Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • racing02
    replied
    Originally posted by pattis View Post
    On jo kunnossa :think
    Ja tuskin toi kytkinpolkimen koputus vaikuttas sillon
    No ei se kytkin kyllä kaikenkaikkiaan vaikuta tyhjäkäyntiin. En tiedä mitä tuo koputus tässä kohtaa tarkoittaa mutta se saattaisi poljinasetelman kautta vaikuttaa jarrutehostimeen. Voisiko imuvuoto olla jarrutehostimessa?

    Leave a comment:


  • pattis
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Imuvuodot kuntoon.
    On jo kunnossa :think
    Ja tuskin toi kytkinpolkimen koputus vaikuttas sillon

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by pattis View Post
    Mistähän lähtisi vikaa etsimään, tyhjäkäynti humppailee varsinkin jos esim kytkinpoljinta kopsauttaa?
    Myöskään kulutusmittari ei mene nollaan konejarrulla kun vasta 2500rpm jälkeen.
    Tyhjäkäynti tasoittuu kun auto pyörii tarpeeksi pitkään (välillä muutama minuutti välillä pidempään) ja ei koske kaasuun.
    Tosiaan m10b18 l jetillä kyseessä.
    Imuvuodot kuntoon.

    Leave a comment:


  • pattis
    replied
    Mistähän lähtisi vikaa etsimään, tyhjäkäynti humppailee varsinkin jos esim kytkinpoljinta kopsauttaa?
    Myöskään kulutusmittari ei mene nollaan konejarrulla kun vasta 2500rpm jälkeen.
    Tyhjäkäynti tasoittuu kun auto pyörii tarpeeksi pitkään (välillä muutama minuutti välillä pidempään) ja ei koske kaasuun.
    Tosiaan m10b18 l jetillä kyseessä.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by turisti View Post
    Mulla juuri käyttämättömät noi 2002ti männät. Toki haluan osat ajoon hyllyltä pölyttymästä. Ja olivat halvat! Takosarjaan verrattuna säästin noin 500€ Ja sillä rahalla laitoin uuden nokan, keinut, jouset, akselit. Kaikki on suhteellista.
    No joo, oli vähän terävästi kirjoitettu. Tarkoitus oli kohdistaa kommentti moottorinrakentajiin yleensä, ei nokkia sun tekemisiä.
    Kuitenkin kaikki on sen lisävoiman perässä. Uusilla mukeilla saa porauksen kanssa rahtusen lisää tilavuutta ja männät on siinä kunnossa että paine pysyykin männän yläpuolella. Ja oikealla valinnalla saa vapariin riittävän puristuksen. Melko perustavanlaatuisia parannuksia siis.

    Leave a comment:


  • turisti
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Purettujen lohkojen seinämävahvuuksia pystyy karkeesti (riittävän tarkasti) mittaamaan jos vähän aikaa askartelee. Tai siis ainakin sylinteriseinämän paksuutta.

    Mikä siinä muuten on että porukka kiertää kuin ruttoa sopivien uusien mukien hankintaa? Ne nyt ei niiin kalliita ole kuitenkaan remontoidun moottorin kokonaishinnassa.
    Mulla juuri käyttämättömät noi 2002ti männät. Toki haluan osat ajoon hyllyltä pölyttymästä. Ja olivat halvat! Takosarjaan verrattuna säästin noin 500€ Ja sillä rahalla laitoin uuden nokan, keinut, jouset, akselit. Kaikki on suhteellista.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Purettujen lohkojen seinämävahvuuksia pystyy karkeesti (riittävän tarkasti) mittaamaan jos vähän aikaa askartelee. Tai siis ainakin sylinteriseinämän paksuutta.

    Mikä siinä muuten on että porukka kiertää kuin ruttoa sopivien uusien mukien hankintaa? Ne nyt ei niiin kalliita ole kuitenkaan remontoidun moottorin kokonaishinnassa.
    Last edited by petrolhead; 19-02-2018, 21:57.

    Leave a comment:


  • turisti
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Saattaa kestääkin mutta osaako kukaan sanoa varmasti. Mulla on fiilis että niitä olisi porattu 90:ksi. Ehkä ei auta kun porata ja kokeilla. Ultraäänimittaus?
    Tuo mäntäkoko on kyllä mysteeri mullekin.
    Vanhasta "pikkulohko" moottorista puuttui pari laakeripukkia et ny jää tämä operaatio testaamatta. STD 1.8i moottorin lohko olisi näillä näkymin se vaihtoehto mistä ny joutuu hoonaamalla tekemään ellei jollain olisi 84mm lohko puoli-ilmaiseksi joutilaana.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by turisti View Post
    Kestääkö vanhan 84mm porauksella olevan M10-lohkon porata 89mm? Tulossa tehokkaaseen vaparikäyttöön.

    Ja minkähän takia kymppiin on saanu 89.06 kokoista ylikoko mäntää? 89mm lohkosta kun ei pysty noin vähän poraamaan ja hoonaamalla ei tule kuulemma hyvä. Mulla on tämmöiset 2002ti männät ja näille viisasta alakertaa koitan keksiä.
    Toivottavasti se alakerta ei ole perunakellarin ylähylly.
    Saattaa kestääkin mutta osaako kukaan sanoa varmasti. Mulla on fiilis että niitä olisi porattu 90:ksi. Ehkä ei auta kun porata ja kokeilla. Ultraäänimittaus?
    Tuo mäntäkoko on kyllä mysteeri mullekin.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    Pelaako m10:ssä 90mm porauksella s14 kannentiiviste ihan jees kun vaan modifioi jakokopan kohdan , hiemanhan siinä reikä on isohko 90 poraukselle mut meinaako mitään?
    S14 tiivarista en tiedä mutta tiin kynsitiiviste on 90mm poraukselle just sopiva.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    S14 kannentiiviste m10:mppiin

    Pelaako m10:ssä 90mm porauksella s14 kannentiiviste ihan jees kun vaan modifioi jakokopan kohdan , hiemanhan siinä reikä on isohko 90 poraukselle mut meinaako mitään?

    Leave a comment:


  • turisti
    replied
    Kestääkö vanhan 84mm porauksella olevan M10-lohkon porata 89mm? Tulossa tehokkaaseen vaparikäyttöön.

    Ja minkähän takia kymppiin on saanu 89.06 kokoista ylikoko mäntää? 89mm lohkosta kun ei pysty noin vähän poraamaan ja hoonaamalla ei tule kuulemma hyvä. Mulla on tämmöiset 2002ti männät ja näille viisasta alakertaa koitan keksiä.
    Toivottavasti se alakerta ei ole perunakellarin ylähylly.
    Last edited by turisti; 15-02-2018, 11:02.

    Leave a comment:


  • säämi
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Kun hihnapyörän ja nokan merkit on kohdallaan, pitäisi myös virranjakajan pyörijän kärjen osoittaa jakajan reunalla olevaa lovea kohti. Ellei, niin jakajan kiinnitystä löysälle ja kääntö jakajan rungosta siihen suuntaan, että pyörijän kärki osoittaa kohti lovea. Sitten jakaja taas tiukalle, kansi paikalleen ja kone tulille.
    Joo tuo jakajan homma oli tiedossa ja tarkistettu uudelleen seki ja tulpan johtojen järjestys. Nyt huomattiin että ilman ryyppyä ei pauku kaasariin mutta heti kun kaasua antaa nii pamauttaa eikä lähe käyntiin. mistähän tuo vois johtua?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by säämi View Post
    Oikea löytö kyseessä kaverin kaverilta Ja vikana on että ei lähe käyntiin ja paukuttaa kaasariin. Eli pitäiskö sieltä laatikon reijjästä näkyä merkki kun on jakopään merkit kohillaan?
    Kun hihnapyörän ja nokan merkit on kohdallaan, pitäisi myös virranjakajan pyörijän kärjen osoittaa jakajan reunalla olevaa lovea kohti. Ellei, niin jakajan kiinnitystä löysälle ja kääntö jakajan rungosta siihen suuntaan, että pyörijän kärki osoittaa kohti lovea. Sitten jakaja taas tiukalle, kansi paikalleen ja kone tulille.

    Leave a comment:


  • säämi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Oikein. Onko tehty jotakin remonttia vai halpa nettiautolöytö kun jakoa tarkastellaan ?
    Oikea löytö kyseessä kaverin kaverilta Ja vikana on että ei lähe käyntiin ja paukuttaa kaasariin. Eli pitäiskö sieltä laatikon reijjästä näkyä merkki kun on jakopään merkit kohillaan?
    Last edited by säämi; 23-08-2017, 15:01.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎