Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skarpa
    replied
    Tarviiko M5X laturit jäähdytystä - Mielipiteitä puolesta/vastaan? Osassa malleista on jäähdytyskanava, oaassa ei.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by karoliina View Post
    Mutta siis voi laittaa? Olis pakko saada auto ajoon nyt eikä aikaa odotella uutta nokkaa
    Ei voi ellei rupea sorvaus hommiin. Ja sitä vanoksen ratastakin pitäisi jotenkin jatkaa.

    Leave a comment:


  • karoliina
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Nollahyöty koska samat speksit.


    Mutta siis voi laittaa? Olis pakko saada auto ajoon nyt eikä aikaa odotella uutta nokkaa

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by karoliina View Post
    Uhka vai mahdollisuus? M52B28 imunokka M52B28tu pakonokaksi
    Nollahyöty koska samat speksit.

    Leave a comment:


  • karoliina
    replied
    Uhka vai mahdollisuus? M52B28 imunokka M52B28tu pakonokaksi

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by 24venttiiliä View Post
    Ja varmaan ihan 5w-40?
    Juuri näin.

    Leave a comment:


  • 24venttiiliä
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Se on yksi vaihtoehto.. Meillä tuota castrolia vaan kului aika paljon. Teboil Diamondilla oli menekki vähäisempää. Ja viimeisimpänä nyt Liqui Moly öljyt ja ei ole syönyt yhtään.
    Ja varmaan ihan 5w-40?

    Leave a comment:


  • Leinoo
    replied
    Originally posted by tuukkaw View Post
    muistaako kukaan mikä oli se mahlen osanumero noille nikasil lohkoon tarkotetuille männänrenkaille?
    083 16 n0

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Muistaako kukaan mikä oli se mahlen osanumero noille nikasil lohkoon tarkotetuille männänrenkaille?

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Se on yksi vaihtoehto.. Meillä tuota castrolia vaan kului aika paljon. Teboil Diamondilla oli menekki vähäisempää. Ja viimeisimpänä nyt Liqui Moly öljyt ja ei ole syönyt yhtään.
    Tämäkin
    tosiaan tapauskohtaista. Oma 160 tkm ajettu ei vie yhtään Magnateciäkään ja sillä ajettu viimeiset 60 tkm. Diamondi tekee vähemmän majoneesia talviajossa.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by 24venttiiliä View Post
    Mitäs öljyä ootte näissä käyttäny ihan castrolin magnatecciä?koneena m52b28
    Se on yksi vaihtoehto.. Meillä tuota castrolia vaan kului aika paljon. Teboil Diamondilla oli menekki vähäisempää. Ja viimeisimpänä nyt Liqui Moly öljyt ja ei ole syönyt yhtään.

    Leave a comment:


  • 24venttiiliä
    replied
    Mitäs öljyä ootte näissä käyttäny ihan castrolin magnatecciä?koneena m52b28

    Leave a comment:


  • Hexodus
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    325i on Getragin laatikolla ja 328i ZF:n. Kumpi sulla on?
    Meikäläisellä keulalle odottelee M52B28 minkä perässä orkkis ZF.

    Originally posted by Skarpa View Post
    M52-koneisissa on jäähdytetyt takajarrulevyt, eli tarviit 323i/328i takajarrut. Etujarrut kelpaavat myös 325i:stä. Etujouset ja iskarit pitää olla 6-koneisesta autosta. Samoin etukallistuksenvakaaja. Takaiskarit, jouset ja kallistuksenvakaaja koko mallistossa samat (paitsi tietty M-sport alusta ja muut lisävarusteet).
    Jarrut ja iskarit ovat päivittymässä myös orkkista jämympiin.

    Originally posted by Skarpa View Post
    Kannattaa opetella käyttämään bmwfansia tms nettivaraosakirjaa. Helppo selata noita eri mallien osia:
    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...M52/R-M/browse
    Tämä pitääkin ottaa heti haltuun! Kiitoksia Skarpalle infoista!

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Hexodus View Post
    Kyselläämpä taas vaihteeksi tyhmiä ennen kuin lähdetään ostoksille.

    Olisi siis tarve päivittää E36 316i touringin voimansiirto laatikosta taaksepäin vastaamaan 328i:tä, mistäs malleista löytyy passaavia palikoita? Onko 325i identtinen? Käsittääkseni kardaanin mitat vaihtelee mutta esim. perä/apurunko/vetarit? Entä löytyykö e39:n voimansiirrosta minkä verran samaa? :think

    Edit: Nyt kun mietin, niin olishan tän voinut tuonne "E36 kysymyksiä ja vastauksia" -topickiin työntää, mutta lipsahti nyt tänne. Kyllähän tämä osittain M52 voimansiirtoon liittyy.

    325i on Getragin laatikolla ja 328i ZF:n. Kumpi sulla on? Vaihteensiirtovivustot ja kardaani on erilaiset niissä, koska laatikot ovat eri pituiset. Lisäksi ZF:n vaihdevälit ovat pidemmät kuin Getragin, joten vaihdekeppi on myös erilainen (vipusuhde).

    E39:ssä ei ole juuri mitään käyttökelpoista. Kardaani ja vaihdekepin vivustot ovat eri pituiset ja perä on erilaisilla kuorilla. Akselistorakenteet täysin erilaiset. Vaihdekeppi käynee 528i:stä tai 530i:stä halutessaan. Apurunko ja kaikki takatukivarret ja pyörännavat näyttäisivät olevan 328i:ssä samoja kuin 316i:ssä. Perä on isompi typ 188. Vetarit ovat paksummat. Periaatteessa M52/M51 koneisissa on erilaiset vetarit kuin 325i:ssä (varmaankin paksummat), mutta 325i osatkin sopivat paikalleen.

    M52-koneisissa on jäähdytetyt takajarrulevyt, eli tarviit 323i/328i takajarrut. Etujarrut kelpaavat myös 325i:stä. Etujouset ja iskarit pitää olla 6-koneisesta autosta. Samoin etukallistuksenvakaaja. Takaiskarit, jouset ja kallistuksenvakaaja koko mallistossa samat (paitsi tietty M-sport alusta ja muut lisävarusteet).

    -91 tai -92 vuoden autoja ei kannata käyttää luovuttajina. Moni alustan osa eroaa niissä myöhemmistä E36:sta.


    Kannattaa opetella käyttämään bmwfansia tms nettivaraosakirjaa. Helppo selata noita eri mallien osia:
    Last edited by Skarpa; 04-10-2018, 19:40.

    Leave a comment:


  • Hexodus
    replied
    Kyselläämpä taas vaihteeksi tyhmiä ennen kuin lähdetään ostoksille.

    Olisi siis tarve päivittää E36 316i touringin voimansiirto laatikosta taaksepäin vastaamaan 328i:tä, mistäs malleista löytyy passaavia palikoita? Onko 325i identtinen? Käsittääkseni kardaanin mitat vaihtelee mutta esim. perä/apurunko/vetarit? Entä löytyykö e39:n voimansiirrosta minkä verran samaa? :think

    Edit: Nyt kun mietin, niin olishan tän voinut tuonne "E36 kysymyksiä ja vastauksia" -topickiin työntää, mutta lipsahti nyt tänne. Kyllähän tämä osittain M52 voimansiirtoon liittyy.
    Last edited by Hexodus; 04-10-2018, 18:32.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎