M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• petrolhead
    replied
    Originally posted by reload View Post
    Nopealla ettimisellä en löytänyt niin kysästään...

M10B18i rakenteilla ahtimelle ja kysymys kuuluu että kestääkö lohko +1mm ylikokoon poraamisen? :think (Lohko siis uudenmpaa m10)

Tai vaihtoehtoisesti mistä männät kyseiseen mottiin?
    Kokeile, sillä se selviää.
    Oon nähny halkeemattomia, toisaalta mulla on tallissa dekkitasostaan haljennut STD mitoissaan oleva 1967 vuotinen. Jos kysymykseen on varma vastaus olemassa niin minä sitä en tiedä.

Mielenkiinnosta, miksi se on porattava millin suuremmaksi?

Leave a comment:

• reload
    replied
    Nopealla ettimisellä en löytänyt niin kysästään...

M10B18i rakenteilla ahtimelle ja kysymys kuuluu että kestääkö lohko +1mm ylikokoon poraamisen? :think (Lohko siis uudenmpaa m10)

Tai vaihtoehtoisesti mistä männät kyseiseen mottiin?

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Se hihnapyörä minkä myin sulle pitäisi kestää aika hyvin. Kovasti sitä pinnoitetta ainakin kehuttiin kun pyörän teetin.
    Muistan tuon juu. Oma kokemus on se että jos alumiini on hankauksessa about minkä materiaalin kanssa vaan, niin alumiini kuluu. Sithän sen näkee. Pikkujuttuja.
    Varmaan kärsii hyvin ottaa viistommaksi tota männän pattia. Ihmeellisen malliselta näyttääkin muihun verrattuna mitä olen nähnyt.
    Wössnerin tekele. Pohjapuolelta kevennetty niin että on ontto korkeammalle kuin toi puristuskorkeus tai reuna. Pitäs pystyy kyllä kaventamaan patista. En oo patin tai palotilan muotoa miettinyt. Tarkoitus on vain saada staattinen puristussuhde korkealle.
    Last edited by petrolhead; 11-10-2015, 12:29.

Leave a comment:

• racing02
    replied
    Se hihnapyörä minkä myin sulle pitäisi kestää aika hyvin. Kovasti sitä pinnoitetta ainakin kehuttiin kun pyörän teetin.

Varmaan kärsii hyvin ottaa viistommaksi tota männän pattia. Ihmeellisen malliselta näyttääkin muihun verrattuna mitä olen nähnyt.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Tuohon kampuran stefahommaan sen verran että isommissa koneissa on yleistä että akselin päällä on vaihdettava holkki. Sillä saat uudemman mallin stefan passaamaan jos noita ei enää löydy.
    Löyty sopiva.
    Kampuran etustefan kanssa on jännä nähä mitä tapahtuu. Hihnapyörä on alumiinia ja tiivistyspintahan on hihnapyörää, ei akselia vasten. Siihen saattaa joutuu vaikka holkin teettämäänkin.

Mäntien kanssa on hienonen probleema. Koneistaja ilmoitti että jos mukin patin muodon jyystää palotilaan niin osutaan seeteihin.. Eka ratkaisu mitä keksin oli että sorvaan pattia kapeemmaksi ja avartaa palotilaa sitte vähemmän.
    Mitä mittailin niin pitäis onnistua ilman että tulee tuuletettu mäntä.

Leave a comment:

• vexu524tdic
    replied
    Tuohon kampuran stefahommaan sen verran että isommissa koneissa on yleistä että akselin päällä on vaihdettava holkki. Sillä saat uudemman mallin stefan passaamaan jos noita ei enää löydy.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    MLS-tiiviste ei muuta muotoaan puristuksessa.
    Originally posted by petrolhead View Post
    Katoinkohan mä oikein netin varaosafilmiä että 6-pulttiselle kampuralle ei olis takastefaa saatavana enää alkuperäisenä. Sisämitta on 80 siinä missä uudemmissa on 90mm. :/
    Motonet väittää kyllä myyvänsä tarvikkeena. Mielummin olis laittanut OEM:in, tarvikkeet ei aina oo yhtä hyviä kun tarkemmin tuijottelee.

Yks sellanen tulossa.
    .. Cometic suosittelikin sitten 89,93 muki/90,00 poraus combolle 91 mm reiällä olevaa tiivistettä joten tilaus vaihdettiin siihen.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Onko näkemystä paljonko pitäs jäädä patista palotilaan varaa kun kantta jäystetään auki? Mäntä-kansivälin olen päättänyt, siihen en nyt hae vastausta.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    No perkele. Kiitos vinkistä jälleen. Kerkesin tosin tarvikkeen jo laittaa tilaten.
    Eiköhän se patti tosta kasaudu kun saa murkuloita tontille. Satuin löytämään orkkis sinisiä liuskojakin tossa juuri tarvittavan määrän.

Jarno

Leave a comment:

• basso72
    replied
    80X13x110 . Itseasiassa löytyi, olikohan jotain Nissanin stefoja. Ja joo, on tiedossa että ko mitoilla olevia stefoja on muitakin. Mut jos tarkastelet kampuran stefaa niin siinä on huulessa öljynohjaimet/mitkä ikinä tehty tietylle pyörimissuunnalle . Ja sitten kumilaatu ja stefan huulen jäykkyson sellainen että tiivistys riittää moottoriöljyille, mutta se ei ole turhan tiukka ettei syö kampuraa. 200 tkm matkalla stefa syö jo akseliin pikkasen uraa.

Näistä syistä, mieluiten auton moottoriin tarkotettu stefa. Toki ei se ny mahdoton savotta ole jos pistää tarvikkeen ja joutuu sen silloin tällöin uusimaan. En odota että vähän vakiota tiukempi moottori olis muutenkaan avaamattomana sataa tuhatta kilometriä.

Jarno

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Mitkä mitat siinä on? Meinaan jos ei ole jotakin ihan poikkeuksellista, niin kyllä teollisuuteen stefoja tehdään vielä paljon tuota rankempiinkin olosuhteisiin.
    80X13x110 . Itseasiassa löytyi, olikohan jotain Nissanin stefoja. Ja joo, on tiedossa että ko mitoilla olevia stefoja on muitakin. Mut jos tarkastelet kampuran stefaa niin siinä on huulessa öljynohjaimet/mitkä ikinä tehty tietylle pyörimissuunnalle . Ja sitten kumilaatu ja stefan huulen jäykkyson sellainen että tiivistys riittää moottoriöljyille, mutta se ei ole turhan tiukka ettei syö kampuraa. 200 tkm matkalla stefa syö jo akseliin pikkasen uraa.

Näistä syistä, mieluiten auton moottoriin tarkotettu stefa. Toki ei se ny mahdoton savotta ole jos pistää tarvikkeen ja joutuu sen silloin tällöin uusimaan. En odota että vähän vakiota tiukempi moottori olis muutenkaan avaamattomana sataa tuhatta kilometriä.

Jarno

Leave a comment:

• Haatainen
    replied
    Katoinkohan mä oikein netin varaosafilmiä että 6-pulttiselle kampuralle ei olis takastefaa saatavana enää alkuperäisenä. Sisämitta on 80 siinä missä uudemmissa on 90mm. :/
    Motonet väittää kyllä myyvänsä tarvikkeena. Mielummin olis laittanut OEM:in, tarvikkeet ei aina oo yhtä hyviä kun tarkemmin tuijottelee.
    Mitkä mitat siinä on? Meinaan jos ei ole jotakin ihan poikkeuksellista, niin kyllä teollisuuteen stefoja tehdään vielä paljon tuota rankempiinkin olosuhteisiin.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied

Originally posted by naukkis View Post

Yks sellanen tulossa.
    Last edited by petrolhead; 28-09-2015, 22:02.

Leave a comment:

• naukkis
    replied

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Mukit tulee 0,90 viiva vajaan 0,95mm yli lohkon (en oo kaikkia mitannut vielä).

Mulla on olemassa Elringin pahvi joka on puristuneena 1,35mm, sillon jäisi 0,4 muki-kansi väli joka on liian vähän. Vaihtoehtoina mulla on:

1) Sorvauttaa mukeista 0,3-0,4 pois ja käyttää olemassaolevaa kansipahvia. Siinä on reikä sen kokonen että 89,93mm muki kärsii tulla läpi.

2) Hankkia esim. 0,066" Cometic jolloin ei tarvi madaltaa mukeista. Kysymys kuuluukin, jos Cometic mainostaa "90mm bore" niin jääkö siihen silloin puristettuna 90 reikä vai vähemmän. Eli kärsiikö 89,93 mukit tulla yli lohkon sellasen kanssa. Mietin tätä koska Elringissä muistaakseni on joku kynsi joka litistyy kirratessa ja reikä muuttuu 91->90,x mm.

Onko riittävän vaikeasti ja kysytty?
    Pitäskö laittaa suoraa M20?

Positiivista tässä on se että venan kolo näyttäs olevan reunasta ~1,4 alle dekkitason eli valmiiksi syvemmällä kuin vakiomukeissa, siihen ei välttämättä joudu koskemaan .

Jarno

Leave a comment:

Working...
X