Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2044
    • Riihimäki

    Originally posted by petrolhead View Post
    Korkea puristussuhde on onnellinen ongelma.
    Olet erittäin oikeassa.
    Kunhan sen mahdollisen nakutuksen huomaa ajoissa.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by racing02 View Post
      Olet erittäin oikeassa.
      Kunhan sen mahdollisen nakutuksen huomaa ajoissa.
      Se on paree toivoa että tunnistaa ! Katoin tota Schrickin 316:ta nyt, mainosasteiden mukaan siinäkin menee imu kiinni "jo" 78 JAKK, ettei sillälailla eroa paljon.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by petrolhead View Post
        Se on paree toivoa että tunnistaa !
        Laittaa 30% tolueenia tai ksyleeniä ysikasiin niin ei tarvi kuumottaa. Oktaanit nousee toiselle sadalle.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Laittaa 30% tolueenia tai ksyleeniä ysikasiin niin ei tarvi kuumottaa. Oktaanit nousee toiselle sadalle.
          Katuauto. Tarkoitus on että esim. puolisoni pystyy hyppäämään autoon sisään ja käyttään hätätilassa. Siksi oon kokoajan ajatellut että moottorin pitäisi toimia mielellään ysikasilla, sitä kun saa joka paikasta. Autoa pitää voida käyttää normaalisti. Samasta syystä ei tuu monia rata/kilpa-ajoneuvon muita juttujakaan. Ärsyttävää olis kavuta häkin läpi kauppakassien kanssa autoon ja kun 6-pistevyöt on kiinni, todeta että ratti jäi konepellille. Noo, se siitä OT:stä.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Edit. vaihdoin uudet kiertokangen helat. Totesin sitte että reikä on ~21,5mm, kaikissa. Männäntappihan on 22m. Mikä tässä meni vikaan? Helat on uudet alkuperäiset.

            ..enkä löytänyt momenttia vauhtiksen ruuveille. 6-pulttinen vauhtis/kampura.
            Last edited by petrolhead; 19-12-2015, 21:51.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Muumi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1702
              • Rovaniemi

              Originally posted by petrolhead View Post
              Edit. vaihdoin uudet kiertokangen helat. Totesin sitte että reikä on ~21,5mm, kaikissa. Männäntappihan on 22m. Mikä tässä meni vikaan? Helat on uudet alkuperäiset.
              .
              Tuskin mikään. Ainahan nuo pitää hoonata sopivaksi.
              E24 635csi

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2044
                • Riihimäki

                Ei kai ne pultit kummemmat ole kuin 8-pulttisessa, eli 110Nm.
                Kyl ne yläpään holkit taitaa koneistuksen vaatia, noin niinkun ihan normaalisti.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Kiitos molemmille. Jos ei jotain tiedä niin pitää rohkeesti paljastaa tietämättömyytensä

                  Kattelin tota Cometiccia.. Silmään pisti tosi pienet vesireiät. Mun silmään tosi pienet, ihan sellaset pyöreät, olisko 10mm tai alle. Kellään ajatuksia-mielipidettä-kokemusta, aiheuttaako tuo toimenpiteitä? Ei toi nyt toki eka tiiviste ole mitä on tehneet.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Kiitos molemmille. Jos ei jotain tiedä niin pitää rohkeesti paljastaa tietämättömyytensä

                    Kattelin tota Cometiccia.. Silmään pisti tosi pienet vesireiät. Mun silmään tosi pienet, ihan sellaset pyöreät, olisko 10mm tai alle. Kellään ajatuksia-mielipidettä-kokemusta, aiheuttaako tuo toimenpiteitä? Ei toi nyt toki eka tiiviste ole mitä on tehneet.
                    Varmaan nelospytyn reiät isommat? Pikkureiät pääosin ilmaamisen helpottamiseksi,veden tarkoitus kulkea lohkossa edestä taakse ja kantta takaisin takaa eteen,noin niinkuin hiukan yksinkertaistaen.
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by basso72 View Post
                      Varmaan nelospytyn reiät isommat? Pikkureiät pääosin ilmaamisen helpottamiseksi,veden tarkoitus kulkea lohkossa edestä taakse ja kantta takaisin takaa eteen,noin niinkuin hiukan yksinkertaistaen.
                      Kyllä.
                      Kiitos.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Kokeilin irto-osilla. Mäntä kiinni kannessa, imu ja pakovena kun aukee 5mm, ne on mukissa kiinni. TDC-nostoa pitäs olla 2,6mm molemmissa, mäntä-kansi väliä pitäs jäädä 0,72mm tai vähä yli. Ajattelinko mä tän nyt oikein, mun järjellä tossa jäis 3,1mm tilaa? Ja kai se riittää vaikka keppi olisi karvan aikaisella tai myöhäselläkin.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2560
                          • .

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Kokeilin irto-osilla. Mäntä kiinni kannessa, imu ja pakovena kun aukee 5mm, ne on mukissa kiinni. TDC-nostoa pitäs olla 2,6mm molemmissa, mäntä-kansi väliä pitäs jäädä 0,72mm tai vähä yli. Ajattelinko mä tän nyt oikein, mun järjellä tossa jäis 3,1mm tilaa? Ja kai se riittää vaikka keppi olisi karvan aikaisella tai myöhäselläkin.
                          Mun mielestä kannattais myös kokeilla välys välillä n.15 astetta EYKK ja JYKK. Venttiilillä taitaa olla suurempi kiihtyvyys kuin männällä tuossa tilanteessa. :think
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Ihan hyvä pointti. Jos tulkkasin muistiinpanojani oikein niin 20 ast JYKK venttili on auki ~5mm.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2044
                              • Riihimäki

                              Minä tekisin koekasauksen vanhalla pahvilla yhteen sylinteriin ja pyörittäisin ympäri. Löysillä jousilla, esim. keinuvipuakselin jousi, on helppo kokeilla käsin paljonko venttiilillä on varaa painua. Siinä voi samalla kokeilla kuinka paljon ajoitusta kärsii muuttaa.

                              Comment

                              • Muumi
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 1702
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by racing02 View Post
                                Minä tekisin koekasauksen vanhalla pahvilla yhteen sylinteriin
                                Sama!
                                Näin tehny itsekkin. Ja muovailuvaha männän päälle, saa varman tiedon mitä jää välystä.
                                E24 635csi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎