Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Paljon siinä on puristukset?
    Älä luota alakerran alkuperäiseen YKK-merkkiin.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Maikkeli
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1301
      • Nousiainen

      Puristukset e21 tasalakimännillä 8 pintaan vissiin? En minä tiiä, mä vaan turailen

      Kyllä sen sai 1000rpm pintaan pyörimään "nätisti" kun sääteli vähän ennakkoa takasin ylöspäin. Noi 1100cc suuttimetkin tekee osansa tohon vielä.

      Tästä on hyvä jatkaa, mittailen heittokellolla tänään vielä nelosen imuvenan aukioloa.

      E: ja päästöillä ei väliä kun auto on -77
      E30 316 M42TBO -87
      BMW 1502 Turbo -77

      ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Kokeile kääntää nokkaa vähä aikaselle.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Maikkeli
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 1301
          • Nousiainen

          Katotaan kun saa mitattua. Ei jaksais kaivaa nokan ratasta pöydälle työstettäväksi :think
          E30 316 M42TBO -87
          BMW 1502 Turbo -77

          ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Jaa. Jos ei siinä oo säätöä niin todennäköisesti keppi on todellisesta YKKsta jopa hieman jälessä.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Maikkeli
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1301
              • Nousiainen

              Niinhän se tais olla ihan vakionakin hiukan pielessä.

              E: nelosen imuvena 2.7mm auki kun vakiomerkkien mukaan ykk.
              Last edited by Maikkeli; 09-03-2020, 15:13.
              E30 316 M42TBO -87
              BMW 1502 Turbo -77

              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

              Comment

              • aisi316
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 409
                • Suomi

                Onko kukaan täällä naittannu mazda rx8 6-v laatikkoa, maailmalla ovat tehneet vaihdevälit samaa luokkaa kun sportti getrag🤔
                1502 turbo -77

                316 m10 2.0 NA -88

                316i original -90

                525i touring -03

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16465
                  • Asikkala

                  Originally posted by aisi316 View Post
                  Onko kukaan täällä naittannu mazda rx8 6-v laatikkoa, maailmalla ovat tehneet vaihdevälit samaa luokkaa kun sportti getrag🤔
                  Onko 2->3 väli siinäkin liian pitkä ?

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Mazda
                    1st 3.76
                    2nd 2.27
                    3rd 1.65
                    4th 1.19
                    5th 1.00
                    6th 0.84

                    Sport Getrag
                    1st - 3.72:1
                    2nd - 2.40:1
                    3rd - 1.77:1
                    4th - 1.26:1
                    5th - 1.00:
                    Sport Getragissa kierrosten pudotus kakkoselta kolmoselle on vähän pienempi.

                    Mulla on vaparin perässä tuo Getrag ja perä on 3,46. Ihan OK. Mutta ei se ajossa tunnu miltään super close ratio vehkeeltä, kun ei olekaan. Pitäs olla suorahampainen loota missä ykkönen on 2 pilkku jotain ja suora vitonen.
                    Mopolla ajon jälkeen miettii miksei autoissa voi olla samanlaiset askit.
                    Last edited by petrolhead; 21-03-2020, 13:13.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • aisi316
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 409
                      • Suomi

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Onko 2->3 väli siinäkin liian pitkä ?
                      No joo siis mulla on vaparin m10 perässä 240 getraggi, miettiny mitä laatikkoa siihen 🤔olis edes vitonen suora. On vaan aika suolaset hinnat esim 262cr tai 235. Perävälityksen vaihto 4.45 piristi menoa
                      1502 turbo -77

                      316 m10 2.0 NA -88

                      316i original -90

                      525i touring -03

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Jos lasket mitä kierrosten tiputus on prosenteissa vaihteella toiselle. Huomaat että käytännössä vain 1->2 ja 2->3 välit on pienemmät tossa sport lootassa.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • mikkomaa
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 336
                          • Tuusula

                          Jos jollakulla on aikaa vastailla!




                          Kasaan nyt vihdoin tuota m10b18i konetta johon tulee jyrkempi nokka. Vakio nokkapyörällä venttiilin nostot menee väärin ja mietin joudunko ostamaan säädettävän nokkapyörän vai teenkö sen alkuperäisestä?


                          Harkinnassa https://dbilas-shop.com/en/engine-va...e-gear-bmw-m10


                          Mutta jostakin vanhasta foorumin linkistä luin että voisi normaalista viilailtukin kestää.. 4 pulttia ja yksi tappi, tarviiko tappia välttämättä? Ei mieluusti turhaan riko.



                          Kokemuksia ja neuvoja otetaan vastaan!

                          Comment

                          • vexu524tdic
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 776
                            • Gallia = Kinnula

                            Viilaat pultinkolot soikeiksi ja poistat tapin. Ei oo ollu ongelmia.
                            Voihan sen tapin kolonkin viilata jos viitsii.
                            e70 X5 3.0sd -08
                            f30 320i xdrive -16
                            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                            e30 316 -88 2,2TIC M10
                            e21 323i -81 ruostekasa...

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2044
                              • Riihimäki

                              Tai sitten voi hakea ajoituksen kohdalleen viilatuilla rei'illä ja sitten porata tapille uuden reiän varmistukseksi.

                              Comment

                              • 2bar..ahhh
                                BTCF Honorary Member
                                • Nov 2004
                                • 3351
                                • haapavesi

                                Originally posted by mikkomaa View Post
                                Jos jollakulla on aikaa vastailla!




                                Kasaan nyt vihdoin tuota m10b18i konetta johon tulee jyrkempi nokka. Vakio nokkapyörällä venttiilin nostot menee väärin ja mietin joudunko ostamaan säädettävän nokkapyörän vai teenkö sen alkuperäisestä?


                                Harkinnassa https://dbilas-shop.com/en/engine-va...e-gear-bmw-m10


                                Mutta jostakin vanhasta foorumin linkistä luin että voisi normaalista viilailtukin kestää.. 4 pulttia ja yksi tappi, tarviiko tappia välttämättä? Ei mieluusti turhaan riko.



                                Kokemuksia ja neuvoja otetaan vastaan!
                                Osta tämä ei tarvi viilailla ja pelleillä + pysyy kiini.
                                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎