, olisi mielessä kokeilla istuttaa '87 E30 316:n M10B18-tekniikka laatikoineen museoinnilta pelastettuun '60-luvun Göteborgilaiseen ajokkiin.

    Ekana tulee mieleen öljypohja, alkuperäisessä koneessa öljypohjan patti on koneen takapäässä ja googleteltuani m10:ssä patti on näemmä etupäässä.
    Mitenkä öljypumppu on sijoitettu, onko mahiksia muokata öljypohjan etupää matalaksi ja patti sekä imusihti takareunaan?

    Vai olisiko jossain mallissa valmiina näinpäin olevaa öljypohjaa?

    Viritysosiota lueskeltuani ymmärsin näiden olevan melko kestäviä koneita? Vapari-kaasutinkoneeksi ainakin alkuun voisi jättää, katsoisi sitten pidemmällä aikavälillä mitä tuleman pitää...

    Sanotaan vielä että mitään järkeähän moisessa operaatiossa ei olisi, mutta onko sitä missään harrastuksessa
    Last edited by 1st; 22-08-2018, 07:50.

    Leave a comment:


  • Mikkomies84
    replied
    Ai, olin siinä ymmärryksessä että alkuperäinen tuuttaa paljon kovemman paineen. Laitetaan sellanen tilaukseen niin ei tarvii pelätä ainakaan sen hajoamista.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Mikkomies84 View Post
    Tais hajota motonetin sähköinen bensapumppu kesken ajon.

    Laittaako paremman sähköpumpun vai ihan perinteisen kaltaisen mekaanisen pumpun? Meinaan että paljonko se mekaaninen antaa painetta kun käytössä weber dgv, jonkinnäköinen paineenalennin kyllä löytyy.
    Vaparikone ? Alkup. mekaaninen pumppu paikalleen ja kaikki paineensäätimet hittoon sieltä pellin alta -> toimii. N. 0,3 bar. alkup. pumpun paine.

    Leave a comment:


  • Mikkomies84
    replied
    Tais hajota motonetin sähköinen bensapumppu kesken ajon.

    Laittaako paremman sähköpumpun vai ihan perinteisen kaltaisen mekaanisen pumpun? Meinaan että paljonko se mekaaninen antaa painetta kun käytössä weber dgv, jonkinnäköinen paineenalennin kyllä löytyy.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Elring kynsi oli, nykyisin cometic. Kummallakaan ei ongelmaa havaittu pari kilon ponnistuksella
    +1. Myös täällä havaittu molemmat toimiviksi.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    https://spareto.fi/tuotteet?keywords=248.801 tuolta tilasin useamman kynsitiivisteen 39 euroa

    Leave a comment:


  • Nicepro
    replied
    Kiitos, hieman suppeat paksuus vaihtoehdot mitä esim cometicin pahveissa...

    Leave a comment:


  • jarcco
    replied
    Originally posted by Nicepro View Post
    Mistä noita elringin tiivisteitä saa,:think

    Leave a comment:


  • Nicepro
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Elring kynsi oli, nykyisin cometic. Kummallakaan ei ongelmaa havaittu pari kilon ponnistuksella
    Mistä noita elringin tiivisteitä saa,:think

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Elring kynsi oli, nykyisin cometic. Kummallakaan ei ongelmaa havaittu pari kilon ponnistuksella

    Leave a comment:


  • Nicepro
    replied
    Minkälaisia kannentiivistettä ootte turbo käytössä käyttäneet?
    Cometicistä olen kuullut sekä hyvää että huonoa.
    Ollut ajatuksissa liekki/kaasuliekki rengas tiiviste mutta saatavuus on vaikuttanu hiukan nihkeältä..
    Vai koneistaako vaan suosiolla liekkirengasurat ja massatiiviste?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎